Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 06:44

Komende winter geen wintersport voor mij, ik ga in juni naar Canada en geen financiën om dan ook nog op wintersport te gaan. Misschien een dagje met de Winterbergbus naar Winterberg als de condities daar goed zijn. Hopelijk is het dan iets minder chaos dan afgelopen keer, toen leek het de Efteling op de drukste dag van het jaar wel….

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:14

Nathazzz schreef:
Wij zijn ook al aan het aftellen. Onze zoon is bezig met zijn 3e snowboardcursus bij Snowworld.

Zijn er mensen die ervaring hebben met skivakantie in de 1e week van de kerstvakantie en dan met name rond de kerstdagen hoe het gaat met openingstijden liften etc?

In mijn ervaring gaat alles tijdens de kerstdagen gewoon door.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:26

Wij zijn dit jaar niet geweest, maar gaan in februari gelukkig weer lekker richting Oostenrijk (Diedamskopf in Schoppernau), zelfde bestemming als altijd, kan niet wachten :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:32

Wij begin januari weer naar Flachau :)) nu al zo'n zin in.

@Nathazzz, gewoon reguliere openingstijden.
Enige waar je rekening mee moet houden is dat het erg druk is, want vakantieperiodes, en zeker met ergens eten 's avonds, op tijd reserveren en rekening houden met een special menu.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 10:55

Voorjaarsvakantie naar Königsleiten, dat hadden we al vrij snel vast gelegd (moeten leggen...). Wel dit jaar een veel kleinere groep dan voorheen. Ook zijn de mede-skiers nagenoeg beginners, dus die zullen meer in de les zitten. Dat wordt weer veel skitijd met mijn man samen :)

We kijken ook nog naar een week in de kerstvakantie, met mijn zus samen. Dat zal een budget vakantie worden naar *ergens* waar op dat moment sneeuw is, dus dat wordt pas later in het jaar concreter.

Afgelopen jaar heb ik super veel last gehad van mijn skischoenen, ik gleed in de schoen, had geen grip / controle, en aan het eind van de dag waren mijn tenen helemaal opgezwollen en super pijnlijk. Na de vakantie hebben van beide grote tenen de nagels losgelaten, echt niet in orde dus.
Nu zoek ik naar een goede plek voor nieuwe skischoenen of het laten nakijken van de huidige. Ofzo. Ik heb nu een plek in Denekamp gevonden, Kienhuis Wintersport. Heeft iemand toevallig ervaring met deze winkel?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:25

Denekamp ben ik niet bekend mee, wel met Hoogeveen, ik weet niet of die afstand voor jou een beetje te doen is? Daar hebben ze zo'n scan waarmee ze je voeten scannen. En zo'n apparaat om je schoenen naar je voeten te laten vormen, al kan dat niet voor alle schoenen.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:33

Ik was voorheen ook actief in dit topic.. maar hier ook alles al geboekt _O- ik ga 3 keer komende winter. 2x met gezin en 1x keer met collega's. Naar de Haute Maurienne, naar Gerlos en naar Leogang dit keer :D

@IndyMouse - ik ben zelf heel tevreden over Skishop Nieuwegein, die doen qua bootfitting alles. En ook met aanpassingen regelen ze dat gratis ook na maanden / jaren zo lang de schoenen van hun komen. Anders tegen vergoeding.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:39

Ik hoop vooral op een fatsoenlijke winter dit jaar! Vorig jaar maar 2 dagen geweest en dat is toch wel erg weinig. We hebben nu een vroeg najaar, zou dat een goed voorteken zijn?

