Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 15:28

mvdende schreef:
knollentuin schreef:
Die driehoekige punt geeft wel een hint...

Matterhorn/ Monte Cervino!

Één van Europa's bekendste bergen.

Idd !!!
Afbeelding

Oude verpakking met de berg erop,maar omdat ze verhuisd zijn uit Zwitserland mag de afbeelding niet meer , de vorm blijft wel

Doubtless

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 11:49

Onze vakantie begint vandaag <3
Afbeelding

Het ligt er prachtig bij en er komt nog veel meer sneeuw aan… wat een geluk :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:54

Wauw dat ziet er heerlijk uit! <3 Veel plezier!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 20:29

Wow dat ziet er gewoon sprookjesachtig uit. Geniet er van!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:09

Je had een mooie dag hier gisteren :D

Vandaag was praktisch alleen Sollereck en Parsenn open, en ik dacht Ifen6. Wij hebben ons kostelijk vermaakt in Sollereck vandaag!

Morgen weer naar huis, kerst vieren

Afbeelding

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:52

Leuk! Wij in Ifen :) maar bovenin was het dicht ivm slechte weersomstandigheden. Desalniettemin heerlijk geskied <3 goede rit terug!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:10

Ja bovenin Ifen is de grond heel instabiel, al paar dagen dicht! Maar blauwe dal lag er goed bij.

Wij rijden morgen naar huis - ook dan weinig open nog en Sollereck al gehad :D heerlijk appartement ook dit jaar. En zo veel aanspraak van locals, te leuk.

Nog veel plezier hier! Drie jaar geleden op jouw tip hier eens geweest en nu lang weekend weer ( toen was ik Jans)

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 00:35

Heerlijk zeg!! Wij rijden aankomende vrijdagnacht richting Maryhofen om daar oud & nieuw te vieren. Veel zin in! Hopelijk ben ik dit jaar wat minder angstig en durf ik gewoon te gaan zonder dat de rest moet wachten _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 01:17

Heerlijk om de foto’s te zien! Heb ook zoveel zin om te gaan! 12-19 januari ga ik naar les deux Alpes en de eerste week van maart moet ik nog even verzinnen waar ik heen ga. Een snowboard vriendelijk gebied in elk geval.

Vorig jaar super mazzel gehad in Frankrijk. Een lekkere dump en daarna zon, dus skiën in een T-shirt in verse sneeuw

Afbeelding

Afbeelding

Als beginner gaat het niet altijd goed, haha!
Afbeelding

Ben nu aan het proberen mijn ski’s en snowboard zelf te slijpen en komende week te waxen. Doen meer mensen dit zelf?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:02

Ik heb zelf het onderhoud gedaan maar eerlijk gezegd voor die paar tientjes breng ik 'm ook wel graag weg.

Toen we nog wekelijks naar SnowWorld gingen deden we het onderhoud wel zelf anders wordt het wel wat duur.

Is hier iemand bekend met SnowWorld Terneuzen?

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 12:08

Ik laat eens per jaar groot onderhoud doen en verder waxen en slijpen/zetten we kantjes zelf tussendoor.

Voor zowel ski’s als boards.

Terneuzen is leuk, maar de halve piste is permanent funpark.
Bovenaan is het steiler. Is er nooit echt top druk heb ik het idee.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 13:47

Unwritten schreef:
Ja bovenin Ifen is de grond heel instabiel, al paar dagen dicht! Maar blauwe dal lag er goed bij.

Wij rijden morgen naar huis - ook dan weinig open nog en Sollereck al gehad :D heerlijk appartement ook dit jaar. En zo veel aanspraak van locals, te leuk.

Nog veel plezier hier! Drie jaar geleden op jouw tip hier eens geweest en nu lang weekend weer ( toen was ik Jans)

Dankjewel!
Wat leuk dat je naar aanleiding van mijn tip bent geweest én terug bent gegaan :D
Ik vind het heerlijk hier: lekker dichtbij, wij hebben vaak veel sneeuw en divers skigebied.
Het was vanochtend ook weer genieten: heerlijk pak verse sneeuw en lekker rustig op de piste! (Kanzelwand)

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:43

Nog maar een paar dagen, dan zijn we in Superdevuloy! Het sneeuwt momenteel, dus een goed vooruitzicht *\o/*

Twee weken geleden heb ik nieuwe skischoenen gekocht, ze zijn heel mooooooi

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb mezelf maar aangepraat dat met 2 wintersporten dit seizoen ik ze extra snel 'terugverdien'

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 16:17

Die zijn gaaf!

