Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 19:49

Waar ga je naar toe op Evia? Wel een gaaf idee om daar te trouwen :j
Voor ons staat het wel op het lijstje.

Cinderella

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:10

Noord Evia. We verblijven in het plaatsje Pefki. :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:58

x_Jeanine_x schreef:
Jaaaaa stoel voor de terugvlucht ook gereserveerd. Af tellen kan nu echt beginnen en heel langzaam aan spulletjes kopen die ik nog moet hebben :D

Waar zit je op de terugvlucht. Wij 9 A en B

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:01

baudyh schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Jaaaaa stoel voor de terugvlucht ook gereserveerd. Af tellen kan nu echt beginnen en heel langzaam aan spulletjes kopen die ik nog moet hebben :D

Waar zit je op de terugvlucht. Wij 9 A en B

12 AB
Op de vlucht van 10.15 volgens mij :o

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 21:36

Gaaf Cinderella, die kant wil ik ook nog op.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:18

Welke dag ga je terug? Wij 3 okt rond 21 uur geloof ik.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:45

Fitzroy schreef:
Dat is dus ook precies de reden dat wij nog nooit naar Kreta geweest zijn, veel te toeristisch.
Jammer hoor, spekkie. Wel fijn dat je gezelschap hebt.

Oh maar Kreta zelf is prachtig! Je moet alleen bij de toeristische dorpen en steden uit de buurt blijven :))

Lieszje schreef:
Ik ben inderdaad met een singlesreis mee (Estivant) :)
Het eten vind ik ook wat minder, we gaan elke avond uiteten en dat heb ik ook wel een beetje gezien hier..
Is veel hetzelfde en vind het soms echt te lang duren :+

Ik ook met Estivant! Eten duurt met onze groep (20 man) ook een uur of drie! Maar gezien er vier keer diner bij inbegrepen zit vind ik het zonde om zelf te gaan eten. Eigenlijk heb je een auto nodig om net buiten het toeristische deel te komen om wel lekker te eten.

AaronYve schreef:
En in oud Chersonnisos? Daar kon ik toen wel lekker authentiek grieks eten.
Ik ga over 2 weken ook naar Stalis. Waar zit jij?
En idd met de auto erop uit, gaan wij ook doen, en hopelijk nog wat tips krijgen waar heen te rijden :D

Oud Chersonisos is helaas niet op loopafstand.
Ik zit bij hotel Pela Sofia. Echt prima hotel!
Voor tips met de auto: koop een route van Mr Routaki :D (http://www.routaki.com) Het is helemaal uitgeschreven met plaatjes dus goed te rijden en er zitten een hoop audio fragmenten in met met informatie over het eiland en de Griekse cultuur. Je kunt hem ook inhuren (leuke man! Hij komt al 22 seizoenen op Kreta) maar dat vond ik nogal prijzig :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:14

baudyh schreef:
Welke dag ga je terug? Wij 3 okt rond 21 uur geloof ik.

1 dag later :)
Oorspronkelijk zouden wij die dag ook pas om 21,15 ofzo vliegen.... maar helaas is dat een aantal weken geleden veranderd -O-

Trouwen op Griekenland *D {:} *\o/* <3
Waauuww klein beetje jaloers en een stiekeme wens... Trouwen in het buitenland :o

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 15:35

@Spekkie
Dat is voor mij ook de reden dat ik mee ga :P
Hier gaan we elke avond uiteten, gisteren was het wel echt top :)

Vandaag is alweer de laatste dag, heb alleen wat gedronken met wat meiden vandaag.
Voor de rest heb ik lekker wat me time gehad :)
De vakantie was echt top, aan de ene kant wil ik nog niet gaan maar aan de andere kant ook weer wel :')
Het is wel voor herhaling vatbaar in ieder geval :D

Nu nog even relaxen aan het zwembad :)
Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:24

Zaten er nu nog Bokkers op Samos? Of is iedereen weer terug.
Er is een behoorlijke grote brand daar |(

@Fitzroy,
Voorlopig heb je mooi weer!
Ik zag dat het volgende week wel omslaat in die regio. (volgens de voorspelling ;) )
Daarom wilde ik voor eind september toch een zuidelijk eiland.
Ik durfde het risico niet te nemen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 09:47

Ach, voorspellingen geloof ik niet zo in. Volgens meteo.gr zou het nu bewolkt zijn en vanmiddag regenen. Voorlopig is het nog strakblauw en lig ik heerlijk aan mijn zwembad ;)
Morgen ga ik de gehuurde e-mountainbike ophalen in Argostoli en lekker fietsen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:58

Ik hou de voorspellingen wel altijd in de gaten :D .
Veel plezier met fietsen!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 10:51

Nee, dat heb ik echt afgeleerd. Zeker de lange termijnverwachting voor Kefalonia klopt voor geen meter. Bovendien is het allemaal zo plaatselijk. We hebben wel eens gehad dat mijn partner op de fiets onderweg een regenbui had en ik de hele tijd in de zon had gelegen. En dan heb je het over een verschil van 10 km hemelsbreed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:03

O ja dat is zeker. Ook hier in Nederland.
Maar met vakantie boeken, probeer ik wel de kans op regen zoveel mogelijk uit te sluiten. Maar zekerheid heb je nooit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:28

Ik kijk voor Griekenland meestal op Poseidon Weather. Die is behoorlijk goed voor de lange termijn.
Wel erg voor op het water gericht maar je kan er voor het land ook veel uit halen.

