Slechte ervaring Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:14

Dank jullie wel voorsommige begripvolle en genuanceerde posts.
Het is bij voorbaat vrijwel onmogelijk heel overzichtelijk op de reacties te reageren.

Ik vat wel degelijk de OP als relpost op omdat Sandra niet is betast en zij geen eerlijke weergave van feiten geeft. Dat zij zich door andere zaken onveilig heeft gevoeld vind ik zeer spijtig, ik ben ook niet ervan op de hoogte geweest en heb haar daarin niet kunnen ondersteunen. Wij hebben steeds open gesprekken gevoerd en ik heb mij niet anders voorgedaan dan zoals ik hier schrijf of in de posts in het tunesie topic.

Ik ben niet van mijn paard getrokken, mijn man heeft wel de teugels vastgepakt en mijn paard vanaf de grond gestuurd en vastgehouden. Hij had net even eerder in een poging dramatisch te doen zijn trouwring afgegooid. Ik heb hem voor gek verklaard dat hij in de aanwezigheid van iemand die ons niet kent zijn priveemoties heeft getoond. Waarom hij het deed? Hij had dringend info nodig van mij terwijl hij me overal had gezocht en hij verklaarde mij voor gek dat ik uit paardrijden ging en ging galoperen terwijl ik een pijnlijke onderrug had.
Ik deed dat weer om juist Sandra een leuke snelle rit mee te laten maken.

Ik ben zeker geen onderdanige persoonlijkheid, ik probeer wel diplomatiek te zijn verder ben ik redelijk pragmatisch en weet mijn man goed in zijn hart te naderen. Ik ken zijn goedheid én zijn frustratie en ja zijn woede zijn angst in feite en ik ken zijn voornemen om goed te willen doen maar de weg niet kennende.
Hij is in feite een zeer hoogsensitief persoon zonder hulp in zijn omgeving zonder begrip wat aan te moeten met al zijn emoties dan gewoon erdoorheen gaan en ervan te leren met de tijd.
Er zijn voorvallen geweest die ik zeer zeker niet in de doofpot heb willen stoppen, zeker niet als normaal ervaar en waarvan Abderrhim wel zeker van inzag dat dat niet nog eens mocht gebeuren. Ik heb hem altijd geconfronteerd met alles. Hij heeft darop altijd zijn schaamte getoond en zijn excuses aan mij aangeboden.
Hij heeft steeds aangegeven verder te willen organiseren, daar blij van werd en daarom heb ik hem steeds weer ondersteund.
In een paar jaar tijd heeft Abderrahim zich enorm ontwikkeld als zogenaamd labiel persoon tot iemand die van wanten weet en perfect weet te organiseren, zoals veel bokkers wel degelijk positief hebben ervaren.

Natuurlijk geef ik graag inzicht in mijn visie over alles, dat heb ik ook gedaan naar de meiden die de voorvallen hebben meegemaakt of specifieke vragen hadden.
Abderrahim stond met de trektocht van Maaikemuis enorm onder druk vanwege personeelstekort, toevallig viel net het slachtfeest EID kebir in die week bovendien was er een film waarvoor kamelenmannen als figurant in grote getale werden opgetrommeld, hij moest toen met werknemers een trektocht maken die totaal niet zijn keus waren, ook was op het laatste moment de paardenhulp niet bereid te werken vanwege het EID feest dus was ik genoodzaakt achter te blijven.

1 van de jongens die voor Abderrahim werkte tijdens deze tocht deed steeds minder tot niets, hij heeft de jongen onder druk gezegd en de meiden hebben zich ermee bemoeit maar hebben de hierarchie onder de mannen niet begrepen en zich toen juist over de werknemer ontfermd.
De jongen hing steeds over de meisjes, allen niet volledig bereid naar Abderrahim te luisteren en dat leidde al blijkbaar tot een vervelende sfeer tijdens de tocht, Abderahim voelde zijn verantwoordelijkheid over de hele groep en zorgen dat de plaatsen van bestemming werden bereikt. Zijn taak is af en toe heel zwaar. In dit geval stond hij elke dag voor een overmacht die hij toch weer moest zien te motiveren.
De laatste avond heeft Abderrahim voorgesteld een paar biertjes en wijn te laten komen om het groepsgevoel beter te krijgen en met een leuke avond af te sluiten. Hij was in feite uitgeput en had die avond nooit bier moeten drinken. Dat is overigens ook niet meer tijdens trektocht gebeurd. Zoals Maaike al aangaf, de meiden zo vond Abderrahim hadden alle aandacht voor de betreffende kamelenman dan voor zijn geploeter de werknemers te motiveren waarbij Abderrahim zijn frustratie niet goed kwijt kon. Hij heeft met een theepotje gegooid waarop Maaike hem tegemoet kwam lopen, hij heeft haar uitgestoken arm weggslagen maar haar niet in het gezicht geslagen, dat is nooit de opzet van Abderrahim geweest.
De andere meisjes zijn de duinen over gelopen in het donker en bleven zitten waar zij zaten hun telefoon zonder batterij zo verklaarden zij achteraf.
Maaike heeft mij gebeld en ik ben direct in actie gekomen.

