Werken in het buitenland 2014

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Re: Werken in het buitenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 17:41

Met koliek is het altijd afvragen hoe het beste te handelen, zoveel verschillende kolieken waar je anders voor moet handelen. Iig super dat jullie samen hebben gewerkt als team en dat het jullie dichter bij elkaar heeft gebracht, ik ben dan weer zo dat ik denk dat het een reden heeft gehad :)

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 09:39

Kim, gelukkig is alles nu goed met de merrie.
En fijn dat het communiceren nu ook beter gaat. :) Dan voel je je ook minder eenzaam denk ik!

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:27

Ik vind het heerlijk om al die verhalen hier te lezen meiden! Alleen jammer dat het bij sommige toch misloopt..
Ik zelf droom echt al heel lang om ook naar het buitenland te gaan om te werken op een ranch of iets.
Net geslaagd voor mijn HBO, en ben nu aan het sparen om aan het eind van het jaar naar Nieuw Zeeland te gaan. En daar te gaan "hoppen" op farms en ondertussen het land te zien.
Door jullie verhalen blijf ik gemotiveerd om toch door te zetten en niet een baan aan te pakken waar ik gelijk kan blijven voor langere periode. Maar de droom gaat voor :)

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 14:15

Herkenbaar Myrt3, vorig jaar ben ik afgestudeerd aan de pabo. En omdat ik graag nog wat mooie lange reizen wil maken, ben ik nog niet op zoek naar een vaste baan in het onderwijs.
Het enige wat me tegenhoudt is mijn paard.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 14:35

:wave: beetje stil vanaf deze kant. Ik ga voorlopig toch nog niet maar ik kan ondertussen niet wachten!
5 weken en gelukkig gaat het redelijk snel om!

kim_Evendi@Gefeliciteerd met het behalen van je diploma! :D Super!

Tweety_be@ Leuk! :D
Jij ook gefeliciteerd! Lijkt me inderdaad wel heel erg leerzaam ook ja!
Veel plezier in Canada! :D

Vaxie@ Gaaf dat je naar Toscane gaat! Was dat via de advertentie hier op bokt? Heb ik ook nog over wogen! Klonk zo leuk!

Kim_Evendi@Jeetje dat is wel balen inderdaad! -O-
Kan me voorstellen dat je je dan een beetje buiten gesloten voelt! Maar kop op! Misschien moeten jullie gewoon nog een beetje aan elkaar wennen en loopt het op een gegeven moment wat beter.
Kunnen jullie haar wat engels leren en leer jij misschien weer wat van hun taal!

Roomz@ Jij ook gefeliciteerd! :D *\o/*

Kim_Evendi@ Super wat fijn dat het nu een stuk beter gaat! Ookal was dat door een minder fijne situatie!
Lijkt mij inderdaad ook flink schrikken! Goed gehandeld en fijn dat de merrie weer is opgeknapt!

Myrt3@ Klinkt ook onwijs leuk! Inderdaad als het je dan niet zint kun je zo weer verder inprinciepe!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:09

xLaura, grappig. Hier precies hetzelfde. Ben afgestudeerd in 2013 van de PABO. Zit nu sinds Augustus in Amerika en als ik in Augustus terugkom verhuis ik naar London om daar les te gaan geven. Veel werk te vinden iig. :j

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:46

Ik lig vandaag ziek op bed, dus genoeg tijd voor een update/bijleespost. mn hersenen weigeren wel een beetje te werken, dus ik vergeet steeds wie waar zit en wat ik wilde typen :+

@roomz oh wat leuk! klinkt als een leuke studie, vooral door de combinatie van mensen en dieren! en natuurlijk gefeliciteerd! :D

@_MelisS ja, via bokt markt! eigenlijk is het heel grappig gegaan. ik was helemaal niet (meer) op zoek naar een werkvakantie, maar toen ik na een avond met m'n studievereniging (en een paar wijntjes op) op bokt keek zag ik de advertentie opeens op de homepage. toen heb ik gelijk gereageerd met het idee van: kans van 1 op 23522113456, wie niet waagt? :o Ik was blijkbaar de eerste reactie, en ik werd de volgende dag gelijk gebeld voor een kennismakingsgesprek. zo serieus had ik er nog helemaal niet over nagedacht! :+

@Kim_evendi heftig! maar inderdaad een geluk bij een ongeluk. toen moesten jullie opeens elkaar wel verstaan! hoe hebben jullie dat gedaan? heimwee is wel echt heel vervelend, misschien goed om het er even over te hebben als de eigenaren terug zijn? kan dan heel fijn zijn! Maar als het nu prima gaat is dat natuurlijk niet nodig! geniet ervan!

