Zwarte Cross 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DWensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:46

gribaldi schreef:
Yltje schreef:

Dan heb je zeker een behoorlijk zwaar weekend gehad :')

Buiten toch al een zwaar weekend door gruwelijke pijn in mn voet maakte dit het niet heel veel makkelijker nee :Y) :')

Wat vervelend... Volgend jaar maar thuis blijven dan?

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:48

DWensink schreef:
Yltje schreef:

Buiten toch al een zwaar weekend door gruwelijke pijn in mn voet maakte dit het niet heel veel makkelijker nee :Y) :')

Wat vervelend... Volgend jaar maar thuis blijven dan?

Volgend jaar is volgend jaar. Zie ik dan wel weer ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 10:57

Volgend jaar gewoon enkel de kaarten verkopen aan mensen die nog echte diehards zijn en niet lopen te klagen, te stelen, vernielen etc.

Dan is het een stuk gezelliger!

Naar huis gaan omdat je ongesteld ben, wat een giller _O-

Blobvissen hoe gaat het met jullie? Ik ben zo brak en naar de klote, verkouden jemig :')
Maar ik heb al zo'n heimwee, het was echt weer fantastisch _/-\o_ <<) *\%/*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:06

gribaldi schreef:
Volgend jaar gewoon enkel de kaarten verkopen aan mensen die nog echte diehards zijn en niet lopen te klagen, te stelen, vernielen etc.

Voor zo'n groot evenement gebeurt er op de zwarte cross juist heel weinig negatiefs, dat vind ik juist zo leuk :)
Maar je hebt gelijk hoor, best frustrerend als je geen weekendkaart kunt kopen (uitverkocht) en dan te lezen dat iemand die dat wel heeft naar huis gaat omdat ze ongesteld is :')

Anoniem

Re: Zwarte Cross 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:13

Ik heb zondag een heerlijke bardienst gedraaid.

Zaterdag genoten van de muziek. Zijn zelfs nog op tv voorbij gekomen :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:13

diegene had denk ook een beetje aandacht tekort, de aandacht van mij en der vriend ging namelijk niet alleen naar haar dus mijn ma en ik denke dat dat ook een rede is :')

Maar K heb nu al weer zin in volgend jaar, dan neem ik wel zwemkleding mee, nu zwom ik in een bh en een mannenzwembroek :')

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:17

gribaldi schreef:

Overvliegen uit Australie, is dat diehard genoeg O:)
Heb een vriendinnetje opdracht gegeven om lid te worden van de Harder zodat zij kaarten kan regelen voor volgend jaar. :') Gaat ons toch niet weer gebeuren dat we achter het net vissen!

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:20

Via ticketswap waren er nog voldoende campingkaarten te koop :x dus als je toch het hele weekend had gewild ;)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:21

Eleadoras schreef:
Via ticketswap waren er nog voldoende campingkaarten te koop :x dus als je toch het hele weekend had gewild ;)

Idd, en dan ook soms nog eens voor 75 euro

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:23

Goed zo Barra, jammer dat jullie er dit jaar niet bij konden zijn maar volgend jaar gewoon van de partij zijn hoor :D

Wendy de sfeer was duidelijk anders gezien er veel "stadse" mensen waren. Geef mij maar gewoon allemaal "boeren" dan is de sfeer veel gezelliger en leuker. Nu merkte je echt dat er een bepaald slag volk was.. En ik denk dat de mensen om mij heen wel kunnen beamen dat het niet was zoals jij denkt dat het was ;)

Zondag moest ik echt bij komen dus kon mooi naar Herlings zijn race kijken. <3

Haha Lianne, jemig aandacht. Nou als ze een beetje dr best deed had ze aandacht genoeg gehad, mannen zat daar :P

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:29

Op het moment dat wij kaarten wilden kopen (gelijk toen het open ging zogezegd) waren ze superduur. Dus toen hebben wij ervan af gezien voor 2017 en andere plannen gemaakt. Vakantie naar NL doen wij ook niet 'zomaar even' :)

Ons festival voor dit jaar is de Deni Ute Muster geworden, iets dichterbij, haha!

