Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:01

Oei, dat is wel heel zuur! Is het geen optie om te vliegen of een taxi te nemen? Tenzij het een lange afstand is natuurlijk, dan wordt de taxi wel erg duur. Of een auto huren eventueel?

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:25

Bij mij werd er eigenlijk alleen maar naar mijn reisverzekering gevraagd bij de douane maar het is wel slim gewoon goed voorbereid te zijn en stel je wil nog wel wat rondreizen geef je snel meer uit dan gepland. Wel balen van die bus zeg, als je in calgary strand en van shoppen houd zou ik echt naar het chinookcentre gaan.
Ik zit momenteel in Vancouver gisteren naar die capilano bridge geweest maar wat was dat een tegenvaller. Zometeen gaan we doorreizen naar Vancouver island, gelukkig maar want de stad is iets teveel contrast met de prairie :o.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:35

Vliegen is niet echt een optie omdat ik niet veel "dichterbij" kom en dit ook erg duur is. Taxi gaat waarschijnlijk ook extreem veel kosten. Het is namelijk nog een 700km naar mn eindbestemming haha

Ach, kan ik tenmimste wat rondkijken! Heb wellicht al een host gevonden voor deze 2 dagen dus dat moet goed komen :)

Shoppen ben ik niet zo van, maar wellicht zijn er wat leuke bijzienswaardigheden in Calgary?

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 16:49

SuperAssie schreef:
Vliegen is niet echt een optie omdat ik niet veel "dichterbij" kom en dit ook erg duur is. Taxi gaat waarschijnlijk ook extreem veel kosten. Het is namelijk nog een 700km naar mn eindbestemming haha

Ach, kan ik tenmimste wat rondkijken! Heb wellicht al een host gevonden voor deze 2 dagen dus dat moet goed komen :)

Shoppen ben ik niet zo van, maar wellicht zijn er wat leuke bijzienswaardigheden in Calgary?

Oh ik lees even mee, wij gaan op onze reis ook naar Calgary!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:26

In calgary weet ik alleen de mall te vinden haha. Banff is vlakbij en dat is zeker de moeite wel waard!

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:27

In calgary weet ik alleen de mall te vinden haha. Banff is vlakbij en dat is zeker de moeite wel waard!

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:32

Lottexxx schreef:

Ja die hebben we ook in planning staan, we hadden gehoopt nog ergens in Calgary een rodeo show te kunnen mee maken, maar over het algemeen (volgens reisbureau ) zijn deze alleen in juli

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:20

Frustratie alom hier _O-
Net een nieuwe host gevonden en geboekt, controleer ik nog eens de busticket site is nu ineens die van 2 juli ook uitverkocht |o
En ik maar wachten tot dat geld eindelijk op mijn creditcard is bijgeschreven.. Ik kan waarschijnlijk ook niet alvast dat ticket boeken als mijn card nog "leeg" is, of wel? Ik vermoed dat mijn geld er dinsdag of uiterlijk woensdag op moet staan maar voor hetzelfde geld zit ik dan nog een week "vast" in Calgary omdat tegen die tijd alle bussen vol zijn of zo..

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:41

Dat is zonde van je tijd om vast te zitten n Calgary. Kun je niet gewoon boeken of kun je niet rood staan? Hoogseizoen is natuurlijk super druk dus alles zal snel vol zijn.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 06:48

Ik zou wel gewoon boeken en desnoods gewoon daar wat cash opnemen. Mijn Nederlandse betaalpas word nergens gepakt een creditcard is dus wel heel handig.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 08:43

lennylenny schreef:
Dat is zonde van je tijd om vast te zitten n Calgary. Kun je niet gewoon boeken of kun je niet rood staan? Hoogseizoen is natuurlijk super druk dus alles zal snel vol zijn.

Rood staan is helaas niet mogelijk met een prepaid creditcard..
Ik zal gewoon even moeten afwachten dus helaas. Hopelijk staat het geld er snel op en ben ik van de spanning af. "Gelukkig" ben ik 3 maanden in Canada dus ik mis wel iets, maar niet mijn halve verblijf gelukkig :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 19:47

Angela_ schreef:
Heeft er iemand toevallig ook ervaring met de grens oversteken naar Canada per auto vanuit de USA? Hoe lang moet rekening aan wachttijd etc?

