Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 21:04

Zo weer even bij gelezen, je hebt weer bergen verzet. Vergeet niet de digitale brieven zijn recenter dus hou je daar aan vast.... Komt goed.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 13:40

Het gekke is dat ze beiden (digitaal als papier) dezelfde datum hebben. :? Morgen ga ik bellen.

Onderweg de boompjes ophalen kwamen we van de week dit tegen :D

Afbeelding

Afbeelding

Aan de andere kant ook. Een soort minimuseum met allemaal landbouw werktuigen en een enkele fiets. De oudste die er stond aan spul was van 1870 of zo. <3

En voor vandaag verdrietige gebeurtenis -O- ;( :knuffel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel groeide er van allerhande interessante dingen in de boom die dus een heel eind hol was. Maar helaas de buitenbast begon ook steeds verder los te laten. En de boom ging ook steeds verder scheefhangen. En daardoor helaas een veiligheids risico geworden. Dan ben je minstens 60 jaar oud maar mogelijk zelfs ouder nog en dan moet je omgezaagd worden.

Het hout wordt wel zoveel als kan hergebruikt voor stook. Eerste idee er blijft een stukje staan als standbeeld. Maar helaas te ver hol. Nu gaan ze zo nog twee plakken proberen recht af te zagen. Zodat ik er twee kleine bijzet tafeltjes van kan maken nog hopelijk. Maar het blijft een rotbeslissing |(
Laatst bijgewerkt door karuna op 26-10-25 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 13:50

Veiligheid boven alles.

Het is jammer.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 14:12

oww schijfjes heel goed drogen en dan vullen met epoxy, das gaaf kan met een kleurtje...

kan ik voor je regelen maar moeten echt heel droog zijn.

schijfjes als dat zijn goud waard hihi. in de epoxy wereld dan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-25 15:08

Het zijn wel schijven en geen schijfjes :+ . Doorsnede van de boom onderin ruim 50 cm zo niet meer. Maar eerst inderdaad rustig laten drogen :j .alles bij elkaar is het ruim 1 m3 aan grotere stukken hout van een boom. En een grote overvolle kruiwagen met goed net groter dan aanmaak hout. En een kuubszak aan kleine takjes. Dat was dan jaren en jaren aan leven en veel mirabellen geven. Een puberstek staat ernaast, die is teruggesnoeid in de hoop dat deze wat fatsoenlijker kwa model wordt en kan blijven staan zonder de muur, dak of dakgoot van de garage te slopen, en de vers geplante baby die gekocht en gepland is deze week.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 15:16

Ach wat zonde, maar zo te zien ben je net op tijd, want deze boom had niet hele lang meer :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 16:47

Deze kwamen we onderweg tegen. Handig systeem om te voeren

Afbeelding

En dit is decadent. :') Wel wennen hoor. Navigatie gilde in mijn oor. Die heb ik uitgezet. Cruisecontrol vlak voor huis aangekregen. En de start stop staat weer aan.

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 17:46

De witte lijkt groter.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-25 17:59

Lijkt zo is niet zo. Exact hetzelfde kwa hoogte breedte en lengte. Maar een heel ander uiterlijk. Daarin is wel veel gewijzigd, de neus van de nieuwe is ook veel hoger. En door het imperiaal lijkt hij ook hoger, die gaat er in nederland af en in de verkoop.

Inmiddels heb ik ook een franse volgchip in mijn arm, :+ ik moest eigenlijk volgende week de griepprik in nederland maar kan het me niet veroorloven ziek ervan te zijn ivm te druk. Aangezien we hier (helaas) toch nog niet wegkomen kan ik nu er ziek van worden. Ik red het nog niet om terug rijden en zeker niet binnen 1 dag, dus helaas jammer stemmen dit jaar voor het allereerst kan niet gebeuren. Ik baal ervan maar de bus kwam tussendoor en we moeten met twee bussen terug rijden. De nieuwe laten staan is geen optie. Gv kan pas met kerst deze kant weer mee op.

Dat gaat razendsnel, je gaat naar de apotheek vraagt om de griepprik. En hup koelkast gaat open het wordt geregistreerd in je dossier, naar een hokje appart en hup de prik erin. :P En uiteraard daarna een lang praatje. Je komt hier bijna nergens weg zonder een sociaal gesprek. Zelfs de garage deed daar aan mee :')

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:13

Kan ook door de foto komen dat die groter lijkt. De witte staat vooraan en de grijze wat meer naar achteren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 18:49

Mooie bus!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 21:37

Hele mooie bus!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 13:55

Dank voor de bus, het is gewoon weer een trafic maar ze hebben het uiterlijk flink aangepakt :j . Blijft bizar dat het een nederlandse bus is geweest :+

Afgelopen dagen weer 18/20 kilo walnoten geraapt. En langzaam aan komt er een beetje soort van einde in zicht. Overal blad dus het is echt goed zoeken. Maarbestaag iedere keer even rapen en dan weer goed rusten met het poptje hoog dan kom je er ook wel.

Vanmorgen is de heg voor het grootste deel in de breedte gesnoeid, gv is nog bezig met de laatste meters, de hoogte moet ik nog even over nadenken. En ik heb de laatste frambozen geplukt van het jaar. Deze kook ik en daarna de vriezer in in een bakje.

Het is zowaar droog en zonnig weer na een mistige start. Wel raar om niet te kunnen stemmen. -O- Maar het is niet anders.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 14:11

Even met de bladblazer licht er overheen om de blaadjes weg te blazen?

