Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fee_ schreef:Wij zijn aangekomen. Onderweg alleen maar zon gehad en soms heel dichte mist. Nauwelijks file. Hier in Gerlos een warme wind en het is zo'n 8 graden en dus aardig groen. De gondel en heel veel andere liften zijn dicht door de harde wind. Je kan dus niet echt lekker skiën op dit moment... niet echt positief. Maar de eigenaresse van het huisje zegt dat het straks nog wel gaat sneeuwen. Ben benieuwd!!
Liesje89 schreef:Ik heb mijn ski's ook tweedehands gekocht bij een zaakje in Nieuwegein. Kun je prima doen hoor, zeker met je eerste paar. Beschadigingen aan het belag en aan de kanten zie je snel genoeg, daar hoef je echt geen expert voor te zijn
1.30 is wel erg kort, die zou ik niet snel nemen als je langer bent dan 1.55m
Margreet schreef:Ski's kun je prima tweedehands kopen. Je bindingen zijn het belangrijkste voor je veiligheid en die kun je laten controleren, verder is het allemaal niet zo spannend wat er mis mee kan zijn, grote beschadigingen aan het vlak of de kanten kun je zelf makkelijk zien.
Bij een goede zaak kun je, zeker aan het einde van het seizoen, vaak ook wel een deal sluiten dat je ze eerst huurt en daarna koopt als ze bevallen en dan krijg je een (een deel van) de huurprijs als korting.
Kinder of volwassenenski's heeft te maken met je gewicht en de buigzaamheid, ski's die te veel buigen doordat je er eigenlijk te zwaar voor bent is niet goed. 1.30 is wel heel erg kort trouwens, hoe klein ben je?
Mijn eerste investering zou overigens een paar goede schoenen zijn! Daar heb je echt plezier van.
Fee_ schreef:Denk wel dat het in het dal al weer helemaal groen is. Is zo tussen de 5 en 10 graden.
Zijn ook veel 'mooi weer skiërs' actief dus ook druk. Nu even hapje eten en dan zo weer lekker genieten van de zon op de piste.
En jullie zullen wel denken, wat is ze actief op bokt. Maar bij elke lift is wifi haha.