Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115
Blogger

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 08:40

Hier ook rustig. We zijn niet eens naar vuurwerk gaan kijken. Wel lekker en veel gegeten de afgelopen week.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 09:47

beste wensen, hier ging het wel ff te keer, hele avond al vanaf uur of 9, poesjes bleven maar rennen tussen voor en achterraam om maar nix te missen, en er zelfs bij grommen (wist niet dat katten dat deden hihi) Ze hadden geen angst ervan gelukkig.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 18:43

De beste wensen Karuna!
Dat je maar veel mag genieten met GV, je paps en zijn vriendin

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 08:38

Dank voor jullie ook. Arme poezen toch wel :(:) Mijn papa heeft de feestdagen fijn samen doorgebracht <3 ik moet zeggen dat ik er een stuk beter door slaap dan. Toch de wetenschap dat er een extra oogje in het zeil is.

Vannacht is er wat sneeuw gevallen, minimaal dat wel. Er komt nog meer dus we gaan wat plannen omgooien. We wilden eerst gister naar Gerardmer vertrekken voor wat ski en vandaar naar huis. Maar beiden te moe.

Eigenlijk moet er nog een balk anti houtworm. Gemist door zowel ons als de behandelaars. Ik ga ervan uit dat de gassen alles gedood hebben. Maar na dat kastplank gedoe wil ik die wel gedaan. Maar de container met spul is foetsie :? maar de weg is te beroerd nu om naar de bouwmarkt een nieuwe te kopen. Toch 23 km enkele reis over mogelijke glibber. Misschien dat het vanmiddag beter is. En anders moet het even wachten.

Gister het idee stellingkast opbouwen. Maar beiden te energieloos. Een poging gedaan 5 minuten of zo maar nope. Het werd film kijken uiteindelijk. Vandaag nieuwe poging ertoe al is het maar een begin. Dan kan ik ook weer verder met organiseren van de schuur. Zo niet ook best dan is de rust kennelijk harder nodig.

Morgen in twee of drie dagen terug rijden :j . Dan hopelijk mijn eigen tandarts kunnen bezoeken voor een extra check of er nu een kieswortelprobleem is of toch niet. Wel een dikkig gezicht nog aan een kant met wat druk in de kaakholte Ab is op maar eigenlijk geen pijn. Gewoon raar.

Dan woensdag een wat beladen etentje waar ik echt bij moet zijn en dan weer retour naar frankrijk. Gezien het weer zal het een mini etappes rit worden vandaar dat ik eigenlijk meteen weer retour ga zodat ik op tijd ben voor de eerste portie van de deuren.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 09:28

Hier ook een witte wereld en glad

Verstandige keuze om even rustig aan te doen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 13:54

Gewoon even weinig moeten. Dat was ook de bedoeling.

Een briljante aha en het houtworm spul is weer gevonden. Dan hoeven we echt nergens heen *\o/* al is de weg wel weer aardig sneeuwvrij :j

Een klein klusje gedaan wat we gister avond bedachten dat dat wel wat extra comfort zou geven in koude nachten of als het net net te warm is voor de pelletkachel maar te fris om te slapen. De uv plaat van het slaaphuisje opgehangen aan het voeteneind van het bed.

Afbeelding

Dadelijk gaat gv hout weer aanvullen voor de keuken, met deze temperaturen gaat er best wat doorheen :+ ik stort me op de pelletkachel vullen. Daarna nog wat glas van een fotolijst afpeuteren zodat dat schilderij ook weer op de plek kan hangen. Het staat nu gruwelijk in de weg tegen de kast. De stellingen laten we voor wat het is. De schuur is niet comfortabel met de koude vochtige wind die op de deuren staat. :brr: en beiden ook niet de fut ervoor. :n

Dan langzaam alles weer reisklaar maken. -O- beiden echt met een pffff we moeten weer bijna vertrekken. Ik kan dan wel weer vlot retour maar voor gv is het even afwachten wanneer het weer kan.

Morgenvroeg sopt gv de vergeten balk met de stinkmeuk terwijl ik in de camper alvast ga aanrommelen. Dan water eraf, alles goed leeg maken voor de -10 die eraan komt. En dan is mijn volgende verblijf bij nu voorspelde -4/3 met sneeuwregen en veel wind pal op de deuren. -O- Top

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 18:22

Het overbuurhuis. Sneeuwdump opeens. Dit laagje is in 10 minuten

Afbeelding

Mijn huis

Afbeelding

Onderweg naar de gemeente containers

Afbeelding
Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 18:28

Wel mooi hoor die sneeuw. Zal wel problemen op de weg geven denk ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 19:03

De schuiver kwam langs en we zagen even 5 minuten resultaat daarna was het alweer volgesneeuwd. Scheelt dat dit de weg naar de peage is die vrij snel aan de beurt is, vanmorgen was deze weg schoon. De bakker kwam glijdend de bult af van het dorp. %) Daar was niets aan gedaan nog.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:31

Dat gaat snel! Je bietensnijder komt er wel mooi tegen uit zo :D

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 20:40

Dat ziet er toch mooi uit dat sneeuw. Hopelijk valt het op de weg mee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 08:28

Er is nog een laagje bijgekomen vannacht. En aangevroren. De wegen zijn ice ice baby :+ de schuivers/strooiers rijden af en aan op de hoofdweg. De weg naar boven is aardig ijzig. De bakker kwam sierlijk aanschuiven :x flink later dan normaal uiteraard.

