Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 18:04

Nee het grootste probleem ligt in Nederland. De beller is wel gevonden. Een heel andere afdeling dan verwacht. To be continued.

Voor Frankrijk ben ik nu pogingen aan het doen de ziektekosten verzekering voor elkaar te krijgen. Normaal een klusje van niks maar door de wao en de inmenging van het cak een stuk ingewikkelder geworden. En het moet via deze weg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 18:34

Ik heb de mobiele wifi aangeslingerd, voor het eerst een internet storing kennelijk.

Het was erg rustig vanmiddag maar wel gezellig. Een meneer die ik niet kende. De schuin overbuurvrouw die het gebouw moest openen, de vrachtwagen staat bij de garage. Zij is ook altijd in het cafe. Even later kwamen er nog twee dames aan die ik vaker zie. En uiteindelijk ook de oudste bewoonster, we zaten in het gebouw naast haar, en twee mannen begeleiders,

Een grappige sneeuwbal/pot/fles gemaakt met wat experimenteren. Ik had glycerine en anderen handzeep. Mijn "sneeuw" was grof geknipt. Ik ben daar slecht in, de anderen hadden mooie fijne sneeuw. Een sneeuwpop of boompje vastlijmen en klaar. Er werd ontbijtkoek gebakken, helaas met boter. Hij rook wrl goed.

Daarna een nieuw spel geleerd samen met de overbuurvrouw. Quatro. Ik kende het niet, zij ook niet maar een soort ingewikkelde 4 op een rij. De hersens er goed bijhouden. Daarna triominos met zijn vieren, en ik heb mijn huiswerkvraag gesteld met wisselende antwoorden. Een overduidelijk ja dat gebruik ik vanzelf. Een wat is dat _O- en twee vroeger gebruikte ik het meer dan nu

Ik ben voor het einde gegaan. Moe nu pasta aan het maken. :Y) Vroeg het bed in, de wekker ook erg vroeg en heel op tijd op pad. Helaas zonder de andere papieren, ik moest nog een deur verder zijn bleek voor iets anders. Maar helaas zonder de vaste wifi geen documenten printen -O- . Dat komt dan later wel. Desnoods op de terugweg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 14:20

Heel kort. Ik ben compleet stuk na een extreem vermoeiende ochtend. Deels ook de wekker 6.15 en vanwege de rotomstandigheden vanmorgen met rijden mist, 3 graden donker en een pokkeeind over meest kronkelige smalle wegen. Ik was ook maar net op tijd. Gesprek begon moeizaam omdat de dame van dinsdag compleet verkeerde info heeft doorgegeven. Namelijk ik woon in een camper op een camping zonder inkomen 8)7 >;) :roll:

Maar eenmaal duidelijk dat dat niet aan de orde was was het na wat over en weer copieren, uwv ophalen doormailen en laten printen zo gelukt. Net ben ik gebeld. Vanmiddag nog of anders maandag heb ik mijn sociaal nummer en in ieder geval wat papieren zodat ik verzekers ben. Daarmee kan ik ook aanvullende verzekering afsluiten, de fysieke kaart kan even duren.

Nu bed in ik ben compleet gesloopt %)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 18:09

In grote lijnen snap ik je laatste berichten en ik snap ook dat je er tuureluurs van wordt.

Wees maar extra blij dat je pas die cursus hebt gedaan en de taal beter snapt. Dan kun je er beter kaas van maken want je zou van minder al gek worden!

Ik hoop dat je dit snel kunt afsluiten en in wat rustiger vaarwater komt zodat je ook genieten kunt van je stulpje in Frankrijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 19:00

Even rechtop nu. Ik moet toch iets eten. Maar pffff ik ben echt uitgeput. Morgen vroeg zou er een minteur van orange moeten komen om te kijken wat er loos is met mijn internet. Kost helaas best wat maar ja iets werkt er niet en of dat intern of extern is geen idee. Gelukkig de mobiele wifi. Hopelijk kloppen ze niet weer bij de achterburen aan :P

Maar ik ben inderdaad wel blij dat ik me redelijk kan redden in het frans. Maar dergelijke gesprekken zijn echt hogere wiskunde met termen die je eigenlijk nooit gebruikt. Ik ben echt heel dankbaar met frans service ook nu weer dat ze gebeld hebben over die creick list die dus helemaal niet nodig bleek te zijn.

Wat er vandaag nog eens extra bij kwam een waarschuwingslampje bij de corsa opeens toen ik aankwam bij de ziektekosten dinges. Het was daarna behoorlijk zoeken naar een opel garage. Die zit ook in de buurt van epinal maar de tomtom stuurde me eerst 15 km naar het zuiden :? om daarna me 3 km te noordelijk en weer 18 km terugrijden (wel een mooie rit :') )op een vaag industrieterrein af te leveren. Navigatie op de telefoon vertikte het ook, dan maar goed op de kaart kijken en rotonde links rotonde rechtdoor nog een keer rechtdoor en dan oh ergens hier rechts moet een garage zitten.

Diagnose computer eraan en er is een storing maar waar geen idee. Alles werkt naar behoren. Dat zeiden ze wel. Ik kan er mee rijden zolang het niet rood wordt. Afspraak volgend jaar. -O- Ik ga hier even rondvragen of er een niet opel me eerder kan helpen. En dan hoor je dat. Stikmoe en 80 km van huis. Altijd tof toch. Dat kan er ook wel bij %) .

