Canada

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lottexxx

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:04

Het water is hier gelukkig wel goed maar in banff/ jasper/ Vancouver vond ik het echt vies.

Klinkt als een mooie reis Eileen!
Ik ben gisteren naar de calgary stampede geweest, was wel mooi :)! Nog meer mensen die gaan?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:56

Gracefull schreef:
Ik ben in Toronto aangekomen, ik vind het kraanwater ook niet zo lekker. Morgen maar een flesje halen

Of een filterfles van Britta (750 ml hervulbare drinkfles) kopen, dan ben je de hele vakantie voor $10 onder de pannen. Beter voor het milieu ook. :P
Zelf heb ik een "life straw", dan kan ik ook water uit een beekje drinken als het moet.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 21:08

Eileen_ schreef:
Ik drink vrijwel altijd gewoon kraanwater. Alleen als er echt te veel chloor in zit niet, maar k ben niet zo moeilijk :')

Nu in de bus terug naar Meadow Lake van 2 weken reizen door de Rockies en BC. Calgary- banff- jasper- clearwater (rafting en bearsafari, echt aan te raden!!)- prince rupert- met de ferry naar Vancouver Island- Tofino (walvissafari, helaas geen walvissen gezien. Volgende dag herkansing maar ging nier door ivm te slecht weer... balen, maar wel tegoedbon) - Victoria- Vancouver
Erg leuke reis gehad en t was leuk om mn ouders en beste vriendin weer te zien!! Mn ouders hadden nml een camper gehuurd en die reizen nog ff een weekje langer door :) mn vriendin zit nu in t vliegtuig terug naar Nederland

Klinkt super leuk! Wel heel jammer van de ontbrekende walvissen... Maar alsnog een gave reis. Heb je veel beren gespot op bearsafari?

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:14

Ik ga eind augustus voor 6 weken naar Canada, London vlakbij Toronto. Ik heb daar familie zitten ( nouja.. de oom van mijn oma is er vroeger heen geëmigreerd dus zo heel dichtbij is t niet :p) en ga meelopen, hij is DA en zn broer heeft een boerderij met oa showkoeien. Nu berichten ze me vandaag of ik nog iets anders wilde zien als koeien :') haha.
Iemand soms tips voor die omgeving?
Ik ben meer van de natuur dan van de steden. Dus heb al aangegeven dat ik graag zou willen hiken ( zij zullen vast wel weten waar :D) en eventueel paardrijden ergens.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:26

Ik zit vlakbij London, je zou naar Hamilton webster falls kunnen gaan, niagara falls en er zijn mooie hike gebieden dat ik heb gezien.
Misschien weten hun nog mooie plekjes inderdaad

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:05

UMayDream schreef:
Eileen_ schreef:
Ik drink vrijwel altijd gewoon kraanwater. Alleen als er echt te veel chloor in zit niet, maar k ben niet zo moeilijk :')

Nu in de bus terug naar Meadow Lake van 2 weken reizen door de Rockies en BC. Calgary- banff- jasper- clearwater (rafting en bearsafari, echt aan te raden!!)- prince rupert- met de ferry naar Vancouver Island- Tofino (walvissafari, helaas geen walvissen gezien. Volgende dag herkansing maar ging nier door ivm te slecht weer... balen, maar wel tegoedbon) - Victoria- Vancouver
Erg leuke reis gehad en t was leuk om mn ouders en beste vriendin weer te zien!! Mn ouders hadden nml een camper gehuurd en die reizen nog ff een weekje langer door :) mn vriendin zit nu in t vliegtuig terug naar Nederland

Klinkt super leuk! Wel heel jammer van de ontbrekende walvissen... Maar alsnog een gave reis. Heb je veel beren gespot op bearsafari?

Jup! 8 beren (incl cubs) gezien op de bearsafari :D 1 moederbeer met kind was zo comfortabel met de jeep. Was 2 meter van ons vandaan. Zo ontzettend gaaf <3

Afbeelding

En nog 4 andere beren tijdens de reis :)
Beren opzich heb ik wel vaker gezien hier waar ik werk. Maar zo dichtbij (en toch veilig voelen lol) is toch wel heel gaaf! En super leuke gids hadden we.

