geocaching international

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 21:17

ach, je wordt gewoon steeds slimmer. Of geslepener. :D
We hebben bijna 10% mysteries gedaan.
We wonen in een buurt waar mensen steeds tegen elkaar opbieden met mysteries, haha.
We hebben er zelf ook een gemaakt: GC3TE1P

Ik weet nog niet waar die rood-groen naar toe gaat. Ga het ook niet uitwerken, want te ver van ons verwijderd.

Jacqvaliant

Re: geocaching international

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:02

We hebben het antwoord. (dankzij slimme schoonbroer) en de coordinaten even bij de legger gecheckt en hij is goed. Dus binnen kort zullen we er weer een smiley in Den Helder bij hebben. En nog even in de leer bij mij schoonbroer, want ja het antwoord is leuk, maar ik wil ook graag weten hoe haha.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:25

Jacqvaliant schreef:
We hebben het antwoord. (dankzij slimme schoonbroer) en de coordinaten even bij de legger gecheckt en hij is goed. Dus binnen kort zullen we er weer een smiley in Den Helder bij hebben. En nog even in de leer bij mij schoonbroer, want ja het antwoord is leuk, maar ik wil ook graag weten hoe haha.

Hm .. voor de moeite die ik voor je heb gedaan verwacht ik eigenlijk wel iets meer ..

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:28

ik denk dat het binair is. Dus rood is 0 en groen is 1 en dan 1 regel per getal. Maar ik heb er nog niet zo heel goed naar gekeken. Denk dat de maker van de puzzel het ook niet zo tof vind als de oplossing op een forum terug te vinden is.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:55

Klopt, het is 8inderdaad niet de bedoeling. :)
Was ook niet heel serieus bedoeld. De kans dat ik richting den Helder ga cache is minimaal. succes verder! :)

Jacqvaliant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:49

@pjer en Bertie nee ik zal ook niet het antwoord hier zetten, ik zal wel de uitleg van mijn schoonbroer hier zetten. Miscchien is het dan duidelijker. ( voor mij nog niet, maar ben dan ook van nature blond ;-) )
Computer-karakters bestaan uit 8 bits (enen en nullen).

Er staan 8 blokjes naast elkaar, dus dat is dan 8 bit en dus 1 karakter.

Iedere bit staat voor een waarde als deze bit 1 is (in dit geval groen):

de 1e van rechts is 1,

de 2e is 2,

de 3e is 4,

de 4e is 8,

de 5e is 16,

de 6e is 32,

de 7e is 64,

en de 8e is 128

Als de bit 0 is staat de waarde ook voor 0.

Deze waardes bij elkaar optellen en dan weet je het nummer van het karakter.

Dit karakter kan je dan opzoeken in een ascii tabel (even googlen… of de volgende link gebruiken: http://www.asciitabel.nl/)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 11:19

Voor de geocachers onder ons, ik vond laatst in de buurt van een cache een munzee-QR. Ik heb m gescand, en bekeken wat het was. Ook een spelsoort waarbij QR-codes op coördinaten te vinden zijn. Op de site, en het mapje daarvan zag ik dat er meerdere (dicht) bij geocaches liggen, gezien de namen.. :)

Wie van jullie kent het spel, en speelt het ook? Het gaat dus ook om een 'speurtocht', maar dan naar QR codes. Je kan er punten mee verdienen, alleen de fun moet ik denk ik nog even meekrijgen.. ;)
http://www.munzee.nl

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:53

mag ik me als geocacher ook hier in het topic toevoegen?
Ben nog wel een beginnend cacher. Voorheen al vaak met iemand meegeweest en sinds een jaar ongeveer mn eigen account waarmee ik er nu 32 gevonden heb. Nog niet veel, maar ach.

Merk alleen dat ik voor de meeste puzzels toch te blond ben nog, of nog te onervaren :P

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:00

Ik denk dat je dat snel genoeg doorkrijgt door lekker door te cachen. :) Ik ben net over de 200 heen, maar ben soms blij dat we met meerdere zijn. Doe de multi's vaak met vrienden erbij. Gezellig, en je kan samen de puzzels / vraagstukken bekijken en bespreken.

Binnenkort gaan we weer wat nachtcaches te grazen nemen, en er zelf een uitzetten. :)

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 22:00

Is er iemand van jullie naar het derde Brugse Beer-evenement geweest?
Voor iedereen die er niet is geweest, het is absoluut een aanrader voor volgend jaar! *\o/*
Het was niet alleen prachtig weer, de initatie-caches werden en masse opgelost, en overal kwam je andere cachers tegen om een praatje te slaan en samen te zoeken en te loggen!
Zo heb ik mijn trackable uit Spanje naar de Verenigde Staten zien vertrekken! *D

Itrichta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:15

Morgen ga ik naar een beginners event.
Ik heb ondertussen wel een gps gekocht.
Hoop zo vast ervaring op te kunnen doen met een multi lopen.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:51

Leuk!
Denk vooral niet dat mensen die 'met elkaar in gesprek zijn' niet open zouden staan voor JOU!
Breek maar in, in zo'n gesprek. Ik weet wel zeker dat ze het heel leuk vinden om een 'beginner' in te wijden in de ins en outs!

