USA 2012 - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: USA 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:24

Helaas zijn niet alle reisbureaus even goed op de hoogte van alle regels. Belachelijk maar waar. Kennisje van me strandde ook in het buitenland met de mededeling dat ze pech had omdat ze een ticket had wat nooit uitgegeven had mogen worden. Uiteindelijk heeft ze na heel veel gedoe het grootste gedeelte van de kosten vergoed gekregen maar ik zou zelf echt niet lekker reizen als ik zo weg moest.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:24

Marit schreef:
Ons is verteld dat als we onze vlucht missen dat er een volgende vlucht voor ons word geregeld. Dit is ons door 3 mensen verteld dus dat geloven we dan maar.. We hebben 2 dagen in San Fransisco dus we kunnen zo'n 12 uur vertraging hebben zonder ernstige problemen :+ Maar toch is het niet eens waar je op zit te wachten. Maar goed ons is nu verzekerd dat er elke dag talloze vluchten met deze overstaptijd aankomen dus dat het geen probleem zou zijn. Het is wel wat meer dan een uur, maar geen 100 minuten..

Je ticket wordt inderdaad geregeld indien je geboekt heb bij een reisorganisatie, dit is namelijk wettelijk bij de ANVR geregeld. Indien je zelf je ticket hebt geboekt, moet je bij het missen zelf de ticket betalen

Maar ik zou ook rechtstreeks contact opnemen met United om een omwisseling te vragen van vluchten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:26

Douraque schreef:
Je ticket wordt inderdaad geregeld indien je geboekt heb bij een reisorganisatie, dit is namelijk wettelijk bij de ANVR geregeld. Indien je zelf je ticket hebt geboekt, moet je bij het missen zelf de ticket betalen
Dit klopt niet helemaal. Als je namelijk een ticket hebt wat gewoon klopt dan zul je gewoon op kosten van de luchtvaartmaatschappij op de volgende vlucht mee gaan mits het niet je eigen schuld is dat je de vlucht gemist hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 19:44

Marit, heb je ook gevraagd of dat eventuele nieuwe ticket KOSTELOOS verstrekt wordt. Oftewel, of een eventuele overboeking naar een andere vlucht zonder extra kosten gedaan wordt? Het klinkt misschien zeikerig, maar dit is wel het detail waar het om gaat. Je hebt nu ook al van diverse mensen gehoord dat de wachttijd op Dulles langer kan zijn dat wat jij kan hebben.
Anyway, goede reis alvast :).

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:44

Katja schreef:
Douraque schreef:
Dit klopt niet helemaal. Als je namelijk een ticket hebt wat gewoon klopt dan zul je gewoon op kosten van de luchtvaartmaatschappij op de volgende vlucht mee gaan mits het niet je eigen schuld is dat je de vlucht gemist hebt.

Dat kan je helaas niet afdwingen bij de maatschappij indien je de ticket los hebt geboekt, aangezien dit nergens vast is gelegd. Bij een losse ticket heb je nu eenmaal minder rechten.

Dit is anders voor reisorganisaties, want dan kan je een volgende vlucht afdwingen (buiten eigen schuld om). Dit is namelijk is een de ANVR voorwaarden vastgesteld

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:48

Lovely schreef:
Marit, heb je ook gevraagd of dat eventuele nieuwe ticket KOSTELOOS verstrekt wordt. Oftewel, of een eventuele overboeking naar een andere vlucht zonder extra kosten gedaan wordt? Het klinkt misschien zeikerig, maar dit is wel het detail waar het om gaat. Je hebt nu ook al van diverse mensen gehoord dat de wachttijd op Dulles langer kan zijn dat wat jij kan hebben.

Jep, kosteloos inderdaad :j

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:53

Marit schreef:
Lovely schreef:

Jep, kosteloos inderdaad :j

Vraag of de reisorganisatie je dit zwart op willen zetten en of je het noodnummer van de reisorganisatie kan krijgen dan wel al hebt. Dit is belangrijk, zo kan je indien je vlucht mist en de luchtvaartmaatschappij niet mee werkt, gelijk contact opnemen met de reisorganisatie zodat hun dit regelen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:35

Douraque schreef:
Dat kan je helaas niet afdwingen bij de maatschappij indien je de ticket los hebt geboekt, aangezien dit nergens vast is gelegd. Bij een losse ticket heb je nu eenmaal minder rechten.
Met een los ticket heb je wel degelijk rechten. Als je buiten jouw schuld om je aansluiting mist wordt je gewoon op de volgende beschikbare vlucht geplaatst.
Dat beschikbare kan wel eens een probleem zijn in het hoogseizoen maar dat heb je ook als je via een reisbureau boekt.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:44

Katja schreef:
Douraque schreef:
Met een los ticket heb je wel degelijk rechten. Als je buiten jouw schuld om je aansluiting mist wordt je gewoon op de volgende beschikbare vlucht geplaatst.
Dat beschikbare kan wel eens een probleem zijn in het hoogseizoen maar dat heb je ook als je via een reisbureau boekt.

