Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-25 13:51

Ik moet gewoon doorgaan met ademhalen. Virtuele knuffels helpen wel. Het is om andere redenen toch al een prutweek/periode. Teveel verdrietige herinneringen zo n beetje vanaf 11/11 tot pakweg de tweede week van december. Dan komt deze sjit er nog even gezellig bij. -O-

Gister was gezellig maar heel vermoeiend wel. Eerst een frans info iets bezocht omdat we toch in die hoek moesten zijn. Ik was eh niet echt een doelgroep bleek. Teveel geld, teveel foute mensen die "een pandje erbij" zochten ook voor een slordige 500000 euro of meer. Maar ik moest een persoon specifiek spreken en dit was de snelste meest dichtbij optie. Wel leuk ik kwam nog een medecursist tegen :D die er was voor info. En het bleek wel in een week heeft hij me aardig kunnen inschatten wanneer mijn lampje uitging. Gv en ik waren al richting uitgang toen hij ook weer naar huis wilde. Zag me en zei je ziet er uit alsof je echt heel snel weg moet gaan voor je instort. :+ Goed gezien dus.

Nog even de bus bekeken met zijn drieen en toen zijn wij op weg gegaan naar mijn papa die daar in de buurt zat afgelopen dagen om iemand te helpen met inpakken voor een verhuizing. We moesten een laag zwaar kastje ophalen en wat hogere spullen laag neerzetten en wat inpak assistentie verlenen bij de zwaardere dingen. En nog wat daar overbodig grut meegekregen ook waar ik blij mee ben maar niet kan betalen. *\o/* ik kan mijn huis en tuin er mee aankleden.

Daar maar gegeten omdat het toch later geworden was dan gepland. Tegen 2130 pas weer thuis en nu moe en een been dat niet blij is. Uitslapen en vandaag dan maar kalm de camper inpakken en morgen er vandoor ivm vandaag forceren voor 200 km of zo. Ik moet er woensdag ochtend pas zijn.

Wel sinterklaas snackjes ingeslagen. Afgelopen zaterdag is er geknutseld voor de st nicolas wagen. Komende zaterdag wordt hij versierd. Dan neem ik de sintsnackjes mee. Een idee van gv. Kruidnoten, pepernoten en muizen en kikkers. En mini chocolade letters.

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-25 22:51

Al met al een vermoeiende maar toch geslaagde dag.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 13:52

Klopt

Nu brrrrrr windkracht 6 vol erover heen tanken bij 5 graden en door de zon jas vergeten aan te trekken brrrrrr

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 19:47

Ik sta dankzij de altijd aanwezige files in luxemburg comfortabel sinds 16.15 op de camperplaats aan de moezel. Geen sushi dit keer.

Huiswerk doen en ik kwam dit nummer weer tegen om te oefenen. Blijft een mooi nummer. <3 Voor jullie de karaoke versie maar geplaatst. :))

https://www.youtube.com/watch?v=zfGLnuFhgTI

En ja ik moet hardop meezingen om de spreeksnelheid te trainen. En nee ik kan niet recht zingen en al helemaal niet zo hoog :')

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 20:05

karuna schreef:
Ik sta dankzij de altijd aanwezige files in luxemburg comfortabel sinds 16.15 op de camperplaats aan de moezel. Geen sushi dit keer.

Huiswerk doen en ik kwam dit nummer weer tegen om te oefenen. Blijft een mooi nummer. <3 Voor jullie de karaoke versie maar geplaatst. :))

https://www.youtube.com/watch?v=zfGLnuFhgTI

En ja ik moet hardop meezingen om de spreeksnelheid te trainen. En nee ik kan niet recht zingen en al helemaal niet zo hoog :')

Haha geweldig dat huiswerk.... valt wel mee om bij te houden denk ik :D

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 20:41

Het huiswerk is ook veel text, oefeningen, en een gedeelte is franse liedjes meezingen met geschreven tekst. Dit nummer is inderdaad nog wel te volgen en niet te ingewikkelde text. Oa la boheme is lastiger met veel werkwoorden in verleden.

Nog een is erger zelfs met verleden, nu toekomst enz.

https://www.youtube.com/watch?v=7-HuVwCW9NM

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 21:37

karuna schreef:
Het huiswerk is ook veel text, oefeningen, en een gedeelte is franse liedjes meezingen met geschreven tekst. Dit nummer is inderdaad nog wel te volgen en niet te ingewikkelde text. Oa la boheme is lastiger met veel werkwoorden in verleden.