Wel grappig, op de parkeerplaats twee sneeuwengelen en een hartje in de sneeuw <3 ik denk gezien de gezien de voetstappen en sporen dat buurmeisje deverleiding te groot vond. Het ziet er grappig uit. Fotos volgen later. :j

Nu heeft gaan rijden nog geen enkele zin. Tenzij we graag gaan glijden, ah de schuiver komt weer langs en gaat nu de weg langs de parkeerplaats meenemen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 08:51

De sneeuw engelen <3 :D

Afbeelding

Achter zojuist, de vogels zijn blij ook met hun eten

Afbeelding

En de bakker eens op de foto met zijn goed gevulde wagen :j gv heeft nu een galette du roi gekocht. Dit keer minion thema. *\o/* Ik ben benieuwd wat er in zit. Dit is een soort koek/cake waarin een klein speeltje zit meegebakken. Deze koek eet je met meerdere mensen. Die het speeltje aantreft is de Roi en krijgt een papieren kroon op. Een best serieuze aangelegenheid toch waar ook volwassenen goed aan meedoen. :)) gv eet alleen dus die zal het speeltje vinden. :Y)

Afbeelding

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 09:35

Nog bedankt voor de info over de splitter! Manlief klooft nu met een bijl, maar slaat het kloven ook vaak over. Ik heb al allerlei makkelijker opties gesuggereerd. Er bestaan ook speciale beitels voor het splitten (met een serieuze hamer combineren). Zo'n omgekeerde bijl in een metalen ring. Dat apparaat wat jij gebruikt. Een kleine kettingzaag (maar dat vind ik niet veilig). Wie weet zit er iets tussen waar hij enthousiast van wordt.

Die Galette du roi doet mij denken aan de Griekse Vasilopita (koningstaart). Dat is een ronde cake met een muntje erin verstopt en bovenop versierd met het nieuwe jaartal. Wie het stuk met het muntje erin krijgt heeft in het nieuwe jaar veel geluk!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 09:48

Zoiets is het wel ja kwa galette.

Die kloofbeitel ligt hier ook in de garage. Twee achtergebleven toen. Daar ligt ook nog het achtergebleven stookhout, soms enorme hompen. Grote mannen gereedschap noem ik het. :+ gv is daar inmiddels redelijk handig mee. Hoewel hij niet groot is :') Gaat fijner dan een kloofbijl en een hakblok. Blok hout op de grond. Beitel erin meppen met een enorme moker (ding is een meter of zo :') ) en klaar. Trefzekerder en stabieler. Maar de smartsplitter is het handigste. :j heel kleine mini kettingzaag mini ding en dan mijn accu ketingzaag gebruik ik voor inkorten. Niet voor kloven :n

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 12:46

Poging 1 tot vertrek mislukt. Nu wel een schoon huis, waterfilter al eraf :+ de zon was er de weg was redelijk goed te doen. Komt de sneeuw uren eerder dan voorspeld. Dus nope we blijven waar we zijn en kijken naar sneeuwbuien die komen en gaan. Het zou stoppen in de avond. Dan gaat het over in mist en aangevroren meuk en morgen tegen 11 zou het zonnig en droog zijn. Dat wordt dan poging 2 :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 15:08

Afbeelding

Goed dat we nergens heen zijn gegaan, alle driehoekjes geven een probleem op de weg aan

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:08

Ik zou nu ook zeker niet gaan rijden. Ik ga morgen weg naar Nederland.

De beste wensen nog!

Leuke updates

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 17:09

Ah ja jullie ook nog. Oostenrijk is wel verder rijden. Het had een stukje gekund vandaag als de sneeuw niet uren vroeger was geweest, idee was 200 km of zo en dan stoppen. Morgen een stukje en overmorgen de rest, nu moet het in twee keer

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:34

Ik rij morgen weg zodra we hebben ontbeten. Ik rij wel in 1 x.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-26 17:37

Hier morgenvroeg mist en vorst en waarschuwingen voor extreme gladheid

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 17:38

Dat is hier dus elke dag. Ik rij er dus ook elke dag in.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-26 20:32

Dat ziet eruit als een hoop problemen op de weg. Goed dat je nog even wacht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-26 19:47

Vanmorgen tegen 1030 was de weg goed genoeg om te gaan rijden. En we zijn vertrokken met een we zien wel hoever we komen. Sneeuw was wel voorspeld de laatste 70 km. Idee was ok we gaan tot pakweg Thorn als we dat halen en dan wel morgen verder. Maar aangezien er morgen nog meer sneeuw komt was dat idee ook snel weer van de baan.

Tot 60 km voor huis was het goed te doen en toen opeens boem sneeuwdump. :x Van niks tot bijna niets zien binnen 100 meter of zo. We zijn door gekropen met 30/50 km per uur en een sliert autos achter ons. En een paar dwazen die zeker wisten dat 80/100 geen enkel probleem is met nagenoeg geen zicht en sneeuw overal.

Op een gegeven moment bij een snelweg splitsing mochten we niet eens meer door. Afgezet door politie en rijkswaterstaat wegens te slecht. Daar heel behoedzaam een snelweg wissel gedaan in zijn 2 en goddank wisten we een tankstation vlak daarna. Daar blijven we vannacht staan en morgen bij licht zien we wel wat we aantreffen. Zo dichtbij huis maar ook zo ver weg. :+

De corsa vanmorgen

Afbeelding

Onderweg mooie uitzichten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vlak voor de weg afsluiting %) met een dwaas zonder verstand 8)7

Afbeelding

Uitzicht nu

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 21:53

Fijn dat je in ieder geval veilig en tankstation hebt kunnen bereiken. En dat je dan met de camper bent en nog relatief prettig daar kunt blijven (hoop ik tenminste dan).

Ik hoop dat het morgen wat beter gaat!