USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:17

Waarmee vlieg je? Klinkt namelijk als arke :P
Ik kreeg drinken bij de maaltijd en nog 2 à 3 keer wat water. Maar ik had op het vliegveld al drinken gekocht en laten sealen. Was goedkoper dan het flesje Spa voor 5 euro in het vliegtuig :+
vanuit de vs was het helemaal goedkoop, eerst door de douane en dan drinken kopen. Dus hoef je niets te sealen en kon ik halve liters meenemen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:24

met delta, maar staat niks van op de site
Vijf euro slik :') gaat sealen worden. De vliegtuig prijs is vooral niet duur genoeg hahah

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:27

Ik had daardoor in ieder geval wel goedkopere blikjes en flesjes mee (mocht op Schiphol helaas niet meer dan 0.33 cl meenemen, dus de halve liters kwamen er niet in. Wel 6 blikjes van 0.33 cl :+ en wat water :) stond wel op de display wat mee mocht gelukkig :) )

Yasmine

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 03:20

Als je een internationale vlucht hebt, krijg je gewoon gratis drinken, hoor. Ook met nationale vluchten. Tenminste, als je met Delta/British/American Airways etc. vliegt. Alcohol hangt er vanaf, soms moet je betalen, soms niet. Ze komen 2 à 3 keer met het karretje langs (frisdrank, fruitsap, alcohol etc.) en dan nog een paar keren met koffie/thee/water/fruitsap. En als je dorst heb, kan je gewoon aan een flight attendant vragen of je nog wat te drinken mag.

Ik zit nu te wachten op mijn overstap in Denver, wat is het hier saai :+

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:18

Dat betalen voor je ESTA heb ik ook niet eerder gezien. Zag dat het 14 dollar kost. Stomme Amerikanen.

Wat drinken betreft hebben wij eigenlijk altijd voldoende gehad. Ben gevlogen met Lufthansa (Star Alliance) en Delta. Maar misschien is het in de afgelopen jaren wel minder geworden. We zullen het meemaken. Wij vliegen met Condor, rechtstreekse vlucht dus ik hoop wel dat we goed verzorgd worden want het is een lange zit.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:23

Mijn ouders zijn in november met Lufthansa gevlogen toen ze mij in Vancouver kwamen bezoeken, rechtstreeks vanuit Amsterdam (10u oid?) en die vonden het een heel goede maatschappij. Voordien hebben we alleen met Delta, British/American gevlogen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:47

BraveSpots schreef:
Hoe zit dat trouwens met de tranfer van JFK naar Manhattan? Ik heb begrepen dat de Airtrain het goedkoopste is, maar dat je dan moet overstappen op de metro om helemaal goed op je bestemming te geraken?

Is dat gemakkelijk te doen of kan je voor die moeite beter gewoon een taxi nemen?

Ik neem altijd een shuttle busje. Je stapt voor je hotel uit en het is iets van 20 dollar. Nadeel is echter wel dat je kans hebt dat je eerst langs andere hotels komt. Maar ik vind dat niet erg.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:50

Is het niet zo dat je de alcoholische drankjes moet betalen? Want op zo'n lange vlucht is het normaal dat je drinken en eten gratis krijgt. Naja bij ArkeFly dan weer niet, maar dat is een verhaal apart :+

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:10

Nadir schreef:
$ 100 voor een taxi ritje naar het hotel? Dat is wel een beetje te veel van het goede hoor!
Wij hebben afgelopen zomer $ 55 betaald voor de rit JFK - Midtown Manhattan.

Zelfde hier. $ 100,- is wel erg schandalig. Wij betaalden vanaf New Ark naar Times Square $54,- inclusief tip en tol.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:14

purny schreef:
Is het niet zo dat je de alcoholische drankjes moet betalen? Want op zo'n lange vlucht is het normaal dat je drinken en eten gratis krijgt. Naja bij ArkeFly dan weer niet, maar dat is een verhaal apart :+

Bij United moest je voor alcohol idd wel betalen. Alle andere soorten drinken kon je gewoon gratis en naar behoeven krijgen.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:36

Iemand een idee hoe het met KLM zit qua eten en drinken?

Kun je op schiphol achter de douane drinken kopen en als je dat in laat sealen dan mag je het gewoon op drinken in het vliegtuig? Begrijp ik dat goed?
En hoe zit het met eten? Mag je dit wel meenemen vanaf huis?

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:37

EvaC schreef:
Nadir schreef:
$ 100 voor een taxi ritje naar het hotel? Dat is wel een beetje te veel van het goede hoor!
Wij hebben afgelopen zomer $ 55 betaald voor de rit JFK - Midtown Manhattan.

Zelfde hier. $ 100,- is wel erg schandalig. Wij betaalden vanaf New Ark naar Times Square $54,- inclusief tip en tol.

Als je een illegale cab neemt vragen ze idd al snel $100. Normale prijs is rond de $45 exclusief tol & tips (vanaf JFK).