Ik heb achteraf goed contact gehad met alle meiden hierover en ieder had het een plaats gegeven en voelde geen rancune en kon begrip opbrengen en bovendien zag ieder wat de eigen inbreng in de situatie was geweest.

De 2de keer dat Maaike bij ons kwam heeft zij een week extra geboekt om te komen helpen, waarin een volgend incident plaatsvond, - niet tijdens trektocht. Dat bijboeken was achteraf gezien geen goede beslissing omdat zowel Abderrahim als ik simpelweg te moe zijn bij terugkomst uit de woestijn om gasten onder te brengen, naast Maaike was er nog een gaste die langer wenste te blijven, die wij ook niet de service konden geven die we hadden gewild, temeer vanwege haar besluiteloosheid, haar wens met Maaike rond te hangen en door mijn onbegrip en vermoeidheid is daardoor ook een escalerende situatie ontstaan waar Abderrahim bovenop is gesprongen.

Ik heb nooit het gedrag van Abderrahim goed gepraat en zal zijn gedrag nooit goed praten.
Ik heb hem wel degelijk zijn voornemen gegund het waar te maken zichzelf te verbeteren.

Alle massages waarover wordt geschreven zijn niet meer of minder dan dat. Dat is wat Abderrahim gewoon leuk vind om te doen zonder bijbedoeling. Jazzit was zelf al aan het masseren geweest met 1 van de paarden en hij wilde laten weten hoe het op zn bedouins ging, niet dat dat nou zo anders is maar hij wilde iets laten zien wat ook in zijn cultuur bekend was. Dat is zo enorm naief. En gewoon lief bedoeld. Andere keren ervaarde hij gestresste meiden en probeerde ze op deze manier te benaderen, totaal verkeerd. Dat heeft hij nu wel door. Ik heb hem dat ook heel goed duidelijk gemaakt.

Sandra is met geen vinger aangeraakt en ik geloof de verklaring van mijn man. Haar verklaring is gewoon niet waar. Ze geeft me ook niet de dag waarop het gebeurd zou zijn, ze wijdt niet uit in details zoals ze wel over andere zaken uitwijd. Ze is heel goed in haar mening uitspreken had zeker het argument gebruikt van de 'massage' in een van haar brutale uitlatingen die zij gedurende haar laatste week zeker niet naliet.

Ik ben bij voorbaat schuldig aan het onoogelijke 3 pits fornuisje, we hadden het plan een nieuwe aan te schaffen omdat het email gruwelijk was aangetast, roestig, en goed en feilloos schoonmaken bij voorbaat onmogelijk werd, helaas begaf de koelkast het waardoor wij direct voor een nieuwe koelkast op credit hebben gezorgd om water te kunnen koelen, een nieuw fornuisje verdween daardoor noodgedwongen van de prioriteiten lijst.

Abderrahim is natuurlijk nieuwsgierig naar ieder die op bezoek komt, hij zoekt een manier om het ijs te breken, soms is de barriere van taal te groot, hij is gewoon verschrikkelijk naief en zoekt een manier om aardig te doen.
Hij doet vaak enorm veel moeite het een ander naar de zin te maken en maakt inschattingsfouten en beoordelingsfouten in andermans karakter of bedoelingen of interpretaties. De meiden zoals jazzit zijn zich heel goed bewust van zichzelf en weten via het schrijven alles in een suggestief licht te zetten. Dat verhaal van jazzit heb ik daarom op geen enkel front als verontrustend opgevat het is ook geschreven nadat zij van een nader had vernomen wat haar was overkomen.