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 09:56

Wauw gaaaaaaf, hoop dat wij ze ook gaan zien!

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 11:43

LoesvL schreef:
Ik zit vlakbij London, je zou naar Hamilton webster falls kunnen gaan, niagara falls en er zijn mooie hike gebieden dat ik heb gezien.
Misschien weten hun nog mooie plekjes inderdaad

Dankje :)

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:27

Berichtje vanuit Toronto Downtown. Ik ben zelf ook meer van de natuur dan van de steden, maar helaas kunnen we niet naar Algonquin of andere hikes door het werkrooster van m'n vriend. We konden nog wel een dagje naar Ottawa en ik ben verliefd op die omgeving. :) Van het weekend gaan we naar Niagara Falls en blijven daar ook een nachtje.

Het kraanwater in Toronto heb ik niet geproefd, wel naar gevraagd of het drinkbaar is. Maar ik ben zelf gewend om mineraalwater te drinken in Hongarije, dus dat is niks nieuws. Het is hier trouwens wel echt super benauwd hoor. In Hongarije ben ik wel 35-40 graden gewend, maar het is hier tropisch vind ik.

Woodbine racing track is énorm trouwens!

Ik ben ook nog naar een equestrian shop geweest, ong 30 km van Toronto vandaan. Eigenlijk hoopte ik op meer western spullen of in ieder geval merken die in Europa minder bekend zijn, maar alles was wel een beetje van het zelfde. Wel goedkoop sprenger beugels kunnen kopen! :D

Wat zijn jullie zo allemaal aan het doen nu in Canada?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:50

Welke shop ben je geweest, purrrrfection? Er zitten wel grote shops daar, maar als je meer western wilt moet je daar echt wel naar zoeken in die omgeving. Sommige dingen (vooral western spul) kun je hier voor een heel leuk prijsje krijgen. Als westernruiter ben je in Canada echt in de zevende hemel :D
Ik heb dus al rijjeans gekocht, sporen, boots en een riem. Voor een prikkie van wat ik er in Nederland voor zou betalen. Engelse spullen heb ik geen idee van, daar kijk ik niet naar ;)
Andere merken zie ik hier ook niet echt. Is inderdaad veel hetzelfde, alleen de prijzen zijn dus anders.

Ik zit op het moment in de US, we zijn anderhalve week geleden aan onze roadtrip begonnen! (Al zit ik nu al een week op dezelfde plek bij familie ;) )
Morgen gaan we de tocht hervatten.

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:30

Ik ben zelf een engels ruiter, maar ik wist inderdaad dat Canada veeel meer western spullen had. Ik was bij Bahr Saddlery.
Wat is de route van je trip, Judith?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:54

Niet echt een duidelijke route :P
Volgende vaste punt is naar de Manitoba Stampede, die is 21-24 juli in Manitoba (surprise, surprise).
We hebben dus een week om daar te komen.

Waar ze veel western spullen hebben, is Pleasant Ridge Saddlery in Brantford. Zij hebben ook veel Engels spul, het is echt een grote zaak. Maar volgens mij zit er oost van Toronto ook nog een western tack store, daar ben ik alleen zelf niet geweest.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:04

Purrrfection schreef:
Berichtje vanuit Toronto Downtown. Ik ben zelf ook meer van de natuur dan van de steden, maar helaas kunnen we niet naar Algonquin of andere hikes door het werkrooster van m'n vriend. We konden nog wel een dagje naar Ottawa en ik ben verliefd op die omgeving. :) Van het weekend gaan we naar Niagara Falls en blijven daar ook een nachtje.

Het kraanwater in Toronto heb ik niet geproefd, wel naar gevraagd of het drinkbaar is. Maar ik ben zelf gewend om mineraalwater te drinken in Hongarije, dus dat is niks nieuws. Het is hier trouwens wel echt super benauwd hoor. In Hongarije ben ik wel 35-40 graden gewend, maar het is hier tropisch vind ik.

