Mexico 2009

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Mexico 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:29

Hee Linda.

Ik kijk toch nog stiekem mee oin dit topic en ben wel benieuwd naar foto's. Misschien kan je ze me PB-en of in dit topic plaatsen.
Anders had ik nu in Mexico gezeten en nu ben ik nog aan het werk :( Maarja, misschien gaan we volgend jaar wel heen, ik kom er sowieso nog een keer!
Wanneer ben je terug gekomen Linda? En heb je nog wat gemerkt van de varkensgriep? Volgens Sharon die er nu ziet merk je er toch wel wat van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:44

LindaV schreef:
Volgens mij is het topic een beetje verlaten.. Mocht er nog interesse zijn naar de foto's dan hoor ik het wel!

Zeker nog intresse :D
Laat maar zien, ben erg benieuwd hoor!

Ik hoorde van de ene kant dat de dreiging steeds minder wordt en van de andere kant dat de griep zeker nog niet onder controlle is en mensen niet te makkelijk moeten denken.
Ik blijf hoop houden dat het tegen de tijd dat wij heen gaan alles weer achter de rug is. :D

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:35

Foto's graag :D

Wij vertekken over 2 weken...gaan er gewoon vanuit dat het kan ook omdat we geen berichten hebben gehoord dat het richting Playa is verspreid en de aantallen in Mexico niet erg oplopen...dus duim even mee dat dat zo blijft!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:54

Hee,
ik ben vandaag terug gekomen. Het was top!! Heel mooi hotel bubbelbad alles zat erbij. Eigenlijk moet ik zeggen hotels.... Door de griep komen er veel te weinig mensen naar mexico. De vliegtuigen gaan vol naar nederland maar komen leeg terug. Daarom moest het resort waar wij in nzaten sluiten. De eerste week was het erg druk de laatste week heel rustig. De laatste 4 dagen moesten wij dus in een zusterhotel van het hotel waar we eigenlijk zaten doorbrengen. Dit was ook een prachtig resort dus een ramp was het niet,maar je moet toch meerdere keren je koffers inpakken. Het was helemaal geweldig. Zulke dingen merk je dus wel, op t vliegveld liepen er ook mensen met mondkapjes en wij moesten getemperatuurd worden en een gezondheidsverklaring invullen. In playa del carmen zelf merk je weinig, je ziet af en toe een mond kapje maar het valt erg mee. Wij hebben 1200 fotos gemaakt, schandalig haha!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:25

Welk hotel zat je sharona? Wat heb je allemaal gedaan?
Kom maar op met die foto's :D

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:36

resort dicht :o... oke... das wel apart... waar zaten jullie dan?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:16

2e geval in Nl ontdekt, ze had gevlogen vanuit Cancun..staat alleen niet waar de vrouw in Mexico is geweest...zou wel handig zijn als je weet waar iemand dan is geweest in Mexico.. *sjucht*

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:55

Voor Bambi en mijzelf geen mexico meer dit jaar... maarrrr volgend jaar willen we dan zeker gaan. Na wat informatie te hebben ingewonnen over die NL mevrouw die via Cancun was gevlogen, besloten dat het niet verstandig is te gaan als er ook een mogelijke besmettingshaard is op Yucatan. Enorm balen natuurlijk... We vertrekken nu 21 mei naar de Dominicaanse republiek...

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:25

Sansje: balen zeg!
Dominicaanse republiek is ook leuk!
M'n vriend zegt dat de Dominicaanse republiek wel heel erg mooi is maar niet erg veilig. Je kunt wel bij je resort blijven maar zodra je een stadje in wil is het wel onveilig met berovingen enzo.
Bambi: waar ga jij nu heen? Of ga je nog gewoon naar Mexico?

Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk alsnog naar Mexico.

LindaV: ik ben toch wel benieuwd naar de foto's!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:44

ik zat eerst in sandos caracol beach en spa resort en laatste paar dagen in sandos playacar.... Dus wel van zelfde uh hoe zeg je dat, eigenaar zeg maar.... Jaa zal proberen snel foto's te plaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:57

Mijn vriend is ook al eens eerder naar de Dom. Rep. geweest.
Erg mooi daar, wil hij graag met mij ook nog eens naar toe.
Heb hem niks horen zeggen over eventuele criminaliteit. Ga er van uit dat het niet erger is dan op Curacao. Daar werden wij toen ook voor gewaarschuwd maar viel achteraf reuze mee.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:51

Bambi gaat met Sans mee, wij gaan samen ;)
Ik baal nogsteeds als een stekker :(

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:54

Tis idd nog steeds jammer... en berichten wisselen sterk... rtl zegt: mexicaanse griep is over hoogtepunt heen... nos zegt: steeds meer besmettingen mexicaanse griep... en de overheidsinformatie zegt: ga vooral liever niet naar mexico... uhhh tsjah en nou moeten we t nog steeds snappen???

