Wintersport 2014/2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kuzznathalie

Re: Wintersport 2014/2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 13:11

Mooie boarden allemaal! Ik hou het gewoon bij ski's hoor :') Ik heb hele mooie (vind ik zelf) Atomic fun carves van 1.40, zijn net even iets breder dan gewone ski's. Heerlijke ski's en kan ook echt niet meer zonder deze. Ik ga ze vanmiddag even wegbrengen voor een wax- en slijpbeurt, dan nog even de dagen aftellen en dan............... ik kan echt niet wachten :D Nu ook weer winterbeelden op tv hahahaha!

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 13:55

Darkshines, echt een mooi board heb je inderdaad! Ach korting is korting!
Hoop stiekem dat ik de korting krijg, maar er is me niets beloofd. Alleen dat ze voor me gingen kijken :j Ik verwacht het niet maar anders is het zeker mooi meegenomen! Met korting op me bindingen ben ik ook al heel blij.

Zelf ook altijd skiër geweest die nu aan het boarden is geslagen. Vind het toch wel ideaal dat je allebei kan. Vrienden boarden alleen maar en als enige skiër is dan toch minder leuk. Maar vervolgens als ik met familie ga, zijn we alleen maar met skiërs dus dan is het weer beter dat ze niet hoeven te wachten op me. Skiën is dan weer veel handiger.

Beetje allround wezen is nooit verkeerd! Alleen jammer dat het zo een duur grapje is :=

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:25

Margreet, wat goed dat je op deze manier wat ondersteuning hebt voor je knie voor tijdens het skiën. Ik heb het nog nooit eerder gezien.

Lioony, fijn dat je een broek hebt gevonden van een normalere prijs. Soms zijn de prijzen voor skikleding echt van de zotte... Genoeg sneeuw dus, ook in het dal. Wat een centimeters zeg! :wow:

Leprycon, scheelt wel weer! Hopelijk krijg je ook korting op je nieuwe board.

Darkshines, dat is wel erg snel zeg! Ik heb vier jaar plezier gehad van mijn snowboardschoenen (K2 Maysis), maar nu zijn ze echt op. Ik mag mezelf denk ik wel een intensieve gebruiker noemen. Naast dat ik eens per jaar een week op wintersport ben, gebruik ik mijn spullen ook op de borstelbaan 13 of 26 lessen per jaar en daarnaast nog een paar keer per jaar naar een indoor skibaan. :o

Mooi board trouwens! Ik heb zelf ook een rocker voor in de sneeuw, de Machete Ride.:D Heerlijk ding. Veel grip, draait makkelijk en het is een heel veelzijdig board. Op de borstelbaan gebruik ik een K2 moment board, overigens ook een rocker, mijn allereerste boardje en echt helemaal verroest. Op de borstels gaat hij nog prima mee. :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:39

Ik kan echt NIET op een borstel baan uit de voeten :=

Ik zal vanavond eens een foto maken van me bord nu druk aant werk :o

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:42

Ik heb eigenlijk nooit op een borstelbaan gestaan.
Kan iemand me uitleggen waar een borstelbaan goed voor is (bedoel het positief :) ), behalve dat je geen sneeuw nodig hebt? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 14:51

Leprycorn schreef:
Ik heb eigenlijk nooit op een borstelbaan gestaan.
Kan iemand me uitleggen waar een borstelbaan goed voor is (bedoel het positief :) ), behalve dat je geen sneeuw nodig hebt? :=

Je wilt niet vallen op een borstelbaan dus je moet wel geconcentreerd skiën :')

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:06

JAAA ik had zulke blauwe knieën van het vallen met snowboard dat ik er 3 weken last van had... :=

Voor je Techniek is het super (skiën) en ook al kan je op een borstel baan snowboarden dan schijn je dat in de sneeuw ook goed te kunnen...

Geef mij maar sneeuw kan ik smokkelen met stil staan :P

Ben toen in Hillegom geweest, vond het geen succes zacht gezegd.... :o

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:14

Ik hoor het al. Ik ga niet op een borstelbaan. Ik had met leren snowboarden al genoeg blauwe plekken van echte sneeuw

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:15

Ik ga dit jaar sowieso nog wel even op de borstelbaan, wintersport of niet. Puur om de boel een beetje te onderhouden (en omdat het stiekem best leuk is, ondanks de valpartijen)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:17

Heeft er iemand wel eens geskied op zo'n rolband? Is dat wat?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:19

Skiën toen ik 15 was.... Ik vond het makkelijker dan snowboarden, maar: Het schijnt dat niet iedereen de combi band-ski zo gemakkelijk heeft. (qua techniek) Maar dat heb ik van horen zeggen.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:22

Borstelbaan is in hoofddorp geweest dan, Hillegom heeft alleen een rolband ;-)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-14 15:23

Ik kan best uit de voeten op zo'n borstel baan. Alleen ik vind het zo vreemd dat je omhoog gaat als je remt :') Dat blijft raar. Dat is echt heel apart.
Doe mij toch maar liever echte sneeuw :j

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:29

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:33

ik denk dat met een band bedoeld word zo een waar je maar met twee of 3 op kan met zon stang onderaan.

