.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 22:56

nienke555 schreef:
Dioxide: hoe is de Azoren jou bevallen? Ben me een beetje aan het oriënteren op de Azoren :P

Sao Miguel is een prachtig eiland, maar je hebt echt een huurauto nodig om op de mooiste plekjes te komen. Het is steeds toeristischer aan het worden, maar de infrastructuur en bevolking zijn daar nog niet op ingesteld (imo leuker!)

Stuur anders maar een PBtje als je meer info wilt :j

Alpha89

Re: vakantiebestemmingen 2018!Waar ga jij naar toe op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:10

Naast Kroatië, nu ook nog Corfu erbij geboekt voor dit jaar! 2 nieuwe bestemmingen voor ons 8-) . Alhoewel, misschien nog wel meer bestemmingen, want heb gelezen dat je vanaf Corfu makkelijk een boottocht naar Albanië of het Griekse vaste land kunt maken. Heeft iemand dit toevallig gedaan?
En in Kroatië gaan we ook naar Dubrovnik, dus dan kom je een stukje door Bosnië en Montenegro is ook niet ver meer. We hebben de auto en we willen veel zien, maar ben benieuwd of het ook wel de moeite en de tijd waard is om in de omringende landen te stoppen of dat we het beter alleen bij Kroatië moeten houden.
8-) {:}

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:31

Alpha89 schreef:
Naast Kroatië, nu ook nog Corfu erbij geboekt voor dit jaar! 2 nieuwe bestemmingen voor ons 8-) . Alhoewel, misschien nog wel meer bestemmingen, want heb gelezen dat je vanaf Corfu makkelijk een boottocht naar Albanië of het Griekse vaste land kunt maken. Heeft iemand dit toevallig gedaan?
En in Kroatië gaan we ook naar Dubrovnik, dus dan kom je een stukje door Bosnië en Montenegro is ook niet ver meer. We hebben de auto en we willen veel zien, maar ben benieuwd of het ook wel de moeite en de tijd waard is om in de omringende landen te stoppen of dat we het beter alleen bij Kroatië moeten houden.
8-) {:}

Ik zou, als je tijd hebt, zeker naar Montenegro gaan. Montenegro is echt prachtig!! <3 En het is een vrij klein land met verschillende national parks met elk weer andere natuur, dus je kan veel zien in korte tijd. Er is echt enorm veel prachtige en ongerepte natuur te zien, zeker de moeite waard! <3 Zo heb je daar o.a. ook de enige fjorden in Zuid-Europa en de ena grootste canyon ter wereld (Tara Canyon).

Wij vlogen toen ook op Dubrovnik en we zaten in Igalo (vlakbij Herceg Novi). Bij de grens kan je er heel snel over zijn, maar het kan ook een paar uur duren. De wegen zijn in Montenegro hartstikke prima, dus je kan daar goed zelf met de auto rijden.

Kleine impressie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over 2 maanden mogen we er weer heen, dan komen we met de cruise langs Kotor en varen we ook de fjorden in <3

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:15

Thanks voor de tips! Dat ziet er mooi uit! We gaan het zeker proberen in te plannen en anders moeten we een keer terug zie ik al wel :D :D

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:17

Alpha89 schreef:
Thanks voor de tips! Dat ziet er mooi uit! We gaan het zeker proberen in te plannen en anders moeten we een keer terug zie ik al wel :D :D

Ja zeker doen <3 :D Dat zou je dan evt. ook mooi kunnen combineren met Bosnië en bijv. nu alle tijd voor Kroatië nemen. Sowieso vinden we die hoek echt heel erg tof om rond te reizen met al die ongerepte natuur <3 Mooie vooruitzichten dus!!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:23

Oh wat een leuk topic dit! Heb meteen helemaal zin om op vakantie te gaan <3

Ons jaar begon in Parijs, daar hebben we oud en nieuw gevierd en een paar dagen rondgestruind.

Wij zijn in maart naar Venetië geweest, dat vond ik echt geweldig en zou echt nog wel eens terug willen.

In juli gaan we 8 dagen naar Noord Italië. Ik heb daar een paar jaar gewoond en mijn vriend wil de omgeving ook graag eens zien.

