Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:18

Afbeelding

Verse sneeuw. Drie dagen weten in te frummelen nog

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:21

Wat lekker Karuna! Waar ben je?

Hier hebben de pistes hard sneeuw nodig, ze zijn zo ijzig - leer er wel alleen maar beter op skieen. Leraar gisteren was heel tevreden :D

Er komt vannacht veel sneeuw dus morgen snowboardles!

Veel Engelsen wel hier en die zijn niet bepaald prettig in piste etiquette.. tot twee keer toe in de file gestaan op de pistes omdat ze letterlijk de hele breedte (pistes door bos) blokkeren om op elkaar te wachten bovenaan de lift en dan commentaar hebben op de mensen die de piste willen vervolgen (doorgaande piste). Was letterlijk groep van 30 man. Ben ze tot drie keer toe blokkerend tegengekomen op drie plekken en toen schoot ik uit mn slof. Laatste keer legden ze hun skies over de doorgaande piste langs een restaurant…

Dan ben je al je snelheid kwijt en moet je de bulten van de opgespoten sneeuw opklunen.

Is echt sinds vandaag, voorgaandr dagen was heerlijk rustig. Je zag vanmorgrn ook colonnes engelse kentekens aankomen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:29

Winterberg of all places. :+ gister aangekomen er was nog een plekje voor een kleiner dan 6 meter camper. :D Zondag weer weg gv moet maandag ochtend om 6 uur weer aan het werk. Gister aangekomen met 5 graden en weinig sneeuw. Maar de voorspellingen waren sneeuw en vanmorgen was er zeker 6 cm gevallen.

Iets meer als 2 uur geskied in blokken en nog 13 punten over op de eerste puntenkaart.

Nieuwe schoenen zitten goddank goed, even stijfjes in hetbegin daarna fijn. Dit zijn ook mijn nieuwe skies (deze zijn wat neurotischer dan de oude die in frankrijk staan) dus wel wennen aan de combinatie. Gaat op zich ok maar vanaf rauer bush naar beneden naar de ander kant veel sneeuwheuveltjes en heel veel valpartijen, ik lag daar ook twee keer tegen de grond binnen 10 meter halverwege de afdaling :? maar daar ging op dat moment ook 20% of zo tegen de grond opbijna hetzelfde punt. Ik ben daar nog nooit gevallen en nu dus twee keer. Ik stond op en baf daar lag ik weer -O- om daarna weer zonder problemen door te gaan naar beneden. Heel raar

Het was ook daarna wel klaar, knie was niet blij met de tweede duikeling hoewel niet hard gevallen ondanks tape en brace, boven was een snowboarder onderuit gegaan en zijn board tikte tegen mijn linkerski en mijn knie gaf een korte gemene pijnscheut, misschien daarom dat het mis ging. Geen idee. Morgen nieuwe kansen :j

Klinkt niet echt tof. Hier zowel duitse als nederlandse blokkeerders. Een rij snowboarders die 7 breed over de hele piste zaten te rusten, 8)7 een man die vanaf de stoellift zonder remmen recht op de andere stoellift schoof terwijl we daar net aan net uitstappen waren. Dat was boem. Ik bleef staan net als de man naast me hij lag te spartelen :(:)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 16:12

Fijn Karuna dat het goed gaat! :D was die meneer verder ok bij de lift?

Vandaag snowboardles in de verse sneeuw gehad, gewerkt aan ontspannen, op de skis kan ik dat wel inmiddels :)) was vet leuk, de blubbers gelachen met de leraar ook _O-

Moet denk ik wel nieuwe schoenen, strakker gaat knellen, bindingen strakker idem, maar heb gewoon te veel ruimte dus ik glip uit mn schoenen :+ dus was net bijna mn schoen kwijt toen ik lekker ging hangen erin op de toe side _O-

Qua ski’s meeste gehad aan mn allmountains (82 onder de voet) pistes zijn hier te klein en toch te druk om met mn superstijve c14s te skieen :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 20:40

De man had alleen een geknakt ego.

