Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoesvL

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:34

Gister mijn vliegticket geboekt, 24 mei vlieg ik naar Toronto, 5 minuten erna hoorde ik het bericht over de brand op de radio, kreeg het al even benauwd maar 'gelukkig' niet het gebied waar ik heen ga.
Dit maakt het natuurlijk niet minder erg voor de omwonende daar..

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:44

Elke dag verschijnen er weer nieuwe foto's en filmpjes op internet. Gruwelijk om te zien hoe iedereen in paniek probeert te vluchten, met aan alle kanten vuur en rook. Nu ook een filmpje online waar het letterlijk vonken regent.
Ik hoop dat ze daar snel een enorme bak regen krijgen, of een andere vorm van neerslag.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:44

Ik ook Judith, wat een drama... Helaas zijn de vooruitzichten de komende dagen volgens mij ook niet al te hoopgevend maar lijkt het nu iig wel van bewoond gebied weg te trekken...

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 22:36

Vreselijk van die grote brand...arme mensen die daar nu zijn en moeten vluchten.. :\

Andere vraag ter voorbereiding reis: Iemand een idee/ervaring hoelang je ongeveer als je de leukste dingen gezien wil hebben nodig hebt om te kijken in Banff NP en Jasper NP?

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:56

Ik zou er minstens een week voor uittrekken.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 16:56

Ik ga binnenkort een roadtrip maken met een vriendin die over komt uit Nederland. Wij hebben voor Banff 2 dagen gepland voor Jasper 1.5e dag. Maar we zorgen wel dat we spelling hebben zodat we evt. langer kunnen blijven. :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:51

Hangt er een beetje vanaf wat je wilt doen. Mijn zus en ik hebben, toen ik voor het eerst naar banff/jasper ging iets van een week gedaan. Zo konden we een aantal lange hikes doen. In Banff en Jasper het dorp zelf hebben we misschien een middag besteed.

Het jaar daarna hebben we van vrijdag-zondag Edmonton-water valley - banff - jasper - edmonton gedaan. Geen day hikes gedaan maar wel even lekker weekend rondgetourd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:56

Is dat bij jou in de buurt, linda? Die hoek staat voor volgend jaar zomer op de planning namelijk. Dit jaar gaan we naar het oosten.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:38

Je kan natuurlijk een rondtrip doen en er snel doorheen rijden, maar wil je veel zien en mooie hikes maken, dan heb je wat langer nodig. Het is maar net wat je wilt. Voor Jasper en Banff beide 2 dagen en 1 dag de Icefields Parkway afrijden kan ook goed. Wij zijn er al zo vaak geweest, ken het gebied heel goed maar er zijn nog steeds hikes die ik moet afstrepen op mijn lijstje :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 17:07

Hey Angela, we wonen ca. 4 uur rijden vanaf Banff en Jasper. Voor canadese begrippen om de hoek ;). (En 40min oost van Edmonton, Mocht je op Edmonton vliegen). Dus als je blokje wilt omrijden, zeker doen!

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:37

Hoi allemaal,

Misschien kunnen jullie ons op weg helpen en hebben jullie leuke suggesties.
Wij gaan de hele maand sept trekken met camper coor west canada, we vertrekken vanuit Vancouver.
2kinderen en opa en oma gaan ook mee.
Nu zijn we opzoek naar overnachtingsplekken waar er voor kinderen iets te doen valt, bv zwembad speeltuin.

Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt
Gr Linda

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:45

Op deze site kun je reserveren voor de Nationale Parken. Je kan ook zien of er een speeltuin is of zwemgelegenheid (meer). Reserveren is aan te raden het loopt enorm snel vol. Meestal kun je 3 maanden van tevoren online reserveren. Dat is klaar zitten op 1 juni :D Veel plezier! In Vancouver is ook zoveel leuks te doen, oa science world is leuk voor jong en oud: https://www.scienceworld.ca/

http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/reserve/

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 10:43

HippoLogic schreef:
Op deze site kun je reserveren voor de Nationale Parken. Je kan ook zien of er een speeltuin is of zwemgelegenheid (meer). Reserveren is aan te raden het loopt enorm snel vol. Meestal kun je 3 maanden van tevoren online reserveren. Dat is klaar zitten op 1 juni :D Veel plezier! In Vancouver is ook zoveel leuks te doen, oa science world is leuk voor jong en oud: https://www.scienceworld.ca/

Bedankt voor je link, het reisbureau had indd al geadviseerd om in iedergeval, banff en Jasper en Vancouver island voorafgaand te reserveren.

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 19:59

Ik kom gezellig meelezen (als het niet erg is) :D

Ik ga eind Juli, begin Augustus naar Canada op vakantie, eerst naar Vancouver en daarna naar Campbell River! Een heel avontuur want dit wordt mijn eerste keer buiten Europa en mijn eerste keer vliegen, maar ik heb er ongelovelijk veel zin in!

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 22:01

HippoLogic schreef:

Hoi hoi, jij weet vast wel waar je nog " echte "cowboy en indianen dorpen kan vinden onze route gaat vanuit vc-hope-revelstoke-banff-ice field pw-Jasper -clearwater-whistler-dan de over steek vc island.
Zit er ergens in deze route iets van cowboy stadjes??

