USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:28

Berdien schreef:
Nou, we zijn in San Francisco. Wat een rotstad := Hysterisch druk vanwege Fleet Week, overal hordes daklozen en het is er vervallen en smerig. Goed, de Golden Gate is leuk en Pier 39 ook en het etentje met de groep was hysterisch omdat het eten zo beroerd was dat iedereen zich laveloos heeft gedronken :') Maar verder? :n Vandaag nog een poging tot een rondrit maar dat zal wel weer file rijden worden en vanmiddag zitten we op een boot in de baai voor de shows van Fleet Week.

Ben Amerika nog niet zat, maar het reizen, de groep en het steeds slecht slapen door gehorige hotels (en sloopwerkzaamheden die vannacht om VIER UUR begonnen) wel.

Nou weet je wel precies waar je de volgende keer heen zou willen en waar je moet boeken haha!

Nadir

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-14 16:57

Hahaha! Volgende keer gewoon lekker zelf reizen dus :D
(Ik vond SF ook vies en smoezelig hoor)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:22

Ik vond SF wel gezellig en ik heb me totaal niet gestoord aan de zwervers. Maar ik verkies toch liever New York boven SF puur omdat er in NY meer te doe is

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:00

Wij zijn New York nu ook ontvlucht. Drie dagen was prima. Vannacht heerlijk geslapen bij mijn broer in New Yersey. Wat een rust. Heerlijk.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:19

Bij het opruimen kwam ik net de verschillende soorten jerky tegen die ik had gekocht. Beef jerky is voor mij echt een Amerika! ding, maar dit keer kwam ik ook turkey jerky en smoked salmon jerky tegen.
Net de salmon jerky geprobeerd. Eeeeew!!! Dat is nou eens echt een miskoop geweest. :-( Hoop dat de turkey lekkerder is!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 18:47

Jerky, juk -O-

Berdien, jammer dat je het groepsgebeuren beu bent. Hoe vind je moeder het in Amerika?

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 19:41

Over die winkels, doverssadlery ken ikw el, maar die is dan engels. Statelinetack heeft western, weet echter niet of die niet alleen online zijn.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:43

Ik vond SF echt een heerlijke stad. Maar goed, inmiddels is het alweer dik 20 jaar geleden dat wij er waren. Alcatraz kon je zo naar toe, de sea lions hadden net Pier 39 ontdekt en zwervers heb ik niet gezien.
LA en dan met name Hollywood Boulevard vond ik pas crimineel en onveilig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 21:59

Ik zou echt nog wel mijn zomervakantie door kunnen brengen in SF... dan een paar dagen naar LA en lekker bakken op het strand daar... vind de zon zoveel lekkerder dan hier.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:45

SF is één van mijn favo steden in Amerika :j Veel ruimte, prachtige straten (minus de heuvels :+ ), heerlijk aan het water.

Dallista schreef:
Bij het opruimen kwam ik net de verschillende soorten jerky tegen die ik had gekocht. Beef jerky is voor mij echt een Amerika! ding, maar dit keer kwam ik ook turkey jerky en smoked salmon jerky tegen.
Net de salmon jerky geprobeerd. Eeeeew!!! Dat is nou eens echt een miskoop geweest. :-( Hoop dat de turkey lekkerder is!

Gadverdamme salmon jerky klinkt inderdaad walgelijk :D Ik vind beef jerky heerlijk!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:52

Ik ben verslaafd geraakt aan teriyaki beef jerky. Yummy. Oh, ook nog "sizzling sweet" (lees: spicy) beef jerky gehad, die was ook prima.
Maar die salmon... tja... ik ben dol op gerookte zalm, en daar hebben ze nogal wat van in Washington en Oregon, echt zalm gebied. Dit verkochten ze dus in van die "Made in..." winkels (insert naam van de staat).
Deze kwam uit Oregon, misschien had ik toch Washington zalm moeten nemen, haha. ;-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:54

Ik ben helemaal naar boven gelopen op Alcatraz, dat met mijn astma... nu snap ik dus ook waarom er een treintje rijd :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 22:54

SF vind ik de mooiste stad van Californië waar ik ben geweest. De sfeer, het eten en de gezelligheid waren top

Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:00

purny schreef:
Ik ben helemaal naar boven gelopen op Alcatraz, dat met mijn astma... nu snap ik dus ook waarom er een treintje rijd :+

Zo ver is dat toch niet?, vergeleken met de rest van SF hahaha

Ik vond SF wel leuk maar na 2 dagen had k t gezien! Heb liever wat warmer weer:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:12

Ik heb geen conditie

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 23:38

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 00:13

SF is ook mijn favo stad. Het liefst zou ik SF en LA willen combineren. Het weer van LA en dan SF stad.

