Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:26

Mijn zusje kon vanavond ook zo doorlopen :j
Wel is haar terugvlucht geannuleerd door KLM.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:28

Wij hebben gister een geannuleerde vlucht gehad om terug te komen in Amsterdam... vanavond een nieuwe poging maar dan vanaf city en niet vanaf heathrow. Security waren we vrij snel door. Nu lamg wachten

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:30

Nou Bristol airport is een ramp := KLM vlucht naar Schiphol zou 6 minuten vertrokken moeten zijn. Vliegtuig is 45 minuten geleden geland, maar ze waren letterlijk vergeten een trap neer te zetten en de mensen van de vorige vlucht moesten 30 minuten wachten. Dankzij een wisseling van crew (Piloten staan ook bij de gate, die werden gebeld door de piloten in het vliegtuig), werden medewerkers van Bristol op de hoogte gesteld dat er nog mensen in het vliegtuig zaten :')

Echt zwaar mensen te kort op de vliegvelden. Arme arme mensen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:10

BrittOllie schreef:
Dus voor ons was er eerder verveling dan stress :) Wij hadden zelf het idee dat het enorm door de media werd opgeblazen en mensen dus heel erg vroeg gaan waardoor juist die drukte ontstaat. Maar toen wij er waren, stonden er helemaal geen rijen buiten. Het was niet anders qua drukte dan normaal (tenminste, op ons tijdstip dan ;)).

Ik denk dat het voor jullie vooral geluk was, want het is écht zo'n gekkenhuis helaas.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:38

Hier een wachtrij van 20 minuten, prima!

Wel is onze vlucht nu vertraagd. Eerst 40 minuten, volgens de EasyJet app echter 2 uur nu… Dat staat nog niet op de borden hier.

We hebben dus maar een biertje bij Brewdog gehaald en wachten het maar af.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:52

Er is ook ontzettend veel vertraging door heel Europa.. komt door ook tekort aan personeel in de vliegtuigen maar ook de luchtvaartverkeersleiding. Mijn vriend vloog 3 weken terug naar Nederland vanaf Portugal en toen al 2 uur vertraging hierdoor, en een vriendin van me had hetzelfde een week later. Ze riepen allebei de keren om dat het ging om tekort aan personeel in Frankrijk in de torens door ziekte.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:54

Vraag mij weleens af waar is al het personeel.
Wij hebben op het werk ook tekort aan personeel.
Vooral aan productie medewerkers.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:09

Meer werken loont niet meer..
Vroeger was de instelling, veel werken dan ga je veel verdienen en kan je een groot huis kopen zeggen mijn ouders, maar ze zeggen ook dat je toekomstbeeld als jongere anders is: als je veel werkt, kan je nog steeds geen huis kopen, want de huizenprijzen zijn te hoog. Dus waarom zou je dan hard gaan werken, als je er toch niet meer voor terugkrijgt. Het is een beetje een soort negatieve spiraal geworden.. Denk dat dit niet alleen in Nederland is maar ook in andere landen. Plus, ik denk dat we meer consumeren dan dat we aankunnen, zie je nu wel met het vliegen.. te veel reizigers.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:10

Er was heel veel personeel naar de GGD gegaan vanwege corona. Maar dat personeel is nu toch ook gewoon weer beschikbaar? Winkels en horeca zoeken zich ook scheel naar personeel. In het onderwijs is ook niemand te krijgen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:12

Hm, dat klinkt wel aannemelijk. Ik denk daarbij dat ook veel mensen hun banen zijn verloren tijdens de pandemie en nu niet staan te springen om weer hun rot uurtjes te maken tegen een laag loon.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:12

Cookies schreef:
Er was heel veel personeel naar de GGD gegaan vanwege corona. Maar dat personeel is nu toch ook gewoon weer beschikbaar? Winkels en horeca zoeken zich ook scheel naar personeel. In het onderwijs is ook niemand te krijgen.

Er is heel veel tientjes werk. Dat wil zeggen dat je niet meer dan 10 euro per uur krijgt.
En heel eerlijk? Ik kom ook niet meer voor minder dan 14 euro mijn bed uit. Er is trouwens wel een akkoord gekomen dus de aangekondigde stakingen zijn voorlopig van de baan

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:19

Cookies schreef:

In de zorg ook niet. Maar ja, daar kun je dus niet zeggen: jongens, jullie moeten je vandaag zelf maar redden in het verpleeghuis :+

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:20

Met de pandemie zijn natuurlijk ook veel mensen op straat gezet in deze sector en die komen niet meer terug.

