Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 09:07

Cheetahfan schreef:
Ik kom even heel asociaal binnenvallen, maar ik vlieg zondag naar Samos (Kokkari) en las dat mensen hier daar ook geweest zijn! Hebben jullie nog leuke tips voor het stadje zelf en in de omgeving? Leuke restaurantjes, of activiteiten? :D

Hoe was het? :)
Ik ga over een paar weken naar Samos :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 10:40

Lisan89 schreef:
Ik heb de afgelopen 20-25 pagina's meegelezen, ook al een keer gevraagd maar nog niks kunnen vinden, op 20 augustus vertrekken vriend en ik naar Mykonos en vervolgens naar Santorini.
Tips zijn heel welkom!

Mykonos...ben ik net geweest. Zal buiten het hoogseizoen wel prachtig zijn. Ik vond het voor nu te druk.
Gebied rond de oude haven is erg leuk.

Santorini is net zo druk maar spreekt mij meer aan.(ook meer van gezien) vooral uiteraard het uitzicht in Oia. Maar vergeet ook niet een paar dorpjes in het binnenland te bezoeken. Die vond ik persoonlijk nog leuker.

In Oia vooral doorlopen tot helemaal achterin. Daar is een rooftoprestaurant. Waanzinnig uitzicht en heel erg lekker eten. En verhoudingsgewijs heel goedkoop.
Je hebt daar heel veel dure bars die rustig 300 euro voor een flesje wijn durven vragen om daar van bet uitzicht te genieten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:15

Afbeelding

We liggen verwaaid op Paros. Meltemi is echt full-blown.
We hebben hier ook nieuwe buren...
Marco Bosato :=

Electra63

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:27

Ben je nog op Paros? Wel leuk toch? Dat is 30 jaar geleden, dat ik daar voor t laatst ben geweest.
Op Syros is veel discussie momenteel. Sommigen willen meer buitenlandse touristen, voor de economie en verwijzen naar Paros.
Syros had altijd veel Griekse toeristen, maar dat is door alle problemen natuurlijk terug gelopen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:35

Ik vind Syros zwaar ondergewaardeerd
Het is zo’n mooi eiland. Niet te rustig maar ook niet te massaal. Veel mooie dingen te zien. Voelt echt Grieks aan. Maar dan wel modern.

Ik zal eerlijk zijn. Mikonos vond ik niks aan. Zielloos.
Syros is veel authentieker.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:43

Oh en Paros is heel erg leuk.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 19:53

Oh heerlijk! Ik heb woensdag nog een operatie gehad. De laatste is over 5 weken.
Nu kriebelt het toch om nog een weekje griekenland te doen. Ik knapte daar zo op....

Het zou dan in ieder geval met vliegveld en liefst max 3 uur vliegen zijn....

En het wordt superlast minute omdat ik dan zeker wel goed genoeg opgeknapt moet zijn.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:25

Wat een <3 mooie foto Natasja!!
Krijg nu helemaal zin om weer heen te gaan. Moet nog 6 weken wachten en nog steeds niks geboekt :o
Wil eigenlijk wel vliegen vanaf Groningen, lekker dichtbij. En wil liefst all-inclusief, vertrek 14-18 september en minimaal 11 dagen. Mocht iemand nog een leuke aanbieding tegenkomen hoor :D ik het graag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:54

NatasjavE schreef:
Ik vind Syros zwaar ondergewaardeerd
Het is zo’n mooi eiland. Niet te rustig maar ook niet te massaal. Veel mooie dingen te zien. Voelt echt Grieks aan. Maar dan wel modern.

Ik zal eerlijk zijn. Mikonos vond ik niks aan. Zielloos.
Syros is veel authentieker.

Klopt.... maar Syros wilde nooit geen buitenlandse toeristen. Die hadden ze niet echt nodig. Maar nu willen sommigen Syrianie toch buitenlandse toeristen gaan werven. Dus dat leidt tot veel discussie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 21:55

Bonnelover schreef:
Wat een <3 mooie foto Natasja!!
Krijg nu helemaal zin om weer heen te gaan. Moet nog 6 weken wachten en nog steeds niks geboekt :o
Wil eigenlijk wel vliegen vanaf Groningen, lekker dichtbij. En wil liefst all-inclusief, vertrek 14-18 september en minimaal 11 dagen. Mocht iemand nog een leuke aanbieding tegenkomen hoor :D ik het graag.

Sunweb heeft veel aanbiedingen. Maar ik geloof niert veel all-in in Griekenland

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 22:40

Ik blijf van mening dat Griekenland en All-inclusive niet in een zin samen horen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:07

NatasjavE schreef:
Ik blijf van mening dat Griekenland en All-inclusive niet in een zin samen horen.

Alleen in die massale toeristen gebieden met enorm veel jeugd.
Maar die ontwijk ik altijd.

Je hebt helemaal gelijk. Je kan zo onwijs lekker en vaak niet te duur uit eten dat het gewoon zonde is om all in te zitten.
Mijn broertje en ik zijn 8 dagen geweest. Elke dag uit eten. Overdag ergens lunchen. 2 excursies. Lekker veel terrasjes gepakt. En waren ter plekke ong 500€ p.p. Kwijt. En dan heb ik ook nog wat souvenirs gekocht en een slof sigaretten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 23:57

NatasjavE schreef:

En toch doe ik het elk jaar. Maar dan wel de kleinere hotels die dat ook aanbieden, dat probeer ik wel uit te zoeken. Voor ons is het puur gemakzucht om in de ochtend gewoon te kunnen ontbijten en voor het gemak als we een dag bij hotel/zwembad blijven..

Verder gaan wij evengoed veel de hort op en uit eten..