Wij hebben dit gedaan met een camper, wachttijd viel mee. Niet vergeten een ESTA aan te vragen, die is verplicht (wij hadden deze niet aangevraagd en daardoor duurde het voor ons langer bij de grens)

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 21:46

Lottexxx schreef:
Ik zou wel gewoon boeken en desnoods gewoon daar wat cash opnemen. Mijn Nederlandse betaalpas word nergens gepakt een creditcard is dus wel heel handig.

wij hebben ook veel verhalen al gehoord en ook op zoover gelezen dat met name de bankpassen van de rabobank veel geweigerd worden in canada.

weten jullie misschien ook hoe het met de levensmiddelen zit in canada, hebben ze daar net als hier groentes als prei, bloemkool enzzz.
broodmeel? Brinta?
wel handig om te weten aangezien we met 2 kinderen gaan??

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:23

Groentes hebben ze hier idd veel hetzelfde, alleen courgette kan ik bijna nergens vinden.
Broodmeel hebben ze hier ook, brinta geen idee van.

Met mijn ING pas kan ik bij de geldautomaten gewoon pinnen. Creditcard gebruik ik alleen voor parkeergeld, autohuur en bij de benzinepomp. De rest gaat allemaal cash.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:26

Ik heb Rabobank en nog nergens gebruikt, bij supermarkt etc. accepteren ze m niet, heb bij een geldautomaat nog niet geprobeerd eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:33

Ik kan gewoon geld opnemen met mijn rabobank pas.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 05:00

Geld opnemen gaat inderdaad wel goed, alleen pinnen lukt bij mij nooit. Cash of creditcard is het makkelijkst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 05:10

Volgens mij gaat pinnen met geen enkele bankpas. :P Ik gebruik gewoon altijd mijn creditcard.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:13

Groentes is hetzelfde, brinta hebben ze ook maar dan heet het geen brinta natuurlijk. Over eten zou ik me geen zorgen maken.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:07

Busticket is geboekt, ben ik van die stress ook weer af :Y)
Nu alleen nog laatste dingetjes kopen en uitzoeken wat ik allemaal mee moet nemen. Blijkt best lastig zegmaar :+
Nog 3 weekjes *\o/*

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 16:58

n is volgens het reisburo het ETA formulier pas in nov dit jaar verplicht? beetje gek staat nergens vermeld.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 17:56

Volgens alle berichten die ik heb gelezen is het eTA per 15 maart 2016 verplicht geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 18:31

Als ik de link van Blacky94 op de vorige pagina aanklik, staat er op deze pagina dit:
New entry requirement now in effect: visa-exempt foreign nationals are expected to have an Electronic Travel Authorization (eTA) to fly to or transit through Canada. Exceptions include U.S. citizens, and travellers with a valid Canadian visa.

Dus dan zou je er geen nodig hebben als je een visum hebt?

Over vanaf wanneer deze geldig is:
Note: Until September 29, 2016, travellers who do not have an eTA can board their flight, as long as they have appropriate travel documents, such as a valid passport. During this leniency period, border services officers can let travellers arriving without an eTA into the country, as long as they meet the other requirements to enter Canada. Find answers to your questions about the leniency period.

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:36

Spruit schreef:
Als ik de link van Blacky94 op de vorige pagina aanklik, staat er op deze pagina dit:
New entry requirement now in effect: visa-exempt foreign nationals are expected to have an Electronic Travel Authorization (eTA) to fly to or transit through Canada. Exceptions include U.S. citizens, and travellers with a valid Canadian visa.

Dus dan zou je er geen nodig hebben als je een visum hebt?

Over vanaf wanneer deze geldig is:
Note: Until September 29, 2016, travellers who do not have an eTA can board their flight, as long as they have appropriate travel documents, such as a valid passport. During this leniency period, border services officers can let travellers arriving without an eTA into the country, as long as they meet the other requirements to enter Canada. Find answers to your questions about the leniency period.

Duidelijk dank je wel hoor! Het is niet officieel nodig pas eind sept!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 20:59

Whohoo, ik heb een baan in Canada! Bij melkveehouders die erg druk zijn met de fokkerij en hierdoor ook met embryo's en shows :D