USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:06

Vanderbilt had ik ook geboekt de laatste x.
Ben er nooit gekomen, maar dat terzijde. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:09

Vanderbilt is goed. Low budget maar wat wil je in zo'n stad. Ik was meer weg dan in m'n kamer.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:49

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:59

shilady schreef:
Ik logeer hier als ik in Boston ben :=
http://www.westincopleyplaceboston.com/

Doe maar duur :+
Ons reisbureau had ons ook in een dergelijk hotel gepland voor Boston. Uiteindelijk hebben we zelf een Motel6 in Braintree geboekt voor 1/3 van de prijs van dat andere hotel én gratis parkeren (ipv 50$ per nacht valet)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 17:08

Ik overnacht bijna altijd in motels als Days Inn, Comfort Inn, Travelodge, Econolodge, Motel 6, Super 8 etc. Hangt soms een beetje af van de lokatie, maar ik weiger ergens te overnachten waar ik moet betalen voor parkeren. ;-)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:27

Okay, hier een albumpje met wat foto's.
http://s236.photobucket.com/user/dallista/library/usa2014

en een voorproefje:

Tuolumne Meadows @ Tioga Pass, Yosemite NP
Afbeelding

Bumpass Hell @ Lassen NP
Afbeelding

Red Rock Canyon state park
Afbeelding

Mt Rainier (Washington state)
Afbeelding[/URL]

Columbia River Gorge (grens Washington en Oregon)
Afbeelding

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:38

Wauw echt prachtige foto's Dallista <3
Wat heb jij mooie dingen gezien!
Ik kan alleen maar bedenken dat ik nog zoveel wil zien :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:46

Stanley Hotel in Estes vond ik zooo gaaf! Heb daar een kopie van The Shining gekocht en de rest van mijn reis dat boek gelezen, kon me alles zo perfect in dat hotel inbeelden, fantastisch :D

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:58

Wauw wat een mooie foto's zie ik voorbij komen!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-14 19:58

Wow, wat onwijs gaaf Dallista!
Ik ga je album zo even op de iPad bekijken ipv op mn telefoon.

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:05

Yasmine schreef:
Stanley Hotel in Estes vond ik zooo gaaf! Heb daar een kopie van The Shining gekocht en de rest van mijn reis dat boek gelezen, kon me alles zo perfect in dat hotel inbeelden, fantastisch :D

Oh tof dat je die gekocht hebt :D Ik was aan het twijfelen en uiteindelijk niet gedaan.
Indrukwekkend hotel!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:10

Dank voor de leuke reacties. :-)
Ben zelf nu eindelijk wat gecharmeerder geraakt van 'the greater Los Angeles area', het is zo groot, er is zo ongelofelijk veel te zien en te doen, maar je moet wel bereid zijn wat mijlen met de auto af te leggen ervoor. Maar mijn hart ligt toch in de Pacific NorthWest, het westelijk deel van Washington en Oregon.

Favoriete park van deze reis, toch wel Lassen. Heel klein, maar wat een natuurschoon. Je moet alleen wel een behoorlijk stuk berg omhoog als je Bumpass Hell wilt zien!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:38

Even bijkomen. Vandaag heerlijk weer in New York. Drie uur door Central park gefietst. Rockefeller bezocht maar niet naar boven en oesters gegeten in central station. Morgen een helivlucht. Geweldig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:41

Vlakbij de heli's is de ferry naar Staten Island. Is gratis en komt langs het vrijheidsbeeld. 25 min heen en 25 terug. Leuk om te doen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:42

Oeh wat ontzettend leuk! Is central park leuk om lekker een hele dag rond te brengen?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:02

Prachtige foto's komen hier voorbij zeg!
Wel een mooie deal voor je vlucht naar NY zag ik Renee!

Nog een kleine 3 weken, dan ben ik aan de beurt. :D
Kriebels beginnen nu toch wel wat te komen hoor. Zo'n 5 maanden durend avontuur is (voor mij) niet niks.
Vooral de dieren zo lang achter laten, hoewel ik weet dat ze in zeer goede handen zijn. Maar toch.
Avontuur zelf, ga ik het lichamelijk aan kunnen... Zal sowieso een uitdaging worden, maar daar doe ik t ook voor. :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 23:11

