Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThisRockIza

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 18:08

Citaat:
Annn schreef:

Ik ga waarschijnlijk ook naar Canada
Ontario, werken op een stal, maar dat is pas begin Januari, en het staat nog niet helemaal vast. Maar het gaat het zeer waarschijnlijk wel worden

Net een mailtje gehad, en nu moet ik alleen nog ticket + visa e.d. regelen
Hoe zit dat trouwens met vaccinaties?

Ann, hoe ver ben je al met je visa??
Neem anders even contact op met http://www.emigratiebureau.com/ zij hebben mijn (stief)dochter al 2 jaar achter elkaar begeleid om een visa te verkrijgen. Er zijn verschillende soorten visa en als je meerdere keren achtereen naar Canada wilt dan is het verstandig om met de eerste te beginnen.
Geloof dat de volgorde is, Studenten, vakantie en als laatste een 1 jaars visa om te werken waar je wilt. Het bureau werkt niet voor niets maar je hoeft ze ook niet alles te laten doen.

Ik lees ook net op de site het volgende
"Graag attenderen wij u op het volgende:
Op vrijdag 4 april a.s. is er een Canada Contact Dag in Wieringerwerf, Noord-Holland en op maandag 14 april a.s. in Zwolle. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze agenda."

Eigenlijk voor iedereen die geinteresseerd is in Canada is deze site wel leuk om af en toe te bekijken, net als de diverse links die deze site heeft naar allerlei dingen die Canada aangaan

(Stiefdochter heeft nu een visa voor 1 jaar werken in Canada/Alberta, ze moet dan voor 31 december dit jaar vertrekken en kan vanaf datum vertrek 1 jaar werken waar ze wil)

gr. Monique

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 18:31

Ik heb wat heen en weer gemaild met de eigenaar van de stal, en die heeft me verteld dat ik gewoon een visitors visa moest nemen.
Ik ga maar een half jaar namelijk. En ik ga pas in Januari, ticket boeken is nog te vroeg iig, maar hoe zit dat met visum?
Kan ik die alvast aanvragen of is dat ook te vroeg?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 10:04

Goh, ik was dit topic even uit het oog verloren. Ik ben wel benieuwd hoever je nu bent met je voorbereidingen?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 11:03

Het staat nu in ieder geval vast dat ik daar van Januari tot (eind) Juli ben!
Ik kan nog geen ticket boeken, dat kan pas een jaar van te voren van de terugkeer datum (snap je ROFL)
Dus daar is het wachten nog op Lachen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 22:47

Spannend! Je zult dus nog een staartje van de winter meekrijgen denk ik. Ik zag in je profiel dat je wel 2 leuke verzorgpaarden gaat missen... De schimmel lijkt me echt een hele goeierd, of vergis ik me?

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 10:15

Ja het zijn echt 2 drollies Lachen
Helaas ga ik met de zwarte al eerder stoppen wegens omstandigheden.
En bram(die witte Tong uitsteken) is inderdaad best een goedzak, totdat je hem aan het werk wil zetten haha Tong uitsteken
Maar daar moet ik misschien ook eerder al mee stoppen, de uode verzorgster was namelijk voor een jaar naar Amerika, en die komt ongeveer juni terug, maar misschien blijft ze nog een jaar in Amerika, en dan zou ik hem waarschijnlijk wel nog tot januari kunnen doen.
Maar beide ga ik best wel missen inderdaad!

En dat van de winter heb ik expres gedaan, dat ik daarmee begin, zodat ik lekker in de zomer kan aflsuiten, ben niet zo'n winter typ Vork

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 14:27

Dat is een verstandige keuze. Ik denk dat het je goed gaat bevallen. Voordat je het weet is de tijd om en wil je hier blijven wonen, grijns...

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:07

We zullen zien Vork
Ik heb er eigenlijk nu al zin in, maar het duurt nog wel even Vork
Ik denk dat ik al helemaal kriebels krijg als ik ticket ga boeken enzo.
Maar ik moet me niet té gaan verheugen, want dan valt het straks nog tegen Sigaar

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:03

Ben je gek joh, geniet van je voorpret. De winter is even doorbijten maar dan heb je ook wat.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:40

Er is een change of plans.
Ik ga waarschijnlijk al in november naar Canada!
Ik heb toch besloten om eerder te gaan, ik kon niet langer meer wachten Vork
Maar ik moet eerst nog even wat geld verdienen, en anders zit ik daar ook zo lang in de kou haha Tong uitsteken
Dus vandaar dat ik toch eerder ga.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:23

Je mag niet langer dan 6 maanden aaneengesloten gaan, dat weet je? Om dat te omzeilen kun je een weekje over de grens naar amerika gaan en dan weer terug. Of twee weken, dat weet ik eigenlijk niet meer zo vlug.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:05

