USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 18:44

Justy, fijn dat je goed aangekomen bent! Ik wil je blog wel graag lezen! :)

MacavityL, spannend!!

Katja schreef:
Maar daar gaan wel veel uren in zitten met uitzoeken.

En dat is juist het leukste! :D
Ik zou ook voor zelf boeken gaan!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 22:39

Justy schreef:
Hier ook even kort vanuit Arizona: lange reis gehad, aansluiting in Dallas gemist maar goed aangekomen. Als iemand het leuk vindt wil ik wel mijn waarbenjij.nu PB'en :)

Ja graag, kan ik je volgen :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:12

Het is vrijdag zo ver! *\o/* De uren kruipen nu voorbij! :')

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 00:40

Heb dit topic even een poosje helemaal niet gezien - maar heerlijk om alle verhalen te lezen (hoewel de blizzard dan wel weer echt zuur was, Guinevere :( )...

Sander: de Pacific Northwest is méér dan de moeite waard. Voor natuur doe je het hier heel goed en de cultuur vind ik een (onverwachte) verademing. Ik ging hierheen om onderzoek te doen, en nou ja, dat dat hier zou zijn dat was dan wel oke. En straks verlaat ik een stad waar ik mijn hart aan kwijtraakte - aan het land, de mensen, het leven, de cultuur, de stad, het water & de Olympic Mountains. Het is méér dan de moeite waard...

MacavityL: watvoor onderzoek ga je doen? De ambassade alles meegevallen?
Veel plezier Tallie!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:23

Een van de mooiste gebieden van Amerika, die Pacific Northwest, ik vond het er geweldig. En een combi met Yellowstone maakt het helemaal prachtig.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:47

is hier al iemand in alaska geweest?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:16

nee staat wel zeer hoog op mijn to do list :-)

Als er nog mensen zijn die in Juli richting KY komen, we zijn een dag aan het organiseren om een bezoek te brengen aan paard van het jaar Zenyatta!!! Op afspraak kan je met een kleine groep naar de ranch komen om haar in levende lijve te ontmoeten...

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:37

Ik heb net mijn CC opgehaald.. (helemaal trots :D )
Alleen de post van de bank wil nog niet komen. Ik had afgelopen week maar gebeld omdat het nou toch wel erg lang duurde,
bleek dat ie lang klaar lag. Maar had de brief dus nooit gekregen. Haal ik hem net op, blijkt dat ik ook al een brief gehad zou moeten
hebben met de pincode.. Nooit ook maar 1 brief van de bank gehad. >;)

Hoe zit dat eigenlijk met geld opnemen in de us met je cc? Stop je die gewoon in een apparaat of wat?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 16:40

Michael, nee, heb je plannen om naar Alaska te gaan?

HCRanch, leuk dat jullie dat organiseren!

Debbie, fijn dat je je CC hebt. Hij werkt verder in gebruik hetzelfde als een pinpas.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:49

CC is hetzelfde als een pinpas in gebruik maar kost je vaak behoorlijk wat geld per opname dus dat moet je echt alleen doen als het absoluut niet anders kan.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 16:55

Niet vergeten altijd je ID mee te nemen als je met een CC afrekent, wordt hier vrijwel overal naar gevraagd. En als het om verschillen gaat: je mag altijd even het bonnetje tekenen na betaling :)

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:15

je kan ook gewoon met je bankpas pinnen hoor

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:45

Ja.. CC is ook meer voor nood en voor als we nog besluiten een auto te huren ;)

Als ik met mijn pinpas geld opneem kost me dat ook geld toch? Hoe lopen die verhoudingen ongeveer?

Weten jullie ook hoe het zit met prijzen in de winkel en belasting? De prijzen daar worden zonder belasting aangegeven ofzo?
(Ik hoor in ieder geval altijd verhalen dat je nooit weet hoeveel je moet afrekenen? )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:49

Pinpas is een beetje afhankelijk van wat voor pas je hebt. Wij betalen €0,10 per opname bij pinnen met met de CC is het dacht ik €5,- dus dat scheelt nogal.

Prijzen worden inderdaad zonder belasting aangegeven in winkels. Je kunt vooraf even opzoeken wel percentage het is dan kun je het in ieder geval globaal uitrekenen. De belasting verschilt per staat.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:51

@HC ranch, als we al jullie kant opkomen,dan is dan denk ik niet in juli.Jammer,had best mee gewild.
Alaska,staat ook nog op ons lijstje,maar dat is zo'n bestemming die je 's zomers moet doen en dan blijf ik liever hier.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:12

Oh.. dat wordt inderdaad met de pinpas pinnen dus!
Dat met belasting in winkels is lastig zeg!