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:15

RTL en NOS zijn het indd niet met elkaar eens....
Nou ja denken dat RIVM het meeste weet dus daar moeten we dan maar op vertrouwen en proberen ons te verheugen op DR...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:07

Ik ben net met Ntlie_ naar het reisbureau geweest. Wij gaan pas 22 augustus, maar wilden kijken of we onze reis konden omboeken naar de Dom. Rep. Helaas kan dit pas 14 dagen van te voren. Dus laten we het nu zo staan! Volgens het reisbureau viel het wel mee met de omboekingen en dergelijke

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:19

Als je 22 aug gaat zou ik lekker afwachten hoor. Goede kans dat het dan wel over is!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:57

bambi76 schreef:
Bambi gaat met Sans mee, wij gaan samen ;)
Ik baal nogsteeds als een stekker :(

Haha, oke dat had ik eerst niet in de gaten :P

@ Casperrr en Ntlie_: inderdaad gewoon even afwachten. Je weet niet wat er in de komende maanden nog gaat gebeuren.
Opzich heb je 14 dagen van tevoren nog wel de mogelijkheid om om te boeken maar toen wij om wilden boeken was er niet heel veel keus meer. Maar wij boekten ook 5 dagen van tevoren pas om.

Ik vind het nog steeds wel raar dat de overheid van NL geen negatief reisadvies heeft afgegeven. Ze geven wel als advies om vooral liever niet naar mexico te gaan voor niet essentiële reizen. Maar toch dwingen ze sommige mensen om wel te gaan omdat niet elk reisbureau volgens mij de mogelijkheid geeft om om te boeken. En dan ben je gewoon je geld kwijt.

Maarja, mijn reisbureau en die van jullie (bambi en Sans) geeft gelukkig wel de mogelijkheid om om te boeken. Waar hadden jullie je reis geboekt? Ik bij Neckermann.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:03

Wij bij Arke, zat wel bepaalde "beperking" aan het gratis omboeken het moest een bestemming zijn waar Arkefly op vliegt.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:19

Oke.

Ja bij ons kon je omboeken t/m 31-5 als vertrekdatum. En wel bij Neckermann zelf maar niet perse bij neckermann fly (ik weet niet eens of Neckermann wel een eigen vliegtuig heeft?).

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:37

Weet ook niet of Neckerman zelf vliegt..geloof van niet...

Wij moesten ook uiterlijk dan 27 mei vliegen.
We hadden ook Jamaica op het oog, maar daar ging het eerste voor ons beschikbare vliegtuig op 28 mei.

Wil nu stoelreservering doen...zit in dubio wel of niet vlakbij wc? Gaat het stinken op die lange vluchten? :o

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:26

@ Bambi: Jamaica heb ik helemaal geen goede verhalen over gehoord. Ik las op zoover dat dat niet echt veilig is. Een stel was met slagersmessen achterna gezeten.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:18

Wij hebben bij D-reizen geboekt.

Jamaica zou mij niet zo snel aanspreken.

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:20

Ik heb me nu toch een verhaal. Werd gebeld of het niet beter was ofik een weekend thuis bleef. Was van plan te gaan werken maar ze waren bang dat ik t virus over zou brengen ofzo.... terwijl ik nergenssss last van heb. Beetje overdreven.....

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 17:21

casperrr schreef:
Wij hebben bij D-reizen geboekt.

Jamaica zou mij niet zo snel aanspreken.

:n Mij ook niet. :Y)

Als Mexico niet door mocht gaan wordt het de Dom. Republiek.. :))
Maarja misschien is het over een maand of 2 wel helemaal weg... Hoop ik.. := :+

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:55

ja en ik nog kijken voor de malediven, heb het op een schreeuwen gezet toen ik de prijs zag.,...... :+