Eind september begin oktober gaan we 3 weken naar Zuid-Italië op huwelijksreis. We vliegen naar Napels en willen 3 weken een beetje rondrijden met een huur auto. :) We zijn nu bezig een lijstje te maken wat we allemaal willen zien daar.

En dan in november nog een paar dagen naar Londen of Praag. En met oud en nieuw nog een leuke bestemming uitzoeken binnen Europa. Dat is inmiddels een beetje traditie geworden samen met mijn vriend zijn broer + vriendin.

Veel vakanties dit jaar :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 10:38

Berlijn met m'n oudtante. Ze komt over uit Amerika en zal voor de laatste keer hier zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:15

Wie heeft er de gouden tip voor mij? :D willen 5 / 6 dagen weg, maar we willen geen auto huren. Cultuur snuiven maar ook een dagje aan het strand liggen! Kijken nu op Rome en Athene maar denk dat na in 6 dagen alles wel gezien hebt. Iets van Kos of Canarisxhe eilanden trekt ons ook wel, maar vraag me af of dat leuk is als je geen auto hebt..

Vriendin heeft wel een rijbewijs maar voelt zich niet veilig om tussen de Grieken te rijden :=
Geen bizar dure stad als Milaan, maar verder hebben we niet echt een budget

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:20

In Rome heb je sowieso na 6 dagen nog lang niet alles gezien :+

Maar je gaat toch maar een paar dagen? Wat maakt het dan uit dat je dan alles al gezien hebt?

Ik zit nu op Lanzarote en vind het heel leuk. We huren over een paar dagen een auto en dan gaan we het eiland even verder verkennen :j

Je kan ook nog naar Portugal. Faro of Lissabon zijn erg mooi.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:09

Rome!!! Wij zijn er vorig jaar een week geweest en geloof mij... Nog te weinig tijd! Je ziet zoveel leuke en mooie straatjes, het lijkt wel alsof je kan blijven lopen. En... Echt een stad waar je alles lopend moet doen. Zonde om dan in een auto of bus te gaan zitten!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:13

In oktober 8 dagen rond touren langs de Amalfi kust en de golf van Napels *\%/* <3

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 22:13

Denise_Storm schreef:
Rome!!! Wij zijn er vorig jaar een week geweest en geloof mij... Nog te weinig tijd! Je ziet zoveel leuke en mooie straatjes, het lijkt wel alsof je kan blijven lopen. En... Echt een stad waar je alles lopend moet doen. Zonde om dan in een auto of bus te gaan zitten!

Helemaal waar. 2 jaar geleden in Rome geweest en alles lopend gedaan. Spierpijn van het lopen maar het was geweldig. Volgend jaar weer. Rome is echt mijn stad

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 13:14

Zelfs als ik over vakanties google kom ik bokt tegen :Y)

Ik ben nog hard op zoek naar een bestemming voor een midweek begin juli. Zie door de bomen het bos niet meer. Er is veel te veel keuze.
Dan ook nog eens ongunstige vliegtijden waardoor sommige dingen ook afvallen.

Ik heb een bloedhekel aan een vakantie boeken _O-

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:23

We zitten voor oktober aan Kenia (Diani beach) te denken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nu worden er reizen incl safari aangeboden.. Of is het handiger die daar ter plekke te regelen?
Wat is daar nog meer een must see als excursie?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 15:43

In augustus ga ik met mijn jongere broer naar ecuador. Ik zie het volledig zitten. Paar dagen in het oerwoud, een vulkaan beklimmen en dan ook nog naar Mindo. 10 dagen ter plaatse.
USA zou ik ook graag eens doen, maar dat zal nog 2-3 jaar moeten wachten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:24

Tessabuddy schreef:
We zitten voor oktober aan Kenia (Diani beach) te denken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Nu worden er reizen incl safari aangeboden.. Of is het handiger die daar ter plekke te regelen?

Ik zit er nu!! Haha. Helaas vannacht alweer naar huis :(.