Het blijft nu gewoon doorstapelen. Dat is toch wel even iets minder tof. Maar ja morgen middag sinterklaas kar versieren. Zondag dorp verderop sinterklaas. Daar houd ik me maar aan vast :j meer kan ik toch niet doen. Volledig instorten is een nog groter probleem hebben.

Ik ga zo met een kopje thee vechtend tegen de slaap wat fröbelen. Geen idee wat het is maar het zag er leuk uit een tijd geleden en gv heeft dit daarna toen als verrassing gekocht voor me voor het volhouden van de franse cursus. <3

Afbeelding

Excuus voor de minder joepie verhalen. Ik kan het niet vrolijker en blijer maken dan het nu is. Y;( Dit hoort er helaas ook bij

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 20:12

De bouwtekening, de onderdelen, de eerste stukjes en de eindstand voor vandaag. Leuk en licht bouwen maar wel nadenken toch hoe je het in elkaar schuift. Top 4000 op de achtergrond erbij. De houtkachel ernaast. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-25 20:23

Wat een leuk knutselwerkje :). Ik krijg altijd stress als een auto een storing krijgt :=. En ik hoop dat je binnenkort in wat rustiger vaarwater komt en eens wat langer in Frankrijk kan blijven, dat zal hoofd en lijf ook goed doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-25 20:42

Ik krijg er ook de zenuwen van zeker op dit soort stille wegen

Kwa tijd is 3 weken echt het maximum dat ik volhoud. Mijn papa is er ook nog (en te lang bij hem weg geeft nog meer stress. De nachtelijke spoedrit terug naar Nederland toen heeft heel diepe sporen achter gelaten bij me en is nog zeer regelmatig onderwerp van nachtmerries. Al was de keer erop nog erger kwa impact gelukkig bestaat er beeldbellen wat we dagelijks doen) en gv is me te dierbaar om die langer niet te zien -O- . Ook daar lang leve beeldbellen *\o/* Meer moet ik kwa alleen ook niet willen nu. Dat is ook niet best voor me.

Dit zo bevalt voorlopig goed en het beste van twee werelden. Soms heerlijk alleen en theoretisch bijtanken als er niet zoveel sjit tegelijk gestort wordt. En soms heerlijk met zijn tweeën.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:54

Moe maar voldaan vandaag.

Hoewel het wachten op de monteur heel lang duurde. De man kwam verwilderd en erg moe om 1315 aan. Hij had de hele ochtend rare storingen gehad. Inclusief twee keer een doorgehakte kabel door werkzaamheden elders. Een van slag geraakte livebox en een tv met kuren. Maar allemaal niet standaard tijdrovende dingen. :(:)

Inderdaad eerst bij de achterburen aangebeld :') maar toen. Eerst de glasvezelkabel doorgemeten. Die werkte gewoon :? daarna de livebox doorgemeten. Die werkte ook gewoon :? met wat gezoek de kabel naar buiten gevolgd. Mm daar ook geen gekke dingen. Toen de hele livebox opnieuw geinstalleerd en verse software gegeven. Hij werkte nog steeds maar nog steeds hardnekkig dat witte knipperende lampje. -O-

Wat nu, hij had het al over misschien een nieuwe livebox (dus allemaal nieuwe wachtwoorden) of nog een laatste poging de kabel volgen tot het verste station en daar kijken of daar een rood licht goed doorkomt. Eerste station zit aan de overkant van de straat. Daar was het rood. Het volgende station zit 2,5 km verderop. Hij weg en een tijd later weer terug. Geen rood lampje :?

bellen en nog meer bellen. En daarna onderweg naar een soort verzamelstation van meer dan 100 aansluitingen van alle aanbieders. :+ bijna 4 km verderop. Na ruim 20 minuten kwam hij met een grote grijns terug. Gevonden, maar de reden van storing was wel erg idioot. Een andere aanbieder heeft werkzaamheden gehad donderdag middag. Hebben kennelijk eea aan draadjes losgetrokken en verkeerd terug geplaats. 8)7 |o :x En mijn "kpn" kabel hadden ze bij "odido" ingestoken. En ja dan praat de ene chinees en de andere engels. Dat werkt niet :P maar hij heeft dus heel wat kabels moeten losmaken om te achterhalen welke rood doorgaf. Maar alles zit weer op de juiste plek en iedereen heeft weer netjes alles. En mijn kabel is gemarkeerd met mijn adres nu en hun merknaam.

Ik was daardoor wat laat in het "cafe" waar de wagen werd versierd door de mannen buiten in een garage, de dames en kinderen waren al bezig met kerstversiering van breigaren te maken. Erg leuk werk. :j En heel lief. De taartbak mevrouw had voor vorige week al voor mij dingetjes gebakken met vulling, en voor vandaag nog wat extras. Zonder alles. Toen voelde ik me echt geaccepteerd. <3 En gv werd ook gemist. Die moest ik de groetjes doen. Toen de mannen klaarwaren zijn zij fanatiek gaan sjoelen. Ondertussen kruidnoten pepernoten en chocolade letters etend. Dat schoof er goed in :Y) :)) vooral de kruidnootjes die ze hondenbrokken noemen met handen vol te gelijk. *D

De wagen zie ik morgen wel. De garage was net tever voor me om te lopen

Niet de beste fotos maar het geeft een idee

De lekkere dingen in mooi vers alufolie en gebakken met nieuw speciaal gekochte vormpjes. <3

Afbeelding

De versieringen die we gemaakt hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:22

Wat lief van die mevrouw.
En wat leuk die zelfgemaakte versieringen.