Je hebt wel rechten, maar een stuk minder dan dat je boekt bij een reisorganisatie. Ik heb namelijk tijdens mijn studie (Rechtsgeleerheid) een blok over rechten van de vakantiegangers/reisorganisaties ed. gehad, hierin werd mij dit zo geleerd.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:51

Je hebt misschien wel minder rechten maar in dit geval heb je wel gelijkwaardige rechten. Persoonlijk heb ik liever rechtstreeks te maken met de maatschappij omdat die in geval van een probleem degene zijn die me op een vliegtuig moeten zetten. Via een reisbureau heb ik helaas slechte ervaringen waarbij we ten eerste geen contact konden krijgen met het reisbureau en daarna wilde ze niets voor ons doen. Achteraf wel gelijk gekregen maar op dat moment moesten we onze eigen tickets betalen en dat was een behoorlijke slok geld die niet iedereen zomaar heeft.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 22:14

Katja schreef:
Je hebt misschien wel minder rechten maar in dit geval heb je wel gelijkwaardige rechten. Persoonlijk heb ik liever rechtstreeks te maken met de maatschappij omdat die in geval van een probleem degene zijn die me op een vliegtuig moeten zetten. Via een reisbureau heb ik helaas slechte ervaringen waarbij we ten eerste geen contact konden krijgen met het reisbureau en daarna wilde ze niets voor ons doen. Achteraf wel gelijk gekregen maar op dat moment moesten we onze eigen tickets betalen en dat was een behoorlijke slok geld die niet iedereen zomaar heeft.

Helaas heb ik vaak van collega advocaten andere verhalen gehoord. Mensen die bij de luchtvaartmaatschappij hadden geboekt, vlucht vertraagd en daardoor de aansluiting gemist. Ze moesten helaas zelf hun ticket betalen, aangezien ze rechtstreeks hadden geboekt. Achteraf werd mijn collega ingehuurd om het geld terug te krijgen via de geschillencommissie.

Daarentegen krijgen mensen die bij een reisorganisatie hebben geboekt altijd een volgende vlucht geregeld, vrij van kosten. Dit is ook het advies wat mijn collega ook aan alle mensen geeft, boek bij een gerenommeerde reisorganisatie. Zorg ook dat je het noodnummer ten alle tijde bij je hebt. Dit verhaal zie je ook vaak terugkomen bij Groeten van Max op Nederland 1.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:24

Noodnummer hebbn we bij ons en we hebben het meerdere malen nagevraagd dus ik denk dat het wel goed zit. De reisorganisatie organiseert al jaren dit soort reizen met altijd deze overstaptijd dus nou ja, we vertrouwen erop. Overmorgenochtend vertrekken we al :):) Zie toch een beetje tegen de reis op, maar als we er eenmaal zien kan het genieten beginnen :D

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:22

Je moet gewoon zorgen dat als je vluchten boekt dat je genoeg tijd tussen aansluitingen hebt. Ik heb nog nooit bij een reisorganisatie geboekt, maar altijd zelf via internet en ik heb nog nooit problemen met overstappen gehad. Ik zorg wel dat er minimaal 2,5 uur tussen zit en je kunt altijd met boeken meerdere vluchten uitzoeken dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Nouja, deze keer sowieso geen probleem met overstappen omdat we rechtstreeks vliegen :D , scheelt weer een aantal uurtjes in reistijd.

Spannend Marit! Nog 1 dagje :D .

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:29

In het verleden scheelde het behoorlijk veel geld als je ticket, autohuur en 1e overnachting via een reisorganisatie boekte, maar tegenwoordig maakt dat niets meer uit dus wij boeken ook altijd rechtstreeks en houden rekening met een overstap van ongeveer 2 uur.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:00

Nee, ik ben zoveel aan het vergelijken en in de gaten aan het houden dat ik alles heel goedkoop heb kunnen boeken. Vaak als je weet wanneer je ongeveer wilt gaan en je het een tijdje in de gaten houdt vind je hele goeie deals. Wij zijn nu voor vlucht (rechtstreeks vanaf duesseldorf naar LA) en auto (midsize SUV) nog geen 1000 euro pp kwijt voor 27 dagen :D . Op hotels hebben we niet zo bespaard dus dat kost ons nog eens 1000 euro, maar ook daar heb ik de beste deals gezocht. Het kost alleen heel veel tijd, maar ik vind dit soort dingen uitzoeken leuk :) .