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 00:43

Wij doen dit ook al jaren. Beetje gemak zodat ik niet naar hotel hoef te slepen met drinken. En gaan ook regelmatig op pad met auto en eten dan wat onderweg. Zeker in het binnenland erg leuk om te doen. Maar wil ook wel eens een dagje lekker onderuit bij het zwembad met een boek.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-18 07:19

NatasjavE schreef:

_/-\o_ exact mijn mening. Heerlijk om lokale tentjes af te gaan en te proberen.

Ik ben aan het aftellen.

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 09:56

Zaterdag vertrek ik naar Lefkas voor 2 weken *\%/* super last minute geboekt en heel veel zin in!
Zijn hier ook Lefkas-kenners die nog tips hebben? Denk aan niet-door-toeristen ontdekte dorpjes en restaurantjes, leuke routes en bezienswaardigheden om te verkennen per scooter? :wow:
Ik weet dat de stranden geweldig zijn, maar meestal genieten we het meest van de ‘verborgen pareltjes’ van het eiland. Iemand met tips?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:45

Fitzroy schreef:
NatasjavE schreef:

_/-\o_ exact mijn mening. Heerlijk om lokale tentjes af te gaan en te proberen.

Ik ben aan het aftellen.

Het is ook helemaal niet zo ontwikkeld daar, qua all inclusive. Toch niet waar wij zaten op Kreta. Daar hebben we echt moeten zoeken voor een kwaliteitsvolle All In en zelfs daar stopte de All In om 22u ‘s avonds en moest je betalen. De kwaliteit van de drank was dan ook beter , eerlijk gezegd.

Het is ook niet omdat je all-in neemt dat je niet lokaal gaat eten, wij zaten een dag aan het zwembad, en gingen dan een dag met de auto op pad en bleven eten bij de locals, en wisselden zo af.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:50

Ik heb tot nu toe ook geen goede ervaringen met de combinatie griekenland en all inclusive. Het was niet slecht, maar voor mijn vakantie wil ik wel een goede all inclusive. Het mooie aan vakanties in griekenland vind ik persoonlijk juist dat het authentiek, kleinschalig en enigzins eenvoudig is. Daar gaat altijd mijn voorkeur naar uit.

Wij gaan de 31e naar Skopelos. Ik heb al zitten kijken wat we echt moeten zien en doen. Hebben jullie nog tips? :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:46

Ik heb in mijn leven maar een keer in een goede All-in gezeten.

Dat was op Curaçao en Bonaire. En dat was echt hogere prijsklasse. (Betaald door werkgever)
Maar ik heb in Turkije en Egypte All-in gezeten...nou vreselijk. Ontbijt gaat nog maar de rest van dat eten....vreselijk.
Om over de animatie maar te zwijgen :=
Vreselijk ook om te moeten ontbijten voor een bepaald tijdstip. Voor mij dan he..

Ik ga nu s’ochtends brood halen en dan zet ik het ontbijt klaar. Iedereen wordt wakker en schuift lekker aan.
Voor mij is het zo’n lekker moment in de ochtend. Ik ga dan ergens in mijn eentje lekker koffie drinken en winkeltjes kijken.

Iedereen is helemaal verschillend uiteraard. :) wat de een heerlijk vind vind de ander vreselijk.
Maar All-in doet mij teveel aan mijn werk denken. :') (3 keer per jaar heb ik een vergader bijeenkomst/training) en dan zitten we allemaal in een groot hotel)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:48

Celine_Mirte schreef:
Zaterdag vertrek ik naar Lefkas voor 2 weken *\%/* super last minute geboekt en heel veel zin in!
Zijn hier ook Lefkas-kenners die nog tips hebben? Denk aan niet-door-toeristen ontdekte dorpjes en restaurantjes, leuke routes en bezienswaardigheden om te verkennen per scooter? :wow:
Ik weet dat de stranden geweldig zijn, maar meestal genieten we het meest van de ‘verborgen pareltjes’ van het eiland. Iemand met tips?

Veel plezier!

Via welke site/organisatie heb je geboekt? Ik wil eind september nog een weekje weg, maar mn man wordt morgen geopereerd, dus moeten ff afwachten met boeken. Ik ga voor een last-minute. Ik hoor zo veel positieve ervaringen !

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:52

Oh wij hebben overigens nu wel een pech momentje. De motor van de boot start niet meer ;(
Ik hoop dat hij nog te redden is....tis al zo’n oud beesje die boot.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 14:29

Ik ga in september 8 dagen naar Kreta. *\o/*
Kan niet wachten! Even aftellen nog.

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:03

Electra63 schreef:
Celine_Mirte schreef:

Veel plezier!

Via welke site/organisatie heb je geboekt? Ik wil eind september nog een weekje weg, maar mn man wordt morgen geopereerd, dus moeten ff afwachten met boeken. Ik ga voor een last-minute. Ik hoor zo veel positieve ervaringen !

Via Ross Holidays. Met Corendon hebben we ook al eens geluk gehad, maar via Ross bevalt eigenlijk heel goed.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 15:05

Love_Laugh schreef:
Ik ga in september 8 dagen naar Kreta. *\o/*
Kan niet wachten! Even aftellen nog.

Ik ben 2 weken in Kreta geweest, waar ga je heen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 17:07

Ik vind Griekenland gewoon veel te leuk om AI te gaan.
Wij hebben het 1 x in Mexico gedaan in een 5 sterren resort met veel verschillende restaurants en ik vond het echt fantastisch, maar niet voor Griekenland.

Natascha, wat een pech. Is hij nog aan de praat te krijgen ?

Electra, ook TUI en Sunweb bieden leuke lastminutes aan. Ook kun je ticketspy of vakantiepiraten in de gaten houden.