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 16:03

Het is wel een beetje stil geworden in dit topic /3
Vorige week ben ik op trektocht geweest in Drenthe, Gasselte, Grolloo, Orvelte, Grolloo en weer Gasselte. Routes voor de GPS zijn aangeleverd door mijn verblijfsadres.
Het bleek erg fijn te rijden met de route op de GPS. Uiteraard ook wat caches erop gezet en zowaar heb ik er een stuk of 6 te paard kunnen doen.
Uiteraard heb ik her en der mijn Sina cachemuntje achtergelaten.

Het boomkroonpad hiervoor moest ik even pen lenen en heb ik meteen een foto laten maken.
Afbeelding

Lepidopteria,lekker zoeken met veel gras.
Afbeelding

Orvelterbrug, cache lag gelukkig niet echt onder de brug, dus ik kon er goed bij.
Afbeelding

Overzicht routes: 3 paardenroutes en 2 kleinere fietsroutes om te cachen (een wherigo en een tradi waar ik de volgende dag te paard langs kwam)
Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 21:11

Wat leuk zeg!!! Ook dat je nog even op de foto bent gezet :D

Zelf ben ik ook nog wel actief. Alleen niet wekelijks meer in vakanties. Heb nog 4 TB's liggen die ik binnenkort hopelijk weer op reis kan sturen.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:50

millie schreef:
Het is wel een beetje stil geworden in dit topic /3
Vorige week ben ik op trektocht geweest in Drenthe, Gasselte, Grolloo, Orvelte, Grolloo en weer Gasselte. Routes voor de GPS zijn aangeleverd door mijn verblijfsadres.
Het bleek erg fijn te rijden met de route op de GPS. Uiteraard ook wat caches erop gezet en zowaar heb ik er een stuk of 6 te paard kunnen doen.
Uiteraard heb ik her en der mijn Sina cachemuntje achtergelaten.

Het boomkroonpad hiervoor moest ik even pen lenen en heb ik meteen een foto laten maken.
[ Afbeelding ]

Lepidopteria,lekker zoeken met veel gras.
[ Afbeelding ]

Orvelterbrug, cache lag gelukkig niet echt onder de brug, dus ik kon er goed bij.
[ Afbeelding ]

Overzicht routes: 3 paardenroutes en 2 kleinere fietsroutes om te cachen (een wherigo en een tradi waar ik de volgende dag te paard langs kwam)
[ Afbeelding ]

Je hebt een prachtig gebied van Nederland ontdekt.
En daarbij ook een gebied met een aantal cachers die mooie routes uitzetten!
Het is goed cachen op de Hondsrug! :j

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:35

Vandaag zijn we met 6 anderen van 11:00 tot 16:00 ergens bezig geweest voorbereidingen te treffen voor een speciale ervaring voor 2 mensen die met pensioen zijn.
We bereiden een 5/5 voor. Maximum score voor 'vinden', en terrein ook maximaal moeilijk.
Ze weten nog van niets, maar ze gaan een boom ingetakeld worden. Twintig meter hoog, op 7 juli. Alles is nu 'in place'.
We zijn al sinds november aan het plannen, partners in crime. Paar keer bij ons thuis een samenzweringsbijeenkomst. Wat hebben we gelachen!
De voorbereiding is misschien wel spannender dan de uitvoering. :)
Ik durf het hier wel te melden, omdat het om Duitse vrienden gaat, die niet op Bokt zitten.

dreumesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:40

Zondag de Posbank onveilig gemaakt en gister in Deventer een cache gelopen. Blijft altijd weer leuk :)

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 11:52

Ben nu druk bezig met cacheroutes maken voor mn zomervakantie in italie. Ga er met de auto naartoe, heb nu een hele lijst gemaakt met caches naast de autobahn (voornamelijk bij parkeerplaatsen langs de autobahn). nu nog een lijstje maken met caches in de Italiaanse bergen.
Iemand nog aanraders bij het Idromeer, Ledromeer, Iseomeer of Gardameer?