Nieuwe schoenen wordt dat weer een zoektocht? Verse sneeuw daar dus ook. Hier afgelopen nacht ook een best pakje gevallen. Het klinkt als een leuke les

Vandaag was, tjsa waardeloos -O- vanmorgen veel koude wind en sneeuw. Kniebrace zat van geen meter met lopen alleen al. Razenddruk bij de eerste lift en door de duikelingen gister besloten andersom te gaan. Richting de brabander was nu open. Via daar naar het rodel ding en met de lift omhoog. Langs de lopende banden en daar weer omhoog. In die tijd had ik al twee keer alles uitgekleed brace verplaatst en weer aangekleed en toen eindelijk deed hij niet zeer meer.

Maar helaas mijn favoriete afdaling was dicht. De rode wel open de blauwe niet, -O- dan maar naar schneewitchen, normaal gaat dat stuk over de brug ok maar nu :n wat een gepruts van anderen en van mezelf. Erg druk bij de lift, de 10 naar beneden ging wel maar de hele tijd werkte mijn rechterbinding niet mee. Bijna niet aan nauwelijks uitkrijgen en bijeen duikeling bleef hij aan. %) Daar laten afstelllen, bleek er een afstelverschil te zitten. 8)7 Lekker dan en bedankt intersport in nederland.

Echter de man stelde me een vraag, skieen ze wel lekker voor je of zijn ze te nerveuzerig en iets te lang en val je sneller? Nou ja eigenlijk alle vragen een ja. -O- dit is de eerste keer echt skieen meer dan een afdaling met deze skies. En normaal val ik niet zo gemakkelijk. Morgen huur ik een flink stuk korter en stijver en eens zien hoe dat gaat. Mijn oude salomons zijn 6 cm korter en veel stijver maar echt bijna op. :(:) Vandaar dat ik toen met advies deze heb gekocht, het kan dus zijn dat mijn rossignols 140 cm in de verkoop komen twee dagen gebruikt dan.

Daarna de lopende banden op. Eerder was er een snel en een langzaam. Nu allebei zo snel dat ik er bijna niet op kwam en uiteindelijk zonder skies en een grote sprong met hulp kwam ik er op. En daarna onmogelijke rode terug richting de landal lift, na een kort stukje. Nope ik ga wel lopen. -O-

Gv mijn skies mee en echt een grote valpartij van zoveel mensen. Veel hobbels kuilen en vallers, over elkaar over zichzelf heen. Mensen bleven maar vallen. Ook de meer gevorderden duikelden erg vaak tegen de grond, geen idee wat er was maar ook de "blauwe" van de ander kant. Daar vielen zelfs de skileraren. :? En ook daar veel meer vallers dan anders.

Daar weer enorm druk bij de lift. Gelukkig nog redelijk ok afgesloten met twee afdalingen bij de rauhe bush. Ik ben benieuwd hoe het morgen gaat met korter en stijver. De schoenen zijn wel een heel goede koop geweest gelukkig :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:48

Ik ken winterberg niet anders dan dat iedereen daar valt.
Levensgevaarlijk daar omdat niemand kan skiën en ook vinden dan ze geen les nodig hebben. Slalommen om de malloten noemen wij het :=

Balen dat je ski’s niet fijn zijn. Dat is mijn angst als ik nieuwe koop. Dus ik heb al jaren dezelfde schoenen en ski’s. Schoenen zijn ook aan vervanging toe maar zo fijn, ben bang voor andere :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 22:56

Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen dat het geweldig lekker skiën was in Winterberg. Ben er nog nooit geweest, maar heb er wel een beeld bij… :))

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 23:04

Ik denk echt dat het te maken heeft met de sneeuwkwaliteit. :j Veel te veel mensen op een klein stuk. Ze zouden daar eigenlijk ook een maximum aantal dagpassen per keer moeten uitgeven.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 23:28

Mwah ik ben vorig jaar in Winterberg geweest en het was er toen heel rustig, de pistes lagen er prima bij dus we hebben eigenlijk verrassend fijn kunnen skiën daar. Met enorme drukte lijkt het me wel ellendig.

Wat balen dat de ski’s niet fijn zijn! Dat was wel ook mijn angst toen ik nieuwe kocht, gelukkig blijken ze precies te zijn wat ik zocht en skiën ze heel fijn. Hopelijk heb je nog een paar fijne dagen met hopelijk fijnere ski’s en betere pistes!

Ik tel af naar eind februari, dan gaan we naar Méribel. Kan niet wachten!