Oktober is wel een beter seizoen voor de safaris, meer kans op het spotten van dieren ivm de droogte. Wij zitten er nu en het regenseizoen is net voorbij, dus er is genoeg water te vinden voor de dieren. Ondanks dat toch wel erg veel gezien hoor!!
Wij zijn erheen gegaan en hebben terplekke excursies geboekt. Hebben een 2-daagse safari naar Tsavo East en West gedaan. Dan slaap je in de Salt Lick lodge. Maar je kan ook 3 of 4 dagen. Het is namelijk ongeveer 5 uur rijden vanaf Diani beach, dus je bent eigenlijk maar 1 hele dag in het NP. Vooral in East hebben we veel dieren gezien. Je kan ook n excursie boeken naar de masai mara, dan ga je met vliegtuig. Is maar 2 uurtjes vliegen, maarja wel meteen 4x zo duur.
Verder kan je hier super mooi snorkelen! Hoef je niet eens met een excursie mee, kan gewoon voor de deur.
Welk hotel ga je evt? En hoe lang? Mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel!

Tessabuddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:51

iirrssjjee schreef:
Tessabuddy schreef:

Ik zit er nu!! Haha. Helaas vannacht alweer naar huis :(.

Oktober is wel een beter seizoen voor de safaris, meer kans op het spotten van dieren ivm de droogte. Wij zitten er nu en het regenseizoen is net voorbij, dus er is genoeg water te vinden voor de dieren. Ondanks dat toch wel erg veel gezien hoor!!
Wij zijn erheen gegaan en hebben terplekke excursies geboekt. Hebben een 2-daagse safari naar Tsavo East en West gedaan. Dan slaap je in de Salt Lick lodge. Maar je kan ook 3 of 4 dagen. Het is namelijk ongeveer 5 uur rijden vanaf Diani beach, dus je bent eigenlijk maar 1 hele dag in het NP. Vooral in East hebben we veel dieren gezien. Je kan ook n excursie boeken naar de masai mara, dan ga je met vliegtuig. Is maar 2 uurtjes vliegen, maarja wel meteen 4x zo duur.
Verder kan je hier super mooi snorkelen! Hoef je niet eens met een excursie mee, kan gewoon voor de deur.
Welk hotel ga je evt? En hoe lang? Mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel!

Super, dank je wel! Jij zit in Diani Beach ook?
We hebben nog niet geboekt.. nog even orienteren..
Een 2 daagse safari spreekt me erg aan! Is dat beter daar te boeken? En wat kost dat ongeveer?
Wat zijn aanraders? :)

Goede reis terug in ieder geval!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:58

WinSel schreef:
In oktober 8 dagen rond touren langs de Amalfi kust en de golf van Napels *\%/* <3

Wat leuk! Wij gaan 3 weken rondrijden daar ergens van eind september tot midden oktober. We vliegen op Napels en halen daar een huurauto op om dan via Pompei verder te reizen. Nog geen idee waarheen maar de Amalfi kust staat ook op het lijstje. <3

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:12

Ik zoek nog iets voor september. Maximaal 5 uur vliegen en lekker weer. Keus zat dus, maar waar ik heen wil.. geen idee.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:30

Wij hebben Zakynthos geboekt! Paar daagjes. 5 en dan 7 reisdagen. Ben heel erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:57

Kirgizië voor 3 weken, over 3 weken al *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:01

Anoniem schreef:

Dat is nou niet echt een TUI reisbestemming ofzo :') Hoe kom je erbij? :P
Wel heel gaaf hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:36

Joolien schreef:
Anoniem schreef:

Dat is nou niet echt een TUI reisbestemming ofzo :') Hoe kom je erbij? :P
Wel heel gaaf hoor!

Haha ik ga een trektocht te paard maken van 3 weken :D Via horseholiday.com

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:00

Ik ga naar Oostenrijk, Hinterglemm en ook Rome is geboekt :) tips voor beide zijn welkom!

Half september hoop ik voor een langere tijd naar Zuidelijk Afrika te gaan

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:03

Noeps schreef:
Leuke plannen allemaal!

Vorig jaar hebben we een maand lang geroadtript door Amerika, dit jaar houden we het simpel: kamperen! Ik denk in Frankrijk of Italië, misschien (deels) met vrienden, misschien lekker met z’n tweetjes. Zon en wijn en ik ben tevree.

Het wordt twee weken aan de kust van Toscane, in december een weekendje Bremen met vrienden en in januari '19 een kleine week New York :D.