Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tibamar

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:12

Iemand hier ervaring met walvissen bekijken op Vancouver Island? Waar kan dat het best ben ik benieuwd naar

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 09:14

ergens tussen mijn berichten staat waar wij het toen hebben gedaan! even klikken op "geplaatst"

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:27

Victoria, Tofino, Ucluelet, allemaal goede locaties om te whale watchen.

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:39

Zijn jullie bekent met het ETA formulier? Is dit verplicht?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:42

Vanaf maart dit jaar is het verplicht, ja.
Is een soort toeristen visum. Kost je welgeteld iets meer dan 4 euro, echt de moeite waard :P
Overigens was het toen ik ging nog niet verplicht, dus ik weet niet hoe ze er bij de douane mee omgaan.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 20:57

Ik heb een ETA moeten aanvragen, paspoort bij de hand houden paar dingen invullen en betalen bij douane kunnen ze adhv jou paspoort zien dat je een ETA hebt, ik had voor zekerheid mail van betaling geprint maar was gewoon ook goed

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:50

Ik heb m toevallig een paar dagen geleden aangevraagd maar dat stelt niet zoveel voor. Had een paar uur later een approved status in mn email.

Maar hoe ze daar bij de douane mee omgaan weet ik niet. Ik ga misschien onverwachts in juli nog even naar Canada maar omdat het nog niet zeker is, ik niet wist hoe lang die aanvraag duurde en hij nog geen €5 was had ik m voor de zekerheid maar alvast aangevraagd :')

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 10:52

Blacky94 schreef:
Ik heb m toevallig een paar dagen geleden aangevraagd maar dat stelt niet zoveel voor. Had een paar uur later een approved status in mn email.

Maar hoe ze daar bij de douane mee omgaan weet ik niet. Ik ga misschien onverwachts in juli nog even naar Canada maar omdat het nog niet zeker is, ik niet wist hoe lang die aanvraag duurde en hij nog geen €5 was had ik m voor de zekerheid maar alvast aangevraagd :')

Wij zullen ze vanavond gaan aanvragen, ben benieuwd of ze er naar kijken !

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:41

Blacky94 schreef:

Weet jij toevallig nog waar je deze hebt aangevraagd , wij kwamen uit op €19 pp. Per aanvraag?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 14:49

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:55

Blacky94 schreef:
De site van citizenship and immigration zelf, ben je $7 pp voor kwijt.
Ik heb m op mn telefoon ingevuld maar ik zal ff de link voor je opzoeken :)

Edit;

http://www.cic.gc.ca/english/visit/visas.asp

Super dank je wel, heb hem gevonden

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:12

Zooo balen de campground crystel cove .. Op vancouver island bij tofino is al helemaal vol voor aug!!
Hebben jullie nog leuke ideeën? Voor die regio?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 11:21

Ucluelet kun je proberen, ligt naast Tofino maar is iets minder toeristisch.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:15

Ik heb indd ook 19 euro betaald voor mijn ETA maar ach wat zijn die paar euro haha

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:07

lennylenny schreef:
Ucluelet kun je proberen, ligt naast Tofino maar is iets minder toeristisch.

daar hebben we ook naar gekeken, maar volgens alle informatie is dat erg berust op surfers! weet niet of dat handig is met 2 kinderen!

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:08

SuperAssie schreef:
Ik heb indd ook 19 euro betaald voor mijn ETA maar ach wat zijn die paar euro haha

ahh neeeeee 19 euro is niets als je de hele reis bekijkt :9

wij gaan met zijn 6en, ruim 3 weken. Tel maar op

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:02

Nee dat valt reuze mee met surfers, dan is Tofino erger.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:51

ETA kan moeilijk over gedaan mogen. Wij hadden het betaald maar na "we kunnen het niet terugvinden" bij het incheck konden we mooi naar huis, opnieuw betalen en de dag erna vertrekken vanuit Canada naar US.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:02

Wellicht een domme vraag maar ik stel 'm toch _O-

Ik weet dat een van de eisen van de douane is dan je een bepaald bedrag moet hebben om jezelf te onderhouden. Nu is dat voor mij geen probleem, maar vroeg me af of je dat bedrag echt "Bij" je moet hebben. Ik heb namelijk een prepaid creditcard aangeschaft die ik wil gebruiken. Ik wil daar ongeveer 1000 euro opzetten(dat vind ik nog best veel voor 3 maanden tijd). Mijn zus heeft al mijn gegevens en kan indien nodig makkelijk geld erbij zetten.

Is het dus voldoende om "thuis" nog geld te hebben of kan ik er beter voor zorgen dat ik te veel meeneem?

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:49

Superassie, mij werd gezegd 1850 CAD als bewijs dus wel iets meer dan €1000, zou een printscreen van je bank account meenemen, heb ik ook gedaan dan doen ze zeker niet moeilijk.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:03

Dan zet ik er voor de zekerheid gewoon 2000 euro op en neem ik een afschrift van mijn bank mee! Bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 05:13

Kun je niet beter een gewone creditcard aanvragen? Ben je dat geld niet kwijt als je je prepaid creditcard kwijt raakt?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:24

Anthea schreef:
Kun je niet beter een gewone creditcard aanvragen? Ben je dat geld niet kwijt als je je prepaid creditcard kwijt raakt?

Nee hoor, het werkt hetzelfde als een gewone creditcard alleen zonder risico op schulden en hoge rentes bij rood staan etc. Als het op is, is het op namelijk. Ik heb ook gewoon en pincode etc. Als mijn bankpas gewoon overal gebruikt kon worden had ik niet eens een creditcard aangevraagd maar met risico daarop nu dus deze. Werkt prima :j

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:46

Haha, ik zit alweer 1,5 maand in Canada en nu zie ik dit topic pas := super leuk, als ik morgen weer achter mijn laptop zit ga ik jullie verhalen eens lezen!

Wat betreft de creditcard: ik had er geen toen ik naar Canada vertrok en de dienstdoende border officer vroeg er niet eens naar. Alleen de standaard vragen zoals waar we heen gingen, en waarom daarheen. Misschien scheelde het ook dat de vriendin waarmee ik samen reis, wel een creditcard heeft, alhoewel zij daar ook geen vragen over kreeg.

De ETA is belangrijk om aan te vragen, het wordt bij aankomst gecheckt. Een Nederlandse die bij ons in het vliegtuig zat had 'm niet, gelukkig is het toen door de vingers gezien aangezien het nog niet zolang verplicht is.

Is er toevallig iemand die nu dichtbij Williams Lake, BC, zit? O:)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 07:58

Baalmomentje hier!
Ik kon mijn busticket niet eerder boeken ivm mijn creditcard die dus pas pasgeleden is aangekomen, en nu is de busreis die ik wilde boeken vol voor die datum + de dag erna..

Mijn Airbnb hosts zitten helaas ook vol voor de dag erna dus kan niet langer blijven. Ik zal dus nu eerst op zoek moeten naar een andere host(of een hotel mocht ik er geen vinden) en ook een busticket 2 dagen later boeken.
Ik baal wel flink. Het is op zich geen ramp en krijg nu dan ook de kans om Calgary wat beter te verkennen maar jammer is het zeker!