Volgend jaar gaan we in de herkansing zullen we maar zeggen. Heb het wel echt gemist!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:33

@gribaldi: ik kom inderdaad pas 21 jaar op de zwarte cross, dus ik heb geen idee, dat klopt :') :j
In die jaren is de zwarte cross altijd enorm gegroeid en veranderd. Het is allang niet meer het boerenfeestje op een stoppelveld in Hummelo onder een hoogspanningslijn, zoals het ooit begon. En dat is ook niet erg, het is het grootste festival in Europa inmiddels met een grote invloed van vooral ook 3FM, tja, dat trekt inderdaad een ander soort volk. De laatste jaren hoef je het voor de programmering ook niet meer te doen, dat is weinig bijzonders. Een paar jaar geleden was dat voor mij nog stukken interessanter, met allerlei leuke metal namen, punk en andere alternatieve zaken. En nu zie je een dansvloer die 2x zo groot is als vorig jaar en waar echt ander volk staat dan op de rest van het terrein.
En toch is het voor een evenement van die omvang opvallend rustig en strak georganiseerd.
Maar je moet de zwarte cross echt niet meer zien als een boerenfeestje, dat is het al een jaar of 10 niet meer alleen :n

@eleadoras: inmiddels andere plannen gemaakt, die niet meer op die korte termijn om te gooien waren helaas.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:39

Misschien moeten ze gewoon terug gaan naar het begin, je hoeft niet altijd de grootste te zijn ;)
En ik doelde er op dat er dingen gebeuren waar festivalgangers geen weet van hebben dus die denken al snel dat alles goed is. Was geen aanval naar jou toe ;)

Vrijdagprogramma was top hoor! Zaterdag en zondag zit ik toch bij de cross :P
Ik vond dat er zeker wel leuke artiesten bij zaten en heb mij prima kunnen vermaken.
Dansvloer op andere locatie vond ik ook wel een pluspunt.

Barra, kosten zijn toch rond de €84 voor een weekendje? Vind het nog wel meevallen.
Volgend jaar twijfelen we nog om op de camping te gaan staan of een huisje te boeken.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:52

Ik weet het niet precies meer maar toen de kaarten in de verkoop gingen, lag eerst de site eruit en toen ik er eindelijk op kon, uren in de wacht gehangen om vervolgens alleen nog kaarten van ik meen rond de €130 pp (zonder camping) te kunnen kopen. Op dat moment wisten we ook niet 100% zeker of we een trip naar NL konden financieren dus hebben we het hele plan een jaartje uitgesteld.
Via Harder fanclub eerder nooit moeite gehad om kaarten te kopen dus volgend jaar komt het helemaal goed! Zijn al druk aan het sparen!

Wij zitten meestal ook bij de crossbaan overdag. Vorig jaar vond ik Airbourne erg goed (hier ook nog gezien een maand of wat terug) en wij zijn ook vaak in de undercover tent te vinden. Was dat nog wat dit jaar?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:54

Ik heb ooit het weekend in een B&B gezeten, was ook een aanrader :j Goed bed, lekker douchen en goed ontbijt :) En dan hup, op de fiets naar het terrein :D

In het begin hoefden ze er niet van te leven, nu wel :D Het hele uitgangspunt is daar ook mee veranderd in de loop van de tijd. Op zich ook niks mis mee, is wel de reden dat ik er zelf ook een paar jaar geen zin meer in had. Ik moest het gaan zien voor wat het nu is: een heel leuk evenement.

Over de undercover tent goede verhalen gehoord van mijn collega :j
Wij zijn meestal ook veel bij de baan te vinden, qua podia is het nu vooral the Roadhouse :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 11:55

Wat ik gehoord heb klonk erg ok. Muse op zaterdag avond zeker. :j muziek was best ok, niet veel bekende namen maar wat er stond was erg goed. Ook "boerse" muziek juist wat meer. it ook van begin tot eind bij de baan trouwens, daar kom ik voor. :j

Sfeer was ook hele goed op zaterdag weinig gekke dingen gezien of ruzietjes later op de avond. Helemaal niets dit jaar,

Wel gehoord dat vrouw van collega van gv met het touwtje springen twee voeten heeft gebroken. Niet gekneusd wat we zaterdag hoorde van andere collega maar beide kanten middenvoetbeentjes in tweeen. :oo

Kaarten waren voldoende te krijgen via ticketswap betaalbaar, camping voor 80 euro ook for farmers. Dagkaarten voor 15 of 20 euro ook :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-07-17 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:05

Wij staan nooit op de ZC camping eigenlijk maar op een boerencamping op 10 min fietsen. Eerst met de tent en de laatste jaren met de crossbus. Ideaal!!