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:48

Wij waren erg laat dus vrijwel alles zat al vol en omdat we gaan trekken werd het lastig om alle hotels te boeken. Het is ook nog de eerste keer dat we naar Amerika gaan dus dat alles maakte dat we het vanuit een organisatie geboekt hebben. :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:59

Wij waren al 1000 pp kwijt aan vliegtickets :\
Doe je dus goed Montyrulezz!
Wij waren wel laat met boeken en zaten midden in het hoogseizoen, hotels waren geloof ik gemiddeld 70 per nacht.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:27

Ik wist vorig jaar al dat we dit jaar in september wilden gaan, dus ben ook al heel vroeg gaan kijken voor de vliegtickets, ik geloof al in november. Uiteindelijk in Januari al de tickets geboekt en toen waren ze nog leuk geprijst en konden we ook nog rechtstreeks vliegen. De auto heb ik ook in de aanbieding gehuurd, scheelde uiteindelijk 400 euro met de normale prijzen :D .
Voor de hotels betalen we gemiddeld 45 pp, maar we zitten ook minimaal in 3sterren hotels (over het algemeen genomen) en we slapen ín de parken ipv net erbuiten, dus we slapen niet in de goedkoopste hotels, maar ook daar heb ik goeie deals weten te vinden.

Maar als je de eerste keer gaat is het fijn om via een reisbureau te gaan. En het kost ook heel veel tijd (vind ik) om het zelf te regelen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:28

ik vind 45 dollar/euro netjes voor overnachting! Ik betaalde voor een motel 62 dollar :') idioot

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:34

Montyrules waar heb jij je vlucht van dusseldorf naar LA geboekt? Ga ik ook eens kijken!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:39

Ohh die prijzen van de hotels zijn per persoon? bij mij was het gemiddeld 70 per kamer, dus 35 per persoon, sliepen vaak in wat goedkopere hotels maar wel met een geode recensie op tripadvisor, ook in Yosemite en Tusayan (bij de Grand Canyon) geslapen.
Dusseldorf kan ik ook voor een volgende keer wel eens kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:43

*\o/* Als alles goed gaat heb ik dit jaar ook mijn esta weer nodig. *\o/* Hopelijk wordt het StLouis *\o/* .

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:09

Leuk, dat uitzoeken van prijzen houd ik ook wel van. Onze goedkoopste overnachting lag rond de 65 per 4persoons kamer (2 bedden). De duurste was het hotel bij de ingang van Yellowstone. Ruim 200 per kamer, per nacht. Het was niet eens een heel goed hotel..maar alles is daar al maanden van te voren vol.

Ik ben weer thuis. Goede vlucht gehad, maar nauwelijk kunnen slapen. Om 06.00 kwamen we aan, gisteren. Slapen heb ik uit kunnen rekken tot 22.00 uur en net wakker :)
Maar ben moe! Gelukkig pas zaterdag weer aan het werk.
Laatst bijgewerkt door MissCharlie op 01-08-12 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:11

Mara jullie betalen dan dus per kamer? Dan was het idd voordeliger geweest als ik samen met iemand was geweest maar volgens mij betaal je in dat motel per persoon

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 11:11

Cool Lovely :D

We betalen 45 euro per persoon :D , dus dat is niet echt goedkoop. Maar we slapen wel ín de Grand Canyon (Yavapai lodge), ín Death Valley (Stovepipe Wells), ín Yosemite Park (Curry Village) en ín Bryce Canyon en dan ben je sowieso al een 150 dollar kwijt per nacht. In Vegas slapen we in The Mirage en ik vond San Francisco ook niet echt goedkoop, maar we zitten daar op Lombard Street, wat ook een fijne locatie is. De eerste nachten in LA slapen we in Hollywood, tegen de Hollywood Hills (Hollywood Hills hotel :+ ) wat 5 minuten lopen van The Walk of Fame af is en de laatste nachten slapen we in een Best Western in Redondo Beach wat vlakbij het strand is. We hebben niet echt bezuinigd op de hotels omdat we graag een beetje luxe hebben en vooral een fijne locatie, maar heb wel gekeken naar de goedkoopste prijzen. We zijn nu per persoon voor hotel, vlucht en auto 2000 euro kwijt. Niet echt goedkoop maar goed, ben ook al 3 jaar aan het sparen en dit wordt de reis van ons leven :D .

Wij hebben geboekt bij Airberlin, die hebben blijkbaar rechtstreekse vluchten naar LA. Ik wist ook niet dat dat ging maar blijkbaar wel :D . En dat was in Januari ook nog het goedkoopste!