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 19:51

Ik zou je aanraden om een pocket query te maken van het gebied of van de route en die dan te sorteren op het aantal favorieten. Zelf vind ik het leuker om 1 hele goeie cache te doen dan een paar oprapers.
Zelf heb ik dat onlangs in België zo gedaan en ik heb echt een paar onwijs leuke caches gedaan.
Gisteren ben ik naar Nijmegen op en neer geweest (ik had een excuus dat mijn dochter op kijkavond moest voor een studentenkamer) om de bonus van een hele leuke serie (met veel favorieten) te gaan doen. De serie had ik een paar weken eerder al gedaan en gevonden middels het sorteren op favorieten.
Je moet wel premium member zijn. Zo niet dan kan ik hem wel voor je maken denk ik.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 20:14

KylaLover schreef:
Ben nu druk bezig met cacheroutes maken voor mn zomervakantie in italie. Ga er met de auto naartoe, heb nu een hele lijst gemaakt met caches naast de autobahn (voornamelijk bij parkeerplaatsen langs de autobahn). Nu nog een lijstje maken met caches in de Italiaanse bergen.
Iemand nog aanraders bij het Idromeer, Ledromeer, Iseomeer of Gardameer?

Ken je de Pocket Query Along a Route?
Je moet er wel premium member voor zijn.
En als je premum member bent kun je natuurlijk gemakkelijk Pocket Queries maken. Je kiest een cache zo ongeveer waaromheen je een kring wilt maken. Je selecteert wat je wel of niet wilt.
Wij maken dan met behulp van GSAK een selectie van wat wel of niet in ons GPS apparaat wordt opgenomen. Zelf hebben we een Garmin Oregon 550, en inmiddels ook een Garmin Montana 650.
De x50 staat voor 'foto'. Het is echt geweldig om foto's te kunnen maken. De foto's worden automatisch getagd met coördinaten. Een gewoon fototoestel kun je thuis laten, en je hoeft niet meer op te schrijven waar je een foto gemaakt hebt. Helemaal geweldig!

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 23:40

Ben (nog) geen premium member (sta ook pas op 35 founds). Pocket Query zegt me dus ook nog niets.
Verder cache ik momenteel nog met mn iPhone, wel beetje aan t orienteren naar een GPS maar zie daarmee door de bomen het bos niet. Als ik ergens geen verstand van heb dan is het daarvan wel.
Vroeger wel eens een paar caches gedaan met de Garmin eTrex H (geloof ik dat t was), was op zich wel makkelijk, maar mn iPhone heeft een kleinere afwijking dan die Garmin die ik toen een poosje geleend had.

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:14

Hier ook een geocacher. Ik doe het samen met mijn man. We doen het nu 1,5 ongeveer. En hebben 7 eigen caches verstopt. Wij hebben gewoon makkelijke gedaan omdat hier in de omgeving niet vee makkelijke zijn. Willen nog wel een route of puzzel maken. Wij doen het nu nog met onze mobiele telefoons. Wel een keer een gps gehuurd en willen op den duur toch wel een kopen. Maar tot nu toe kunnen we ze heel goed vinden met de telefoon.

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 23:48

KylaLover schreef:
Ben (nog) geen premium member (sta ook pas op 35 founds). Pocket Query zegt me dus ook nog niets.
Verder cache ik momenteel nog met mn iPhone, wel beetje aan t orienteren naar een GPS maar zie daarmee door de bomen het bos niet. Als ik ergens geen verstand van heb dan is het daarvan wel.
Vroeger wel eens een paar caches gedaan met de Garmin eTrex H (geloof ik dat t was), was op zich wel makkelijk, maar mn iPhone heeft een kleinere afwijking dan die Garmin die ik toen een poosje geleend had.

Okay, ik denk niet dat je op je iphone caches kunt binnenhalen om "off-line" te bekijken. Ik neem aan dat je ze "real time" opzoekt met je internetverbinding?
Voordeel van gps is dat je vooraf van alles kan inladen. In het plaatje een resultaat van een pocket query, die daarna gesorteerd is op aantal favorieten. Dit is rond het Gardameer en dan zie je wat de best beoordeelde caches zijn.
Afbeelding

millie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:30

conejo schreef:
Hier ook een geocacher. Ik doe het samen met mijn man. We doen het nu 1,5 ongeveer. En hebben 7 eigen caches verstopt. Wij hebben gewoon makkelijke gedaan omdat hier in de omgeving niet vee makkelijke zijn. Willen nog wel een route of puzzel maken. Wij doen het nu nog met onze mobiele telefoons. Wel een keer een gps gehuurd en willen op den duur toch wel een kopen. Maar tot nu toe kunnen we ze heel goed vinden met de telefoon.

Makkelijk, maar wel leuk hoop ik? :)

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 10:20

Wat we zo lezen in de log vinden weel mensen ze erg leuk, krijgen regelmatig ook een favorieten. We hebben het wel in een erg leuk en mooi gebied gedaan (pensionstallen in Bennekom) en een in onze voortuin (whiep, Wageningen). Deze vinden veel bijzonder.