Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nathazzz schreef:Wij zijn ook al aan het aftellen. Onze zoon is bezig met zijn 3e snowboardcursus bij Snowworld.
Zijn er mensen die ervaring hebben met skivakantie in de 1e week van de kerstvakantie en dan met name rond de kerstdagen hoe het gaat met openingstijden liften etc?
Indy_Mouse_9 schreef:Voorjaarsvakantie naar Königsleiten, dat hadden we al vrij snel vast gelegd (moeten leggen...). Wel dit jaar een veel kleinere groep dan voorheen. Ook zijn de mede-skiers nagenoeg beginners, dus die zullen meer in de les zitten. Dat wordt weer veel skitijd met mijn man samen
We kijken ook nog naar een week in de kerstvakantie, met mijn zus samen. Dat zal een budget vakantie worden naar *ergens* waar op dat moment sneeuw is, dus dat wordt pas later in het jaar concreter.
Afgelopen jaar heb ik super veel last gehad van mijn skischoenen, ik gleed in de schoen, had geen grip / controle, en aan het eind van de dag waren mijn tenen helemaal opgezwollen en super pijnlijk. Na de vakantie hebben van beide grote tenen de nagels losgelaten, echt niet in orde dus.
Nu zoek ik naar een goede plek voor nieuwe skischoenen of het laten nakijken van de huidige. Ofzo. Ik heb nu een plek in Denekamp gevonden, Kienhuis Wintersport. Heeft iemand toevallig ervaring met deze winkel?
lucifertje schreef:WillemYntJee schreef:Ook naar gekeken maar niet te vinden. We proberen altijd rond de zomer te boeken dus kan me ook niet voorstellen dat alles al vol was?
Ik heb niet verder gezocht en ik weet ook niet in welke periode jullie willen gaan maar de eerste hit die ik kreeg via de vvv van SFL:
https://www.serfaus-fiss-ladis.at/en/Ac ... b=%23rooms
Wellicht kan je daar nog zoeken?
smurffie schreef:Zijn er meer mensen die hun hond(en) mee nemen op wintersport? Tips wellicht over fijne locaties en verblijven?
Wij gaan al jaren op wintersport, meestal de luxe om 2 keer te gaan. Normaal blijven mijn honden bij mijn ouders, dat is een fijne oplossing maar 1 van mijn honden vind het niet perse heel leuk dus eet slecht.
We hebben ze vaker mee genomen op vakantie, dat vinden ze heerlijk. Sneeuw vinden ze heerlijk, en als ze in de ochtend een lekker rondje sneeuw kunnen wandelen verwacht ik dat ze het niet zo erg vinden om een paar uurtjes alleen te zijn.
Mijn idee was iets zoeken dicht bij een lift, lunchen in het appartement en de ochtend en middag wat uren piste.
Uitgaan doen we nooit op wintersport. De reis vinden de honden niet erg. Ik dacht misschien los de skipassen te kopen, eerste dag lekker flink wandelen in de omgeving, dan wat dagen wel piste, en laatste dag weer met de hondjes wandelen voor de reis terug.
Iemand ervaring mee?