USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:15

Annash schreef:
Is hier iemand wel eens in Oklahoma (City) geweest?

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

World show quarter horses!!!!!

Annash
Blogger

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:57

Is dat iets wat je altijd kunt opzoeken/bezoeken of een jaarlijks evenement oid?

Alle tips voor Oklahoma City/omgeving zijn in ieder geval welkom. Ik heb 2,5 dag vooraf aan mijn tour dus daar wil ik wel een en ander gaan doen. Eventueel een auto huren en ergens heen rijden. :-)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:25

Annash schreef:
Is dat iets wat je altijd kunt opzoeken/bezoeken of een jaarlijks evenement oid?

Alle tips voor Oklahoma City/omgeving zijn in ieder geval welkom. Ik heb 2,5 dag vooraf aan mijn tour dus daar wil ik wel een en ander gaan doen. Eventueel een auto huren en ergens heen rijden. :-)

http://www.aqha.com/Showing/World-Show/Schedule.aspx

Wij vonden het geweldig. We kregen ook de tip ons aan te melden, als Nederlander zijnde, waarbij we alle dagen gratis entree kregen!!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 14:40

November... dat gaat 'm helaas niet worden. :') Of de lijst moet heel tijd geüpdatet worden met data door het hele jaar heen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:38

Annash schreef:
Is hier iemand wel eens in Oklahoma (City) geweest?
Ja, maar dat is al heel lang geleden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 15:51

Zojuist nog een couchsurfer die blijkbaar zijn couch wil uitlenen hihi. Ik kijk nog even aan, wil wel graag snel gaan boeken. Ik kan het op safe spelen en 4 dagen voor Manhattan/NYC rekenen en mocht ik geen adresje hebben gewoon een motelletje zoeken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:42

Paar fotootjes van LA:

Afbeelding
Union Square

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Chinese Theater

Afbeelding
<3

Afbeelding
Tatoo shop van LA Ink

Afbeelding

Afbeelding
Sjans met Tha King :+

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:48

purny schreef:
Paar fotootjes van LA:

[ Afbeelding ]

<3

<3 <3

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 22:37

Leuke foto's Purny! Heerlijk die blauwe lucht ook.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 02:03

Toffe foto's!

Earthquake hier in Vegas vannacht :+ Zijn net aangekomen, zo naar de Strip en morgen naar Death Valley. Het is hier zo'n 35 graden.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 08:45

Thanks voor de tips allemaal! Ik neig zelf een beetje naar The Mirage, heerlijk om al die hotels te bekijken haha.

Purny heerlijk herkenbaar je foto's van LA, door dit topic krijg ik helemaal heimwee :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 09:03

Leuke herkenbare foto's Purny!

Oeps Berdien, hoe was dat? Geniet van het warme weer :D

x_spekkie_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:14

Ik kreeg van Nadir de tip om hier te komen kijken :)
Mag ik hier mijn vraag posten?

x_spekkie_x schreef:
Een rondreis door Amerika staat al heel lang op mijn verlanglijstje. Maar wat me tot nu toe altijd tegen gehouden heeft is het volgende: ik wil liever niet alleen op reis :) en ik heb niemand in mijn omgeving die dezelfde reis zou willen maken. Naar groepsreizen heb ik gekeken, vanuit Nederland, maar die vind ik persoonlijk belachelijk duur. Voor €2500 twee weken naar Amerika met vlucht en verblijf (met een vreemde, eenpersoonstoeslag is vaak nog eens €1000), terwijl ik voor hetzelfde geld een reis kan samenstellen van drie weken waarbij zelfs het eten en de excursies zijn inbegrepen. Kortom, ik wil best met een groepsreis mee, maar vind de prijzen die ik bij Nederlandse organisaties vind veel te hoog.

Ik dacht, misschien hebben mensen op Bokt ervaring met reizen door de Verenigde Staten en kunnen jullie mij tips geven. Ik sta open voor alle manieren van reizen, mits de prijs-kwaliteit-verhouding goed is. Ik dacht zelf aan een budget van zo'n €1000 per week (all-in: vlucht, verblijf, reiskosten, eten, excursies) met een reisperiode van 2-4 weken.
Ik heb geen voorkeur voor een specifieke regio. Ik wil wel graag vanalles zien, dus denk aan een combinatie cultuur (stad) en natuur.