Wat een prachtige foto's hebben jullie geplaatst in de afgelopen pagina's! <3

Ik weet ook al in welk hotel ik volgend jaar verblijf, maar dat komt meer omdat de eerste en laatste nacht van de tour daar ook geboekt worden. Als ik voor/na tijd nog nachten bijboek krijg ik korting en bovendien vind ik het wel makkelijk dat ik niet aan het slepen hoef te blijven. Tijdens de tour zal het wel genoeg slepen worden. :+

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 03:22

Vanavond op het Empire State Building geweest. Ik vond overdag mooier maar zeker wel indrukwekkend en minder lang wachten. Het Central Park was het hoogtepunt. Drie uur fiets huur was eigenlijk te weinig. Maar we hadden dan ook wel heerlijk weer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 03:50

Het is hier zo waaaaaaarm %) Schijnbaar ongebruikelijk warm. Yay. Vandaag Sequoia NP, zo mooi! Gegeten hier in Fresno, bij de Cheesecake Factory. Asdfghj :~ Zoooooooo vreselijk lekker :~ Morgen naar (opgedroogd) Yosemite, dag erop via Sacramento naar SF. Daar is het Fleet Week, oftewel een overvol SF :)) En dan... Zondag naar huis -O-

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 05:35

Dallista wat een toffe foto's! Leuk ook dat je al die dieren gezien hebt.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-14 06:59

Oh joh, je gaat in de wintermaanden Faline? Dat schiet al aardig op ja. Heeft je vriendin (?) nog een visum kunnen regelen?

Berdien, cheesecake, jummie!
Veel plezier in SF!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:15

Ja in de zomermaanden met (40+ ? graden) is niet te doen, niet voor mij, maar voor die paarden ook niet. Dus vandaar de wat koelere wintermaanden :j Mooi de winter hier overbruggen en in het voorjaar weer los met de paarden hier. :D

Andere meisje (ken dr alleen van dat ze mee gaat) heeft de 14e weer een gesprek in Amsterdam. Mijn advies opgevolgd (eindelijk :+) en er een simpeler verhaal van gemaakt. Hoop voor dr dat ze het nu wel krijgt.
Maar ja, blijkt wel weer dat je dus echt van te voren even goed moet uit zoeken hoe of wat, alles goed in moet vullen en je op het consulaat verstaanbaar moet kunnen maken in het Engels. Heb dr dan ook geadviseerd om het verhaaltje in het engels klaar te hebben en evt wat steekwoorden op een briefje mee te nemen.

Ik ga de 27e vliegen, rechtstreekste vlucht met klm naar LA. :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 15:52

Needje schreef:
Dallista wat een toffe foto's! Leuk ook dat je al die dieren gezien hebt.

Er loopt heel wat rond!
Heb ontelbaar veel herten gezien, mannetjes, vrouwtjes en kiddies. Ook een dode, recht voor de auto! (Kom op mensen, als je een hert aanrijdt, haal hem dan op z'n minst effe weg!)

De hoary marmots bij mt Rainier (alleen in het hoge alpine gebied op de berg, bij de visitir center zijn ze niet) waren het leukst, die beesten slapen zo'n 7-8 maanden, worden wakker, paren effe snel en vreten zich in de zomermaanden helemaal vol. En dat er dan allemaal hikers in hun territorium wandelen zal ze een zorg wezen, ze blijven allemaal vrolijk zitten, eten is veel belangrijker!

De coyote was gewoon een raar dier, die stond aan de kant van de weg, alsof hij wilde oversteken (niet doen!) en bleef daar maar staan, terwijl iemand anders probeerde hem weg te krijgen van de weg. Beest trok zich er niets van aan. Ze zijn in elk geval niet bang van mensen.

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:11

Coyotes zijn heel apart idd. Toen ik nog een paard had stond hij in de heuvels waar ik dan ook regelmatig coyotes tegen kwam in het weiland. Ze zijn totaal niet bang voor je. Het zijn wel vrij slimme beesten. Je ziet ze bijna nooit dood langs de weg liggen. In tegen stelling to herten en squirrels. Vooral die squirrels zijn gigantisch dom. Die rennen de weg op, raken volledig in paniek, gaan als een gek heen en weer rennen, en worden dan alsnog plat gereden....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 16:15

Wij gaan ook nog wel wat zien denk ik.
Amerikanen die mee gaan zijn heel relaxed, noemen even tussen neus en lippen door dat je 's ochtends je schoenen even moet uitschudden voor je ze aan doet ivm bv schorpioenen. :=

Ik ben erg benieuwd... wildlife heb ik in Canada wel gezien (o.a beren), maar te paard (en mss dichterbij) zal wel even wat anders zijn.