USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_M

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:00

Voor mij is relaxt reizen ook op tijd reizen en een beetje redelijk eten. Ik hoor zo veel gezeik met united, zou d'r stapelgek van worden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:26

Het is maar net wat je hoort. United heeft meer beenruimte dan KLM en ook minder vaak vertraging.
Ik moet op reis altijd keuzes maken in wat ik allemaal graag zou willen doen. Dan betaal ik liever €400 minder en ga dan iets bijzonders doen van dat geld. Je kunt het geld toch maar 1x uitgeven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:39

Van de 6 vluchten die ik gemaakt heb waren ze alle 6 netjes op tijd. En ze hebben het netjes opgelost qua omboeken.
En de kip van DC naar Amsterdam smaakte goed.
Laatst bijgewerkt door purny op 15-10-14 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 09:42

Berdien schreef:
Godsamme ik heb een jetlag, vreselijk :x ^)

:(:)

Voordeel van ziek zijn: ik heb voor het eerst géén jetlag gehad :oo

Voel jij je al wat beter Douraque?

Ik heb meestal niet zo'n voorkeur qua vliegmaatschappijen, maar BA vond ik echt te krap (en ik ben maar 1,58m!).
Daar zou ik niet snel meer mee vliegen, maar ik zou ook geen nee zeggen als het een paar honderd euro scheelt :D

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:13

Moet eerlijk bekennen dat ik op alle vluchten langer dan 4 uur altijd stoel bij nooduitgang of comfort class boek. Voor die laatste 100 euro slaap ik stukken beter:). Dus beenruimtes heb ik de ballen verstand van haha

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:40

Katja schreef:
Het is maar net wat je hoort. United heeft meer beenruimte dan KLM en ook minder vaak vertraging.
Ik moet op reis altijd keuzes maken in wat ik allemaal graag zou willen doen. Dan betaal ik liever €400 minder en ga dan iets bijzonders doen van dat geld. Je kunt het geld toch maar 1x uitgeven.

Ik betaal ook veel liever minder geld dat ik dan later aan een leuke extra trip of excursie uitgeef. Ik ben al naar alle kanten van Amerika en de wereld gevlogen, ik heb meer dan 22u vliegen op één dag naar Australië overleefd, van 8u wat krap zitten zal ik ook niet doodgaan. Het is iedereen z'n keuze, maar als ik bv. €300 kan uitsparen met een goedkopere vlucht die misschien iets minder comfortabel is maar ik kan van dat geld nog een keer een reis binnen Europa maken, dan doe ik dat maar al te graag. Als het eten niet lekker is, dan zorg ik dat ik zelf wel wat lekkers in m'n handbagage heb zitten. Ik boek altijd standaard de goedkoopste vlucht, vind het persoonlijk voor mezelf geldverspilling om meer uit te geven dan absoluut nodig is. Die 8-9-10u zijn zo voorbij.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:46

Darah3 schreef:
Berdien schreef:
Godsamme ik heb een jetlag, vreselijk :x ^)

:(:)

Voordeel van ziek zijn: ik heb voor het eerst géén jetlag gehad :oo

Voel jij je al wat beter Douraque?

Ik heb meestal niet zo'n voorkeur qua vliegmaatschappijen, maar BA vond ik echt te krap (en ik ben maar 1,58m!).
Daar zou ik niet snel meer mee vliegen, maar ik zou ook geen nee zeggen als het een paar honderd euro scheelt :D

Ik voel me nog steeds bagger. Afgelopen twee dagen vooral koorts gehad, warm/koud tegelijk. Momenteel veel hoesten en misselijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:12

Tja, een verrotte vlucht met weinig ruimte is een verrotte vakantie voor mij. Ik heb namelijk nogal een gammel lijf, dus ik betaal liever meer voor een luxere vlucht voor dit soort afstanden dan dat ik dat geld in m'n zak houdt. Naar Australië bijvoorbeeld zal ik nooit standaard vliegen, maar altijd met extra ruimte.
Dat is voor iedereen natuurlijk anders :j

Vannacht was ik om 5 uur klaarwakker, het gaat vooruit :') Ben nou ook weer echt thuisthuis, wel enorm wennen. Die stilte := := En ruimte := En al die was ^)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:20

Bah Douraque, beterschap :(:) Wanneer vlieg je? Zo'n reis maken en dan terecht komen in een omgeving met veel airco en grote temperatuursverschillen helpt natuurlijk ook niet. Ik word ook altijd standaard de eerste paar dagen in Amerika erg verkouden met ontzettend veel hoofdpijn, slijmen en vermoeidheid omdat ik echt moet wennen aan het verschil tussen de hitte buiten en de koude binnen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:45

Ik vond de airco nog wel meevallen. Die stoffige hotels waar geen raam open kon echter... Dat vond ik een stuk naarder. Was alsnog wel verkouden hoor, maar dat houd je haast toch niet tegen. Ander ritme, andere omgeving, airco, vermoeidheid...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:54

Wij vliegen vrijdag ochtend, heb net de huisarts gebeld of hij iig domperidom tegen de misselijkheid kan voorschrijven. Ik ben misselijk omdat ik niet eet, maar ik eet niet omdat ik bang ben om daarna weer over te geven.