http://poseidon.hcmr.gr/

en Ventusky is ook geweldig. Ik heb de betaalde app. Super precies. En lange termijn ook behoorlijk goed.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-18 14:27

Ik kan me voorstellen dat het op het water wel van belang is wat voor weer je krijgt.
Maar als je in een huis met zwembad zit maakt het toch allemaal niet zoveel uit. Dus ik maak me zelf niet meer gek, je kunt er toch niets aan veranderen.
Neemt idd niet weg dat ik hier eind september niet snel meer naar toe zal gaan. Hoewel je merkt dat ook hier het klimaat verandert. Had je vroeger zo tussen eind mei en half september gegarandeerd mooi weer in Griekenland, is dat nu toch wel anders.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:51

Dat heb ik ook zo ervaren Fitzroy. Het was qua weer echt een rare zomer in Griekenland.
En dat is de laatste jaren vaker.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 14:59

NatasjavE schreef:
Dat heb ik ook zo ervaren Fitzroy. Het was qua weer echt een rare zomer in Griekenland.
En dat is de laatste jaren vaker.

Waar niet? ;)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:24

Fijne vakantie nog Fitzroy!! Zag nog een topic op BEU voorbij komen van Kefalonia, prachtig <3

Lekker naar Kreta Electra, ook al snel!! :)

Wij zijn vorige week terug gekomen van onze cruise over de Middellandse Zee. Enorm goed bevallen en een fantastische vakantie gehad <3 Vertrokken uit Athene en overnacht aan het water in Piraeus. Prima hotel en heerlijk gegeten aan het water. Volgende dag opgestapt op het schip en ‘s avonds weg gevaren met prachtig uitzicht op de Akropolis tijdens de zonsondergang <3 We gaan zeker eens in de winter terug naar Athene voor een stedentrip!

De volgende dag stond Santorini op het programma, maar dat ging niet door. De kapitein gaf aan dat dit kwam door slechte weersomstandigheden, maar thuis las ik op internet dat cruiseschepen werden geweerd ivm de drukte... -O- Super balen. Programma gewijzigd en gewisseld van zeedag + koers gezet naar Corfu. Ben er al eens geweest en we waren er ook niet super lang, dus hebben enkel in Corfu-stad rondgelopen. Daarna gingen we alweer richting het westen. Uiteindelijk was het stukje Griekenland dus wel vrij beperkt helaas...

Mijn ouders zijn nu wel op Zakynthos en gaan er elke dag op uit. Ze hebben het super naar hun zin en de foto’s zien er prachtig uit! :) Komt ook wel op het lijstje!

Afbeelding
Onwijs lekker gegeten bij een klein restaurantje in Piraeus <3

Afbeelding
Vertrek uit Piraeus

Afbeelding
Prachtige zonsondergang in Piraeus <3

Afbeelding
Schip in de haven vlakbij Corfu-stad

Afbeelding
Corfu-stad

Afbeelding
Strandje bij Corfu-stad

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 16:40

Leuk Tamara... wij zijn bijna ieder jaar in Athene/Pireaus, omdat wij altijd de ferry pakken naar Syros. Dat blijft altijd een hele happening om te zien, vooral het inschepen van de auto's en vrachtauto's.
Dit is eigenlijk 1 van de weinige jaren dat we niet gaan/geweest zijn.

Ik wil ook nog eens zo'n cruise doen, lijkt me ook leuk ! Eerst een korte Europese om te zien of het wat voor ons is :D

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:31

Wat heerlijk die foto's. Hier ook langzaamaan dingen aan het klaar leggen. Wij gaan *\o/* zaterdagavond laat richting Schiphol.
Ben heel benieuwd naar Rodos. Iemand een idee of de vlinder vallei deze tijd van het jaar nog een bezoek waard is? Verder wil ik zeker naar Rodos stad. En zal het de eerste dagen bijkomen zijn, zeker voor mijn man na alle veulenveiling en, bij het zwembad of strand. Andere tips zijn :D zeker welkom. We zitten in Faliraki.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 19:59

Bonnelover schreef:
Wat heerlijk die foto's. Hier ook langzaamaan dingen aan het klaar leggen. Wij gaan *\o/* zaterdagavond laat richting Schiphol.
Ben heel benieuwd naar Rodos. Iemand een idee of de vlinder vallei deze tijd van het jaar nog een bezoek waard is? Verder wil ik zeker naar Rodos stad. En zal het de eerste dagen bijkomen zijn, zeker voor mijn man na alle veulenveiling en, bij het zwembad of strand. Andere tips zijn :D zeker welkom. We zitten in Faliraki.

Wij waren er eens in het hoogseizoen en ik heb geen vlinder gezien :D .wij zaten toen aan de andere kant van het eiland.
Rhodos-stad is leuk en ik huur altijd graag een auto en dan een beetje toeren. En Ik ga altijd graag een dagje varen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:03

Tamara, welke datum zou je naar Santorini gegaan zijn?

Want het heeft een aantal keer echt heel hard gewaaid. En rondom Santorini kan het heel erg spoken.

Geweerd vanwege de drukte kan ik me bijna niet voorstellen voor cruiseschepen. Er liggen er altijd heel veel en daar is ook ruimte zat voor.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:04

Volgens mij is de vlindervallei is voor de maanden mei/juni.
Rhodos stad is prachtig

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 20:06

Rhodos stad is inderdaad geweldig. Ik was erg onder de indruk van het paleis van de Magister. Prachtig.