Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:22

Gianti schreef:
Weet iemand welke winkel Goldbergh op voorraad heeft? twijfel enorm of ik voor de 32 of 34 moet gaan

Duijvestein maar dat vind ik een rot winkel. Intersport ook vaak wel. Weet niet waar je vandaan komt? Wij zijn. Vorig jaar naar Intersport in Duiven gereden daar hebben ze echt zoveel voorraad!

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 18:24

Celiien schreef:
Kijk eens naar Luhta :j fijn merk, zit goed, blijft mooi na wassen en goed warm ook./

Mwah, laten we het zo zeggen. Als ik (lekker generaliserend) een aantal mutsen in een volledige Goldbergh outfit zie, weet ik vrij zeker
1. dat ze 1 afdaling voor, en 1 afdaling na de lunch doen,
2. ze dat in pizza punt half gillend doen (uiteraard geen les),
3. ze daarbij een gevaar vormen voor de rest.

:+

Afrader is trouwens ook Nikkie. Heeft een vriendin van mij gehad, alles ging kapot op de naden en bleef niet waterdicht, zo zonde :n

Ik draag ook Goldbergh maar ga echt niet gillend in een pizzapunt naar beneden :') en doe zeker niet maar 2 afdalingen per dag, maar die types heb je ook. Ik wissel Goldbergh af met dope snow vind dope snow ook een enorm fijn merk.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:18

Ik heb ook 2 GB jassen uit de outlet en ik sta de hele dag op mn ski’s of board vooral niet te gillen _O-

Maar ik heb wel normale jassen die er uitzien als mn rode Lutha jas, dikke kwaliteit niet die malle pofdingen of hele opvallende dingen _O- draag ze alleen niet altijd indoor (wekelijks daar) want veel te warm _O-

Heb wel lang getwijfeld hoor _O- ivm het imago. De broeken pas ik met mn kont en lengte niet in, die heb ik van Icepeak/Luhta :+:

En terug te vinden in de sneeuw _O-
Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:45

Unwritten schreef:
Ik heb ook 2 GB jassen uit de outlet en ik sta de hele dag op mn ski’s of board vooral niet te gillen _O-

Maar ik heb wel normale jassen die er uitzien als mn rode Lutha jas, dikke kwaliteit niet die malle pofdingen of hele opvallende dingen _O- draag ze alleen niet altijd indoor (wekelijks daar) want veel te warm _O-

Heb wel lang getwijfeld hoor _O- ivm het imago. De broeken pas ik met mn kont en lengte niet in, die heb ik van Icepeak/Luhta :+:

En terug te vinden in de sneeuw _O-
[ Afbeelding ]

Dat ziet eruit als de sella! <3
Hier ook eigenaar van een aantal gb truien en vesten, gewoon omdat ze wel heel erg leuk zijn.

Gianti

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:53

Zijn ze warm de jassen van GB? Ben vooral aan kijken naar de queenie, hida en foret

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 19:54

@KT zeker!! Bovenaan bij Plan de Gralba :+:

Gianti - ik heb 1 Hida en die vind ik echt heel fijn. Een paarse! Erg warm :j

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:03

Unwritten schreef:
@KT zeker!! Bovenaan bij Plan de Gralba :+:

Gianti - ik heb 1 Hida en die vind ik echt heel fijn. Een paarse! Erg warm :j

Ja ik zag t direct, heerlijk, blij dat we weer gaan volgend jaar

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 20:17

Wij gaan deze winter niet, hadden al Oostenrijk geboekt maar eind 25 gaan we wel weer :D

Ik ga komende winter iets te vaak _O-

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 21:47

Hier geen GB, dan willen mijn mede skiërs niet met mij gezien worden :')

Ik heb dit jaar een nieuwe broek gekocht bij revolution race. Over hun andere outdoor kleding ben ik heel enthousiast, ben benieuwd of dat in de sneeuw ook zo is.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 22:08

Ik heb de buitenlagen van Dope Snow en ben er zeer blij mee. Jas via Vinted! Broek,handschoenen en ringsjaal nieuw gekocht.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 23:05

Ik ben 8 jaar geleden met een set Goldbergh uit de outlet van Duijvestein begonnen en heb nu net een nieuwe outfit gekocht. Echt bizar hoe super netjes en warm het bleef. En de broek (de Pippa) zit/zat echt heerlijk en was eigenlijk altijd warm zat (skiën wel aardig door altijd).
Zou me sowieso niet druk maken over de vooroordelen van sommige mensen, gewoon kopen wat je mooi vindt! In een goede zaak kunnen ze je ook even helpen en iets zoeken wat bij je past. Ik wil bijvoorbeeld graag een wat meer waterdichte jas en dat zijn ze niet allemaal. Ben nu op het merk 8848 Altitude uitgekomen, benieuwd hoe het gaat bevallen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 23:08

Area51 schreef:
Ik ben 8 jaar geleden met een set Goldbergh uit de outlet van Duijvestein begonnen en heb nu net een nieuwe outfit gekocht. Echt bizar hoe super netjes en warm het bleef. En de broek (de Pippa) zit/zat echt heerlijk en was eigenlijk altijd warm zat (skiën wel aardig door altijd).
Zou me sowieso niet druk maken over de vooroordelen van sommige mensen, gewoon kopen wat je mooi vindt! In een goede zaak kunnen ze je ook even helpen en iets zoeken wat bij je past. Ik wil bijvoorbeeld graag een wat meer waterdichte jas en dat zijn ze niet allemaal. Ben nu op het merk 8848 Altitude uitgekomen, benieuwd hoe het gaat bevallen.