Ik zit echt nog met honderden vragen := Maar heb gelukkig nog 3 maanden en 4 dagen :j
Dus ik zal jullie de komende tijd nog flink lastig vallen!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:01

Debbie schreef:
Weten jullie ook hoe het zit met prijzen in de winkel en belasting? De prijzen daar worden zonder belasting aangegeven ofzo?
(Ik hoor in ieder geval altijd verhalen dat je nooit weet hoeveel je moet afrekenen? )

Daar kwam ik ook achter, mijn hotel was iets duurder dan ik had verwacht :+

Mijn trip zit er alweer op, ik zit nu op Tucson International Airport op mijn vlucht te wachten :) Ik wil nog helemaal niet naar huis en ik ben blij dat ik in maart alweer terug mag!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:35

Oeh hoe was het? En hoe is het weer daar?? Lekker dat je over 2 maanden alweer terug kan ;)

Wat betreft CC. Ik kwam er net achter dat er op mijn creditcard D.(+achternaam) staat..
Maar mijn officiële namen zijn: B.R.(+achternaam). Kan ik daarmee in de problemen komen als ik moet legitimeren bij cc gebruik?

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:37

Geen idee Debbie, het zou zomaar kunnen... Misschien even bellen met je bank?

Het was echt geweldig, heb er geen woorden voor. En het is hier zo mooi! Het weer was heerlijk, eerste paar dagen zo rond de 18 graden en de laatste 3/4 dagen tussen de 22 en 25 graden. En hier schijnt letterlijk altijd de zon 8-)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:40

Oooh lekker zeg Justy :D
Jammer dat je alweer naar huis moet dan ;)

Denk dat het wel belangrijk is dat je naam juist op je creditcard staat?
Misschien dat ze daar over kunnen gaan zeiken := ?

Mijn ticket is ook geboekt!
Ik vertrek 21 april naar Fremont (San Francisco airport) :)
Hoop dat het dan een beetje lekker weer is!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:34

ja ik zit voorzichtig naar alaska te kijken maar dat zal wel niet in 2011 gaan denk ik.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 16:09

Fijn dat je het leuk hebt gehad Justy, ik ga de rest van je blog zo even lezen. :j
Die temperaturen klinken iig heerlijk!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:23

Ik heb even een vraagje

Voor mensen die een camper huren en gaan toeren bij welk bedrijf en hoe regelde jullie dat?
Heb wel wat gevonden maar dan moet ik in LA starten en ook daar inleveren.
Kosten vallen mee camper met ticket ong 1700 pp

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:00

Wij hebben altijd gehuurd bij Jan Doets (onduidelijke offertes!) en Tioga Tours. De laatste vinden wij super, zij geven offertes van de diverse Amerikaanse verhuurbedrijven, zodat je kan vergelijken. Jan Doets wil je alleen een camper verhuren zonder extra kosten als je bij hen ook de tickets afneemt. Bij Tioga ben je daar vrij in, je kan alleen de camper huren, maar ook bijvoorbeeld de vluchten of zelfs campings/hotels door hen laten boeken. En een one way is altijd mogelijk, alleen betaal je bijna altijd wel drop off kosten.

Mijn advies voor een camper: Road Bear via Tioga, altijd goed. Voor- en naseizoen scheelt de helft in huur (voor Independence Day en na Labour day). Als je dat kan regelen, buiten de schoolvakanties, heb je de mooiste temperaturen én de goedkoopste reis. En vroeg boeken (voor 31 oktober of 31 december voor het seizoen erna) levert behoorlijk korting op.

Boek nooit rechtstreeks bij de Amerikaanse verhuurder, dat kost je heel veel geld aan verzekeringen. Je bent altijd goedkoper uit via een Europese tussenpersoon.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 01:45

Ik ben ook (alweer een weekje) terug, dus het is hoog tijd om de volgende vakantie te plannen! :Y)

Helaas heeft mijn manager mijn vakantie verzoek nog niet goed gekeurd, dus ik durf nog niet te boeken maar hopelijk kunnen we begin April voor 1,5-2 weken richting het zuid-westen voor het standaard rondje langs de grote parken.