Het probleem is denk ik ook dat je met een winkel/horeca/beveiligingsloon geen huis etc kan kopen, geen doorgroeimogelijkheden hebt, geen mogelijkheid tot meer loon, dus het is lastig daar mensen in aan te trekken, zeker jeugd met grote studieschulden en geen mogelijkheid tot een eigen huis. Want de bank geeft echt niet mee aan iemand die 13 euro per uur verdiend.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:21

sureido schreef:
Met de pandemie zijn natuurlijk ook veel mensen op straat gezet in deze sector en die komen niet meer terug.

Het probleem is denk ik ook dat je met een winkel/horeca/beveiligingsloon geen huis etc kan kopen, geen doorgroeimogelijkheden hebt, geen mogelijkheid tot meer loon, dus het is lastig daar mensen in aan te trekken, zeker jeugd met grote studieschulden en geen mogelijkheid tot een eigen huis. Want de bank geeft echt niet mee aan iemand die 13 euro per uur verdiend.

Sterker nog, de bank geeft aan helemaal niemand meer een hypotheek die eenverdiener is

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:22

Achterom schreef:
Mijn zusje kon vanavond ook zo doorlopen :j
Wel is haar terugvlucht geannuleerd door KLM.

Update: de vlucht gaat niet, er is geen crew. Dus ze is nog steeds in de gate. Tja, misschien had ze toch maar een betrouwbare maatschappij moeten regelen, Ryanair ofzo :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 21:46

Oh Achterom dat is echt balen voor je zus.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:02

Nou hier eindelijk in de trein naar huis. Uiteindelijk 1 uur en 50 minuten vertraging dankzij Bristol. KLM crew was echt super, die waren de boel aan het opjagen in Bristol.

Schiphol was net helemaal uitgestorven. Ik denk dat als je via Schiphol zou moeten reizigen, kan je het beste een vlucht nemen met een vreselijk tijd (na 20:00 of voor 7:00). Óf je moet geluk hebben zoals ik dat had op donderdag, vlucht om 16:35 en kon zo doorlopen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 22:08

purny schreef:
Sterker nog, de bank geeft aan helemaal niemand meer een hypotheek die eenverdiener is

Even off topic, als je voldoende verdiend krijg je echt wel een hypotheek, echter of je daar een huis mee kan kopen als starter is een tweede.

Maar als ik mijn huis verkoop en een ander koop krijg ik het echt wel rond.

En weer on topic, ik alles nog steeds nauwlettend in de gaten, ik vlieg maandag en het is elke keer op maandag raak qua rijen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:22

Onze vlucht is geannuleerd. Easyjet deed niks, behalve lachen. Was echt ziedend. Alle hotels bij vliegveld volgeboekt, zitten nu op 4km afstand.

Vliegen morgen naar huis met KLM, tickets kosten in totaal €1200. Easyjet kon ons pas vrijdag naar huis krijgen, ook via andere luchthaven (Glasgow). Easyjet heeft het maar te vergoeden. Wat een gezeik.

Ben echt kapot :=

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:27

Berdien, zo dan... Dat is inderdaad een hoop gezeik. Ook echt vrijdag anders pas naar huis kunnen, phoe. Die extra kosten zijn nu in principe jezelf ?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:32

Bij geannuleerde vluchten zijn ze verplicht te vergoeden. Inclusief extra gemaakte kosten. Neemt de extra stress die het met zich meebrengt natuurlijk niet weg, maar maak gebruik van je rechten!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:38

Ja ze zorgen maar dat ze het vergoeden. Ben er zó klaar mee. Nergens informatie, niemand die je helpt. Echt waardeloos.

Hotel etc sowieso, maar ze zorgen maar dat ze de vliegtickets ook vergoeden. Vrijdag ipv dinsdag naar huis is écht niet acceptabel.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:49

Nou lekker dan,Berdien. Kunnen jullie wel nog langer vrij zijn van werk?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 23:58

Oei… en EasyJet is al erg lastig kwa contact, en ik weet niet of ze iets vergoeden als ze zelf iets aanbieden.. wat klote zeg allemaal!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 00:04

Nou aanbieden is een groot woord. Optie via de app, maar dus pas vrijdag. Dat is geen optie :n Ik heb zelf nog wel vrij, maar mijn vriend zit met zijn bedrijf en heeft co-ouderschap. Opvang voor zijn zoon was voor morgen echt al een enorm gedoe, laat staan vrijdag.. Kan écht niet. Dus daarom KLM morgenavond, Easyjet zorgt maar dat ze het vergoeden. Heb bewijs dat er pas vrijdag weer vluchten beschikbaar zijn.