Uit Sandra haar laatste lange post kun je helaas opmaken hoe zij alles om haarzelf probeerde te laten draaien, zij ging zonnen in de hitte maar vond het een enorm probleem in de morgen wanneer het koeler was werk te verrichten, de laatste dag was ik toevallig heel even bij haar terwijl zij lag te zonnen en vroeg haar binnen een half uur terug te zijn voor het eten, ze kwam pas wanneer het haar uit kwam, ik zet echt niet t internet uit omdat ik zou weten dat zij om 1 uur snachts met haar vriend zou whatsappen, ik vind dat heel insinuerend, het is ook net alsof ik in mijn eigen huis niet mag doen wat ik juist vind maar alles moet doen om haar te plezieren zonder dat zij bereid is om mij respect te tonen. Zij vond dat ze haar gevoelens tegenover me mocht uitten die ze daarop volgend als haar mening en haar vrijheid van meningsuiting met haar rechten mocht kunnen uitspreken; dat was de toon waarop zij verkoos met elkaar om te gaan. Heel lastig te doorbreken of om te buigen.
Dat heeft mijn humeur de laatste week enorm aangetast.
Ik heb mijn best gedaan mijn humeur voor me te houden en leuke ritten georganisseerd e afleiding georganisseerd en volop foto 's op verzoek van de meisjes gemaakt, het plezier straalt ervan af, hebben zij dan comedie gespeeld voor me? Terwijl zij onveilig hebben gevoeld ook naar mij toe?

TS heeft misschien in totaal 3 morgens alleen gewerkt, ik ben alle dagen zo snel mogelijk bij haar gekomen, het werk stelde werkelijk niets voor, Ik doe het in de morgen in 1,5 uur; een stal eens een keer goed uitscheppen en met een pikhouwel zand losmaken is werkelijk geen slavenwerk en was zelfs geen verplichting. Dat werk onstond spontaan omdat er eindelijk de lading zand was gestort waarop we al dagen wachten. Totaal geen punt om daarover verontwaardigd te zijn.
In de 2 weken dat zij alleen bij ons was, heb ik vrijwel altijd zelf de mest bijelkaar geharkt, zodat zij de mest in de kruiwagen kon scheppen, zelf heb ik steeds hooi verdeeld en de hooinetten gevuld en opgehangen en het voer gevuld.

De meisjes zijn duidelijk gefrusteerd geraakt over zichzelf, de omstandigheden, de voorgestelde kledingdracht en het bedekken van hun schouders waaraan TS weigerde te voldoen ook in aanwezigheid van de familie, wat toch net even wel beleefd was geweest.
Ik zie de OP als een relpost omdat ik Sandra zei dat ik haar onacceptabel brutaal vond in haar uitlatingen nadat we een oeverloze discussie kregen over het wasmiddel dat ze hadden gekocht. Ze besloten daarop weg te willen en hun geld terug te willen. Ik heb dat niet gedaan en geweigerd en uitgelegd waarom niet waarop ze furieus werden en het daarna wel accepeteren konden. Ik ben toen weggegaan om de paarden te verzorgen, het was imiddels tegen 1700uur en ze zijn weggegaan zonder mij gedag te zeggen of te laten weten wat ze gingen doen.
Ze schreef me later nog een keer toen ik om uitleg vroeg waarom ze mijn lonely planet gids heeft meegenomen dat ze haar geld terugeiste. Ik zie haar topic als een wraakactie.

Zowel ik als Abderrahim vond het heel moeilijk om met de uitlatingen van Sandra om te gaan. Ze wilde gewoon niet luisteren: haar mening telde en zoals ze ook al schreef in haar post dat ze niet in herhaling wilde vallen zo zei ze dat ook diverse keren toen ze bij ons was. Ze stond simpelweg niet open voor de visie van mij of ook maar van Abderrahim. Ik heb de meiden zoveel mogelijk ontzien en geprobeerd niet mijn emoties te tonen, ik heb me inderdaad soms omgedraaid om uit te razen in stilte tot 10 te tellen en daaropvolgend een leuk voorstel gedaan om de stemming te verbeteren.
Ik heb 1 van de meiden op een paardij rit een half uurtje prive gehad juist om haar onder de enorme invloed van Sandra weg te krijgen en heb haar gevraagd of ze het naar haar zin had of er iets op haar hart lag of er iets was wat haar niet beviel en ze heeft alles als positief aangegeven.
Bij terugkomst escaleerde de boel doordat Sandra haar mening over de stal losbikken moest ventileren, de middag heb ik gered door hen spontaan mee te nemen in een pickup samen met Abderrahim die een veld lucerne ging beoordelen waar er in koude waterput gedoken kon worden.
Ik heb steeds mijn best gedaan de meiden het naar zin te maken en heb me werkelijk niet voorgedaan zoals Sandra suggereert.