Ik moet wel mijn ski's eens laten waxen en slijpen. En ik moet ook mijn schoenen nog eens laten controleren, dat doe ik wel als de winkels daar weer open zijn. Dat zal zo half december gaan gebeuren. Het gebied is in principe vanaf de kerstvakantie open, voor de locals ook al het weekend daarvoor als de omstandigheden het toelaten.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:43

Ik hoop op een La Nina deze winter, een goede stevige koude sneeuwrijke winter!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:58

Precies dat! Vorig jaar was echt vreselijk, als het sneeuwde was de ondergrond nooit bevroren. Dat resulteerde in echt gevaarlijke situaties. Dus ja, doe maar lekker koud met veel sneeuw!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 12:13

Indy_Mouse_9 schreef:
Voorjaarsvakantie naar Königsleiten, dat hadden we al vrij snel vast gelegd (moeten leggen...). Wel dit jaar een veel kleinere groep dan voorheen. Ook zijn de mede-skiers nagenoeg beginners, dus die zullen meer in de les zitten. Dat wordt weer veel skitijd met mijn man samen :)

We kijken ook nog naar een week in de kerstvakantie, met mijn zus samen. Dat zal een budget vakantie worden naar *ergens* waar op dat moment sneeuw is, dus dat wordt pas later in het jaar concreter.

Afgelopen jaar heb ik super veel last gehad van mijn skischoenen, ik gleed in de schoen, had geen grip / controle, en aan het eind van de dag waren mijn tenen helemaal opgezwollen en super pijnlijk. Na de vakantie hebben van beide grote tenen de nagels losgelaten, echt niet in orde dus.
Nu zoek ik naar een goede plek voor nieuwe skischoenen of het laten nakijken van de huidige. Ofzo. Ik heb nu een plek in Denekamp gevonden, Kienhuis Wintersport. Heeft iemand toevallig ervaring met deze winkel?

Niet in Nl. doet dit alsjeblieft in oostenrijk.
Vorig jaar de fout gemaakt om het te doen bij duijvestein. Voelde erg goed bij het passen, maar eenmaal op de piste bleek het onwijs te knellen (en een verkeerde schoen te zijn voor mijn voeten/benen uberhaupt).

Heb vervolgens nordica gehuurd, waren fantastisch. Had geen zin om ze over te kopen maar mijn beste tip: huur schoenen en als ze bevallen koop ze over. Want je kan ze testen op die manier..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 21:32

Al helemaal uitgepluist destijds inderdaad.
We gaan nu in de voorjaarsvakantie weer naar ons vaste dtekje dus wie weet volgend jaar!

lucifertje schreef:
WillemYntJee schreef:
Ook naar gekeken maar niet te vinden. We proberen altijd rond de zomer te boeken dus kan me ook niet voorstellen dat alles al vol was?

Ik heb niet verder gezocht en ik weet ook niet in welke periode jullie willen gaan maar de eerste hit die ik kreeg via de vvv van SFL:

https://www.serfaus-fiss-ladis.at/en/Ac ... b=%23rooms

Wellicht kan je daar nog zoeken?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:08

Zijn er meer mensen die hun hond(en) mee nemen op wintersport? Tips wellicht over fijne locaties en verblijven?

Wij gaan al jaren op wintersport, meestal de luxe om 2 keer te gaan. Normaal blijven mijn honden bij mijn ouders, dat is een fijne oplossing maar 1 van mijn honden vind het niet perse heel leuk dus eet slecht.
We hebben ze vaker mee genomen op vakantie, dat vinden ze heerlijk. Sneeuw vinden ze heerlijk, en als ze in de ochtend een lekker rondje sneeuw kunnen wandelen verwacht ik dat ze het niet zo erg vinden om een paar uurtjes alleen te zijn.
Mijn idee was iets zoeken dicht bij een lift, lunchen in het appartement en de ochtend en middag wat uren piste.
Uitgaan doen we nooit op wintersport. De reis vinden de honden niet erg. Ik dacht misschien los de skipassen te kopen, eerste dag lekker flink wandelen in de omgeving, dan wat dagen wel piste, en laatste dag weer met de hondjes wandelen voor de reis terug.
Iemand ervaring mee?