Mijn dochter heeft daar sinds vorig jaar een jas van, superfijne jas, licht warm ,maar niet benauwd en waterdicht

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 16:17

Nou net heel goed geslaagd bij duijvenstein <3

Had al via Vinted een goldbergh jas gekocht
En net langs duijvensteijn en daar de GB pippa broek latte en zwart (latte was met 50%), een GB midlayer en helm (bril en handschoenen had ik al) en toen vond ik ook nog een protest jas met 50% korting. Dus heb nu 2 hele outfits _O- (voor base layers ga ik binnenkort eens langs decathlon). Morgen skiles op de rolbaan *\o/*

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:06

Ah tof, ik ben wel benieuwd naar je setjes :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:30

2 sets? Heb je dan wel erop gelet dat de sets voor verschillende weertype zijn? Mooi weer en kouder weer oid?
2 sets voor precies hetzelfde weer is erg zonde van je geld imo

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 18:45

De andere jas en broek moeten nog binnenkomen. :D

Afbeelding

Was het helemaal nodig 2 sets? Nee :’) maar wou wel graag extra broek als reserve, vooral omdat ik dus inderdaad bijna geen een goed paste.. en deze jas was zo’n goede deal en zit zo goed.. dus why not O:)

Heb stiekem ook de carv besteld.. _O- niet om lessen te vervangen, maar lijkt mij wel geweldig hulpmiddel om sneller progressie te maken.

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 19:21

Wow mooie set! Staat je goed! Leuk hoor! Ik heb vorig jaar de Paris pants gekocht van Goldbergh vind het zo een fijne broek!

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:19

Wij gaan dit jaar met oud en nieuw naar Mayrhofen. Ik ben super benieuwd hoe dat gaat zijn! Ik moet alleen een nieuwe skihelm kopen en misschien een extra broek, maar verder past alles gelukkig nog van vorig jaar _O- We gaan met 16 personen dus dat is altijd wel heel erg gezellig. Mocht iemand apre ski tips hebben daar, hoor ik het graag haha!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:42

bloementje3 schreef:
Wow mooie set! Staat je goed! Leuk hoor! Ik heb vorig jaar de Paris pants gekocht van Goldbergh vind het zo een fijne broek!

Dank je wel!!! Ben zoooo blij ermee. :):)
Mijn vriend heeft ook een nieuwe broek en jas gekocht, heefr alles al maar zo’n winkel is te verleidelijk _O-

Paris ook in handen gehad, maar die paste helaas niet zo goed bij mij :( (ze hadden paar ervan in aanbieding daar)

Oooh wat leuk met 16 man!

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:30

Ik heb vrijdag mijn nieuwe snowboardbindingen getest, in love :D

Vrijdag lekker een dag naar Landgraaf, zowel skien als boarden. :#

En aan het aftellen naar de eerste van de vier keer dat ik deze winter naar de bergen mag _O-

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:30

Heeeele mooie set Gianti!! Staat je super!

Ben ook wel benieuwd naar de rest van de outfits/sets hier! Via vinted een salomon jas en broek gekocht, hopelijk passen ze :)

Moet nog een skibril, waar vind je een voor oke prijs die kwalitatief wel oke is?

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:32

Ik heb mijn skibril in oostenrijk gekocht een flaxta voor 120 euro. Voor zowel mooi als slecht weer. Ben er heel tevreden over en vond hem goedkoper dan de zelfde soort brillen in Nederland.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 16:43

Staat je goed Gianti :)

Aight, dit is mijn combo, jas en broek van Protest:
Afbeelding

De handschoenen zijn niet van Protest maar van Picture. De kleuren zijn niet precies hetzelfde maar komen redelijk overeen. Ik wilde per se een setje :o
Afbeelding

Ik overweeg nog om het elastiek van mijn goggle te vervangen door roze of groen of oranje elastiek, als ik dat kan vinden.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:12

Ik heb 3 outfits _O-
Gele jas met zwarte broek, of de gele jas met rode broek (mn bassie & adriaan outfit)
Paarse jas met zwarte broek of witte broek
En mn dunnere roxy jas met elk van bovengenoemde broeken of mn snowboard bib.

Ik wissel de outfits ook regelmatig af, sta zo 2 keer per week in Snowworld buiten de skivakanties om ook. Ben van ver gekomen sinds mijn starten met wintersport begin 2019 _O-

Verder heb ik ook nog een fijne rode Lutha jas maar die draag ik vooral gewoon normaal als winterjas tegenwoordig :j

Ik heb weinig beeldmateriaal van mezelf, ik maak meestal de fotos :')
Ik ski en snowboard (Heb beiden eigen materiaal). En op de rode broek na (die doe ik bij de gele jas) zijn dit de combinaties:

Voor komende vakanties wel een nieuwe helm gekocht, deze is 5 jaar dus een nieuwe gekocht :j (met mips)

Jas Goldbergh, broek IcePeak / Lutha, Helm giro, bril Julbo, schoenen van Lange (helemaal op maat), handschoenen van Picture (met Leki grip)
Afbeelding

Jas Goldbergh, broek IcePeak, snowboard Bataleon, Handschoenen Zanier
Afbeelding

Jas Roxy, Broek Volcom, Handschoenen Black Diamond
Afbeelding

Het is wel even geleden dat ik hier zo actief was, maar voor degenen met eigen ski's, schoenen en boards, wat hebben jullie qua materiaal?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 17:21

Ik heb maar één outfit, maar twijfel of ik nog een broek bij koop.
Afbeelding
Beide van Protest.