Roselie schreef:
Bedouin kan je verklaren waarom je man in zijn ondergoed bij een vd meisjes in de slaapkamer stond?

Dat was midden in de nacht zoals al werd geschreven en hij was overtuigd dat hij onze eigen slaapkamer inging, waar ik sliep, onwijs stom dat hij zo onnadenkend was en zich vergiste hij deed dat zeker niet met opzet en zeker niet om Franca haar nachtrust te storen.

cam schreef:
Ik weet niet of ik het goed begrijp maar deze opmerking van Bedouin suggereert dat zij Sandra heeft gewaarschuwd,voor dat ze naar tunesie kwam,voor de "aanhankelijkheid" van haar man. En heeft afgesproken met Sandra dat zij dit direct aan haar moet melden,of is mijn Nederlands niet correct.

Ik heb inderdaad gewaarschuwd, niet voor de aanhankelijkheid van mijn man, want hij is niet aanhankelijk naar andere meisjes wel over de negatieve interpretaties maar vooral om duidelijk te maken niet te provoceren en mij op de hoogte te houden van alles wat hen eventueel ook maar zou verontrusten als zij zouden besluiten te komen. Hun besluit om te komen met openheid van zaken van mijn kant is uiteindelijk hun eigen besluit geweest.

maaikemuis schreef:
Bedouin is hier door 3 mensen (waarvan ik weet, onder wie mijzelf) op aangesproken. De reactie blijft hetzelfde. De gast moet zich meer inleven in de cultuur, er is geen probleem en dit is normaal gedrag. Stellen dat ze niet van dit gedrag af weet is op zijn zachtst gezegd onjuist en gevaarlijk. En juist deze reactie stelt mij enorm teleur en maakt mij ook bang voor de toekomst van dit bedrijf.

De gegeven suggestie heb ik nooit gesteld. Deze woorden heb ik nooit gegeven: ik heb een verklaring gegeven, die is bij jou en de meiden bekend, maar die verklaring heb ik echter nooit als excuus gebruikt.

Muppett schreef:
Ai, dit kan nog wel eens de doodsteek voor bedouin en haar bedrijf zijn...

Natuurlijk dat is het ook.

Zitouna, jouw posts zijn wederom niet waarheidsgetrouw, Abderrahim was zeker niet stomdronken op de avond waar ik ook bij was hij kon alleen niet toekijken hoe een tunesische islamitische vrouw en haar buitenlandse partner voor zijn ogen zaten te tongzoenen. Jij hebt toen zelf ook verklaard dat jij dat ook tever vond gaan.

Abderrahim kan er niet tegen onder druk gezet te worden, hij overweegt te stoppen met de organisatie.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:16

Ik heb niet eens veel zin om je post te lezen Bedouin maar zal het toch gaan doen.....omdat jij even losstaat van wat je vent heeft geflikt..

Dit lijkt op sexueel misbruik pogen wat jouw vent doet. ''Massage onder de gordel''
Dat valt niet goed te praten... Gewoon niet.

Goed dat hij overweegt te stoppen met de organisatie, want dit zou geen organisatie mogen zijn als eens vent zijn handen niet kan thuishouden en agressief is.
Ongeacht of er druk op hem staat of niet... In de toeristische sector leef je met druk druk en nog eens druk op je schouders!
En vrijwilligerswerk.. waarom moeten ze JOU in godsnaam betalen Bedouin...
Ze horen te werken(op normale basis) in ruil voor de inwoning e.d....

Citaat:
Ik heb nooit het gedrag van Abderrahim goed gepraat en zal zijn gedrag nooit goed praten.
Ik heb hem wel degelijk zijn voornemen gegund het waar te maken zichzelf te verbeteren.

