ehm...ja, daar zit wat in! Mijn man vond het ook een geweldig huis. Helaas werk ik in omg. Amersfoort en mijn man omg. Utrecht. Niet echt handig. Hij wilde de paardestallen wel slopen en er een motor/auto werkplaats van maken...ja ja, dochterlief en ik keken hem gelijk boos aan! Ach en straks in Florida kunnen we ons ook vergapen aan die huizen daar.....zucht...
Utrecht is maar 15 minuten hier vandaan Stallen slopen is wel heel zonde ja!
moonsparkle
Geplaatst: 15-06-10 16:03
Ik kom hier even binnen vallen. Ben inmiddels al 4 keer in amerika geweest en wil volgend jaar heel graag weer. Kijk er nu al naar uit terwijl ik nog niet eens weet of het haalbaar is aangezien we ook voor een huurhuis aan het kijken zijn
Prijsverschil zou nu wel tegenvallen gezien de val van de Euro. Maar het zal met sommige merken nog wel schelen. Ik had een rijtje ruitersportzaken maar kan dat nergens meer terugvinden. Dit is in ieder geval eentje die ik wilde bezoeken maar niet heb kunnen vinden met de Tomtom. http://www.tackshackocala.com/
Li_lee_yang
Geplaatst: 19-06-10 11:54
ppff nog 27 dagen. Gister gebeld met de tante uit Denver, het was er nu 32 graden. Het is een indisch vrouwtje en maakte zich nu al druk om wat ze allemaal moest koken voor ons
Ik zie nog wel een beetje op tegen het vliegen, ga van de week wel op zoek naar wat goede boeken om mee te nemen.
Weten jullie dat trouwens, als wij van New York naar Denver vliegen, en van Denver naar Nederland, hebben we maar een uur om over te stappen. Worden je koffers dan automatisch overgeplaatst? Iedereen zegt van wel, maar ik als stresskip wil het zeker weten!
Ojaa, weten jullie iets typisch nederlands, wat leuk is als cadeau, iets wat ze in Amerika echt niet hebben
Ik zou er niet op rekenen dat je koffers automatisch worden overgeplaatst bij het overstappen. Zou dat toch even checken. Een uur overstaptijd is wel weinig, zeker als je opnieuw moet inchecken...
Dan ga ik toch nog maar even bellen, Vriendin en schoonmoeder hadden de ervaring dat dat wel werd gedaan. maar scheelt een hoop stress als ik het zeker weet!
MoniqueT
Geplaatst: 19-06-10 12:28
In New York zal je zeker je koffers zelf van de band moeten halen nadat je door immigrations bent geweest. Je moet namelijk ALTIJD op de eerste luchthaven van aankomst in Amerika zelf je koffers door de douane brengen. Achter de douane lever je ze weer in. Je moet dan wellicht ook opnieuw door security.
Een uur overstaptijd in New York is erg krap, zeker als dat op JFK is. Op Newark gaat het vaak wat vlotter. Maar wij rekenen minstens twee uur voor zo'n overstap. Ik wil je niet nerveus maken, maar als je via een reisbureau hebt geboekt zou ik toch eens bellen of er niet nog een latere vlucht naar Denver gaat.
Mocht je je vlucht missen, dan zal de maatschappij je proberen op een van de volgende vluchten richting Denver te krijgen.
Op de terugreis wordt je bagage wel gewoon doorgelabeld en zie je die pas terug in Nederland. Een uur is dan te halen, maar nog steeds niet ruim. Met wat vertraging bij het opstijgen, wordt het wellicht nog rennen, maar je hoeft in elk geval niet door immigrations en douane.
Je overstap zit dus in Minneapolis en je vliegt op dat moment alleen binnenlands. Dan worden je koffers wel doorgelabeld en heb je er geen omkijken meer naar. Tenminste, als je dit als één ticket hebt geboekt. Maar ik denk het wel, lijkt op KLM (Minneapolis is een echte KLM-hub). Dan moet je het wel halen in een uur, wel doorlopen, geen koffie leuten of zo;-)
Het is echt alleen zo dat je bij binnenkomst in Amerika altijd die koffers zelf door de douane moet doen, maar je bent het land dan al 5 dagen geleden binnen gegaan.
Terug wordt er netjes doorgelabeld, niks aan de hand. Uurtje is kort, maar haalbaar.
Trouwens, Minneapolis is een hele grote stad, geen onbekend plekje. Het allergrootste winkelcentrum van heel Amerika zit er: the Mall of America.
Mooi vliegveld met korte en praktische looplijnen, ideaal voor zo'n overstap. Het is absoluut een van mijn favorieten luchthavens en ik vind het geweldig om daar te landen en op te stijgen. Het is een heel mooi gebied vol bossen, meertjes en riviertjes. Geniet ervan, het is totaal anders dan Denver.
Ben gesloopt want door slecht weer vertraging in Chicago wat mijn vlucht ipv 9:30 lande nu naar 11:15. Weinig slaap gehad.
Ik heb een fantastische tijd gehad. Californie is heel gaaf, mooi maar ook heel saai (woestijn). Washington is heel groen op het moment, erg bijzondere natuur en veel wilde dieren. Ik heb Orka's gezien!!!!
Foto's en rest van het verslag komt als ik bijgeslapen ben...
Over twee weken zit ik er! Ach, MoniqueT, hier is nog een USA freak. Heb zitten juichen tijdens USA-Slovenië. Mijn zoon (13) noemt me idd een USA-freak. Ik heb USA beertjes, een vlag, krukje, schilderijen, kussens, autootje met USA spullen, USA paraplu....Als iemand zou zeggen dat ik daar kon werken met de hele familie, ging ik zó!
Ben erg benieuwd of je vooral Floridafan bent of ook veel gezien/gedaan hebt in andere delen van de USA. Wij hebben niet zo veel met pretparken e.d. dus Florida vonden wij niet echt bijzonder (oeps, mag ik dat zeggen?). Alleen Key West en de Everglades vonden wij wel erg mooi.
Maar het Zuidwesten en vooral het Noordwesten (Montana, Oregon, Washington, Wyoming) vonden wij geweldig. En dit jaar gaan we voor de twee keer naar het Noordoosten.
@Monique : weet jij of de indian summer in september al 'bezig'/begonnen is in het noordoosten? We zijn afgelopen mei weer eens naar de States geweest en we vonden het wel voor herhaling vatbaar Alleen we hadden ons erg verheugd op cinnamonrolls en die hebben we niet gegeten.We 'moeten' dus terug
MoniqueT
Geplaatst: 20-06-10 11:34
Geen cinnamonrolls? Da's ernstig!
September is vrij vroeg voor de fall foliage. Indian summer is trouwens niet het goede woord voor de verkleuring van de bomen. Indian summer staat voor het fenomeen dat er in het najaar vaak nog enkele heel warme dagen zijn.
Fall foliage is de juiste benaming voor de prachtige vlammende verkleuring van de bomen. Eind september begint dat in het allerhoogste noorden vaak en gedurende de maand oktober zakt het af naar het zuiden. De staten Vermont, upstate New York en New Hampshire zijn prachtig! Wij zijn destijds op 2 oktober vertrokken en hadden rond 10 -15 oktober de echte top van de foliage in Vermont en New Hampshire.
Het reisverslag van die reis (blader maar even per dag verder) staat hier.
helaas,da's te laat.We hebben voor de 1e 2 weken van september oppas.Toch maar wat anders verzinnen.... Ja,ik weet het : geen cinnamonrolls,daarom moeten we terug Ga even je verslag bekijken...