Nog een is erger zelfs met verleden, nu toekomst enz.

https://www.youtube.com/watch?v=7-HuVwCW9NM

Haha geinig... maar idd nodig steeds goed te volgen als je mee kan lezen *\o/* leuk zeg!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 22:07

Volgen gaat wel. Meezingen voor mij een pietsie moeilijker, :+ maar wel erg leerzaam. Het maakt je lees en spreeksnelheid hoger

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 08:23

Hahahaha ik zie het al helemaal voor je op die campingplaats, staan anderen daar lekker rustig te genieten van de stilte horen ze jou keihard mee bleren in het Frans vanuit die camper. Ik ga stuk :') _/-\o_ _O- _O- _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 16:12

Zachtjes meebrommen eerder dan blèren :')

Maar pffff wat een dag. Inmiddels ben ik een barstende koppijn rijker. Frustratie, blij dat ik op instinkt uiteindelijk ook bij france service ben langsgereden ter controle en laten uitprinten van eea.

Ik was vanmorgen netjes vroeg wakker omdat ik een eind moest rijden nog en op tijd wilde zijn om me te melden bij het departements kantoor ivm carte vital.

Nou verder was het een murphy dag zowat. Ik kwam eerst al niet eens van de camperplek af. Betaal systeem gewijzigd waardoor je nu 30 seconden hebt om weg te rijden. -O- Maar je moet betalen bij een zuil waar je toch echt uit moet stappen en een paar meter lopen. En de tijd begint op het moment van betalen. Ik was na 45 seconden voor de slagboom maar helaas te laat. >;) -:(- Dan moet je kennelijk bellen. En dat duurde ruim 20 minuten voor die @#%* slagboom eindelijk openging.

Dan kom je in verkeerschaos terecht files, vrachtwagens die zeker weten dat ze op een inhaalverbodsplek en een maximum van 90 km per uur ze gewoon hun kilos voor autos gooien onder het mom die remmen wel. :oo Dat was gister ook al en heb ik bijna slaande ruzie gehad met een chauffeur die dat ook wilde proberen en hij een slordige 6 meter aan ruimte te kort zou komen. Affijn ik heb zeker 8 autos een noodstop zien maken daardoor. Ik ben uiteindelijk maar achter de vrachtwagens blijven hangen met 90 omdat het veel tr chaotisch was daardoor.

Eenmaal in Epinal begon de zooi pas echt %) verkeerd adres volgens navigatie en kwam ik in een krappe woonwijk terecht waar ik met moeite kon keren. Nog een keer hetzelfde adres ingevuld en toen leek het ok. Maar dwars door het centrum met smalle 1 richtingstraten. Steil omhoog, steil naar beneden en een schoolbus met zo ongeveer iedere 15 meter een stop.

Inmiddels was mijn stressnivo al aardig opgelopen :x na denk ik 25 minuten kronkelen was ik in de juiste straat. Op het verkeerde huisnummer. Het gebouw zat uiteindelijk een eind verderop. Op papier ruime parkeerplekken. Praktijk krapper dan krap en nauwelijks plek voor een corsa. -O- Goddank waren er twee lengte vakken met bord waar ik net oppaste.

Eenmaal binnen, geen stoelen, geen balie, geen bank niks een ietwat verwilderd kijkende dame die mijn inmiddels ook aardig rood aangelopen verwilderde hoofd aanstaarde. En toen, tsja de mogelijkheid zonder afspraak tijd was al ruim voorbij. ;( Dus ik kreeg een kwak papieren in mijn handen geduwd. En ja dan wat? Gevraagd over het hoe en wat. De dame ratelde zo snel dat mijn inmiddels geblokkeerde hoofd er weinig van kon maken.

Een tweede dame erbij die net zo vaag naar de gekregen papieren staarde. En er niet veel van kon maken. Creick dossier? Was da? :o? affijn na ruim 30 minuten en inmiddels tegen middagsluiting aan. Papieren met eea gemarkeerd. Een afspraak met de keuze vrijdag 9 uur of vrijdag 9 uur over over weken en weken pas de deur uitgewerkt.

Maar eerst even adem in adem uit en middels andere krappe eenrichtingstraatjes veilig en heel weggekomen. Stuk verder een rustige pauze plek gevonden. Zo overladen dat ik pas daar herkende waar ik was oef hoezo ietwat te vol in de kop. :wave: Zwaait nog even rap voor de zeer korte hoi doei daag.

Hoofd was weer fris maar ik dacht voor de zekerheid langs france service voor een check check dubbel check dat ik ook echt alles heb. Daar bleek ook bij hun een creick dossier :o? was da? Zij gebeld en dat is iets dat ik kennelijk daar moet invullen. Maar waarvoor ze de ozb aanslag moeten hebben. :list: >;) :roll: 8)7 Tsjaaaaaa dat stond nergens vermeld. Goddank dat ze gebeld hebben.