Ik heb gisteren een mail terug gekregen, en ben echt blij dat ik gevraagd heb wat ze van me verwachten. ik weet nu precies wat ik ga doen (heeeel hard werken, dat heb ik wel doorgekregen) en vrije dagen zullen er hoogstwaarschijnlijk niet inzitten. mn bazin gaat haar best doen voor af en toe een halve dag vrij. 'een klein team wat keihard werkt en waar liefde voor het paard centraal staat' vind ik zelf dan weer positief klinken. ook stond er in de mail dat ze me heel veel willen gaan leren, en dat vind ik zelf heel erg leuk. als we tijd hebben gaan we trainen om een show met vrijheidsdressuur te geven. Ik moet eerlijk zeggen dat het pennymeisje in mij een beetje aangewakkerd werd haha. genoeg over mezelf, zou het liefst alles vertellen uit enthousiasme.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:14

@Roomz, proficiat dat je geslaagd bent!
De opleiding tot Western Riding Initiator (en bij verdere studies tot Instructeur en Trainer B) heb ik gedaan te Syntra, Sint-Niklaas in België. Ik hoop na mijn Canada avontuur de opleiding verder te zetten. Maar het is niet zeker of ze effectief van start kan gaan dan, hangt namelijk van het aantal inschrijvingen af. Vind het wel erg jammer dat ik de opleiding niet samen met mijn medestudenten van dit jaar zal kunnen verder doen...

@Nagini, ik studeer zelf ook voor leerkracht basisonderwijs :) Via Hoger Afstandsonderwijs. Komt er op neer dat ik exact dezelfde leerstof moet verwerken als reguliere studenten, maar dat ik geen lessen op campus volg en dus alles zelf moet studeren en regelen (zoals stages enzo). Niet makkelijk, maar we komen er wel :D Heb nog 1 jaar te gaan normaal, maar ga eerst een jaar naar Canada. Ik onderbreek dus mijn studies even, was gelukkig geen probleem.
Tof, werken in Londen! Als leerkracht dan? Dat zou ik ook nog wel zien zitten, wow! Eerst maar eens dat diploma halen dan ;)

@Kim_Evendi, niet fijn die koliek, maar wel goed dat het jullie als team dichter bij elkaar heeft gebracht! Hopelijk valt daardoor de heimwee een beetje mee nu en kun je alsnog ten volle genieten van je ervaring!

@myrt3, maak je droom waar! Ik heb spijt dat ik het niet eerder heb gedaan, want zou heel graag Australië en/of Nieuw-Zeeland ook nog doen, maar door mijn leeftijd zal dat waarschijnlijk niet meer lukken. Echt balen! Had ook dolgraag een soort stage gedaan in de USA, maar ook wederom door mijn leeftijd wordt dat erg moeilijk. Heb die droom dan ook maar laten varen...
Nu ben ik wel héél erg blij dat ik dan uiteindelijk de stap toch genomen heb en naar Canada ga. We zullen zien of het bevalt.

@vaxie, klinkt super! Hopelijk bevalt het goed!

Nog 5 dagen en ik vertrek naar Canada :D Heb er ontzettend veel zin in! Alleen begin ik steeds meer en meer een soort (waarschijnlijk totaal irrationele) 'angst' te krijgen voor de plek waar ik naartoe ga. Het ziet er allemaal geweldig uit, een beetje té zelfs, en de Belgische vrouw die daar nu al is (via haar ben ik er ook terecht gekomen al kennen we elkaar niet persoonlijk, enkel via FB), wordt daar op handen en voeten gedragen. Wat op zich natuurlijk super is! Ben echt blij voor haar :) De eigenares van de ranch post zelfs foto's van haar met teksten als 'love this girl' enzo. Heb beiden al langere tijd op FB, maar de eigenares heb ik echt nog nooit zo over iemand iets weten posten. En ik weet dat er vaker studenten en (stal)hulpen komen e.d. Mja, dan slaat de onzekerheid bij mij ZO hard toe, dat kan je je niet voorstellen. Heb nu echt het gevoel alsof de druk bij mij torenhoog ligt en ik nooit aan de verwachtingen ga kunnen voldoen. En dat werkt bij mij gewoon niet. Daar kan ik niet tegenop. Dat bezorgt me zo een benauwd gevoel, echt niet fijn. Klinkt waarschijnlijk belachelijk idioot dat ik me zo voel, maar kan het niet echt tegenhouden. Iemand tips daarvoor? Ik weet dat ik het mijn alles zal geven, maar ben bang dat het niet genoeg zal zijn :( Ik vind het gewoon niet fijn om met zo een gevoel naar daar te gaan, want dat gaat mij tegen houden om mezelf te zijn en me compleet te geven, vrees ik. En dat wil ik helemaal niet *zucht* Komt misschien ook gewoon beetje door de stress hoor :o