Je blijft het in dit topic weldegelijk goedpraten...Echt waar, dit gaat een keer fout...

Als jonge vrouw verzin je dit soort dingen niet, zeker niet als het meerdere mensen zijn..
Ik geloof ook echt niet dat er niets is gebeurt... :n

Moet wel zeggen dat ik het netjes vind dat je zelf reageert.. Al denk ik niet dat veel mensen er iets aan hebben..
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 05-08-12 12:25, in het totaal 3 keer bewerkt

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:20

Mareng schreef:
TS zit in het nauw, dat is duidelijk. Totale ontkenning.. Slachtoffer van haar eigen man! Maar dat betekent niet, dat haar gasten daar ook slachtoffer van moeten worden!

150 euro voor vrijwilligers werk is absurd! Vrijwilligers betalen voor een vliegticket en dat is alles. Zij leveren werk, de staleigenaar zorgt voor een goede slaapplek, eten en drinken en veiligheid!

Dat begreep ik ook al niet? Waarom zou je er voor betalen? Je gaat toch niet betalen om ergens te werken? _O-
Als er iemand zou moeten betalen dan is het bedouin wel. ;)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:21

Jeetje zeg wat een heftige nare ervaring zeg !
Bedouin, ik weet niet of je wist dat je man dit al langer dee, meisjes aanraden.
Maar ik vind dit te gek voor woorden.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:23

Ik vind het erg knap van je bedouin om toch nog hier te posten. En dat je niet alles afwijst :)

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:24

Ook al heeft hij ze niet aangeraakt... het is een intimidatie van heb ik jou daar...
Zou niet weten of ik gelijk van me af zou durven bijten en dan ben ik echt geen tiener meer.

Somebitch

Re: WAARSCHUWING Tunesie, Douz, Ranch Bedouin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:25

Ik weet het niet hoor, ik vind dit echt een heel apart topic worden met aan twee kanten een ander verhaal...

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:27

Bedouin, jammer dat jij je oogkleppen nog op hebt. Er wordt door meerdere meiden aangegeven dat jouw man niet echt de juiste intenties had en jij praat dat goed? Kom op, zo volwassen ben je zelf toch ook wel dat die vlieger niet opgaat.
Je man dronken voeren en als hij in een diepe slaap ligt je spullen pakken. Ook JIJ verdient beter dan dit.

Voor de TS hebt ik meer dan respect dat ze dit durft te posten enik ben blij dat je weer veilig in ons kikkerlandje bent!!!

Voor beiden, veel sterkte en wijsheid in het verwerken van dit drama.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:27

Bedouin, zou je mij willen uitleggen waarom je de Volunteer Work Holiday alleen op de nederlandse en engelse pagina op je website aanbied en niet op de franse? Terwijl dat toch juist de taal is, waarin de communicatie tussen je man en de volunteers het minst problematisch zou zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:29

Bedouin, je zegt dat je het gedrag van je man niet goed praat, maar dat is juist het enige dat je doet.
Ik hoop dat de oogkleppen ooit afgaan en je je eigen post nog eens objectief kunt lezen.
Heel jammer dit.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:30

Bedouin, waarom vraag jij geld voor vrijwilligerswerk? Mensen komen uit Nederland met paardenspullen en boodschappen en er kan nog geen appel, cola en wasflacon vanaf? Jij zit echt heel erg fout!

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:31

Trouwens, wel bedankt voor het helderdere verhaal. :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:33

Sorry hoor Bedouin, maar ik heb nog nooit zo'n lading bull bij elkaar gelezen als dit.

Ik denk dat stoppen met de organisatie het beste is idd. Want als hij al niet in staat is zijn eigen slaapkamer terug te vinden in zijn eigen huis, zou ik mezelf afvragen of hij wel weet of hij zijn eigen vrouw pakt of een andere.

Ik zie overal excuses waarom iets gebeurd is, maar nergens een excuus dat je het erg vind dat meerdere mensen dit zo hebben moeten ervaren.

