Hier ook véél sneeuwval in Flachau. Gisteren op tijd opgehouden, vandaag wel door kunnen skieën. Zicht was wel erg slecht. Schijnt morgen gelukkig beter te worden.
Net op het nieuws een zeer ernstig ongeluk met een schoolklas. Zijn volgens de pers buiten de piste gegaan en bedolven door een lawine. 2 kinderen zijn omgekomen en 5 nog vermist... Zeer ernstig en imo zeer onverstandig om met dit weer en sneeuwval buiten de piste te gaan.
Ik hoorde het inderdaad ook. Tragisch maar ook idd wel dom in deze omstandigheden offpiste te gaan ja. Maar goed, daar heeft de familie ze niet mee terug
Naast Oz houd ik ook Winterberg goed in de gaten, daar valt deze dagen ook sneeuw en ze sneeuwen flink bij Ze verwachten dit weekend voor het eerst fatsoenlijk pistes open te kunnen doen, dus ik ben mijn wintersport groep aan het porren of ze niet al vast een dagje op stap willen.
Iemand verstand van skibrillen? Ik wil graag nog een bril voor slecht zicht. Ik heb momenteel de Sinner Toxic met Revo glazen, maar dat is meer voor bij zonnig weer. De bril zit fijn dus zat te denken aan zelfde model met andere glazen: Weet iemand het verschil tussen de gewone oranje glazen en de polarized-sintec oranje glazen van Sinner? Wat is fijner voor slecht zicht?
Ik heb op aanrader van vriend 2 verschillende brillen. Gewoon simpele van de Aldi. Heb dus 1 met oranje glazen en 1 met donkere glazen. Vanavond nog een keer oefenen en dan zaterdagmorgen vertrekken
Kan je de lens niet wisselen van je huidige bril? Dan hoef je alleen maar een nieuwe lens te kopen, dat scheelt weer.
Muurp, uiteindelijk toch nog wat kunnen skiën?
Inderdaad super tragisch van dat klasje. Waarom blijven mensen niet gewoon op de piste als er lawinegevaar is? Je kan nog zo'n ervaren skiër zijn, die lawine haalt je echt wel in. Ik ben vorig jaar naar Les deux alpes geweest. Niet echt mijn type skigebied, vond het er niet zo gezellig. Vandaag nog precies 2 maanden en dan naar ValTho, kan niet wachten
Woeh, ik heb donderdag nog geboekt voor een weekendje valtho! Compleet random maar wel superleuk. Dus Super luxe dit jaar 2 x
daaf4ever
Geplaatst: 18-01-16 12:27
Whoei, nu begint het echt te kriebelen! Gisteren voor het eerst in mijn leven op de ski's gestaan in Bottrop. Natuurlijk is indoor skiën niet te vergelijken met het echte skiën, maar heb zo in elk geval mijn eerste skimeters al gemaakt.
Eerst een tijdje geoefend op het oefenstukje, wat me eigenlijk wel aardig afging. Waarop mijn mede skiërs (die al een aantal jaar skiën) zeiden: och ga maar eens met ons mee naar beneden, gewoon rustig aan. Zo gezegd, zo gedaan. Ging goed, tot ergens halverwege. Ik kon mezelf niet meer op tijd corrigeren en zoefde zo hard dat ik door de geluidsbarrière heen ging(lees: zo voelde het voor mij ) richting muur. Hij stond aardig in de weg, probeerde nog tegen hem op te boksen maar hij was toch sterker dan ik...BATS!!! Vrienden kwamen allemaal bezorgd aan skiën, toen ze zagen dat ik echt keihard de slappe lach had hielden zij het ook niet meer. Zo jammer dat dat niet op film staat
Ben daarna nog even doorgegaan met oefenen, toen we weer boven waren was de afdaling zo'n 30 minuten gesloten omdat er iemand lelijk ten val was geraakt, is afgevoerd in zo'n slee ambulance...
Wij vertrekken zaterdag rond 09:00 uur richting Westendorf! Ik ga in elk geval nog een paar lesjes nemen daar.
Indy_Mouse_9
Geplaatst: 18-01-16 12:28
Een weekendje ValTho Kim? Hoe ga je dan om dat de moeite waard te maken? Ik denk niet dat ik vrolijk zou worden van 2x 12 uur auto voor twee (drie?) dagen skiën.
kim345
Geplaatst: 18-01-16 12:31
Zolang ik er maar blij van wordt
Ik ga 3 dagen skieen met mijn vader en we gaan met de bus heen. Met de kerst ben ik ook 6 dagen naar val thorens geweest met de bus. Heb zowel de heenweg als de terugweg veel geslapen dus dan valt het erg mee.