Ja, waarschijnlijk ga ik mijn tante opzoeken in Amerika Vork

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 18:52

Ik ga morgen weeeeeeeeeeeeeeeg Haha!
Morgen ochtend om 6 uur Clown
Haha! Haha! Haha!
Via London naar Calgary... (oid)

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 17:45

Ik ga 17 augustus naar Canada!
Mijn oom en tante wonen daar, en daar ga ik 8 dagen heen samen met mijn oma. Heb er super veel zin in! Was er al 1 keer eerder geweest maar toen was ik 8, dus dat is alweer 8 jaar geleden.
Ze wonen in Delhi, 'vlakbij' Toronto. Lachen

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 18:27

_Emm_ schreef:
Ik ga 17 augustus naar Canada!
Mijn oom en tante wonen daar, en daar ga ik 8 dagen heen samen met mijn oma. Heb er super veel zin in! Was er al 1 keer eerder geweest maar toen was ik 8, dus dat is alweer 8 jaar geleden.
Ze wonen in Delhi, 'vlakbij' Toronto. Lachen

Leuk! Veel foto's maken, dan kun je er weer even tegen als je terug bent, grijns... Ik ben net terug van een 'tripje andersom' ofwel van NL naar Canada, da's nu 'thuis', heeerlijk!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 09:25

heb niet het hele topic gelezen hoor.
maar super leuk voor diegene die naar canada gaan, ik wil ook erg graag heen!
Ik zou super graag een half jaar of jaar willen werken in canada, op een farm/ranch,
maar het is zo ontzettend lastig om een plekje te vinden.
en dan niet een plek om alleen een cursus te doen en veel geld te betalen, maar gewoon
echt fulltime werken op een boererij.
Zijn er mensen die dit gedaan hebben, ervaring hebben? of mensen/ bedrijven kennen waar dit kan?
Ben al een tijd internet aan het doorspitten, maarja zo vanuit nederland achter de computer vind je nooit
iedereen, terwijl er volgens mij best wel werkgelegenheid is.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:30

@Marlo: Dat heb ik gedaan, ik heb 9 maand op een farm paarden getraind. Dat waren IJslanders, ik weet niet of je daar ervaring mee hebt? Is namelijk wel een vak apart, maar alles is te leren Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:22

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:11

@Thokkadisje: en heb je daar dan ook een website van?
vind ijslanders altijd wel erg leuk (heb het maatje er ook wel voor, ben maar 1.56m hhihi) maar echt ervaring heb ik er niet mee, maar leren is altijd leuk! ik ben wel in eigenlijk alle takken van de sport en alle rassen geinteresseerd en wil erg graag meer over leren.
Zou je wat meer info kunnen geven over het hoe en wat? en kreeg je ook betaald, hoe kwam je daar, hoe was alles geregeld incl vertrek en visum enz. enz haha veeeeel info
(mag via pb hoor!)
@eevita: thanks, deze site heb ik idd ook al wel bekeken. Nou ben ik zelf niet echt het type om op een grote sping/ dressuurstal of hengstenhouderij ofzo te gaan werken/ groomen.
wedstrijden heb ik zelf niet veel mee,
maar met ijslanders bijv. of western vind ik dan wel weer leuk, net ff wat anders. of een ranch ook met vee ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:36

oke, kijk dan eens op www.horsecreekranch.ca leuke ranch met een nederlandse eigenaar, heb er twee keer vakantie gevierd. En. ik weet, t is een groot topic, maar zo hier en daar valt wel een adres in canada, dus toch nog even doorlezen
succes!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 20:41

Ik heb zelf een jaar in Canada (Vancouver) gewoond en een ontzettend goeie keus voor vakantie: gewéldig land!

Zoals hier al werd aangeraden: het westen. British Colombia is echt ontzettend mooi. Wij zijn voor de verhuizing een keer op vakantie wezen trekken met een camper door de Canadian Rockies en dit was wel helemaal het einde. Vandaar die tussendoor van een jaar in Canada. Haha!

Je hebt inderdaad die IJslander stal in Canada: stal Fitjamyri, http://www.fitjamyri.com/
Ik wilde er graag gaan werken voor een tijdje, misschien dat ik het ooit nog eens doe (bijvoorbeeld na mijn studie). Die zit in Vernon, ook in het westen dus van Canada.

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:25

thanks, ja ik zal het topic dan ook maar even doorspitten

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:26

horse creek ranch had ik al bedaderd, maarja die heeft niks voor me, tis meer alleen voor vakanties, maar dat is niet wat ik zoek.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 19:50

Ticket is ondertussen geboekt!!
Het komt nu wel heel dichtbij Vork
Heb er wel al super veel zin in, al komen nu af en toe de twijfels boven zetten. Maar ik laat me er niet van weerhouden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 20:50

We zijn net terug uit Canada (ok, 16 aug dan) en we gaan in Mei weer Haha!

Vriend heeft helemaal de smaak te pakken, en wil er zelfs wonen, alleen mijn ouders vinden het niets. Ik ook niet trouwens, wil graag bij mijn familie blijven (A)