Fijn dat je een nieuwe bus hebt en dat er schot in het gezeur lijkt te zitten!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-25 14:36

De bladblazer kan niks uitrichten. De bladeren zijn een plakkerige toestand. De hand als harkje gebruiken werkt het handigste. :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-25 21:22

_O- _O- _O- :') :(:)

Nou een rustige avond en erg vroeg naar bed. Dat was het idee. Ik wilde net de was op gaan hangen en gv gooide even wat afval weg. Daarna afwassen en vroeg slapen. Hoe anders liep het. :+

Gv komt terug. Roept kom even de oude achterbuurman wil iets maar ik versta hem niet. :n Nou ik ook meest van de tijd niet. Zo ook zijn zoon en vrouw :P hij praat nogal onduidelijk.
Affijn oude achterbuurman met hond de keuken in. Gepraat over van alles en nogwat. Schuurvloer bekeken.

Toen opeens bonk bonk keihard op de schuurdeuren. We schrokken ons rot. Staat de jonge achterbuurman best overstuur voor de deur omdat zijn vader te lang weg was. :(:) En is gaan zoeken met de auto. Rondgereden nergens de man te zien natuurlijk. Hij kwam ook naar binnen nog wat natrillend van schrik en opluchting. Een paar minuten later hop bonk bonk op de keukendeur. nog een buurman aan de deur :)) . Die was ook al opgetrommeld en gaan rondrijden met zijn auto. Ze stonden op het punt de gendarmerie te bellen al. Ach gossie. :(:)

Aahh toen had ik de hut vol. Jonge achterbuurman belt zijn mama om te zeggen dat papa is opgedoken bij ons. Hihi de oude man was zich van geen kwaad bewust. :') Die had een gezellige avond. Ik snap de jonge achterbuurman wel hoor. Als je papa niet op zijn standaard tijd terug is ga je uit van het ergste. %)

Maar buurman twee gepensioneerd schilder en de opleider van de oudste isolatie man zag mijn aanrechy blad en had meteen een goed idee. Affijn over een paar weken krijgt mijn aanrechtblad een transformatie met mozaiktegeltjes ik heb er nog genoeg liggen . Goed plan maar gooit ook mijn wasmachine plan een beetje om. Ik moet gaan omdenken. :+

Ik ben gek op dit soort onverwachte rare dingen al is vroeg slapen en kalm aandoen niet gelukt geloof ik :')

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 23:10

Maar wel leuk, dat soort onverwachte spontane acties! Dat past zo bij Frankrijk (en Kreta, waar wij een tweede thuis hebben)
Ook dat overal een praatje maken is zo herkenbaar, uitleggen wie je bent, waar je woont, wat je doet, hoe het gaat, enz. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-25 23:19

Klopt.waar in nederland alles snel haasten. Vooral niet te lang bij bv een kassa blijven plakken. Snel vlug :evaw: en hier heb vooral geen haast. :+ Bij de apotheek, de dame voor me ging er even rustig voor zitten. Daar weten we nu ongeveer alles van :)) en ook bij ons rustig de tijd voor wat gebep over en weer. Bij de supermarkt ook. Vooral kalm aan doen. Een hoop handjes schudden of een boks mannen die elkaar omhelzen gekus rondom. Net wat meer oog voor elkaar. De tweede buurman schilder spreken we bijna dagelijks ricting gemeente container.of hij zoeft langs met zijn brommobiel en stopt voor een praatje. We zullen hem missen na zijn verhuizing -O-

Klets kassas zijn niet nodig. Dat zijn de meesten wel :D

Ik ben wel helaas nu hardstikke over mijn slaap heen. Dat is minder tof :O wel erg moe en voetpijn nog steeds, stomme dystrofie -O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 11:46

Oh wat gezellig, maar ook wel weer even druk. Ook super om te lezen hoe goed de sociale controle werkt daar, geeft toch ook wel een veilig gevoel. Je bent echt opgenomen in die omgeving <3

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:17

Ik hou ook echt van dat soort bijeenkomsten, jammer dat je er dan van naar zn grootje gaat he, dat is altijd balen, die achteraf te betalen prijs.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-25 15:48

Die pijn is gewoon erg sjit. Ben al twee weken er soort van door uitgeschakeld. Ik had er wel rekening mee gehouden maar door omstandigheden emmert het langer door in deze mate. We moeten nu ook goed rekening houden met terugreis planning.
Dadelijk voor en eerste stukje. Morgen rust en dan zondag het tweede deel. Omdat ik terug moet rijden ipv ernaast zitten

Maar het maakt wel meteen duidelijk waarom ik ook alweer was afgekeurd. -O-

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-25 15:58

Ocharme buurman en zijn bezorgde familie, gelukkig niks ad hand maar fijn dat ze zo opletten. Volgende keer komen ze eerst bij jou kijken of hij daar zit ;)

Niet handig voor jouw energie level maar wel gezellig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 08:39

Ik heb maar weer gezegd. Eerst even bellen. Maar de oude buurman was nog nooit bij binnen geweest. Hij is aardig doof en op zichzelf in tegenstelling tot zijn vrouw en zoon. Hihi. Het blijft apart dat de vorige bewoners nagenoeg geen contact hadden met ze.

Gisteren drama verkeer rond Nancy en Metz. Dan maar weer de "vaste" stek te dichtbij eigenlijk maar lijf was op. Daardoor ook noodgedwongen een hotel voor twee nachten. Ik red het niet op het matras in de bus met opstaan helaas. Lekker bed en goed geslapen gelukkig ik voel me iets meer mens weer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 18:31

Nu live in de regen. Goede latijns Americaanse muziek erbij

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-25 18:45