Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tamary schreef:Mooie oplossing zo.
En ja glas en "delfts blauw" kwam ik bij mij op de track ook vrijwel dagelijks tegen (NL, drenthe). Lijkt wel iets dat bij menselijke activiteiten hoort als ergens al eeuwen in gebruik is.
balance schreef:Super bedacht! Het is dat je ze daar gewoon gelijk twee maanden laat staan, maar als je dagelijks zou doen denk ik zelfs dat je maar gewoon lintjes open hoeft te doen en dat ze uit zichzelf heen en weer lopen.
TinkerTreas schreef:Ik ging net mijn zoon uit school halen. En ik kom gewoon 2 mensen tegen met precies zo'n zelfde fel gele rolriem(apart van elkaar)
Marilu schreef:Hier in België idem, hoor. Zowel hier op onze huidige stek, als op de vorige : allerlei afgedankt bouwmateriaal dat onder de grond gewerkt was ... IJzer, tegels, steenpuin ...
Dat is zeker nog iets van vóór de containerparken. Al zullen nu nog wel veel mensen liever het puin onder de grond scheppen, dan er een dikke prijs voor te moeten betalen in het containerpark.
Wat je nog wel eens regelmatig ziet, is dat steenpuin gebruikt wordt om modderige weggetjes berijdbaar te maken.
Wat het filmpje betreft : het verbaasde me, dat je bij het begin daar de bovenste draad opendoet, zodat ze met zijn vieren achter die onderste draad moeten blijven staan. Ze doen dat blijkbaar allemaal wel netjes, maar ik zou eerder opteren om de laagste draad eerst open te doen, zodat ze dan achter de hoogste draad moeten blijven wachten, want dat is voor hen toch iets minder 'uitdagend' om over te stappen (jaja, daar is ze weer, Mrs Better Safe Than Sorry).
Marilu schreef:En hee, had net je laatste post gemist ... maar ik wist niet dat dat fenomeen ook een naam had !!
Dat gebeurt me regelmatig, dat 'Baader-Meinhof-syndroom' !!
Jet schreef:Mooi weer geregeld zo met je uitrollint! Ik vind het wel grappig om te zien dat Callas als eerste door de eerste opening gaat, maar dan in de nieuwe sluis zeg maar niet zo nodig meer voorop hoeft.
En al dat puin dat iedereen overal vindt, ik weet niet beter of vroeger werden daar paadjes van gemaakt, sloten mee gedempt, stukjes land opgehoogd. En op de één of andere manier werkt de aarde dat steeds weer naar boven. Bij ons op stal vind ik op bepaalde stukken die nogal drassig zijn geweest ook steeds weer nieuwe stenen, brokken beton etc. En ja, landbouwplastic, soms zit het nog megavast in de grond maar steekt er een stukje boven de grond uit... En ja, ook af en toe glas. Tot nu toe geen stukjes tegel enzo, maar heir zat ooit vast geen rijke herenboer die zich dat kon veroorloven.
Marilu schreef:Ja, ook waar, TinkerTreas !!! Die shetten zijn naar het schijnt niet te betrouwen![]()
Onbetrouwbare shetten doet me denken aan mijn kinderjaren ... mijn meter had 2 pony's. Ik was al van kindsbeen af, gek op paarden en pony's. Dus, als ik bij mijn meter op logies ging, klopte mijn hartje altijd wat sneller, want die had pony's !!
Maar de pony's waren wat vals had mijn meter al dikwijls gezegd ... en ik mocht nooit alleen er naartoe gaan.
Maar wat gebeurt er als de passie het overneemt van het verstand ... ik ging er dus wél alleen naartoe en werd dus, het stond in de sterren geschreven, gebeten in mijn arm door een van de shetten, meer bepaald door 'de Micky' ... en naar het schijnt, zo zei mijn meter later nog, zei ik toen tegen haar 'en ik had nog zo gevraagd dat hij het niet zou doen'![]()
Micky's tandafdrukken stonden dus echt als geprint in mijn bovenarmpje
Jet schreef:Ik wist ook niet dat dat syndroom zo heette. Bij mij heeft die naam toch echt met terroristen te maken...
Jeetje Tinka, wat een zooi kwam er toen met het baggeren op jullie weiland. Bij ons zit er inderdaad wel hier en daar puin of plastic tussen, maar verder eigenlijk niet. Bijzonder ook van dat mobieltje.
Nee, die onderste draad open zou ik ook niet doen met die shetten, maar de bovenste zou ik ook niet zo durven, bang dat de groteren ( of zelfs de shetten) eroverheen zouden gaan. Wat een brave paarden, Monique!
Oef Marilu, die Micky was een pittige shetlander!
Tinka schreef:We hebben na die bagger ook nog weken lang 2 keer per week alles glad moeten trekken. Van die meter natte troep bleef uiteindelijk maar 5 cm over, maar kostte wel heel veel tijd. En elke keer een mega smeriger trekker die ook weer schoongemaakt moest worden. De stank was ook vreselijk. Ben blij dat we dat nu niet meer hebben.
Tinka schreef:Wat een gedoe zeg.
Dat uitbaggeren ging van het waterschap uit. De sloot was niet van ons, en wij waren verplicht om de bagger te ontvangen omdat aan de andere kant tuinen zaten. Dat terwijl het voorheen gewoon elders gestort werd. Echt belachelijk maar was niets aan te doen. Moest elke 5 jaar.
Tinka schreef:Jeetje dat is helemaal een gedoe met zo'n vijver.
Wij moesten ook bijbetalen voor onze auto omdat we naar een bepaalde garage dichtbij huis wilden ipv de dichtstbijzijnde. Maar dat was maar 25 euro.
karuna schreef:Altijd knap grrr dergelijke ellende. Een hoop heen en weer gedoe. Belangrijkste is dat de boel dadelijk weer heel is, niemand meer geld krijgt dan waar ze recht op hebben en alleen dat betaald is wat ook daadwerkelijk gedaan is
Tinka schreef:Wij kregen ook een sleper toegewezen door de verzekering.