Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:50

Klopt Gerardmer is een uurtje rijden, :j maar afgelopen kerst was het warmer dan warm. En zijn we per toeval in zell am see terecht gekomen voor weinig.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:54

Gianti schreef:
We hebben besloten dat het Zermatt gaat worden in december. Iemand tips voor goed hotel?
Tijd om maar eens op zoek te gaan naar fijne ski outfit voor mij. Wat is jullie ervaring met jumpsuit?

Jumpsuit? Je bedoeld een letterlijk skipak?
Helemaal poedersuiker met naar de wc gaan :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:57

Ah ik had de vraag niet gezien. Handig voor een man, onhandig voor een vrouw. Ik vind de bretels bij mijn skibroek al een drama met naar de toilet gaan. Laat staan worstelen met een volledig pak :') en ook nog een groot risico dat je bovenkant op de toiletvloer eindigt of in de toiletpot met alle gevolgen van dien :))

Unwritten

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:09

Ik heb wel zo'n bib voor als ik snowboard, maar idd met naar de wc gaan vind ik dat al een onding laat staan een heel suit.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 16:17

Ook niet fijn als de apres ski binnen is, zit je met zo’n heet pak…

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 17:22

Oké dat wordt absoluut geen skipak _O-

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:30

Nee lijkt me ook niet handig, hier ook altijd losse jas en broek.

Gaan met het werk ook nog 2 dagen naar Winterberg, dus dubbel feest :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 16:45

Wij gaan dit jaar niet maar als we zouden gaan, dan had dat zeker weer naar Valloire geweest. Het is ook zo heerlijk betaalbaar. In het centrum, 250 mtr van beide gondels, zit je al voor €350.- pp incl skipas o.b.v. 4 personen. Zo leuk :D
Dus zoek je naar een prachtige omgeving, geweldige rustige pistes en een sfeervol dorp? (langste wachttijd voor een lift 5 min als je gek doet). Dan is Valloire een plaats voor jou :D (wel buiten schoolvakanties natuurlijk) En het kan nog goedkoper, dan zit je niet direct aan de piste maar dan betaal je €219.- incl skipas. Die krijg je er gewoon gratis bij haha.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:03

Buiten de schoolvakanties gok ik dan Earth?

Valloire staat hier ook nog op het lijstje.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 17:27

Ja dat heb ik tussen aanhalingstekens erbij gezet :P

Het is een prachtige omgeving.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 18:11

Nog 7 jaar en dan kan ik weer buiten de vakanties _O-

bloementje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:19

smurffie schreef:
Zijn er meer mensen die hun hond(en) mee nemen op wintersport? Tips wellicht over fijne locaties en verblijven?

Wij gaan al jaren op wintersport, meestal de luxe om 2 keer te gaan. Normaal blijven mijn honden bij mijn ouders, dat is een fijne oplossing maar 1 van mijn honden vind het niet perse heel leuk dus eet slecht.
We hebben ze vaker mee genomen op vakantie, dat vinden ze heerlijk. Sneeuw vinden ze heerlijk, en als ze in de ochtend een lekker rondje sneeuw kunnen wandelen verwacht ik dat ze het niet zo erg vinden om een paar uurtjes alleen te zijn.
Mijn idee was iets zoeken dicht bij een lift, lunchen in het appartement en de ochtend en middag wat uren piste.
Uitgaan doen we nooit op wintersport. De reis vinden de honden niet erg. Ik dacht misschien los de skipassen te kopen, eerste dag lekker flink wandelen in de omgeving, dan wat dagen wel piste, en laatste dag weer met de hondjes wandelen voor de reis terug.
Iemand ervaring mee?

Wij hebben onze langharige chihuahua meegenomen naar Oostenrijk. Hij vond het geweldig!! Wij hadden iemand mee die niet ging skieën maar wel elke dag mee ging naar boven. Hij genoot van de sneeuw, het mee gaan op een tubeband en naast de ski's op het geitenweitje. Was een groot succes. In 2025 willen we met zn 2e gaan ik denk dan dat hij ook meegaat en dat we dan een halve dag de piste opgaan en een halve dag heerlijk wandelen en sneeuwpret hebben.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:41

Ik meld me hier ook! Beginner mee met schoonfam in december haha. Tips voor goede handschoenen, skisokken en ondergoed? Ben snel een koukleum en kan ook nog veel spanning hebben in m'n voeten (ben aan het lessen op de rollerbaan)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 17:11

Ondergoed haal ik gewoon bij de decathlon. Skisokken van Falke zijn voor mij fantastisch, maar ik heb dikke kuiten. Handschoenen heb ik van Ziener, ik heb altijd bij Barts dat de binnen-handschoen op een gegeven moment 'mee gaat', en dat vind ik toch zo irritant.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:20

Als je begint zou ik lekker thermokleding en sokken bij decathlon halen.

Ik heb inmiddels allerlei sokken, hier groot van van Stox en Falke (SK4 en SK6) met skiën. Voor het snowboarden heb ik lokale franse sokken gekocht een keer. Thermokleding heb ik van Falcon - dat is met regelmaat in de aanbieding bij intersport, Dirk vd Broek en Kruidvat. Goedkoop en fijn.