Hier helaas materiaal pech, de achterste zooltjes van mijn schoenen zijn allebei ineens kapot. Schoenen zijn al 20-25 jaar oud dus het zat er wel een keer aan te komen. Een dagje iets moderns huren stond voor later deze week toch al op de planning dus morgen maar eens kijken hoe moderne schoenen en ski's voelen :))

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 18:39

Wij kunnen het zelf, hebben de spullen, en brengen ze toch snel weg ervoor.
Als je alle tijd hebt is t best leuk, doe wel een cursus en luister ook naar het advies je vijl niet recht in de houder te doen zodat je niet uitschiet. Mijn duim heeft ervaren wat er anders gebeurt :+.

Kleine andere tip, zorg altijd dat er een laagje kleding voor je huid zit. Mocht je een ski of snowboard zachtjes raken, kan dat een groot verschil maken in verwonding. Als.je het hard snijd helpt een dunne laag ook niet trouwens, maar dat terzijde.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 20:09

Ik draag ze ook nooit zonder handschoenen. Dat bloedt anders. Hard :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 21:10

Ik heb zaterdag de ronde in Saalbach Hinterglemm geskied maar het ging echt niet fijn, veel hopen sneeuw met daaronder harde pistes.
Vandaag in Zell am See even een uurtje de blauwe piste genomen, lag vanmorgen een mooi laagje nieuwe sneeuw bij. Het sneeuwt nu ook weer maar een dump gaat het hier niet worden, komt maar een aantal cm bij. Vanaf woensdag prachtig weer, dus daar teken ik voor!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:12

SnowWorld was leuk! Zelf niet echt een boarden toe gekomen ivm lesgeven maar ik vond het heel goed te doen met de drukte en de pistes lagen er ook best prima bij.

Iemand nog tips voor een helm en stevige snowboots voor een peuter? Ik moet nog even gaan shoppen voor onze vakantie. Er bleek een groot gat in mn snowboardboots te zitten >;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:29

Helm voor de kids huur ik altijd. Snowboots staan er veel op vinted :j

Hier net terug van mayrhofen, was heerlijk skiën daar. Zillertal Arena ook geweest en was nog een stukje mooier.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 00:39

Het is denk ik gelukt met slijpen en het waxen denk ik ook. Het board viel enorm tegen. Ik kreeg hem zo slecht afgeschraapt. De k dat het goed genoeg is zo :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook mijn snowboard “stijve harken” proof gemaakt. Ik heb al step on bindingen, maar nu met een simpele tip het nog makkelijker gemaakt om in en uit te stappen. Kan niet wachten om het in de sneeuw te testen!

Zou graag nog eventjes SnowWorld meepakken om het board te testen na het waxen en met wat aanpassingen hier en daar, maar dat zal qua tijd te krap worden helaas, vrees ik.
Heel misschien kan ik op een avond, maar dan zijn de pistes zo fijn niet meer

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 00:42

Dat zou ik dan weer niet doen of een board huren. Nepsneeuw is andere wax nodig en slijt heel vlot.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 01:34

Dat is waar inderdaad. Naja, en anders zien we het daar wel. Er is heus wel plek om het daar evt te laten fixen indien nodig en dan ga ik gewoon verder op de ski’s

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:11

Idd zonde om met je vers gewaxte board binnen te gaan boarden.

Had je de schraper wel in de juiste hoek dan dat het zo lastig ging? Zo op de foto ziet het er toch goed uit. Ik liet meestal m'n man afschrapen, rotklusje :=

Ik ben vandaag geslaagd voor nieuwe boots. Foei lelijk maar ze zaten gewoon echt het beste.

https://snowboards.nl/rome-womens-bodega-boa-black/

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 18:27

Dee_Es schreef:
Idd zonde om met je vers gewaxte board binnen te gaan boarden.

Had je de schraper wel in de juiste hoek dan dat het zo lastig ging? Zo op de foto ziet het er toch goed uit. Ik liet meestal m'n man afschrapen, rotklusje :=

Ik ben vandaag geslaagd voor nieuwe boots. Foei lelijk maar ze zaten gewoon echt het beste.

https://snowboards.nl/rome-womens-bodega-boa-black/

Het board heeft een 3D shape, waardoor het wat lastiger gaat. T oppervlak is ook groot :j
Heb nu gewoon lang met de nylon borstel nageveegd.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:16

Vorige week kon ik hier voor de 1e week vd kerstvakantie echt nog fijn skiën maar nu is het echt bizar druk! Zell am See en Saalbach-Hinterglemm. Vanmorgen om half 9 de hele parkeerplaats al vol, alleen verderop nog plek vrij. Even kort geskied, om 11 uur weer bij de auto en toen reden er ook allerlei autos rond op zoek naar een parkeerplek. Ik hoop dat het nieuwjaarsdag vroeg nog een beetje te doen is.