In Florida is het altijd wel erg met de airco, zeker nu met rond de 29 graden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:01

Hmm. Zit te twijfelen of ik mijn laptop meeneem of tablet.
Laptop is meer gezeul dan een tablet...
En heb nu een best wel zware 15.6 inch laptop, vond de vorige keer mijn kleine 13inch apple al niet altijd even handig. Als ik de laptop meeneem doe ik die denk ik in de ruimbagage, tablet is lichter en handzamer die kan evt in de handbagage. Niet dat ik het tijdens de vlucht ga gebruiken, dus ruim- of handbagage maakt ook niet veel uit :P
Laptop is wel sneller en meer mee mogelijk, maar denk niet dat ik dingen wil gaan doen die ik niet ook op de tablet kan doen, zoals zo nu en dan een update en foto plaatsen ed.
Misschien een reisverslag bijhouden (niet online), maar ook dat kan op de tablet.

Andere meisje heeft trouwens dr visum! Toch nog net op tijd gelukt.

En ik heb alles klaar, alleen medicijnpaspoort is niet meertalig, van wat ik gelezen heb is dat wel nodig. Dus nog maar een keer naar de huisarts/apotheek om na te vragen. En bij een medicijn loopt de datum van/tot al af voor ik weg ben. Ook niet handig.
Vorige keer heel het papiertje niet nodig gehad, maar dat was Canada. Heb toch niet zoveel zin in gedoe bij de douane straks, dus maar beter alles precies op papier hebben.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:08

Laptop zou ik niet in de ruimbagage stoppen, gegarandeerd dat die wordt gestolen. Je mag een laptop in een laptoptas als extra handbagage beschouwen en is dus toegestaan

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 17:45

Ik heb m'n tablet meegenomen, vond een laptop ook te zwaar en op een tablet kun je haast ook bijna alles doen :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 17:58

Laptop zou ik idd nooit in het ruim stoppen. Tablet is heel fijn, maar word je daar ook vrolijk van als je reisverslagen gaat typen..?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:11

Ja, tablet zou ik dan nog een toetsenbord case voor bij aanschaffen om op te typen. Maar ja, das weer extra kosten, terwijl ik de laptop zo mee kan nemen.
Tablet vind ik zo thuis idd altijd heel fijn, maar meer om even te browsen en wat dingen te checken. Als ik echt even wil bokken/fb'en en dingen typen pak ik toch snel de laptop.

Wordt het echt zo snel gejat in ruim? Heb wel TSA sloten op mijn koffer.
Laptop weegt ook nog wel wat. Mag 12kg handbagage mee geloof ik. Dan heb ik een tas met laptop (weet alleen niet hoe groot/klein een handtas mag zijn) en mijn kleine koffertje met wat essentiële dingen zoals medicijnen en wat kleding. Moet nog even kijken hoe het dan qua gewicht uit komt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:23

Zou niet alleen huiverig zijn voor stelen maar ook voor het gegooi met tassen en koffers...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:24

En de lage temperatuur in het ruim, weet ook niet of je daar je laptop een plezier mee doet. Ik zou hem zeker meenemen in je handbagage :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:25

Kostbare spullen altijd mee in de handbagage :j

Ik leef op de airco bij warm weer, ik kan er goed genoeg tegen. Totdat we na een plensbui zeiknat in een winkel stonden op standje vries :brr:

Vakantiedagen zijn goedgekeurd op het werk, dus we kunnen gaan boeken :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:45

Faline, jij gaat 5 maanden, toch? Dan zou ik wel je laptop meenemen. Ik vind een tablet voor even wel fijn maar je echt 5 maanden ergens bent ga je vaak wel momenten hebben dat je lange stukken tekst moet typen of dingen moet doen die op een tablet niet of niet gemakkelijk gaan.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:15

Waarom stop je je laptop niet in je kleine koffertje? Hoef je dat gewicht niet te tillen!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:20

Aiiii balen dat je je zo beroerd voelt Douraque! Heeft de huisarts je nog domperidom voorgeschreven?
Hopelijk knap je een stuk op voor vrijdag :(:)

Ik zou eerder een laptop mee nemen als je een paar maanden weg gaat Faline :j
En zeker in je handbagage meenemen!
Voor Australië neem ik 'straks' ook een laptop mee, een iniminie :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:34

Ik houd alle electronica altijd bij me :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:41

Darah3 schreef:
Aiiii balen dat je je zo beroerd voelt Douraque! Heeft de huisarts je nog domperidom voorgeschreven?
Hopelijk knap je een stuk op voor vrijdag :(:)

Ik zou eerder een laptop mee nemen als je een paar maanden weg gaat Faline :j
En zeker in je handbagage meenemen!
Voor Australië neem ik 'straks' ook een laptop mee, een iniminie :))

Nope, morgen voor 1 uur weet ik meer, echter morgen rond 4 uur gaan wij naar Schiphol om daar te overnachten. Maar mijn moeder gaat morgenochtend bellen, die is momenteel in deze bui: ~~}> }:) . Ik stond net letterlijk te janken, heb de hele dag braakneigingen en heb al drie dagen niets gegeten. En ik weet gewoon zeker met die pillen gaat het beter.

Ik neem ook alle elektronica in mijn handbagage mee, mijn spiegelreflex zit in mijn handtas evenals alle opladers. Relatief makkelijk met een "grote" handtas :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:44

Ja in mijn koffertje kan idd ook. Er mee rondzeulen is ook niks. En dan door de check alles uit je tas graaien, laptop moet tegenwoordig ook aan kunnen.. alles weer snel terug stoppen etc :+
Als ik het in t koffertje wat kan organiseren gaat dat sneller denk ik.

Vorige keer zo lekker handig ook laarzen aan gedaan die over mn broek gingen, moest ik ook nog de laarzen uit gaan trekken.. Half struikelend laarzen weer aan, bagage weer bij elkaar in de tas en koffer proppen... :')