Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:52

Ik lees al een poos mee in dit topic, Griekenland is mijn favoriete vakantieland.
Mijn ouders zitten nu op Rhodos en zijn gister naar de vlindervallei geweest, er waren nu nog heel veel vlinders maar dit kan zomaar veranderen als het wat kouder word vertelden ze.
Ik ben zelf dit jaar voor het eerst op Samos geweest, ook een prachtig eiland en heb nog lang niet alles gezien en ga er zeker nog weer een keer heen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:21

Diva_Jenny schreef:
Ik lees al een poos mee in dit topic, Griekenland is mijn favoriete vakantieland.
Mijn ouders zitten nu op Rhodos en zijn gister naar de vlindervallei geweest, er waren nu nog heel veel vlinders maar dit kan zomaar veranderen als het wat kouder word vertelden ze.
Ik ben zelf dit jaar voor het eerst op Samos geweest, ook een prachtig eiland en heb nog lang niet alles gezien en ga er zeker nog weer een keer heen.

Oke, gaan we gewoon kijken en hopen dat we wat mooie vlinders zien. We wonen :D trouwens in dezelfde stad Diva_Jenny.

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 22:52

Bonnelover schreef:
Diva_Jenny schreef:

Oke, gaan we gewoon kijken en hopen dat we wat mooie vlinders zien. We wonen :D trouwens in dezelfde stad Diva_Jenny.

Haha toevallig :D
Veel plezier op Rhodos, ben er zelf ook geweest en de oude stad is prachtig!

baudyh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 08:41

Ik ga altijd in Sept naar Griekenland. Laatste 2 jaar Kreta maar ook al rhodos en Karpathos en kos. Altijd mooi weer. Vorig jaar was de minste keer kwa weer. Op Kreta. Iets van 22-23 Gr en 1 dag regen.
Voor als nog lijkt het dit jaar goed. Ga naar kos de 23 ste

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 09:10

Ik heb een vloek qua weer haha. Dus zolang je er niet heen gaat als ik er ben..... :')
Nu 4 dagen mooi gehad en 1,5/2 dagen vreselijk slecht. Zelfs de reisorganisatie heeft nog gebeld om te informeren of alles ok was.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-18 10:57

Heb je nu zelfs in augustus slecht weer gehad, Manzano? Hoe beviel de Pilion en de villa verder?
Heb je in Z-A ook steeds slecht weer?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:08

Sorry, inbreker. Maar het gaat over het weer en onbetrouwbare voorspellingen dus misschien kan ik beter uit gaan van waargebeurde ervaringen :+
Hoe is het weer er in april?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 11:55

Fitzroy schreef:
Heb je nu zelfs in augustus slecht weer gehad, Manzano? Hoe beviel de Pilion en de villa verder?
Heb je in Z-A ook steeds slecht weer?

Ja echt stromende regen en bleef maar onweren.
Villa was fantastisch en eigenlijk niks gedaan verder. De dagtripjes die we gepland hadden zijn in het water gevallen door het weer. Had ook geen zin om er echt op uit te gaan verder.

Tijdens onze lange reis door ZA hebben we ook heel veel pech gehad met het weer.
Vorig jaar toen ik er 4 weken zat was grotendeels prima. Alleen de dag dat ik een game drive had met "cursus" van een national Geographic fotograaf was het ook slecht en geen dier gezien ;(
Dus ja.... Ook daar pech haha.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 18:51

Een vriendin van mij heeft dat ook Manzano, als zij met haar gezin op vakantie gaat.
Die heeft weleens een jas gekocht voor haar kind op de Dominicaanse Republiek van de kou, regen in Egypte, zandstormen in Dubai, overstroming op Aruba geloof ik enz.
Morgen vertrekt ze naar Ibiza en ze geven regen op t weekend.

Ik ben 3 x met haar en vriendinnen geweest en toen hadden we wel heel goed weer :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:03

Regen in Tunesië.... Check!!
Mensen daar wisten niet wat ze overkwam haha

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-18 19:29

Echt poedersuiker... dat soort landen is niet op regen ingesteld. Het wordt een zooitje en er valt vaak weinig te doen als het regent. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 13:52

Dat vind ik sowieso toch bij zonbestemmingen. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik hier moest doen als het regent. Verder dan lezen en eten kom ik niet. ;)

Ik heb ook wel eens regen in Las Vegas gehad in mei, ook zeer uitzonderlijk.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:46

Hebben jullie nieuws gelezen? Op zakynthos bij scheepswrak rotsen naar beneden gekomen en een aantal boten omgeslagen... Staat op AD en nu.nl

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:09

Ik heb een filmpje gezien. Ziet er heftig uit!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:36

Ja ik lees het net....
Ik was er in juni, maar het was daar zo'n gekkenhuis, dat wij niet in de rij zijn gaan staan.
Wij hadden dag later een privebootje gehuurd, maar toen zijn we lekker 1 baai eerder van de boot gegaan om te zwemmen. Veel rustiger, zijn wel langs het scheepswrak gevaren

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 20:28

Het was ook op de radio. Ik hoorde een rots op Zakyntos naar beneden bij een scheepswrak. Ik dacht dat zal wel Navagio Beach zijn.(ik bedoel....er zijn overal in Griekand ook bij Zakyntos velen scheepswrakken.)

Gelukkig niet heel ernstig geloof ik toch.

Ik ben er ook nog niet geweest. Ziet er op de plaatjes prachtig uit. Maar ligt voor ons vaak teveel uit de richting....en zie je boot er maar kwijt te raken in het hoogseizoen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:08

Ja op de plaatjes ziet het er mooi uit maar het wrak zelf is een schroothoop roest. De omgeving vanaf het water is absoluut prachtig maar voor het wrak hoef je er niet heen

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:33

Het gaat ook niet om het wrak zelf. De hele baai zelf is prachtig, met of zonder wrak.
Ik was vanmiddag in het ziekenhuis en heb de gewonden gezien, heel heftig. Ben benieuwd wat voor invloed dit de komende weken nog zal hebben...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:36

Ik was daar dus een maand geleden... echt verspilde energie. Was een extreme klim. :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 05:54

Was het nu onder de plek van waar het uitzichtpunt is?
Dat zal dan wel gesloten worden.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:19

Het is nu nog van zowel bovenaf als het strand afgesloten. Ben benieuwd wat voor een staartje dit gaat krijgen..

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:37

Zo, tassen zijn ingepakt. Om 23 uur de trein naar Schiphol en dan om 6.35 vliegen naar Rodos. Heb er erg veel zin in!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:53

Veel plezier!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 02:23

Fijne vakantie bonnelover

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 09:22

Het is hier weer waanzinnig lekker! Prachtig weer so far en het huren van een e-bike was echt een schot in de roos. Partner zich een ongeluk de berg optrappen en ik er fluitend tegen op :+
We hebben al wat leuke ritjes gemaakt oa naar de Robola winery en Poros. De accu is helaas net te zwak voor verdere afstanden dan 40 km met bergen erbij.
En nu zit ik heerlijk aan het strand met uitzicht op Zakynthos.
Wat me wel opvalt is de enorme stijging van het aantal Oost-Europese toeristen helaas. Ik vind het naar en asociaal volk. Hebben anderen dit ook zo ervaren?