Iedereen veel plezier!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 01:49

verootjoo schreef:
Ik ken winterberg niet anders dan dat iedereen daar valt.
Levensgevaarlijk daar omdat niemand kan skiën en ook vinden dan ze geen les nodig hebben. Slalommen om de malloten noemen wij het :=

Balen dat je ski’s niet fijn zijn. Dat is mijn angst als ik nieuwe koop. Dus ik heb al jaren dezelfde schoenen en ski’s. Schoenen zijn ook aan vervanging toe maar zo fijn, ben bang voor andere :+

Ik kan je aanraden om dan bv naar SnowWorld te gaan. Is niet super uitdagend skiën, maar je hebt daar try and buy .
Zo heb ik mijn ski’s voor een leuk prijsje over kunnen nemen. Waren try and but ski’s en een ouder model, maar reden zo lekker dat ik ze wel heb meegenomen. Na 1 seizoen zijn ze ook niet nieuw meer ;-) .
Voordeel is dat je vlak achter elkaar meerdere modellen kan testen.

Heb van de week mijn tweede wintersport geboekt. Gaan in maart Les Sybelles eens verkennen :')

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 07:42

Ik doe ook altijd try and buy :j en nieuwe schoenen indoor ook lekker testen en laten bijstellen.

Hier ook goede dagen in Winterberg gehad :j voor de kerstvakantie alles open en rustig. Maar ook met studiedagen doordeweeks.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 08:28

Ik kom hier vaker maar zoals gister kwa vallen was het de eerste keer. Veel verse sneeuw die goed aanvoelde wel.

Ik baal wel. Ik ga uit van goede voorlichting bij aankoop specifiek gevraagd naar kort maar ook stijf en geschikt voor beginners ik heb er geen verstand van. Dan verwacht ik niet thuis te komen met wat kennelijk een nerveuze rillerige volbloed is. Zo voelen ze aan.

Ik ben benieuwd ook vandaag

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 08:54

Wij zijn de laatste 2 jaar naar winterberg geweest aan het eind van het seizoen en het viel me echt 200 procent mee. M'n neefje en nichtje skiën nog niet en dan is winterberg ideaal. Na alle horrorverhalen had ik er niks van verwacht maar het was heerlijk rustig, kon gelijk de lift in. Pistes lagen er ondanks het weer prima bij. In de ochtend 2 uurtjes geboard en dan smiddags leuke dingen doen met de kinderen. Na 2 uurtjes had ik het daar wel gezien, maar je hebt toch een aantal lekkere afdalingen gemaakt en dan is het prima om de rest van de dag met familie wat te gaan doen

De kiddos gaan hopelijk dit jaar alvast beginnen met lessen in Nederland en dan hopelijk volgend jaar weer eens naar Oostenrijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 10:10

Meestal valt het hier wel mee. Druk maar te doen. Gister vielen ook skileraren en dat heb ik nog nooit gezien zelfs.

Ik heb nu volkl 133 cm redelijk breed en stijf mee. Ik ga me rustig insnoeren en dan in de rij staan. Gv is al onderweg

Deze zijn einde seizoen over te kopen voor een nette prijs als ik wil. Mijn skies zijn wel beoordeeld als erg goede skis wat flexibeler dan de standaard beginner ski. Ik ben benieuwd. Gaat het nu hetzelfde ligt het aan mij. Gaat het veel beter zijn het de skies

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 12:39

Welke ski’s heb je nu die niet bevallen?

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 12:43

Ik moet zeggen dat ik twee jaar terug in Winterberg ook een goede ervaring heb gehad. Ik had nog niet veel ervaring en voor m'n schoonfamilie was het een tijdje geleden, dus besloten om daar heen te gaan en goed kunnen oefenen. Het was rustig, lag dagelijks verse sneeuw (daar natuurlijk ook geluk mee gehad) en heb toen eigenlijk voor de ervaring die ik had niet minder prettig geskied dan in Gerlos waar ik een aantal weken later met mijn werk naartoe ging.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 12:56

Doubtless schreef:
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen dat het geweldig lekker skiën was in Winterberg. Ben er nog nooit geweest, maar heb er wel een beeld bij… :))

Ik heb jaren geleden een hele fijne dag gehad in Winterberg :D was verse sneeuw gevallen, totaal niet druk en gewoon relaxed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 13:11

