Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 00:24

Vandaag mijn vliegticket voor Nieuw Zeeland gekocht, vertrek 26 November. Heb er super veel zin in. Maar eerst nog in Londen t/m 19 November :)

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:59

Super Sanne!!

Ik ben ook weer opzoek naar een nieuwe uitdaging, en zit er toch ernstig over na te denken of ik niet moet gaan bloggen. Heb nu nog drie weken vrij, dus zou dat nu op kunnen zetten...

Mochten jullie nog tips hebben voor een plek in zuid/midden en noord Amerika, ik hoor het graag. Ik zoek deze keer in die regio!

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:51

Navanja schreef:
Super Sanne!!

Ik ben ook weer opzoek naar een nieuwe uitdaging, en zit er toch ernstig over na te denken of ik niet moet gaan bloggen. Heb nu nog drie weken vrij, dus zou dat nu op kunnen zetten...

Mochten jullie nog tips hebben voor een plek in zuid/midden en noord Amerika, ik hoor het graag. Ik zoek deze keer in die regio!

Willy Arts in Californie :j :j
Wil je naar Canada eventueel?

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:13

@gracefull Ja Canada staat ook op de lijst!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 01:27

Canada staat hier ook op de lijst, maar eerst maar eens zien hoe ik daar ooit een visa voor ga krijgen hahaha

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 01:48

Ja dat is inderdaad nogal een ellende sinds begin dit jaar :(

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:59

Wat is er moeilijk dan nu? Ik weet wel dat je er altijd op tijd bij moet zijn.

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:16

Verkeerde zinsopbouw.. (Krijg je als je op de antillen zit) ik bedoelde dat het lastig is om begin dit jaar dat al te doen voor mij!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 09:40

Vraagje over verzekeringen, welke reisverzekering hebben jullie afgesloten?

Ik zit te kijken naar de special ISIS van JOHO of de globetrotter van Allianz (alhoewel ik daar nu een aantal minder goede dingen over lees), maar zie door de bomen het bos even niet, dus dacht ik kijk even wat jullie gedaan hebben haha!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:18

Colorado schreef:
Vraagje over verzekeringen, welke reisverzekering hebben jullie afgesloten?

Ik zit te kijken naar de special ISIS van JOHO of de globetrotter van Allianz (alhoewel ik daar nu een aantal minder goede dingen over lees), maar zie door de bomen het bos even niet, dus dacht ik kijk even wat jullie gedaan hebben haha!

Ik had de Globetrotter van Allianz. Je bent dan eigenlijk voor alles wel gedekt, en ik wilde gewoon geen risico's nemen. Alleen toen ik er uiteindelijk gebruik van wilde maken, was het hele claim gedeelte best omslachtig. Uiteindelijk zeiden ze dat ik het terug moest krijgen van mijn zorg verzekering. Die vergoeden het niet, dus moet nu een brief gaan schrijven aan Allianz om alles uit te leggen en toch mijn geld terug te krijgen. (was een ongeval met mn tanden, en gaat nog best een lang staartje aan zitten). Dus ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Vriendinnetje van mij haar telefoon was gestolen, daar deden ze in het begin ook moeilijk over. Dat je bonnetjes en politie rapporten moet opsturen. Dat gaat nogal moeilijk als je aan de andere kant vd wereld zit. Uiteindelijk was het goedgekeurd en had ze wel snel het geld op dr rekening staan.

Succes met uitzoeken.

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 20:45

Ponylover_11 schreef:
Hoi allemaal! Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog nooit gereageerd. Ik zit nu in de 5e klas (vwo), maar ben van plan na mijn eindexamen een tussenjaar te nemen om voor kost en inwoning met paarden te gaan werken in het buitenland. :)
Misschien even om een beeld te vormen: ik zoek een ranch of stal, het liefst NH-geörienteerd, ik vind het niet erg om ook te helpen met het verzorgen van andere dieren, meehelpen met koken of schoonmaken van het huis (als het maar niet mijn hoofdtaak wordt zegmaar), en ik zal 17 jaar zijn als ik eraan begin. Ik lees hier heel veel over Nieuw-Zeeland, Australië en Amerika, maar ik zou het liefst binnen Europa blijven. Scandinavië vind ik heel gaaf, maar ook de UK of Polen ofzo trekt mij wel. Ik wil het vooral doen om te leren, dus geld verdienen is fijn, maar niet noodzakelijk.
Als iemand misschien tips heeft, zijn die heel erg welkom!

Ik stuur je PB :D

LotteSpolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:50

Ik lees mee!