Hoe kan ik Amerika op een betaalbare manier ontdekken zonder dat ik alleen hoef te reizen? :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:48

Je budget is in elk geval haalbaar (wel afhankelijk van hoeveel excursies ed je wilt doen en wat de kosten hiervan zijn).
Het andere is wat lastiger, dan kom ik ook niet verder dan proberen een reismaatje te vinden die dezelfde plannen heeft via een forum/advertentie. Maar dat blijft natuurlijk ook altijd een risico.

Als je een auto huurt, is het reizen in Amerika, een route uitstippelen en overnachtingen boeken erg gemakkelijk. De grote steden in het Oosten zijn goed toegankelijk met het openbaar vervoer.

x_spekkie_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 09:51

Ja, het zit hem precies in niet alleen willen reizen. Het liefst onderneem ik deze reis met een goede vriendin of een partner. Nu ken ik helaas geen vriendinnen die dezelfde plannen hebben en een partner heb ik niet :7
Misschien zijn er reisorganisaties in Amerika die een 'landarrangement' aanbieden, dus de rondreis zelf, zonder vlucht, ook bedoeld voor internationale reizigers (of in ieder geval dat dit mogelijk is). Mijn engels is prima, dus aansluiten bij zo'n groep lijkt mij geen probleem.
In Nederland ken ik bv Fox, Shoestring, Djoser, Koning Aap etc., maar in Amerika ken ik die organisaties niet. Welke zijn bijvoorbeeld goed aangeschreven? Welke zijn wat avontuurlijker en meer gericht op 20-40 jaar?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:06

Ik zat ook aan een in Amerika georganiseerde rondreis te denken. Maar ik vraag me af of dit veel in kosten zal schelen? Ik hoop voor je dat er iemand is die de tip heeft.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 10:39

Grit schreef:
Ik zat ook aan een in Amerika georganiseerde rondreis te denken. Maar ik vraag me af of dit veel in kosten zal schelen? Ik hoop voor je dat er iemand is die de tip heeft.

Met georganiseerd ben je vaak duurder uit, zeker als je kijkt naar waar de hotels liggen enzo.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:02

x_spekkie_x schreef:
Ja, het zit hem precies in niet alleen willen reizen. Het liefst onderneem ik deze reis met een goede vriendin of een partner. Nu ken ik helaas geen vriendinnen die dezelfde plannen hebben en een partner heb ik niet :7
Misschien zijn er reisorganisaties in Amerika die een 'landarrangement' aanbieden, dus de rondreis zelf, zonder vlucht, ook bedoeld voor internationale reizigers (of in ieder geval dat dit mogelijk is). Mijn engels is prima, dus aansluiten bij zo'n groep lijkt mij geen probleem.
In Nederland ken ik bv Fox, Shoestring, Djoser, Koning Aap etc., maar in Amerika ken ik die organisaties niet. Welke zijn bijvoorbeeld goed aangeschreven? Welke zijn wat avontuurlijker en meer gericht op 20-40 jaar?

Trekamerica is een goede reisorganisatie in Amerika. Je tourgidsen zijn gewoon Amerikaans en voor zover ik weet zijn de groepen bijna allemaal 21+ jaar. Vriendin van me heeft er 2 tours van 1,5 maand mee gedaan en die was ontzettend tevreden. Je betaalt alleen de rondreis zelf, dus vliegtuigtickets boek je zelf.
Contiki is ook een goede organisatie waar ik van vrienden ook erg goede ervaringen over heb gehoord.

x_spekkie_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:28

Trekamerica en Contiki kwam ik net met googelen ook tegen. Fijn om te horen dat dit goede en betrouwbare organisaties zijn +:)+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:08

Bah, al 48 uur thuis en nog zwaar gejetlagged. :-(
Heb het zelden zo erg, 's nachts klaarwakker, overdag een zombie.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:23

Mijn tip is om een hele nachtrust te skippen. Heb ik ook gedaan. Dan de volgende dag om 10 a 12 uur gaan slapen en je hebt je ritme weer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:40

Ik was ook een paar dagen van slag af. Stond in het begin wel normale tijden op en ging normale tijden naar bed, tot ik een keer tot 3 uur 's middags had geslapen toen was ik dr vanaf

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 12:45

Geen last gehad, 's ochtends vroeg op gestaan en naar het werk gegaan, 's avonds was ik dan wel moe genoeg om te gaan slapen..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:02

Ach ja, ben ook weer aan het werk nu, dus zal wel weer in orde komen. Maar ben nu niet in staat om 50 blz tekst te bestuderen. ;-/

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:04

Wij hebben er ook vrij veel last van gehad, maar ook omdat het in NL ineens zo vroeg donker begint te worden. Straks ook weer klok verzetten, is ook altijd leuk voor een weekje moe zijn ;(