Oeps Karuna!! Dat was een aardig potje touwtjespringen dan :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:19

Even edit was vrouw van collega niet collega zelf.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 12:32

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:02

Heb geen lange rijen bij de wc gezien alleen tegen 1 s nachts.
Camping eten is idd een lastige door de kaarten betaalbaar te houden moeten ze geld ergens vandaan halen. Lowlands is veel duurder en mag ook niks mee.

Tap doorwerken logisch als daar rijen ontstaan krijg je mot om bier wil je ook niet. Helaas drukker is meer regels. Meer westerlingen is meer regels en andere sfeer. Is niet tegen te houden tot mensen wegblijven dan draait het weer terug wonen hier verandert ook meer westerlingen maken sfeer niet fijner. -O-

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:08

Ik vind het wel een beetje apart om "westerlingen" hier de schuld van te geven.

Ik kom uit het westen en ik kan het wel over mezelf zeggen maar ook alles wat ik ken wat hier vandaan komt en heen gaat is gewoon hartstikke gezellig en goed volk.
Voor mij ben je gewoon een sfeerbederver of niet, of je nou uit het noorden/oosten/westen of zuiden vandaan komt.

Die lange rijen bij de wc heb ook ik wel degelijk meegemaakt, op een end maar naar Cafe Harder gegaan om te kunnen plannen omdat daar niet 60.000 man naar binnen kan.
De enige keren dat ik het juist niét had was savonds laat en op de donderdag, als er nog maar fijn 20.000 man op het terrein is. Ik heb alleen maar klachten gehoord over lange rijen en zo ontiegelijk veel volk.

Meer regels snap ik zeker wel en dat is ook echt wel nodig, maar je kan gerust toestaan dat er enkele blikken pp of wat eten pp mee gaat. Iedereen snapt dat ze geld willen verdienen, maar dat hoeft niet zo belachelijk over iedereen z'n rug.

Dat de tap moet doorwerken lijkt me vrij logisch inderdaad, je staat daar niet voor niets en er is een hoop volk wat bier wilt. een geintje moet rustig kunnen maar dat kan ook tijdens het werken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:25

Denk dat er ook wel aan ligt waar je achter de bar staat. En hoe druk het is.

Ik stond bij de fijnproeversweide. Hing sowieso een hele relaxte sfeer. Genoeg geintjes kunnen maken. En barhoofd was totaal niet streng.

Zou ik volgend jaar zo weer samen mee willen werken.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:00

Fijnproeversweide was echt heel fijn!

Lange rijen bij de wc vond ik reuze meevallen en anders loop je toch even naar de camping als je daar in de buurt bent. Snap al dat gezeik niet zo hoor :') Blijf dan lekker thuis..

Ik vond het qua drukte wel mee vallen, nergens last van gehad. Spoel toilet was gratis dus helemaal prima!

En je bent niet verplicht iets bij de supermarkt op de camping wat te kopen he, je kunt ook van het terrein af even naar de appie daar ontbijten en weer terug! ;)

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 16:30

Als medewerker Backstage krijgen we wat meer mee qua opstootjes ed. En het was dit jaar wel echt meer dan voorgaande jaren. Vaak wel door de 'stadse' mensen.gelukkig krijg het publiek daar niet veel van mee, zo hoort het ook

Muziek vond ik dit jaar ook echt wel goed! En tsja metal ed was ook in eerste instantie niet de muziek van de zc. Zo wisselt het elk jaar en dat is ook goed.

Rijen bij de wc's heb ik ook geen last van gehad. Kon altijd gelijk doorlopen toen ik voor of na het werk even op het terrein was.

Eigen eten ed is ook weer om te voorkomen dat er drugs de mee naar binnen komt. Dat is natuurlijk veel makkelijker mee te krijgen als er eigen verpakkingen mee mogen. Nu komt het ook wel binnen maar minder dan wanneer je eigen spul toe zou staan. En idd je kan zo Ff naar de appie in t dorp.

Ik heb al met al weer een top 7e werkjaar gehad. Vrijdag nog eindfeest en dan weer een jaar wachten.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:31

Wat een top weekend, mis het nu alweer!
Donderdag was er echt een mega rij vanaf de camping naar het terrein, je werd echt helemaal aangedrukt door iedereen dat was echt heel vervelend..
Rijen voor de wc waren er wel maar dat is bijna niet te voorkomen!
Ik vond dat er dit jaar wel echt heeel veel drugs werden gebruikt, wij stonden op een camping ernaast en ook daar hadden zoveel mensen drugs.