Maar de vierde inlog lukte pas op hun computer. De boel uitgeprint (vervolgens bleek daar ook nog een probleem mee te zijn -O- dat is meteen gecorrigeerd gelukkig), alle documenten dubbel gekopieerd en met de epinal mevrouw aan de lijn alles vierdubbel gecheckt dat ook echt alles aan papierwerk compleet is. Maar ook de france service dame verstond nauwelijks wat de rateldame haar vertelde. :')

Affijn inmiddels een meer dan stevige hoofdpijn rijker ben ik inmiddels al weer even thuis. Kachels branden, nieuw waterfilter loopt door. Post gesorteerd en betaald wat er lag. Inmiddels ook de definitieve kentekenpapieren van de bus *\o/* ik kan de platen laten maken.

Het lijkt een accoord formulier voor de deuren. Ik laat dat nog wel even voor de zekerheid checken :j als het goed is hangt het nu boven aangeplakt.

Kortom mijn dag was enerverend, stressvol, te vermoeiend maar ook vruchtbaar.

Voor vandaag alleen eten, drinken, persoonlijke verzorging, kachels brandende houden, pootjes hoog en tv kijken of zo en vroeg gaan slapen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:20

Ik ben al moe van alleen het lezen :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-25 16:44

:P Ik ook daarom ben ik echt totaal gesloopt. Ik moet hier gewoon doorheen. Dat allemaal dankzij mijn wao. Al krijgt iedereen met een aow hier ook mee te maken.

Ik zit inmiddels aan de stamppot boerenkool met mooi uitzicht

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit was gisteravond

Afbeelding

En o ja sinds gister geen nederlands adres meer. Eindelijk *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 18:36

Nou kijk dat is nog eens een uitzicht, dat maakt dan weer even (bijna) alles goed <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-25 10:56

https://www.youtube.com/watch?v=T6RYlNNZFzY

Geen huiswerk (te langzaam) dus geen text maar ik kreeg deze doorgestuurd. Kan natuurlijk niet ontbreken op een paardenforum. Gaat over 80 mooie paarden. <3
Ik zal de losse text eens gaan opzoeken ook

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 12:15

Haalt een van jullie hier een onsmakelijke grap uit misschien? >;) De soap van de laatste onaangename verrassing krijgt een heel rare wending. De man die gebeld heeft, die naam of iets wat er op lijkt zou niet werken bij de afdeling die gebeld zou moeten hebben gezien de vraag. :? Ook is er niks gelogd of vastgelegd. En er is gebeld met een privenummer dus niet na te trekken. Ook zou er diverse correspondentie zijn geweest, maar niet met mij in ieder geval :n en de persoon die het oppakt kan er ook niets over terugvinden behalve wat ik ook echt ontvangen heb. Dus gek ben ik in ieder geval niet helemaal. Zo blij dat gv het laatste gesprek meekreeg anders zou ik denken dat ik echt volledig van het padje ben geraakt. %) maar ik word hier wel paranoide van. Wat een slecht geschreven soap. 8)7 bizar bizar en erg vermoeidend en stressgevend.

Dat getypt hebbende. Even met de corsa een rondje gereden zodat ik zeker weet dat ik morgenvroeg wegkom. :j Tankje water gevuld om te camper toilet te kunnen doorspoelen op de terugweg. Ivm de kou heb ik de watertank leeggelaten zodat ik nu niet hoef te verwarmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enne hij
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-12-25 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 12:34

Tjonge... het kan steeds gekker bij jou :j deze soap is niet te filmen ;)
Hopelijk gaat het morgenochtend van een lijen dakje, dat zou ook eens leuk zijn...

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 12:55

Ik kijk soms ook waar is de camera. Een soort "de Truman show" -O- zowat niks loopt zonder dat er wel ergens een rottigheidje, foutje, een oepsie, vergissing, verdwijning of wat ook is. Ergerlijk, vermoeiend en ik ben het gewoon ook zat soms.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 12:59

Moet je GV zijn naam ook niet weglakken :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 12:59

Fok helemaal niet gezien :oo het stond als messenger bericht op het scherm. Ai even wegpoetsen en opnieuw plaatsen :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 04-12-25 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:01

Net op tijd!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 13:01

Soms? Understatement zou ik zeggen, wat een raar gedoe allemaal zeg. Ik heb iig geen geintjes uitgehaald, kan me ook niet voorstellen dat iemand dat wel zou doen?