Woodbine racing track is énorm trouwens!

Ik ben ook nog naar een equestrian shop geweest, ong 30 km van Toronto vandaan. Eigenlijk hoopte ik op meer western spullen of in ieder geval merken die in Europa minder bekend zijn, maar alles was wel een beetje van het zelfde. Wel goedkoop sprenger beugels kunnen kopen! :D

Wat zijn jullie zo allemaal aan het doen nu in Canada?

Leuk om te horen Purfection, woodbine ligt een half uurtje van toronto vandaan?
Daar ga ik met mn ouders heen 1 augustus, ben benieuwd!

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 20:25

_Priscilla schreef:
Ik ga eind augustus voor 6 weken naar Canada, London vlakbij Toronto. Ik heb daar familie zitten ( nouja.. de oom van mijn oma is er vroeger heen geëmigreerd dus zo heel dichtbij is t niet :p) en ga meelopen, hij is DA en zn broer heeft een boerderij met oa showkoeien. Nu berichten ze me vandaag of ik nog iets anders wilde zien als koeien :') haha.
Iemand soms tips voor die omgeving?
Ik ben meer van de natuur dan van de steden. Dus heb al aangegeven dat ik graag zou willen hiken ( zij zullen vast wel weten waar :D) en eventueel paardrijden ergens.

Bruce trails vlakbij Tobermory vond ik ook leuk :) hebben ze ook een mooi strandje op de route waar je leuk kan zwemmen :)

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:41

Is er iemand al eens bij het cloverpark esar de horseshows zijn geweest in Ottawa?
Vrijdagmiddag is daar een grote wedstrijd de open welcome waar ik wel heen wil. Alleen ik heb geen auto. Misschien eens kijken met de Uber app denk ik.

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:03

Mijn Canada avontuur zit er helaas op... Zometeen tetris mode mijn spullen in mijn koffer proberen te krijgen en over 8 uur weg naar het vliegveld in Toronto. Vriendlief moet helaas werken en kan niet eerder weg, dus hem zie ik pas vanavond op het vliegveld weer even.

Hoe verloopt jullie tijd in Canada?

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 08:39

Ik vlieg zaterdag naar Vancouver! :):)

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:15

Leuke tijd gehad purfection?
Mijn tijd gaat zo snel, volgende week laatste week stage waarna mijn ouders komen en we 2 weken vakantie hebben samen hier.
Stage bijna afgerond en van het bedrijf voor m'n werkzaamheden enz een 9,5 gekregen, super blij dus, wel jammer dat de 3 maanden er bijna op zitten, hopen dat ik een beetje zon mee naar Nederland kan nemen :)

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 15:27

is het erg dat ik dit topic eigenlijk niet zo leuk vindt, puur omdat ik eigenlijk best jaloers ben op iedereen die gaat? :+ :x ik wil zo graag terug! ooit <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 16:40

Ik ben nu ruim twee weken in Canada, anderhalf week gereisd met vriendlief en nu bij de veehouder bij wie ik aan het werk ben! Ik vind Canada tot nu toe echt schitterend, het rijdt er makkelijk met de auto en bij de veehouder denk ik dat ik goed op mijn plek zit :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 21:03

Biscuitje schreef:

Het is hier goed weer nu! {:}

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:59

HippoLogic schreef:
Biscuitje schreef:

Mooimooi! Ik heb er zo'n zin in!

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 04:29

HippoLogic schreef:
Biscuitje schreef:

Heel veel plezier allebei!

Ik ben ondertussen weer thuis. Jetlag is een b.tch. (Zie tijd van dit bericht :+)

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 11:39

Wij vliegen precies over twee weken, nu de lucht in richting vancouver.,! Fijn dat het nu mooi weer is!!!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:06

Purrrfection schreef:
Ik ben ondertussen weer thuis. Jetlag is een b.tch. (Zie tijd van dit bericht :+)

De tijd van je bericht is 20.29 :') (op mijn pc) dat is toch niet erg om wakker te zijn... ;)