Handschoenen heb ik 6 paar en die gaan ook allemaal mee op wintersport ivm extreme hyperhydrose. Mijn handschoenen zijn niet in 1 dag droog helaas en ik moet halverwege de dag nog eens wisselen. Maakt niet uit hoe dik of dun ze zijn. Mijn favo setje is een stel leren lobsterhandschoenen van Black Diamond maar dat is ook wel weer advanced (tour) gear. Voor als ik ooit ga touren maar meestal gebruik ik ze als ik veel in de sneeuw zit met snowboarden _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:22

Ik plant m hier ook nog een keer, als je een goede jas of andere sportkleding zoekt voor weinig geld: www.sportpursuit.com
Ik heb goede ervaringen met deze site, ik heb er meerdere keren kleding gekocht. Het is een soort outlet. Ik ga er wel goed op als ik een jas kan kopen die oorspronkelijk €300.- was en nu voor €82.- :P Er staan ook goede merken tussen. Ik heb er een Salomon jas gehaald een paar jaar geleden.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:25

karuna schreef:
Klopt Gerardmer is een uurtje rijden, :j maar afgelopen kerst was het warmer dan warm. En zijn we per toeval in zell am see terecht gekomen voor weinig.

Ik moest nog reageren hierop maar hopen dat Gerardmer deze winter wat meer sneeuw en gunstige temps heeft als jij in Frankrijk bent! :D en anders hopelijk de kans om ergens anders heen te gaan, vind het toch wel stoer hoe jij lekker op wintersport gaat :D (ik ga zelf ook met beperking en ik vind dat gewoon superstoer :j )

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 22:26

Earth schreef:
Ik plant m hier ook nog een keer, als je een goede jas of andere sportkleding zoekt voor weinig geld: https://www.sportpursuit.com
Ik heb goede ervaringen met deze site, ik heb er meerdere keren kleding gekocht. Het is een soort outlet. Ik ga er wel goed op als ik een jas kan kopen die oorspronkelijk €300.- was en nu voor €82.- :P Er staan ook goede merken tussen. Ik heb er een Salomon jas gehaald een paar jaar geleden.

Ik heb geen geld meer voor nog meer uitrusting _O- net nieuwe bindingen moeten halen

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:33

bloementje3 schreef:
Wij hebben onze langharige chihuahua meegenomen naar Oostenrijk. Hij vond het geweldig!! Wij hadden iemand mee die niet ging skieën maar wel elke dag mee ging naar boven. Hij genoot van de sneeuw, het mee gaan op een tubeband en naast de ski's op het geitenweitje. Was een groot succes. In 2025 willen we met zn 2e gaan ik denk dan dat hij ook meegaat en dat we dan een halve dag de piste opgaan en een halve dag heerlijk wandelen en sneeuwpret hebben.

Oeh als ik dit zo hoor zou ik bijna mijne toch willen meenemen <3

Wij hebben gisteren geboekt! Weekje Zermatt <3
Dus nu word echt tijd om ski kleding te kopen haha!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:57

Weet iemand welke winkel Goldbergh op voorraad heeft? twijfel enorm of ik voor de 32 of 34 moet gaan

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 15:13

Ik denk Duijvestein in Zoetermeer wel. :j Welke vind je mooi dan?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:32

Duijvestein heeft Goldbergh.
Je weet wel dat Goldbergh een bepaald stigma heeft he :+
Plus, even goed kijken. Je gaat nar Zermatt zei je ? Dat kan echt best koud zijn.
Let daar goed op met je kleding kopen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:39

Celiien schreef:
Duijvestein heeft Goldbergh.
Je weet wel dat Goldbergh een bepaald stigma heeft he :+
Plus, even goed kijken. Je gaat nar Zermatt zei je ? Dat kan echt best koud zijn.
Let daar goed op met je kleding kopen.

Je bedoelt het ‘snowbunny’ stigma of mis ik nog een ander stigma _O-

Ja we gaan naar Zermatt. :):) wil ze ook echt even eerst in handen hebben om te zien of het wat is… vooral voor die prijs :=

(Sta ook zeker open voor andere leuke merken hoor)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:46

Kijk eens naar Luhta :j fijn merk, zit goed, blijft mooi na wassen en goed warm ook./

Mwah, laten we het zo zeggen. Als ik (lekker generaliserend) een aantal mutsen in een volledige Goldbergh outfit zie, weet ik vrij zeker
1. dat ze 1 afdaling voor, en 1 afdaling na de lunch doen,
2. ze dat in pizza punt half gillend doen (uiteraard geen les),
3. ze daarbij een gevaar vormen voor de rest.

:+

Afrader is trouwens ook Nikkie. Heeft een vriendin van mij gehad, alles ging kapot op de naden en bleef niet waterdicht, zo zonde :n

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:49

Celiien schreef:
Kijk eens naar Luhta :j fijn merk, zit goed, blijft mooi na wassen en goed warm ook./

Mwah, laten we het zo zeggen. Als ik (lekker generaliserend) een aantal mutsen in een volledige Goldbergh outfit zie, weet ik vrij zeker
1. dat ze 1 afdaling voor, en 1 afdaling na de lunch doen,
2. ze dat in pizza punt half gillend doen (uiteraard geen les),
3. ze daarbij een gevaar vormen voor de rest.

:+

Afrader is trouwens ook Nikkie. Heeft een vriendin van mij gehad, alles ging kapot op de naden en bleef niet waterdicht, zo zonde :n

_O-

Met mijn Google kom ik zeg maar als eerst door Goldbergh, Nikkie en superdry. En vond Nikkie wel ook echt mooi, maar was daar al bang voor :(

Luhta zag ik mooie broeken ook van op Vinted! Ga eens naar hun jassen kijken