Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:44

Hier gelukkig geen lift issues. Wij hebben wel een ankerlift in het gebied zitten die enorm steil is. Ben altijd bang dat ik daaruit val.

Sowieso vind ik ankerliften niet zo fijn :')

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:39

Nissima schreef:
Ik heb ook lift issues :+ Het lukt me nu aardig omdat ik ervoor zorg dat ik aan de buitenkant zit en dan gewoon meteen opzij stap zodra het kan. Met snowboard moet je ook eigenlijk eruit glijden maar dan zit je achterste voet nog los en ik weet niet hoe sommigen dat doen maar mij lukt het niet :))

Paar keer steppen, Losse voet op je board tegen je binding aan, board plat houden en laten glijden. Dan of een backside bocht maken om te remmen en je voet achter je board zetten (vind ik het makkelijkst) of je losse voet voor je board zetten en daarop je gewicht zetten. Je board draait dan een rondje om dat been heen waardoor je ook stil staat :)

Edit: zie dat ik dit jaar nog helemaal niet had gereageerd :+ alleen meegelezen.

Sta al jaren op Mn snowboard. Periodes fanatiek geweest, nu iets minder. Ben een paar weekjes geleden naar Flachau geweest en ga met Pasen nog een weekendje mee met een bedrijf naar Saalbach om les te geven (en vooral hard verplicht mee te feesten :’) )

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:39

Suprice_Iris schreef:
florence123 schreef:
Hier nog geen onaangename ervaringen met skiliften! Ik vind ze wel gevaarlijk. Sommige liften gaan echt boven diepe ravijnen. Als je dan onderuit schuift....
Het verbaast me soms dat er niet meer accidenten gebeuren op skigebieden. Ik zie overal gevaren :P

Vrijdagavond vertrek ik eindelijk naar Ischgl. *\o/* Ik lees wel dat er enkele pittige afdalingen zijn na de après ski hutten op de berg. Ik kijk er al tegen op :+
Ik ben twee weken geleden gaan indoor skiën in Terne*uzen en dat ging goed, dus misschien moet ik maar niet teveel twijfelen aan mezelf.

Het stukje na de Paznauer Taya vond ik wel effe een dingentje ja, zeker als de apres ski sluit en iedereen tegelijk naar beneden gaat :’)

Tips om de drukke piste te vermijden? Zijn er andere opties behalve de lift naar beneden?

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 10:10

florence123 schreef:
Tips om de drukke piste te vermijden? Zijn er andere opties behalve de lift naar beneden?

Het eerste drukke en stijle stukje is niet te vermijden.
Als je dat stuk rustig wil doen zou ik iets voor 4 uur, voordat de apres ski afgelopen is, alvast gaan, dat scheelt al. En de dalafdaling kan je in de gondel stappen maar als je het eerste stuk vanaf de paznauer hebt overleefd dan lukt de dalafdaling ook nog wel :’)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:35

@florence123, vrienden van me hadden de afdaling tussen 2 en 3 gemaakt en toen was hij prima te doen. Ik ging zelf pas om 4uur naar beneden en zat toen in de drukte. Gewoon je tijd nemen, je vooral niet druk maken om de mensen boven je (die moeten namelijk op jou letten) en dan rustig naar beneden. Komt echt wel goed.

@Diel_Zor miste je al dit jaar ;)

Wie vroeg nou om de lift? Ik zorg er altijd voor dat ik voor het uitstappen al schuin ga zitten en dat mijn board echt recht en plat op de sneeuw terecht komt. Bij het opstaan zet ik me af met m'n achterste hand op de zitting en die blijf ik lichtjes aanraken. Op die manier kan je heel makkelijk je evenwicht houden, krijg je genoeg snelheid en je hoeft niet bang te zijn dat er een bankje tegen je kop aan knalt ;). Goed je gewicht op je voorste been houden en met je achterste voet kan je je hak of teen iets over de rand van je snowboard steken zodat je extra kan remmen. Op een baby-helling oefenen met rijden met 1 voet in de binding kan helpen maar eigenlijk is de meest gemaakte fout gewoon te weinig gewicht op de voorste voet.