Wederom weer een prachtige foto Stephanie!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 01:24

Sf vonden wij ook heel leuk, relaxte sfeer en alles redelijk compact/dicht bij elkaar.
LA is daarentegen te uitgestrekt. iedere keer weer een uur (file) rijden om ergens te komen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 06:26

Geloof me, waar wij zitten is het niet mooi, niet gezellig en gewoon vreselijk.

Maaaaaarrrrrr :D Vandaag tijdens de stadstour ook de mooie dingen gezien :j Lekker bij de sea lions gekeken en toen het water op, voor de Blue Angels. ZO GAAF!!!! Echt enorm spectaculair! En vanaf het water helemaal! Met twee anderen nog biertjes gedronken en toen zalmpasta gegeten op pier 39. Goddelijk lekker :~ Met de cable car terug naar Market, echt zo geinig :)) Daarna over Market tussen de hordes zombies zwervers terug naar ons hotel. Mijn zonnebril staat in mijn hoofd gebrand (vuuuuuurrood hoofd, stomme zon :') ) en mijn lijf doet zeer maar wát een dag!

Overigens hadden we 20-25 graden vandaag. Heerlijk weer! 18 dagen alleen maar zon, zon en oh, zon :D gehad!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 07:25

Berdien schreef:
Daarna over Market tussen de hordes zombies zwervers terug naar ons hotel.

:')

Dst wordt straks even wennen voor je, een stukje kouder, regen en wind! ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:51

Lekker hè die Californische zon. Overigens zag ik op mijn vlucht van Houston naar SF een stel naast me zitten die ook aardig aan de bruine kant was. Ik dacht toen nog: Mens wat ben jij asociaal bruin... Tot ik een weekje in de zon zat daar en ik zelf voor mijn doen ook aardig bruin ben... alleen een deel van mijn armen en mijn nek tot mijn gezicht is bruin, de rest is allemaal nog wit. :+

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:42

Berdien schreef:
Nou, we zijn in San Francisco. Wat een rotstad := Hysterisch druk vanwege Fleet Week, overal hordes daklozen en het is er vervallen en smerig. Goed, de Golden Gate is leuk en Pier 39 ook en het etentje met de groep was hysterisch omdat het eten zo beroerd was dat iedereen zich laveloos heeft gedronken :') Maar verder? :n Vandaag nog een poging tot een rondrit maar dat zal wel weer file rijden worden en vanmiddag zitten we op een boot in de baai voor de shows van Fleet Week.

Ben Amerika nog niet zat, maar het reizen, de groep en het steeds slecht slapen door gehorige hotels (en sloopwerkzaamheden die vannacht om VIER UUR begonnen) wel.

Oh wat jammer zeg!
Zitten jullie in de Whitcomb?
Daar had ik ook zo'n last van geluidsoverlast van buiten :x

Wauw mooie foto Stephanie!

SF vond ik persoonlijk een hele leuke stad, alleen openbaar vervoer was wel een uhm... aparte ervaring :')

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:53

Darah3 schreef:
Berdien schreef:

Oh wat jammer zeg!
Zitten jullie in de Whitcomb?
Daar had ik ook zo'n last van geluidsoverlast van buiten :x

Wauw mooie foto Stephanie!

SF vond ik persoonlijk een hele leuke stad, alleen openbaar vervoer was wel een uhm... aparte ervaring :')

Iedereen vind OV geweldig in SF... Wij vonden t helemaal niks. Als je in de buurt van golden gate park kwam waren de bussen en taxis ver te zoeken.... konden we helemaal terug lopen berg op.... Ik trek in t vervolg lekker de huurauto weer uit de garage.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:00

OV in SF is niet echt geweldig idd maar als je het vergelijkt met LA is het heaven! Waarschijnlijk heb je heel erg pech gehad met de locatie van je hotel Berdien. Zaten jullie in de buurt van Union Square? De omliggende straten in die buurt zijn niet fantastich. De Presidio is een prachtige buurt in SF. Daar zou ik wel willen wonen :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:12

Ik vond het wel meevallen al mogen ze wel in SF langere trammetjes inzetten naar Fisherman's Wharf. De FlyAway bus in LA deed er echt lang over.
Al zou ik wel in Sausolito willen wonen :D