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:34

Dat is toch ook een borstelbaan Angelkissss? Dat is de enige borstelbaan die ik ken tenminste :=
Edit: oooo ik begrijp waarom je het al zegt; als reactie op kuzznathalie. Ik denk dat ze een band bedoelt inderdaad.

Ja sneeuw blijft altijd het beste denk ik haha.
Maar bedoelde meer waarom je voor een borstelbaan zou kiezen als je ook Snowworld/Snowplanet enz hebt. Zal misschien ook een prijsverschil in zitten, dat kan natuurlijk ook.
Heb zelf leren snowboarden in Snowworld Zoetermeer, dus ik begrijp heel goed waarom mensen lessen nemen indoor. Het heeft mij ook geholpen :j Al vind ik zelf dat het of inieminie klein/super makkelijk is, of best moeilijk. Piste 3 is altijd zo super ijzig. Vind hem met skiën al niet fijn, dus met boarden al helemaal niet := Andere indoorbanen ken ik niet.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:45

Leprycorn schreef:
Maar bedoelde meer waarom je voor een borstelbaan zou kiezen als je ook Snowworld/Snowplanet enz hebt.

Simpel: er zit hier niks anders in de buurt :+
(Assen)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:49

Angelkisssss schreef:

Dat is een borstelbaan ja.

Op een borstelbaan val je harder en dat is pijnlijk op de borstels. :') Het omgooien van je board en andere veel voorkomende fouten die gemaakt worden door boarders waarmee men in de sneeuw nog mee wegkomt, is hier haast niet op mogelijk omdat je dan gegrepen wordt door de borstels. Er komen veel skileraren naar de borstelbaan om hun technieken bij te schaven. Als je altijd in de sneeuw hebt geboard, valt op borstels boarden niet mee. Als je eenmaal op de borstels kan boarden, is boarden in de sneeuw een peulenschil. Een borstelbaan is qua gevoel te vergelijken met een wat ijzige piste met daarop een klein laagje sneeuw.

Waarom ik voor de borstelbaan kies: Goede leraren met veel ervaring en ik woon niet ver van de baan vandaan. Snowworld is voor mij een eindje rijden.

Nog nooit op een rolbaan geboard. Dat schijnt nog vrij intensief te zijn omdat je 10 min. achter elkaar staat te boarden. Ik zou het best eens uit willen proberen. :)

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:52

Adamootje, kijk daar heb ik wat aan! Dankjewel!!
Misschien dat ik dat met skies nog wel eens ga doen dan! Wil me techniek verbeteren, al kan ik me uit elke situatie tot nu toe altijd wel redden. Kan ook echt wel skiën al vind ik het zelf, maar technieklessen zijn altijd super goed voor je. Daar kan nog een hoop aan verbeterd worden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:56

Ja precies ik heb op een ROL band gestaan niet heel chil... en je smakt zo tegen de achter wand :')

Idd werd tegen mij ook gezegd toen ik daar kwam borden!

Zou NIET met je EIGEN ski's gaan slijten echt heel erg wel je eigen schoenen en dan hun ski's

Leprycorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:57

Corien: Nee dat zeker niet :') Daar ben ik veel te zuinig op!!!

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:29

Ik reageerde idd omdat sommige de rolband een borstelbaan noemen. Zit toch echt verschil in ;-). Ik heb zelf wel eens op de band gestaan en daar kun je ook niet op smokkelen kwa techniek. Borstelbaan kun je denken ik ook vaak in de zomer op oefenen. Lijkt me heel raar om daar bochten op de maken.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:34

Ja idd, rolband is idd niet blij als je smokkelt :') en je lijf daarna ook niet men wat vloog ik hard onderuit :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:35

CoriienRN schreef:
Ja idd, rolband is idd niet blij als je smokkelt :') en je lijf daarna ook niet men wat vloog ik hard onderuit :=

Rolband vind het wel grappig... Het eigen lijf alleen niet :P

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:44

Op de borstelbaan? Je maakt gewoon een bocht zoals je in de sneeuw zou doen. Het fijne van de borstels is wel dat je meteen hoort of je het goed doet of niet. Als je niet snijdt met je plank en je dus een beetje weg glijdt/roetsjt hoor je 'kggrrrr'. Snijd je wel (en houd je genoeg druk), dan maak je heel weinig geluid. :D

Je kan het hele jaar oefenen op de borstelbaan, ja! Lekker in het buitenlucht en in het zonnetje. 8-)

Coriien, oh god. :') Lijkt me ook niet echt pijnloos. Ik dacht dat zo'n baan misschien zou stilvallen, maar dat is dus niet zo. :=

Helemaal mee eens dat je beter een oud board kan meenemen die kapot mag of daar een board moet huren. Zowel de rol- als de borstelbaan zijn niet heel lief voor je ski's en board.