Groetjes Linda

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 23:16

Hoi Linda, ik weet net zoveel als jij. Ik ga dit jaar voor het eerst kamperen sinds we in Canada wonen en ... wij gaan naar de Okanagan. Helaas, kan ik je niet helpen.

Wat bedoel je precies met "cowboy stadjes"? :+ Klinkt als een toerist in Nederlands die een dorp zoekt vol mensen op klompen en in klederdracht....

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 05:32

Wat zijn cowboy en indianenstadjes? :+ indianen stadjes zijn de first nation reserves ("indian reserves") maar daar wil je echt niet heen. Vaak vol met drugs, alcohol, moorden en verkrachtingen. Meeste indian reserves zijn erg triest.

Met cowboystadje weet ik niet zo goed wat je voor je ziet :P meadow lake is vrij cowboy bijvoorbeeld, er zijn erg veel cattlefarms rondom daar waar alles nog op de ouderwetse manier gaat. Dat is dus ook op een farm waar ik zat/zit ;)
Maar t stadje zelf is echt niets meer dan grijs betonnen gebouwen. Meeste stadjes/ steden in Canada zijn absoluut niet zoals de europese stadjes.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 05:36

Douglas lake ranch is de grootste working ranch in Canada. Daar vind je nog de echte cowboys, niet de enigste ranch hoor, maar ze bezitten ook een hotel en je kunt ook hun general store bezoeken. http://www.douglaslake.com

http://www.barkerville.ca/ (beetje uit de richting van je route, goldrush town)

Mogelijk kun je nog een rodeo meepikken op je route.

Indianen dorpen (overigens is het in Canada niet echt meer beleefd om "indian" te zeggen, First nations of native kun je beter gebruiken wil je niemand beledigen): Er zijn heel veel indian reserves in Canada, maar niet elke reserve wil je zomaar even gaan rondsnuffelen (het is niet zo romantisch als je in films ziet). Er zijn welk museum e.d. waar je over de historie kunt leren:
http://quaaoutlodge.com/
http://history.alberta.ca/headsmashedin/

Mocht je een echt indian event willen zien, kun je naar Redstone rodeo mountain race gaan kijken ;) (dan zie je dat ze toch nog echt wat "wilds" in hun bloed hebben...).

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:31

Allemaal bedankt voor jullie informatie, Indd me cowboy stadjes bedoel ik dat wat je in de wild west films ziet, paard en wagen, en paarden voor de kroeg en klapdeurtjes.

Wat fijn de info over de "indianen" dat is dus niet echt bevordelijk met twee kinderen.

Bij clearwater zagen we een westernstal waar je ook paardentrips in de wildernis kan maken. Mooi vooruitzicht

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:18

Dat bestaat niet meer :P misschien dat je een soort van een openlucht museum kan vinden waar dit wordt na gedaan. Zoals de link dat Linda je gaf.
Als je echt zelf iets wil ervaren is t misschien leuk om naar een guestranch te gaan waar ze ook met de gasten koeienwerk doen. Zoals een kleine cattledrive oid.
Maar dat gaat dan niks voor je kinderen worden.. en daar hangt vaak toch ook wel een prijskaartje aan.
Rodeos is altijd wel heel leuk om te zien! En de chuckwagonraces ook :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:51

In Ontario heb je oa wel de St. Jacobs farmers market waar nog veel Amish/Mennonites in het gebied met paard en wagen rondrijden. Maar dat is behoorlijk uit de richting en verder ook niet heel cowboy achtig.
Wel een aanrader mocht je er ooit nog in de buurt komen:)

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 01:28

In Alberta/ BC, ergens bij de grens volgens mij, heb je Fort Steele dat is een beetje zo'n cowboystadje/museum dacht ik. Dat schijnt wel heel leuk te zijn.

kwebbelengel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 11:04

Bedankt voor jullie reacties hoor, we hebben gister de route geprobeerd vast te leggen en campground erbij te zoeken. Nu hebben we nog 5 dagen over(jeyyy)

Wat zal leuker zijn, via Banff een paar dagen Calgary of op vancouver island naar Victoria?
Wat zal leuker zijn?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:55

Is beide erg leuk en het ligt er aan wat je zoekt. Victoria zal wel bijna vol zitten ;) maar als je wat verder van Nanaimo of Victoria wat zoekt kun je vast nog wel wat vinden. Gaan jullie met de auto? Heb je al naar de prijzen van de ferry gekeken?
In Calgary heb je een enorme cowboy/ruitersportzaak. Erg gaaf. Heb ik nog goedkoop een leuk eenoor hoofdstelletje gekocht als souvenier (ik neem overal ter wereld een halster of hoofdstel mee als het lukt)

Anyway, beide is erg leuk.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:56

Ik zou geen paar dagen voor Calgary plannen, hooguit 1 dag. Banff, Canmore, Kananaskis is prachtig. Vandaar uit kun je zoveel doen en zien. Op Vancouver Island zou ik naar Tofino/Ucluelet gaan, kun je ook een paar heerlijke dagen hebben!