Goede reis weer, ik mag morgen op pad :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 13:07

Ik ben er al. :P En heb mijn dagen al aardig vol met telefoontjes, bezoek ivm afspraken enz -O- Morgen heen en weer naar Epinal. Jij ging een kerstmarkt bezoeken toch ook :j

Poging twee editten kan niet meer. In landscape zie je het dus niet staan, in staand wel. Goed om te weten dit. Dit is me nog nooit gebeurd. Beschouw de naam als niet gelezen :o

Maar mijn aankondiging hangt bij het gemeente huis aangeplakt. Dit keer hopelijk goed alles weggepoetst. %)

Afbeelding

En vanmiddag is er een soort rijdende bus die sinds begin dit jaar door de hele provincie rijdt van plaats naar plaats. Waar je kan internetten, knutselen, lezen, rijdende bibliotheek, praten, wat drinken of eten. Ik had hem eens geparkeerd gezien bij een camperplaats in de nacht en toen opgezocht wat het was. Lijkt een beetje op een borstonderzoek bus :') . Ze staan er van 1500/1900 uur.ik ga eens kijken wat er is. :D

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-25 13:56

Even een korte uitleg over hierboven gekopieerd

Le Traversier est un espace de convivialité itinérant à la disposition des habitants dans des zones rurales isolées, désertifiées dans lesquelles certaines populations souffrent d’isolement, de fragilisation, de précarité ayant des répercussions directes ou indirectes sur le bien-être des enfants, des adolescents et de leurs familles. D’autre part, l’éloignement des territoires prive les enfants et leurs familles de l’accès à la culture, aux soins, aux droits et aux services en général.
Le Traversier vient à la rencontre des personnes, au plus près de chez elles, dans leur environnement pour être à leur écoute et construire avec elles les réponses adaptées à leurs besoins.

Voor het gemak even door google translate gehaald. Kennelijk woon ik officieel in een afgelegen ontvolkte plattelandsgemeente. :+ Waar er langzaam aan steeds minder leegstaande huizen zijn. Beetje bij beetje is veel alweer verkocht en in restauratie of alweer bewoond. :)

Le Traversier is een mobiele gemeenschapsruimte voor bewoners van afgelegen, ontvolkte plattelandsgebieden waar sommige bevolkingsgroepen te kampen hebben met isolatie, kwetsbaarheid en precaire omstandigheden, met directe of indirecte gevolgen voor het welzijn van kinderen, tieners en hun families. Bovendien berooft de afgelegen ligging van deze gebieden kinderen en hun families van toegang tot cultuur, gezondheidszorg, rechten en diensten in het algemeen. Le Traversier komt mensen ontmoeten, midden in hun eigen buurt, om naar hen te luisteren en samen met hen oplossingen te ontwikkelen die aansluiten op hun behoeften.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:04

karuna schreef:
Haalt een van jullie hier een onsmakelijke grap uit misschien? >;) De soap van de laatste onaangename verrassing krijgt een heel rare wending...
Jouw zaak zal behoorlijk complex zijn voor de BD, veel eenvoudigere zaken gaan bij hen soms al mis. Hopelijk is alles binnenkort (correct) geregeld.

Leuk en goed initiatief dat Le Traversier.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-25 15:09

karuna schreef:
Even een korte uitleg over hierboven gekopieerd

Le Traversier est un espace de convivialité itinérant à la disposition des habitants dans des zones rurales isolées, désertifiées dans lesquelles certaines populations souffrent d’isolement, de fragilisation, de précarité ayant des répercussions directes ou indirectes sur le bien-être des enfants, des adolescents et de leurs familles. D’autre part, l’éloignement des territoires prive les enfants et leurs familles de l’accès à la culture, aux soins, aux droits et aux services en général.
Le Traversier vient à la rencontre des personnes, au plus près de chez elles, dans leur environnement pour être à leur écoute et construire avec elles les réponses adaptées à leurs besoins.

Voor het gemak even door google translate gehaald. Kennelijk woon ik officieel in een afgelegen ontvolkte plattelandsgemeente. :+ Waar er langzaam aan steeds minder leegstaande huizen zijn. Beetje bij beetje is veel alweer verkocht en in restauratie of alweer bewoond. :)

Le Traversier is een mobiele gemeenschapsruimte voor bewoners van afgelegen, ontvolkte plattelandsgebieden waar sommige bevolkingsgroepen te kampen hebben met isolatie, kwetsbaarheid en precaire omstandigheden, met directe of indirecte gevolgen voor het welzijn van kinderen, tieners en hun families. Bovendien berooft de afgelegen ligging van deze gebieden kinderen en hun families van toegang tot cultuur, gezondheidszorg, rechten en diensten in het algemeen. Le Traversier komt mensen ontmoeten, midden in hun eigen buurt, om naar hen te luisteren en samen met hen oplossingen te ontwikkelen die aansluiten op hun behoeften.

Wat een goed initatief..
Qua je papier werk ben ik de draad kwijt...Maar moet dat franse papier nu uit hangen om aan te tonen dat je er woont?