Snowboard addiction heeft echt super filmpjes voor snowboarders: https://www.youtube.com/watch?v=07zuKudmnO8

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 13:27

Hier weer onderweg terug. Nu op het vliegveld in Genève. Super sneeuw gehad en fijn kunnen skiën. Hier was het erg rustig deze week.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:42

Goedenavond!!! Ik ben ook weer terug van een fantastische week Dolomiti superski! Wat een heerlijke week hebben we gehad. Alles zat gewoon is een keer mee. Zijn een dag naar de Seiser Alm geweest, adembenemend mooi en ook niet druk.
Ik zag ook dat een aantal mensen met vervoer zitten dus ben ff op onderzoek uit gegaan maar er rijden gewoon bussen naar Selva. Interbus om precies te zijn, dan kan je er voor kiezen om een verblijf in Selva te boeken maar ik kan iedereen het hotel aanraden waar wij zaten. Met name voor de snowboarder zit je dan gunstiger als uitval basis.
Wij kunnen iig niet wachten om weer te gaan en gaan hopelijk volgend jaar 2x :D

Vwb het opstaan uit de stoeltjes lift. Ik ben rechtsvoor dus zit ik het liefste uiterst links in de lift. Moment dat de lift arriveert zet ik mijn bord in de glij richting, linkervoet tegen de binding aan en dan sta ik rustig op. Ik doe alles zo laat mogelijk zodat ik zolang mogelijk de ondersteuning van de lift heb. Vervolgens maak ik een bocht naar voren of achter, dat is afhankelijk hoe ik glij.

Seiser alm
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sella massief
Afbeelding

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:33

Wat ben ik jaloers!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 11:19

Wauwwww gaaaf!!
Wij waren daar in de zomer, zag de Seiser Alm er toch ietsje anders uit :+

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:40

Alles bijgelezen, wat een mooie foto's komen er voorbij! Wij zijn met de voorjaarsvakantie geweest. Lekker koud, 's morgens een paar dagen -20 op de berg. Maar met goede kleding en een bivakmuts onder de helm was het prima te doen. We vonden de sneeuw super dit jaar. Mijn zoons van 12 en 13 boarden nu voor het 2e jaar, maar knallen overal vanaf. Zijn met de lerraar de hele week off piste geweest, vonden ze geweldig. Ik doe rustig aan, nogal wat lichamelijke ongemakken. Maar heb heerlijk genoten. Twijfel is er over volgend jaar, eigenlijk willen we naar een groter gebied met een funpark, maar de familie (opa, oma en neefjes) willen weer naar hetzelfde. We zien wel.
Overigens bij ons geen lift problemen. Ook mijn boardende zoons komen met gemak uit de liften. Wel een jochie vlak voor ons eruit zien vallen, net voor het uitstappunt. Ging gelukkig goed omdat hij laag bleef met zn hoofd, anders had hij de stoeltjes tegen zn helm aan gehad.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:08

Sanie22 waar ben je dit jaar geweest? Fijn dat je jongens het zo goed doen. Op die leeftijd zijn ze nog flexibel en leren ze snel.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 10:52

Wij zijn al een week terug uit Sölden! Normaal gingen we altijd naar Flachau, maar Sölden is ook erg goed bevallen. Wel koud, we hebben een dag -26 gehad op de gletsjer!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:24

Ik ga morgen met mijn vriendin naar bottrop. Zij heeft nog nooit geskied en ik moet het haar leren :')

Iemand tips???

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 11:32

Beginnen bij het kleine sleepje boven op de heuvel? Dan kan ze een paar keer heen en weer en kan je glijden en pizzapunt uitleggen voordat je onderweg naar beneden begint met bochtjes :)
Zoiets?
En dan hopen dat ze levend met de band weer omhoog komt :')

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:10

Laat haar aub niet die berg af gaan zonder enige begeleiding, levensgevaarlijk zijn zulke personen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:18

Indy_Mouse_9 schreef:
Beginnen bij het kleine sleepje boven op de heuvel? Dan kan ze een paar keer heen en weer en kan je glijden en pizzapunt uitleggen voordat je onderweg naar beneden begint met bochtjes :)
Zoiets?
En dan hopen dat ze levend met de band weer omhoog komt :')

Hahahaha

Ja Ik ken het daar helemaal niet ben er nog nooit geweest. Maar er is dus een kleine beginnersheuvel?