Ik ben nu 16 jaar en zou graag deze zomervakantie, een andere aankomende vakantie of eventueel een tussenjaar tussen aankomend schooljaar en dat daarop willen gaan werken tegen kosten en inwoning. Ik zou dit wel heel graag paard-gerelateerd houden. Welke discipline maakt voor mij niet zo'n verschil. Ik ben zowel geínterresseerd in revalidatie, sport, recreatie e.d. Heeft iemand een idee naar welke bedrijven of websites ik kan zoeken? Ik heb al het een en ander gegooled maar zie door de bomen het bos niet meer :(:) Het land maakt mij ook niet veel uit, al gaat mijn voorkeur uit naar amerika, australie frankrijk of nieuw zeeland!

Wie heeft er zin/tijd en genoeg ervaring om mij te helpen met deze zoektocht?

Groetjes! *\o/*

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:36

Als je zo jong en geen ervaring hebt, zou ik je aanraden iets in Europa te gaan zoeken.
Op yard en groom staat erg veel. Of hier op bokt wat rondzoeken en stallen mailen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 12:50

Ja een visum voor Amerika, Nieuw Zeeland of Australië ga je ook zeker niet krijgen op je zestiende :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 20:42

denk dat je meer kans hebt n frankrijk dan in de andere landen zoals bovenstaande.. aangrenzende buurlanden of iets verder is ook genoeg te vinden europa/engeland

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:21

Heb der al een pb gestuurd :) hopelijk lijkt ze het wat, kan ik ze gezelschap houden hihi :P

Love1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 13:26

Weet iemand nog een leuke plek in Noorwegen? Werkzaamheden of soort stal/ boerderij maakt niet uit. Ik ben bereid overal voor open te staan of te leren :) alvast bedankt!!

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:13

Ik ben al heerlijk aan het inpakken!
Ik vertrek dinsdag naar turkije met mijn ouders voor vakantie, en kom de 26ste terug, en dan 28 juli is het eindelijk zo ver! Naar Frankrijk! :D

Zo ontiegelijk veel zin in! :j

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 15:31

JenW schreef:
Ik ben al heerlijk aan het inpakken!
Ik vertrek dinsdag naar turkije met mijn ouders voor vakantie, en kom de 26ste terug, en dan 28 juli is het eindelijk zo ver! Naar Frankrijk! :D

Zo ontiegelijk veel zin in! :j

Leuk joh! Je plek klinkt ook echt niet verkeerd zeg! Lijkt me zo tof om een tijd in het buitenland te werken met paarden. Misschien ooit.. Heb alleen een eigen paard haha.

Ik zit alweer bijna 2 maanden in Parijs voor mijn stage.(http://www.st-christophers.co.uk/paris-hostels/canal) Tijd gaat erg snel. Hoef nog maar ongeveer 2.5 maandjes. Vind het wel leuk hier maar vind het wel lang genoeg hier. Merk wel echt dat ik niet een stadsmens ben..Gelukkig is mijn wijkje hier wel leuk. :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:04

Bedankt voor jullie antwoorden! Het wordt uiteindelijk denk ik de Special Isis, eigenlijk hoor ik daar alleen maar goede dingen over.

Maar nu nog een vraagje, wie van jullie hebben je zorgverzekering stopgezet en waarom etc? Ik zou hem namelijk graag stopzetten (bespaart kosten :P ) maar ik zit al een tijd te bellen en niemand kan me precies vertellen wanneer dat wel/niet moet. Ik moet nu geloof ik een formulier invullen bij de SVB en dat ga ik ook doen maar ik dacht ik vraag het hier toch nog even! Ik wordt er helemaal gek van :')

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:53

Mijn tijd in Qatar zit er al weer bijna op, nog maar 5 dagen en dan ga ik weer naar huis. Ik ben dan 2 weken in Nederland en daarna vlieg ik naar Spanje om daar minimaal 5 weken (maar waarschijnlijk langer) bij een groot paarden bedrijf te werken/ stage te lopen.

Ik vrees dat het me echt zwaar gaat tegenvallen om in november weer naar school te moeten :o

Poppetjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:54

Ik ga meelezen hier, beetje ideeën opdoen! Vorig jaar naar Zweden en Noorwegen geweest voor een paar maanden en nu alweer een tijd in Nederland aan het werk maar ik zou zo graag voor langere tijd naar het buitenland willen om te werken..

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:26

:wave:

Ik zou mij hier ook graag willen melden. Ben op dit moment 20 jaar en klaar met mijn studie. Zou heel graag eens vrijwilligerswerk willen doen in bijvoorbeeld Zuid-Afrika op een kinderopvang of weeshuis. Liefst niet langer dan 2 maanden. Nu heb ik op grenzelooswerk.nl al het 1 en ander gezien aan vacatures. Ik was alleen wel benieuwd naar ervaringen. :) Heeft iemand hier al eens dit werk gedaan?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:54

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:46

Jeeej na 160 dagen wachten, vertrek ik aanstaande dinsdag naar Frankrijk!
Ben heel benieuwd! :D