Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mijn papa heeft de feestdagen fijn samen doorgebracht
ik moet zeggen dat ik er een stuk beter door slaap dan. Toch de wetenschap dat er een extra oogje in het zeil is.
maar de weg is te beroerd nu om naar de bouwmarkt een nieuwe te kopen. Toch 23 km enkele reis over mogelijke glibber. Misschien dat het vanmiddag beter is. En anders moet het even wachten.
. Dan hopelijk mijn eigen tandarts kunnen bezoeken voor een extra check of er nu een kieswortelprobleem is of toch niet. Wel een dikkig gezicht nog aan een kant met wat druk in de kaakholte Ab is op maar eigenlijk geen pijn. Gewoon raar.
al is de weg wel weer aardig sneeuwvrij

ik stort me op de pelletkachel vullen. Daarna nog wat glas van een fotolijst afpeuteren zodat dat schilderij ook weer op de plek kan hangen. Het staat nu gruwelijk in de weg tegen de kast. De stellingen laten we voor wat het is. De schuur is niet comfortabel met de koude vochtige wind die op de deuren staat.
en beiden ook niet de fut ervoor.
beiden echt met een pffff we moeten weer bijna vertrekken. Ik kan dan wel weer vlot retour maar voor gv is het even afwachten wanneer het weer kan.
de schuivers/strooiers rijden af en aan op de hoofdweg. De weg naar boven is aardig ijzig. De bakker kwam sierlijk aanschuiven
flink later dan normaal uiteraard.
ik denk gezien de gezien de voetstappen en sporen dat buurmeisje deverleiding te groot vond. Het ziet er grappig uit. Fotos volgen later.

gv heeft nu een galette du roi gekocht. Dit keer minion thema.
Ik ben benieuwd wat er in zit. Dit is een soort koek/cake waarin een klein speeltje zit meegebakken. Deze koek eet je met meerdere mensen. Die het speeltje aantreft is de Roi en krijgt een papieren kroon op. Een best serieuze aangelegenheid toch waar ook volwassenen goed aan meedoen.
gv eet alleen dus die zal het speeltje vinden.
gv is daar inmiddels redelijk handig mee. Hoewel hij niet groot is
Gaat fijner dan een kloofbijl en een hakblok. Blok hout op de grond. Beitel erin meppen met een enorme moker (ding is een meter of zo
) en klaar. Trefzekerder en stabieler. Maar de smartsplitter is het handigste.
heel kleine mini kettingzaag mini ding en dan mijn accu ketingzaag gebruik ik voor inkorten. Niet voor kloven
de zon was er de weg was redelijk goed te doen. Komt de sneeuw uren eerder dan voorspeld. Dus nope we blijven waar we zijn en kijken naar sneeuwbuien die komen en gaan. Het zou stoppen in de avond. Dan gaat het over in mist en aangevroren meuk en morgen tegen 11 zou het zonnig en droog zijn. Dat wordt dan poging 2
Van niks tot bijna niets zien binnen 100 meter of zo. We zijn door gekropen met 30/50 km per uur en een sliert autos achter ons. En een paar dwazen die zeker wisten dat 80/100 geen enkel probleem is met nagenoeg geen zicht en sneeuw overal.

met een dwaas zonder verstand