En no worries. We blijven bij elkaar ;)
Alleen hebben ze dus op woensdag geen lessen daar. Kwamen we na t reserveren achter...

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 12:50

Hoi iedereen,

We zitten (nu al) een beetje met de handen in het haar. We willen volgend jaar weer naar saas fee (2 tot 9 maart). Maar het lijkt wel alsof alles al volgeboekt is?
We zijn op zoek naar een appertement met 3 slaapkamers en 2 badkamers en minder dan 500 m van de piste af. Echter, we kunnen nauwelijks wat vinden..
we zoeken in de prijs tot ongeveer 2500 euro.

Hebben jullie tips? Of mensen die naar saas fee gaan/zijn geweest die een leuk appertement/vakantiehuis/chalet weten voor 6 personen?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 13:51

Nacho cheese, het is waarschijnlijker dat er nog geen prijzen bekend zijn, en dat je daarom nog niets vind. Het huidige seizoen is nog bezig :) Meestal verschijnen eind zomer prijzen voor het volgende winterseizoen.
Wat je kan doen is zoeken op (bv) volgende week, en kijken of er wat is dat je aanstaat, zodat je na de zomer al een idee hebt wat je kan vinden.

Marjoow, het is een tijdje geleden dat ik er was :) maar er was bovenaan op de heuvel/helling een stukje voor de beginners, met een kleine sleepje terug omhoog. Aan de overkant van de hal vanaf waar je de helling op komt.
Iig veel plezier en laat je vriendin niet de levensgevaarlijke gek zijn die we allemaal vrezen :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 14:49

Haha ik ga mijn best doen. We gaan nog wel even kijken of het mogelijk is om een uurtje privéles te boeken maar ik vrees dat dat niet meer kan...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:43

Anders iets veiliger zo hebbeb ze dat in landgraaf ook gedaan. omhoog lopen zijwaarts met skies bv meter of 10 en dat naar beneden glijden. Suf maar veel veiliger voor iedereen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:45

Heel suf, en vermoeiend haha :+ Maar ja t werkt wel.

Eerste wat ik mijn vriend heb geleerd is hoe hij de (sleep)lift in en uit moest. Scheelde een hoop frustratie.

Zo spannend is de baan in Bottrop nou ook weer niet, dus met goede tips komen jullie samen echt wel beneden. Als jij een beetje kunt skien, komt t wel goed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:50

Eerste twee uur les was alleen omhoog zijwarts en weer terug glijden. Tweede keer na uur met band en touw omhog. Stoeltjes waren er nog niet toen. De minder vermoeiende versie is skies uit lopen naar boven skies weer aan

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:03

Nachocheese schreef:
Hoi iedereen,

We zitten (nu al) een beetje met de handen in het haar. We willen volgend jaar weer naar saas fee (2 tot 9 maart). Maar het lijkt wel alsof alles al volgeboekt is?
We zijn op zoek naar een appertement met 3 slaapkamers en 2 badkamers en minder dan 500 m van de piste af. Echter, we kunnen nauwelijks wat vinden..
we zoeken in de prijs tot ongeveer 2500 euro.

Hebben jullie tips? Of mensen die naar saas fee gaan/zijn geweest die een leuk appertement/vakantiehuis/chalet weten voor 6 personen?

Ik kan je niks aanbevelen alleen de reden dat alles al vol is is dat je in de carnavalsweek van het zuiden gaat. Is er ook een reden waarom je naar SF wil? Houd er rekening mee dat Zwitserland ook heel erg duur is.

Nachocheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:21

We zijn voorgaande jaren ook saas fee geweest en dat is goed bevallen.
Ja we realiseren dat het inderdaad in die week is. Echter een enkele wil niet voor de voorjaarsvakantie (te koud) en sommige willen niet meer medio maart. dus hebben we er maar voor gekozen om die week te gaan.
Het Lijkt me daarnaast ook niet dat het daarom al vol zou zitten. Dat zou beteken dat iedereen richting saas fee gaat Haha.
We hebben nu zo te zien iets gevonden. Zijn nu bezig met bellen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:22

Als je niet gebonden bent aan de schoolvakanties, zou ik echt een week later gaan. Eeuwig zonde om in zo'n drukke week te gaan als het niet per se hoeft. Scheelt je financieel ook nog een hoop vaak.