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 10:38

Zefana schreef:

Kun je op schiphol achter de douane drinken kopen en als je dat in laat sealen dan mag je het gewoon op drinken in het vliegtuig? Begrijp ik dat goed?

Als je voorbij de douane wat te drinken koopt, mag je dit gewoon meenemen aan boord. Ik had vorig jaar (toen ik met KLM vloog) thuis wat krentenbolletjes gemaakt en ook dit kon ik gewoon meenemen (maar alles wat overblijft wel aan boord weggooien - het mag de douane in de VS weer niet door).

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 12:33

Heeft er nog iemand een tip voor een goede creditcard. Wij hebben er nog geen, en hebben er voor America 1 nodig. Wij gaan hem verder niet veel gebruiken (mischien een enkele keer voor internetaankopen, ticketkaartjes e.d.)

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:03

Gewoon bij je bankrekening aanvragen?

De kosten verschillen volgens mij niet zoveel. Ik betaalde €30 ongeveer.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:22

MacavityL schreef:
Als je een illegale cab neemt vragen ze idd al snel $100. Normale prijs is rond de $45 exclusief tol & tips (vanaf JFK).

Als je mijn ouders zou kennen, zou je weten dat die echt geen illegale taxi pakken hoor. :')
De laatste vakanties waren de ritjes altijd rond de 80 dollar en daar komt dan nog zo'n 20 dollar fooi bovenop. Dus totaal 100 dollar. :j

@mag, ik heb een CC van de ANWB. Geen idee wat ik ervoor betaal, maar weet dat toen ik die aanvroeg de voordeligste was en voordeliger dan via mijn bank(en).

Bij de KLM heb ik niet hoeven betalen en kwamen ze regelmatig langs voor drinken en je kon er ook gewoon om vragen. Alles gratis.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:35

Dat is meestal op de langere vluchten. Alle vluchten langer dan 8 uur heb ik nooit hoeven betalen voor eten of drinken. Er is meestal zelfs mogelijkheid om water te halen of om chocola of koekjes te halen. Je moet het net maar even weten.

Zelf heb ik nog kleine flesjes van Air France en die neem ik de komende vluchten wel weer mee.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:04

Dus Delta krijg je sowieso water erbij gratis Yasmine? Handig om te weten :j.

We hebben inmiddels al een vaag idee wat we min of meer gaan doen. En al ingeschreven voor Ground Zero, gelukkig is dat nog gratis.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:13

Alles is gratis, soms moet je alleen betalen voor alcohol. Als je richting Amerika vliegt, krijg je vlak na het opstijgen een drankje (frisdrank/water/fruitsap) en een snack (zakje nootjes/pretzels). Wat later krijg je lunch en weer drank en 1 à 2u voor het landen krijg je nog een snack (sandwich, mini pizza oid) en drank. Op de terugweg naar Europa krijg je drank + snack, avondeten, drank, ontbijt :)

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:46

Ik heb nog nooit betaald voor drinken op de lange afstandsvluchten, behalve soms voor alcohol :) .
En inderdaad, als je dorst hebt kun je gewoon de stewardes vragen of ze wat te drinken brengt, no problem.
Wat ik ook meestal doe is om na de beveiliging een flesje water te kopen voor in het vliegtuig. Ik vind het fijn om regelmatig te drinken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:47

Dat doe ik ook altijd, zorgen dat ik een flesje bij me heb. Handig als je niet altijd om drank wilt vragen of als je pillen moet slikken (bv. reisziekte enz).

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:50

Wij hebben ook nog nooit betaald voor drinken tijdens lange afstandsvluchten. Als ik dorst had ging ik gewoon naar achter wat te drinken halen en gelijk een praatje maken met de stewardessen. Vroeger (vanaf 1997 - 2005) kregen wij alcoholische drankjes ook gratis bij United, ik weet nog wel dat mijn vader van die kleine flesjes Johnny Walker Black Label of Heineken te drinken kreeg

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:50

MacavityL schreef:
Zefana schreef:

Als je voorbij de douane wat te drinken koopt, mag je dit gewoon meenemen aan boord. Ik had vorig jaar (toen ik met KLM vloog) thuis wat krentenbolletjes gemaakt en ook dit kon ik gewoon meenemen (maar alles wat overblijft wel aan boord weggooien - het mag de douane in de VS weer niet door).

Mijn krentenbollen mochten gewoon mee de vs in :j (zat geen vlees of kaas op, was 'droog' )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:52

mag schreef:
Heeft er nog iemand een tip voor een goede creditcard. Wij hebben er nog geen, en hebben er voor America 1 nodig. Wij gaan hem verder niet veel gebruiken (mischien een enkele keer voor internetaankopen, ticketkaartjes e.d.)

Ik was 12,50 kwijt, via de ING studenten rekening.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:52

Wat wij wel hadden bij de afgelopen vlucht een maand terug (was wel naar Toronto, dus weet niet of dat uitmaakt), maar we kwamen pas door de douane, vlak voordat we het vliegtuig ingingen.
Dus tickets checken, paar meter verder douane en hop het vliegtuig in.
Dan kun je dus niet nog effe een flesje water kopen.