Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImLucky

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:19

hoihoi,
met een vriendin willen we in januari een weekje skieen, en ik was benieuwt in welke gebieden je dit seizoen echt leuk kunt apresskieen. ik heb namelijk het idee dat dat elk jaar toch een beetje verschuift.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:06

Flachau, Gerlos, Saalbach, Sölden, Zell am See, hebben een goede après-ski.
Mayrhofen heb ik ook goede dingen over gehoord.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 16:18

Celiien schreef:
Flachau, Gerlos, Saalbach, Sölden, Zell am See, hebben een goede après-ski.
Mayrhofen heb ik ook goede dingen over gehoord.

Lijstje sla ik ook gelijk maar op O:)

Ondertussen is dit speeltje binnen gekomen :):)

Afbeelding

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:31

Oh nice!
Ik ben een beetje aan het dubben of ik de Carv2 wil, maar denk dat het volgend jaar pas wordt want ik moest 2 nieuwe winterbanden en mijn auto heeft xxl banden dus geld is op :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:38

Unwritten schreef:
Oh nice!
Ik ben een beetje aan het dubben of ik de Carv2 wil, maar denk dat het volgend jaar pas wordt want ik moest 2 nieuwe winterbanden en mijn auto heeft xxl banden dus geld is op :')

Oef dat zijn altijd pijnlijke dingen _O-
Ja dit is de 2, ben echt heel benieuwd.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:43

Saalbach zijn wij afgelopen jaar geweest, dat was erg leuk Aprés skieën. De restaurants vond ik dan weer minder.
Dit jaar gaan we vlakbij Mayerhofen, dus misschien kan ik daar straks ook iets over vertellen :)

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:47

Saalbach heb je de Bauers Schi Alm die is gezellig. En de Hexenhausl in Hinterglemm. Gerlos staat er ook flink om bekend.

Ik ga eind januari naar Gerlos met werk, dat wordt wat _O- ik ben dol op Apres ski maar ben geen enorme drinker dus ik ga wel mee maar ook vroeg op _O-

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:52

Indy_Mouse_9 schreef:
We hebben bedacht met mijn zus & gezin een 2e keer te gaan skien in de Oud&Nieuw week *\o/*
Maar! Het is lastig iets te vinden dat niet de hoofdprijs kost... We hebben voornamelijk nog op Sunweb gekeken, aangezien die incl. skipas aanbieden, maar de vonsten zijn nog niet fantastisch.

Heeft iemand tips voor sites van aanbieders, of geschikte plaatsen?

Aangezien de kinderen les hebben willen we graag dichtbij/aan de piste zitten. 2 gezinnen van 2 volwassenen + 2 kinderen. Voorkeur voor 1 appartement, maar 2 is ook een optie. Slapen in de woonkamer niet direct een probleem.
We hebben een optie voor +/- 550pp incl skipas gevonden in Superdevuloy. Maar liever goedkoper en/of dichterbij :)

Vorig jaar was daar het hele seizoen véél dicht kwa liften. Ik ben uiteindelijk uitgeweken naar Les Sybelles. Vaak óók goedkoop en wat meer sneeuwzeker.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:26

Je kan ook kijken via Sportiek reizen voor Frankrijk :j

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:30

mvdende, was het toen het hele seizoen slecht?
Mijn zus is een paar jaar terug toen de sneeuw zo vreselijk laat kwam daar geweest met kerst, en ondanks dat de dalafdaling toen slecht was (en de hele dag dicht om m te sparen voor de middagafdalingen) zei ze dat het toen goed te doen was.
Maar ik zal eens kijken naar Les Sybelles.

Unwritten, dank, ik ga daar even kijken :)

De mensen met Carv, hebben jullie er al gebruik van gemaakt? Wat doet het precies, had je er wat aan, enzovoorts? Ik kreeg er reclame voor op facebook, het klinkt wel fascinerend.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 12:42

Indy_Mouse_9 schreef:
mvdende, was het toen het hele seizoen slecht?
Mijn zus is een paar jaar terug toen de sneeuw zo vreselijk laat kwam daar geweest met kerst, en ondanks dat de dalafdaling toen slecht was (en de hele dag dicht om m te sparen voor de middagafdalingen) zei ze dat het toen goed te doen was.
Maar ik zal eens kijken naar Les Sybelles.

Unwritten, dank, ik ga daar even kijken :)

De mensen met Carv, hebben jullie er al gebruik van gemaakt? Wat doet het precies, had je er wat aan, enzovoorts? Ik kreeg er reclame voor op facebook, het klinkt wel fascinerend.

Ik wilde in januari gaan dit jaar maat op de online piste kaart kon je zien dat er veel dicht was. Tip gekregen om naar Les Sybelles te kijken en dan dorpje Le Corbier. 2 dagen voor aankomst was er een enorme sneeuwdump geweest in Frankrijk en daardoor waren de meeste pistes open. Op dat moment waren nog steeds de meeste pistes van Superdevoluy nog dicht.

Ik ben echt nog een beginner, dus voor mij was een gebied met voldoende blauw (en groen) het belangrijkste.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 13:52

Unwritten schreef:
Saalbach heb je de Bauers Schi Alm die is gezellig. En de Hexenhausl in Hinterglemm. Gerlos staat er ook flink om bekend.

Ik ga eind januari naar Gerlos met werk, dat wordt wat _O- ik ben dol op Apres ski maar ben geen enorme drinker dus ik ga wel mee maar ook vroeg op _O-

Ik vond die schi alm dus niks aan, wij zijn vooral bij Soul House geweest met het leuke live bandje *\o/* .