JIJ zet de advertenties, JIJ komt uit de westerse wereld, JIJ weet heel duidelijk dat jouw man duidelijk niet geschikt is blijkbaar voor de westerse dames. Dat jij jezelf honds wil laten behandelen is jouw keuze, moedwillig anderen gevaar laten lopen omdat je man nogal naief, harstochtelijk ( ik noem het aanranding), achtergebleven is in zijn emotionele ontwikkeling ( laten we eerlijk zijn, dat komt allemaal in jouw posts naar voren), oh en de geniale wel boos worden om een tongzoen en vervolgens dames willen aanraken op plaatsen waar een getrouwde man ZEKER niet bij een andere vrouw dan zijn eigen vrouw aan mag zitten...is gewoon not done en ik reken jou dit meer aan dan je man nog.

Dat hij blijkbaar een heel deel verstand mist is tot daar aan toe, maar dat jij het blijft vergoeilijken is gewoon ronduit schandalig.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:33

Bedouin sluit af met een goede oplossing. Gewoon stoppen met de organisatie. Je noemt steeds 'verklaringen' waarom dingen niet fijn lopen. Ramadan.... het slachtfeest ... moe, imo allemaal geen redenen om je zo grenzeloos te gedragen en dit te accepteren van je vriend.
De westerse meiden die langskomen moeten zich aanpassen. Wanneer ik naar bijv. Marokko ga, bedek ik mijn schouders, hoewel ik betasting nooit zou acccepteren, ookal zou ik naakt zijn. Maar je vriend moet zich ook aanpassen wanneer westerse vrijwilligers en klanten regelmatig naar jullie toe komen. Als het als grenzeloos wordt ervaren hoe hij met goed-bedoelde-massages omgaat, dan moet hij dat gewoon niet doen. Ookal is het nog zo aardig bedoeld.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:36

Ceriadwen schreef:
Ik denk dat stoppen met de organisatie het beste is idd. Want als hij al niet in staat is zijn eigen slaapkamer terug te vinden in zijn eigen huis, zou ik mezelf afvragen of hij wel weet of hij zijn eigen vrouw pakt of een andere.

Goed gezegd.
Kom op meid. Ik snap best dat je het in zekere mate niet gelooft, maar sommige dingen komen in verhalen van meerdere mensen terug.
Dan gaat er toch een lichtje branden?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:39

Massages aardig bedoeld? Ach gut, wat zielig voor jouw man dat het zo verkeerd wordt opgevat.. En dat spugen? Hij had iets teveel slijm in zijn mond zeker, dat eruit moest, kon ie ook niks aan doen.. Toekijken hoe de meiden hard werken? Hij had op die dag ineens heel erg last van zijn rug..

MarianneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:39

Ik heb vol verbazing het hele topic gelezen

Ik ga me niet uitlaten hoe ik erover denk. Wil niemand er mee aanvallen.
Ik heb daarentegen wel respect voor TS om haar verhaal te doen en ook voor Bedouin om haar kant van het verhaal te vertellen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:40

Bedouin, moet zeggen, het getuigt wel van moed hier zo uitgebreid te reageren. Ik zal er niet zin voor zin op in gaan, maar wil er één ding uitlichten. Jij herhaalt en herhaalt en herhaalt de goede bedoelingen van je man, totdat hij wordt geprovoceerd, dan flipt hij. In mijn beleving is degene die flipt ALTIJD fout, ongeacht of diegene wordt geprovoceerd of niet. Heb je er wel eens op deze manier tegenaan gekeken? Want als ik de verhalen van jou en van de mensen die jullie kennen zo lees, weet hij altijd wel iets te vinden om zich door te laten provoceren, ook in de omgang met jou. Ik vind het zeer gevaarlijk op de manier die jij omschrijft tegen iemand aan te kijken die zich zo ge-/misdraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:40

Toch denk ik dat er hier en daar wat dingen overtrokken zijn.

Wanneer je eenmaal een vervelend gevoel heb over iets of iemand kun je dingen niet meer relativeren. En is dus ineens alles slecht (keuken, badkamer etc.)

Ik denk dat het goed is als de Mod's hier over gaan praten. En dat er mss een mogelijkheid is om dit topic, aan te passen zodat het niet meer zo duidelijk is over wie het gaat. En dat Bedouin een verbod krijgt nog te adverteren op bokt.
Dit is namelijk de ondergang van het bedrijf. En dus ook van het leven van een mede bokker.
En dat lijkt mij toch niet de bedoeling.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:42

Ik heb getemt op dit topic en ze zijn er al mee bezig Nini_roosje :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:43

Weet je bedouin, als blote schouders provocerend zijn, waarom zag ik dan ergens voorbij komen ( geen zin om te zoeken) dat het ok was dat op jullie ranch tank tops gedragen werden?