Rossignol 140 cm.
Maar wat een verschil :oo u moet ik pauze houden om mijn knie te rusten afgelopen dagen was het o ja ik moet ook nog skieen . De eerste lift viel de behulpzame medewerker op dat ik soepeler de band op kwam en gv ziet ook zoveel verschil. Bizar 7 cm en een pietsie breder en stijver

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 14:22

Wij zijn nu onderweg vanaf Mayrhofen naar huis. De week is weer enorm snel gegaan.. Heb wel super fijne lessen gehad bij snowsports & we hadden fantastisch weer. Mooie verse sneeuw en op 1 dag na lekker veel zon. Gaan nu alvast weer kijken voor dezelfde week komend jaar, dat beviel erg goed! Oud en nieuw viel wat tegen, maar dat kwam meer door de wat grimmige sfeer. Er was een feestje op straat, alleen werd ee vuurwerk in het midden van de mensen gegooid. Kwam tegen een been van een vriend aan, konden nog net op tijd weg komen. Daardoor ontstond er een beetje gekke sfeer en zijn we ook maar gegaan, omdat we steeds meer vuurwerk zagen vliegen. Buiten dat om weer een top wintersport. Jammer dat het maar 1 weekje is altijd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:26

Scheisse ambulance en wachten op foto geen ski ongeluk maar een muziek box die van hoogte op mijn rechter schouder valt in de pauze. Niet goed vastgemaakt lakse reactie van de winkel had ik daar maar niet moeten zitten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:31

Meen je! Hoop dat het meevalt. En ik zou het er ook niet bij laten zitten wat betreft verantwoordelijkheid van de winkel hoor!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:34

Mettee schreef:
Wij zijn nu onderweg vanaf Mayrhofen naar huis. De week is weer enorm snel gegaan.. Heb wel super fijne lessen gehad bij snowsports & we hadden fantastisch weer. Mooie verse sneeuw en op 1 dag na lekker veel zon. Gaan nu alvast weer kijken voor dezelfde week komend jaar, dat beviel erg goed! Oud en nieuw viel wat tegen, maar dat kwam meer door de wat grimmige sfeer. Er was een feestje op straat, alleen werd ee vuurwerk in het midden van de mensen gegooid. Kwam tegen een been van een vriend aan, konden nog net op tijd weg komen. Daardoor ontstond er een beetje gekke sfeer en zijn we ook maar gegaan, omdat we steeds meer vuurwerk zagen vliegen. Buiten dat om weer een top wintersport. Jammer dat het maar 1 weekje is altijd

Onze kinderen hadden ook les bij snowsports in Mayrhofen.
Ik vond het echt een hele fijne skischool. Wil ze ook daar volgend jaar weer op les doen.
Ik weet niet of dat tegenwoordig overal is, maar ik herinner me zelf vooral oudere knorrige oostenrijkers als skileraar :')
Deze juffen hebben met name mijn oudste echt van z’n angst af geholpen, heel geduldig en hij heeft na deze week plezier in skiën.

Jeetje Karuna, hoe dan :oo

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:42

Wtf Karuna :oo ik duim dat er niks stuk is!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:03

verootjoo schreef:
Mettee schreef:

Onze kinderen hadden ook les bij snowsports in Mayrhofen.
Ik vond het echt een hele fijne skischool. Wil ze ook daar volgend jaar weer op les doen.
Ik weet niet of dat tegenwoordig overal is, maar ik herinner me zelf vooral oudere knorrige oostenrijkers als skileraar :')
Deze juffen hebben met name mijn oudste echt van z’n angst af geholpen, heel geduldig en hij heeft na deze week plezier in skiën.

Jeetje Karuna, hoe dan :oo

Wat fijn! Ik had zo’n knorrige ook afgelopen februari. Nu had ik een super vlotte, leuke nederlandse jongen die me gewoon makkelijk mee de rode piste mee afnam. Dat was echt super leuk, dus ik was er ook heel blij mee!

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 17:09

@Mettee

Ik begrijp zo weinig van mensen die dat doen... waarom moet iemand een feestje verpesten door met vuurwerk te gaan gooien? Is je vriend okee?Wel fijn dat het verder allemaal leuk was!

@karuna

oliebol, ze moeten je wel hebben deze vakantie. Hoop dat er niets ernstigs is! Keep us updated.