Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
smurffie schreef:Zijn er meer mensen die hun hond(en) mee nemen op wintersport? Tips wellicht over fijne locaties en verblijven?
Wij gaan al jaren op wintersport, meestal de luxe om 2 keer te gaan. Normaal blijven mijn honden bij mijn ouders, dat is een fijne oplossing maar 1 van mijn honden vind het niet perse heel leuk dus eet slecht.
We hebben ze vaker mee genomen op vakantie, dat vinden ze heerlijk. Sneeuw vinden ze heerlijk, en als ze in de ochtend een lekker rondje sneeuw kunnen wandelen verwacht ik dat ze het niet zo erg vinden om een paar uurtjes alleen te zijn.
Mijn idee was iets zoeken dicht bij een lift, lunchen in het appartement en de ochtend en middag wat uren piste.
Uitgaan doen we nooit op wintersport. De reis vinden de honden niet erg. Ik dacht misschien los de skipassen te kopen, eerste dag lekker flink wandelen in de omgeving, dan wat dagen wel piste, en laatste dag weer met de hondjes wandelen voor de reis terug.
Iemand ervaring mee?
karuna schreef:Klopt Gerardmer is een uurtje rijden,maar afgelopen kerst was het warmer dan warm. En zijn we per toeval in zell am see terecht gekomen voor weinig.
Earth schreef:Ik plant m hier ook nog een keer, als je een goede jas of andere sportkleding zoekt voor weinig geld: https://www.sportpursuit.com
Ik heb goede ervaringen met deze site, ik heb er meerdere keren kleding gekocht. Het is een soort outlet. Ik ga er wel goed op als ik een jas kan kopen die oorspronkelijk €300.- was en nu voor €82.-Er staan ook goede merken tussen. Ik heb er een Salomon jas gehaald een paar jaar geleden.
bloementje3 schreef:Wij hebben onze langharige chihuahua meegenomen naar Oostenrijk. Hij vond het geweldig!! Wij hadden iemand mee die niet ging skieën maar wel elke dag mee ging naar boven. Hij genoot van de sneeuw, het mee gaan op een tubeband en naast de ski's op het geitenweitje. Was een groot succes. In 2025 willen we met zn 2e gaan ik denk dan dat hij ook meegaat en dat we dan een halve dag de piste opgaan en een halve dag heerlijk wandelen en sneeuwpret hebben.
Celiien schreef:Duijvestein heeft Goldbergh.
Je weet wel dat Goldbergh een bepaald stigma heeft he
Plus, even goed kijken. Je gaat nar Zermatt zei je ? Dat kan echt best koud zijn.
Let daar goed op met je kleding kopen.
Celiien schreef:Kijk eens naar Luhtafijn merk, zit goed, blijft mooi na wassen en goed warm ook./
Mwah, laten we het zo zeggen. Als ik (lekker generaliserend) een aantal mutsen in een volledige Goldbergh outfit zie, weet ik vrij zeker
1. dat ze 1 afdaling voor, en 1 afdaling na de lunch doen,
2. ze dat in pizza punt half gillend doen (uiteraard geen les),
3. ze daarbij een gevaar vormen voor de rest.
Afrader is trouwens ook Nikkie. Heeft een vriendin van mij gehad, alles ging kapot op de naden en bleef niet waterdicht, zo zonde