Volgens mijn zijn tank topjes nog altijd geen shirts die van je kruin tot aan je voetzolen gaan... of is dat ook weer een verkeerde interpretatie?

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:44

Anoniem schreef:
Toch denk ik dat er hier en daar wat dingen overtrokken zijn.

Wanneer je eenmaal een vervelend gevoel heb over iets of iemand kun je dingen niet meer relativeren. En is dus ineens alles slecht (keuken, badkamer etc.)

Ik denk dat het goed is als de Mod's hier over gaan praten. En dat er mss een mogelijkheid is om dit topic, aan te passen zodat het niet meer zo duidelijk is over wie het gaat. En dat Bedouin een verbod krijgt nog te adverteren op bokt.
Dit is namelijk de ondergang van het bedrijf. En dus ook van het leven van een mede bokker.

Die 150 euro zijn niet overtrokken en meerdere klachten over ongepast gedrag ook niet! Een vies fornuis doet er niet toe, wel het feit dat er nogal bezuinigd wordt op het eten voor de vrijwilligers!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:44

Ik snap nog iets niet, de verhouding in zijn totaliteit.

Is A een zielig pup die je onder je hoede hebt genomen of een volwaardige huwelijkspartner?
Twee dingen die ik niet verenigbaar kan noemen.

Wat is uberhaupt de hele intentie geweest met dit bedrijf? houdt A van de straat? en ik trouw voor verblijfsvergunning zodat ik mentor kan zijn oid?
Niet cynisch bedoeld maar een oprechte vraag.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:45

Kwanyin schreef:
Francis schreef:
Dan nog heeft ze een keus. Je hebt ALTIJD een keus...

Pas op, ik geloof ook eerder dat ze zelf ook verantwoordelijk is voor veel keuzes(zeker na het lezen van het bokt-interview), maar dat je zomaar als vrouw keuzes hebt in bepaalde gebieden in de wereld en dat je zomaar weg kan, dat is erg gemakkelijk gedacht vanuit een veilige haven ;) . Nee hoor, er zijn plekken in de wereld waar je helemaal geen keuze hebt om je man alleen te laten of waar je helemaal niet zomaar weg kan, hoe hard je ook wil en hoeveel hulp je van het buitenland ook zou krijgen.

Op bepaalde plekken in de wereld ja en misschien zelfs wel in delen van Tunesië, maar dat geldt in dit geval van Bedouin in ieder geval (nog) niet. Ik heb, omdat ik ontzettend geïnteresseerd was in de rondreis en die vorig jaar eigenlijk al zou maken, veel PB contact gehad met Bedouin. Bedouin is regelmatig alleen, ze is niet zo'n vrouw die dag en nacht onder het toezicht van haar man staaat. Zelfs in dit topic valt te lezen dat ze alleen achter blijft op de ranch om voor de paarden te zorgen. Haar man was immers alleen met de groep van Maaikemuis en Bedouin kwam pas toen ze gebeld werd. Ik weet dat ze dat vaker zo doen als er geen hulp is om de paarden die achterblijven te verzorgen, dan blijft Bedouin thuis. Ze gaat ook regelmatig alleen naar Djerba en is ook al eerder alleen op bezoek naar Nederland geweest. Als Bedouin weg wil zijn er voor haar gelegenheden genoeg om te vertrekken (in ieder geval zijn die er geweest, wat er gebeurt als ze daar nog veel langer blijft zitten of dit hele verhaal met hem gaat bespreken is natuurlijk koffiedik kijken).

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:46

Anoniem schreef:
.

Als ik alle verhalen en de excuses waar ze zich achter verschuilt leest, denk ik dat het zeer zeker de bedoeling moet (!!!) zijn dat dit bedrijf de ondergang kent.
Die man is gewoon NIET in staat om hiermee om te gaan. Klaar. Vreselijk jammer want het concept ziet er ge-wel-dig uit, maar daar moet geen buitenlandse meisje het slachtoffer van worden. We kunnen toch moeilijk wachten tot er iemand echt verloren loopt in de woestijn of echt aangerand wordt en achteraf zeggen "jaaa, we wisten allemaal dat er iets niet pluis was, maar we konden toch moeilijk van een medebokker het bedrijf vernielen?" ?