Waarschijnlijk maak ik me compleet druk om niks, voor hetzelfde geld klikt het daar supergoed met iedereen. Maar ik kreeg net nog een leuke werkaanbieding op een working guest ranch waar ik trail rides zou begeleiden. Dan slaat de twijfel gewoon nog meer toe, want dat is iets waar ik ook van droom. Het is gewoon zo dubbel, weet je? Ugh, keuzes maken, het is niet makkelijk. Nu, mijn keuze staat allang vast hoor, het wordt gegarandeerd de breeding farm! Heb wel een paar 'noodplannen' in worst case scenarios, maar ga het gewoon op me af laten komen. Lijkt me het beste. We zien wel hoe het loopt :)

Zo, dat moest ik gewoon even kwijt. En nu ga ik nog wat verder werken voor school, heb nog wel wat taken die af moeten voor ik vertrek haha :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 21:23

@Tweety_be Oh dat zou ik ook hebben hoor. Maar gewoon gaan met een open mind. Als je noodplannen hebt dan is het ergste wat je kan gebeuren dat je je plan moet wijzigen. Komt allemaal goed joh!
En zo niet, dan is dat oliebol en dan vlieg je weer naar huis maar dan is er nog niets 'ergs'.

Onderwijs op afstand heb ik idd van gehoord ik ken nog iemand die zo de PABO heeft gedaan. Snap best dat je dat doet _O- af en toe wilde ik dat ik hetzelfde had gedaan. Afijn, maar inderdaad ik ga als leerkracht basisonderwijs naar London toe. :)
Morgen hoor ik weer meer. :)

@Vaxie; beterschap!

Grappig dat er hier ''zoveel'' onderwijsmiepen zitten. :D

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 22:16

@tweety_be: je kunt met jouw leeftijd nog gewoon naar australie hoor! Volgens mij maximaal tot t jaar dat je 31 of 32 word..

Ik lees nog steeds trouw mee! Leuk al die verhalen te lezen!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:34

@ImkeTarek, ik weet dat je t/m je 30ste een visum kan aanvragen voor Australië/NZ, ik word 29 in juli, ben dus (bijna) 30 wanneer ik van Canada terugkom. Kan idd nog een visum aanvragen dan en dat tot de dag voor ik 31 word, maar het moet financieel haalbaar zijn natuurlijk. Als Canada bevalt, en het budget laat het toe, kan het zijn dat ik alsnog Australië of NZ doe hoor, alleen beide zal waarschijnlijk niet meer lukken (tenzij ik telkens half jaar ga ofzo). Daar doelde ik meer op. Eerst maar eens afwachten hoe Canada verloopt.

@Nagini, afstandsonderwijs geeft heel veel vrijheid en dat is wel fijn. Het vraagt alleen ook veel discipline en goede planning. Dat laatste niet mijn sterkste punt, gezien ik nog enkele taken moet afwerken zo vlak voor mijn vertrek, terwijl ik al lang weet heb van deze taken :o. Nou ja, ik heb die druk van een deadline een beetje nodig. Maar de taken zullen allemaal gemaakt zijn en dat is het belangrijkste! Komt allemaal in orde :)
Kan dus nog niet te veel stressen voor Canada, ben nu meer met die taken bezig ;). En ik ga idd gewoon proberen om met een open mind naar daar te gaan, we zien wel hoe het loopt hè.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 23:37

@vaxie, beterschap trouwens!