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:06

ImLucky schreef:
hoihoi,
met een vriendin willen we in januari een weekje skieen, en ik was benieuwt in welke gebieden je dit seizoen echt leuk kunt apresskieen. ik heb namelijk het idee dat dat elk jaar toch een beetje verschuift.

Twee jaar geleden in gerlos geweest, daar flink geapresskied. :j Toendertijd met een heel kantoor wat redelijk berucht is wat betreft feestjes, dus dat wilde ook wel. Ik moet wel zeggen dat het erg groen was en zeker in het dorp zelf er echt geen sneeuw lag (pas als je de lift omhoog nam lag er sneeuw), en dat doet voor mij wel echt af van het wintersportgevoel.

Ik hoor veel goede apres-ski verhalen over Val Thorens wat wel sneeuwzeker is aangezien het hoger ligt, maar dan betaal je ook iets meer.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:07

Unwritten schreef:

Ik kan de cin-cin, seppi's en umbrella bar aanraden. :+ Veel plezier, met werk skiën is echt top.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:14

Soepblik schreef:
ImLucky schreef:
hoihoi,

Twee jaar geleden in gerlos geweest, daar flink geapresskied. :j Toendertijd met een heel kantoor wat redelijk berucht is wat betreft feestjes, dus dat wilde ook wel. Ik moet wel zeggen dat het erg groen was en zeker in het dorp zelf er echt geen sneeuw lag (pas als je de lift omhoog nam lag er sneeuw), en dat doet voor mij wel echt af van het wintersportgevoel.

Ik hoor veel goede apres-ski verhalen over Val Thorens wat wel sneeuwzeker is aangezien het hoger ligt, maar dan betaal je ook iets meer.

Val thorens staat hier op lijstje.. ziet eruit als idd goed apres ski

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:17

Gianti schreef:
Soepblik schreef:

Val thorens staat hier op lijstje.. ziet eruit als idd goed apres ski

Ja same hier! Het is ook een flink gebied dus genoeg keuze. Al heb je wel natuurlijk met zo'n populair gebied dat het in de vakanties erg druk is, dus dat lijkt me dan weer minder.

Wij gaan zelf naar Val D'isere, volgens mij heb je daar ook genoeg gelegenheden en iets minder bekend dan Val Thorens, maar het is weer iets minder geschikt voor de beginnende skier.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:42

Val Thorens vind ik zo vreselijk over gewaardeerd. Veel te duur en een klere eind rijden. Enige wat ik ze na moet geven is de ski in-out maar dat heb je in veel andere Franse gebieden ook.

Qua apres ski zit je in Gerlos gebakken. Nadeel van Gerlos is dat het lager ligt en als je later in het seizoen gaat je soms de pech hebt dat je na 14 moet stoppen vanwege de slechte kwaliteit pistes.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 18:13

Wij gingen vroeger altijd naar Val Thorens in de meivakantie. Toen was ik nog te klein voor apres ski. Ik en mijn broertje gingen wel vaak na het eten nog even sleeën op de piste, hartstikke leuk er waren altijd wel andere kinderen met een slee.

In mayrhofen kan je prima après skiën. Ik zelf vind de bruck'n stadl leuker dan de icebar maar in beide kan je een hele leuke avond hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 22:29

Ik vond val thorens qua apres ski overrated. Er gebeurt veel op de berg, maar ik wil niet drinken en daarna nog skiën. Dat was toen wel een “probleem”. Beneden vond ik het niet leuker dan welk ander Oostenrijks dorp, eerlijk gezegd. Maar goed, ik vind op z’n Oostenrijks apres skiën top. Die club muziek en zien/gezien worden trekt mij niet.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 23:19

Ik ben ook in Val Thorens geweest en ik vond het super leuk! Zowel op de berg als in het dal hebben we echt leuke feestjes met dj’s gehad. Afgelopen jaar waren we in Kaltenbach, daar had je alleen in het dorp een apres ski wat wel heel leuk was, de Postalm. Wij gaan dan nu met oud en nieuw naar Mayrhofen, ben benieuwd hoe het daar is!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:29

Hoera, oud&nieuw week geboekt, we gaan naar Superdevuloy *\o/*
Dus ineens duurt het niet nog maanden, maar slechts weken voor we weer gaan skien!

Nu moet ik plotseling opschieten met uitzoeken of we alle spullen nog hebben :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:53

Ik heb de eerste piste kilometers er weer op zitten, afgelopen weekend zijn er een aantal pistes in Leogang geopend. Het was Kaiserwetter en de pistes lagen er goed bij!

Afbeelding

Dit weekend opent Zell am See ook, een week later dan in eerste instantie gepland. Dit weekend valt er ook weer een mooi laagje sneeuw bij *\o/*

Afbeelding

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 21:56

Heerlijk <3

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:02

Zijn hier mensen wel is in tignes geweest? Ik ga hier met me broer een weekje heen, ben heel benieuwd. Zijn eigenlijk altijd in Brixental geweest, oostenrijk

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:04

opisop_shop schreef:
Ik heb de eerste piste kilometers er weer op zitten, afgelopen weekend zijn er een aantal pistes in Leogang geopend. Het was Kaiserwetter en de pistes lagen er goed bij!

[ Afbeelding ]

Dit weekend opent Zell am See ook, een week later dan in eerste instantie gepland. Dit weekend valt er ook weer een mooi laagje sneeuw bij *\o/*

[ Afbeelding ]

Wat heerlijk <3