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:23

Ik ben 1x op wintersport geweest met hond. Was niet mijn eigen hond maar die van vrienden. Dat ging helemaal prima. De eigenaresse van het appartement waar we verbleven was er ook gek mee en die ging er regelmatig mee wandelen :D dat was natuurlijk wel echt luxe. We waren toen dus wel met een groep dus dat maakt het makkelijker. Maar zoals je je plan hebt omschreven lijkt het me goed te doen.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 22:50

Wij zijn dit weekend op een soort mini wintersport. Weekendje Snowworld in Landgraaf, om even weer op de latten te staan voor we echt gaan. We slapen in het Alpine hotel er direct naast en het is verrassend leuk! Het hotel geeft ook wel een beetje een wintersport vibe, het voelt ook echt een beetje als mini wintersport, leuk! De nieuwe ski’s zijn ook meer dan goedgekeurd :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 17:55

Iemand ervaring met zermatt in december? En hoe is dat gebied voor beginners?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:07

Zermatt is prachtig! Heerlijk dorp vind ik.
Prima pistes voor beginners maar veel te groot gebied denk ik. Dan betaal je een dure skipas terwijl je lang niet alle pistes gebruikt.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:18

Ik ga half maart weer naar Hinterglemm met werk :) *\o/*

hildemenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:39

Wij hebben vorige week ook geboekt en gaan in januari naar Nauders! Aftellen is al begonnen :D

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 10:09

smurffie schreef:
Zijn er meer mensen die hun hond(en) mee nemen op wintersport? Tips wellicht over fijne locaties en verblijven?

Wij gaan al jaren op wintersport, meestal de luxe om 2 keer te gaan. Normaal blijven mijn honden bij mijn ouders, dat is een fijne oplossing maar 1 van mijn honden vind het niet perse heel leuk dus eet slecht.
We hebben ze vaker mee genomen op vakantie, dat vinden ze heerlijk. Sneeuw vinden ze heerlijk, en als ze in de ochtend een lekker rondje sneeuw kunnen wandelen verwacht ik dat ze het niet zo erg vinden om een paar uurtjes alleen te zijn.
Mijn idee was iets zoeken dicht bij een lift, lunchen in het appartement en de ochtend en middag wat uren piste.
Uitgaan doen we nooit op wintersport. De reis vinden de honden niet erg. Ik dacht misschien los de skipassen te kopen, eerste dag lekker flink wandelen in de omgeving, dan wat dagen wel piste, en laatste dag weer met de hondjes wandelen voor de reis terug.
Iemand ervaring mee?

Hoi! Ik heb vaak gasten die hun hond meenemen. En dat is goed te doen hoor. We hebben hier op het plateau veel wandelpaden, geprepareerd net als de pistes. Er wordt hier ook veel langlauf gedaan en naast die paden zijn dan de wandelpaden. Ik denk dat je moet zoeken naar een gebied dat niet in een dal ligt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 11:50

Wij hebben een aantal keer mijn oude besje moeten meenemen, het was om en om skieen, we wisselden elkaar af. Een hond alleen op een vreemde plek achterlaten of zelfs in een warme camper nooit gedaan.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:33

Unwritten schreef:
Ik was voorheen ook actief in dit topic.. maar hier ook alles al geboekt _O- ik ga 3 keer komende winter. 2x met gezin en 1x keer met collega's. Naar de Haute Maurienne, naar Gerlos en naar Leogang dit keer :D

4x _O- echt te veel zin in deze winter nu :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:37

Oh wat een luxe zeg.4 keer kunnen skieen. Hier kwa vrije dagen voor gv en geld voor mij een onmogelijkheid. We frummelen er wel hier en daar weekenden ergens tussendoor. En duimen op ski weer rond de kerst dagen. De enige periode met iets meer vrij

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:39

Zat jij in Frankrijk nu redelijk in de buurt van skigebieden Karuna? Vogezen?

We hadden mazzel met de vrije dagen waardoor we nog een lang weekend kunnen gaan, kijk er wel naar uit :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:45

We hebben besloten dat het Zermatt gaat worden in december. Iemand tips voor goed hotel?
Tijd om maar eens op zoek te gaan naar fijne ski outfit voor mij. Wat is jullie ervaring met jumpsuit?