Indy_Mouse_9
Geplaatst: 18-01-16 12:37
kim345 schreef:
Zolang ik er maar blij van wordt
Uiteraard
Bus lijkt me dan idd wel weer mee vallen, dan hoef je in ieder geval niet zelf mentaal aanwezig te zijn en als je snachts rijd verlies je weinig tijd.
Met wat voor maatschappij ofzo ga je dan? En rijden die dan alle dagen of is het een bepaald paar dagen?
We vertrekken op de donderdag, dan hebben we een skipas voor vrijdag zaterdag en zondag en maandag komen we weer terug in Nederland. Volgens mij reizen we met sunweb. Maar bijna alle organisaties bieden wel mini ski's met busreis aan. Alleen wilden we heel graag weer naar val thorens en daar waren wel minder opties.
Wij vertrekken komende zaterdag(nacht) Ik heb er veel zin in, maar ben ook nog even aan het stressen of ik alles wel mee heb. Ik was ook al bijna mijn bikini vergeten. Wie bedenkt dat nou met wintersport xD
Nu heb ik nog wel een vraagje: ik ben super wit en blond, en er werd gisteren geopperd dat ik ook echt zonnebrand moet. Bah, dacht ik, dat is in de zomer ook altijd zo vies Ik denk er nu over om nog snel even naar een winkel te rennen voor een speciale gezichts-zonnebrand, omdat ik t verder toch niet echt zal gebruiken en dat vettige wel echt heel vies is. Heeft er iemand tips wat een fijne (niet-vette) zonnebrand is?
Ik snap dat zonnebrand vet hoort, maar aangezien ik van mijzelf al een vettige huid heb, zoek ik iets dat zo min mogelijk vet is.
Ik ben ook blond met witte huid, maar ik gebruik nooit zonnebrand. Nu ga ik ook niet 's middags zitten bakken in de zon, hooguit een half uurtje na het eten!
Vergis je niet hoor. De zon daar is verradelijk. Je zit veel dichterbij en de zon weerkaatst ook nog op de sneeuw.
En je hoeft ook niet te bakken in de middag om te vebranden. Je gezicht is heel de dag in de zon, of je nou op een terrasje zit, in de lift of op de piste. Ik zou zonnebrand echt aanraden.
Hilli
Geplaatst: 18-01-16 17:16
Ik gebruik wel zonnebrand, van Roc. Deze is niet vet, droogt goed en met factor 30 smeren voor het ontbijt (intrekken!) kan ik de hele dag voort terwijl de rest van de groep al veel eerder nogmaals smeert. Ik heb rood haar, een blanke huid en blauwe ogen, dus ik weet alles van verbranden
mirriezz
Geplaatst: 18-01-16 17:16
Fijn dat je het niet nodig hebt Daantjuh! Ik ben in de categorie dat ik in de zomer echt elk halfuur factor 50 of meer moet smeren, anders verbrand ik levend. Niet dat het me zeer doet, maar lijkt me toch wel echt heel slecht voor mijn huid.
Dankjewel voor de tip kim! Ik wist niet eens dat zij zonnebrand hebben. De zeepjes vind ik altijd erg fijn, dus ik zal eens kijken
Hilli: die neem ik dan ook meteen mee in de zoektocht, klinkt erg goed, 1x smeren ik ga ook echt met mensen op vakantie die echt nooit zonnebrand nodig hebben
Ik verbrand in de zomer ook snel, 10 minuten kan lang genoeg zijn. Op wintersport heb ik meestal de helm op, bril en sjaal. Op de 1 of andere manier krijg ik leuke rode blosjes, maar verbrand nooit. Lippen smeer ik daar en tegen wel vaak in, die drogen gigantisch uit. Terwijl ik dat thuis eigenlijk nooit doe.
Suuszels
Geplaatst: 18-01-16 17:29
Ik gebruik zonnebrand van P20 maar je hebt ook speciale voor wintersport (die is wel heel vies maar is in zo'n kleine tube lekker makkelijk mee te nemen). Ik kijk meestal zelf een beetje aan, vorig jaar hadden we veel mist dus dan smeer ik mij niet in. Maar die P20 werkt ook erg goed, kan ik ook een hele dag op vooruit is wel van dat soort olie..
Weet iemand trouwens hoe het zit met files op de terugweg vanuit Oostenrijk (ivm grenscontroles) ?
En heeft iemand nog een goede tip voor een hotel aan de piste (of max. 100 meter)?
Bij mij begint het ondertussen ook flink te kriebelen!! Aankomende vrijdag vertrek ik samen met 250 medestudenten richting Saalbach. Iedereen heeft het er over maar helaas moeten wij ons nog concentreren op tentamens Er ligt nu geloof ik 1,40m op de top en 60cm in het dal. Lijkt mij genoeg!