Ik heb morgen zangexamen voor mijn opleiding onderwijs en ik zit met een zware verkoudheid (neus potdicht en enorme keelpijn). Dat gaat mooi worden :+.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 21:15

Leuk nieuws!
Per eind september heb ik een baan in Londen in het onderwijs. :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:02

Gefeliciteerd!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:08

Nagini schreef:
Leuk nieuws!

Super zeg! Gefeliciteerd!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 09:23

Gaaf! Gefeliciteerd.

De mensen die in de paarden werken of werk zoeken, waar kijken jullie allemaal? Ik zit nu vooral op Workaway (niet echt perse een paardensite maar wel af en toe wat te vinden) en YardandGroom, maar dit is vooral sportgericht en betaalt (als in stalmedewerker) en ik zoek meer een stage. Dus werk voor kost en inwoning en leermogelijkheid.

Ik vraag dit omdat mijn zoekopties een beetje verdwijnen, ik google nu op random stallen en mail mensen waarvan ik denk dat ze mij kunnen helpen maar tot nu toe weinig resultaat.

xLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 10:17

Tof Nagini, heb jij nog iets moeten behalen voor de taal?

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:15

ZusJacobs schreef:
Gaaf! Gefeliciteerd.

De mensen die in de paarden werken of werk zoeken, waar kijken jullie allemaal? Ik zit nu vooral op Workaway (niet echt perse een paardensite maar wel af en toe wat te vinden) en YardandGroom, maar dit is vooral sportgericht en betaalt (als in stalmedewerker) en ik zoek meer een stage. Dus werk voor kost en inwoning en leermogelijkheid.

Ik vraag dit omdat mijn zoekopties een beetje verdwijnen, ik google nu op random stallen en mail mensen waarvan ik denk dat ze mij kunnen helpen maar tot nu toe weinig resultaat.

Wat voor stage zoek je precies en in welk land?
Als je stages zoekt moet je op yardandgroom zoeken naar working student positions meestal.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:45

Ja YardandGroom helemaal uitgespit, voornamelijk sportgericht. Ik zoek meer richting de alternatieve kant: Academisch/klassieke rijkunst, Natural horsemanship, western e.d. Klein wereldje zo lijkt!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:37

xLaura; nee :) maar ik woon nu ook al een jaar in USA en mijn engels is erg sterk.
Ik ben wel aan't twijfelen of ik nog voor Cambridge English ga omdat ik dat zelf wel fijn vind.
Maar voor de agencies hoeft het niet. :)
Ze merken tijdens skypen/bellen snel genoeg of het adequaat is of niet.

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:05

Hallo, ik kom even binnenvallen :)
Ik ben net geslaagd voor mn VWO en ik ga een tussenjaar nemen. Het plan is om eerst zo'n 6 maanden te werken en dan naar Australië te vertrekken om daar te werken en waarschijnlijk ook wat rondreizen. Ik ben dus al een beetje aan het rondkijken voor een baantje, maar nog niet gericht aan het zoeken.

Ik lees hier nu vrolijk mee, leuk om al jullie ervaringen te lezen!

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:45

vaxie schreef:
@_MelisS ja, via bokt markt! eigenlijk is het heel grappig gegaan. ik was helemaal niet (meer) op zoek naar een werkvakantie, maar toen ik na een avond met m'n studievereniging (en een paar wijntjes op) op bokt keek zag ik de advertentie opeens op de homepage. toen heb ik gelijk gereageerd met het idee van: kans van 1 op 23522113456, wie niet waagt? :o Ik was blijkbaar de eerste reactie, en ik werd de volgende dag gelijk gebeld voor een kennismakingsgesprek. zo serieus had ik er nog helemaal niet over nagedacht! :+

Leuk joh!
Ben benieuwd hoe je het ervaart! Zat al te denken misschien wel wat voor volgend jaar!
Wanneer ga je heen? :)

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-14 11:46

Nagini schreef:
Leuk nieuws!

Leuk! Gefeliciteerd! :D *\o/*

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:28

ZusJacobs schreef:
Gaaf! Gefeliciteerd.

Ik heb mijn stal in Canada gevonden via Workaway. Ook op helpx staan er heel wat stallen, de moeite om eens te kijken!
Verder vertrek ik morgenochtend naar Canada voor 7 weken! Ben helemaal op van de zenuwen :):)

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 21:13

xEliine, een hele goede reis! Geniet ervan. Echt super leuk zeg!

Op de rest zal ik deze week nog eventjes antwoorden :)