Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:58

Oke danku, niet teveel meenenemen dus daar kopen ook een optie haha
Kitchener/Waterloo zal het worden

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:00

Je hebt in Arva aan HWY 4 een winkel zitten waar ze wel redelijk wat dressuur/engels spul hebben/hadden. Maar dan moet je wel naar London toe.. Of even op zoek naar een Greenhawk :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:02

Ik heb bij de Action zo'n kofferweeg-ding gehaald. Niet helemaal precies, maar zo heb je toch een grove inschatting voor wat er aan kg's in je koffers zit. Ik heb overigens maar 1 grote koffer, de rest is handbagage (grote rugzak max toegestane afmeting, en flinke cameratas).
De CA$ staat voor ons Europezen enorm gunstig, dus dat is ook een reden om hier van alles te kopen.
Neemt niet weg dat sommige dingen als bijv. schoenen hier juist weer enorm duur zijn, juist doordat de CA$ zo laag staat en het spul weer naar hier geïmporteerd moet worden.

Wat betreft ruitersportspul, hier in Guelph (vanaf Kitchener half uurtje) zit wel een zaak waar ze engels spul verkopen. Ik kom daar zelf nooit, want ik ben western ;)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:06

Ik ging er eigenlijk vanuit dat je ook Engels reed Judith, vandaar ook mijn reactie over die andere winkels :x

Toevallig al eens bij de Cowboy Loft in Brussels of Pleasant Ridge Saddlery in Brantford geweest? Die eerste vind ik zelf best leuk en gezellig, die laatste is grooooooot :wow: *D

Bij Pleasant Ridge hebben ze overigens ook best veel Engels spul, een hoop van allebei vind ik zelf :)

Alhoewel ik ondertussen ook al wel weer 1,5 jaar terug ben in NL dus dingen kunnen veranderd zijn. Tijd gaat veeel te snel...
Af en toe mis ik Canada nog steeds wel eens maar ben verder best tevreden met mijn leven weer hier :)
Maar met periodes knaagt het nog steeds wel eens een beetje :o

Ooh en ik mis de rodeo's in de zomer! :x

JudithO

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 17:13

Ik ben alleen nog maar bij Brubacher Sales geweest in Wallenstein. De eigenaar is een Mennonite. Ze hebben daar vooral spul voor paarden, zowel Engels als western als mennen. Het mentuig maken ze zelf, zo gaaf! Enorm veel keuze daar als je tuigage zoekt.

Pleasant Ridge staat nog in de planning! Misschien dat ik daar zaterdag even langs ga. Ik heb dan een auto gehuurd omdat ik mijn eerste reiningles hier in CA heb.
Cowboy Loft kende ik nog niet, voeg ik even toe aan mijn lijstje :)

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:38

Leuke verhalen komen er voorbij! Ik ga 11 juli voor 4 weken naar Ontario. Vrienden opzoeken en rondtrekken. Ik vind het te duur om een auto te huren (23). Had beter over 2 jaar dan kunnen reizen maar ik ga nu veel met de trein doen.
Het idee is om Toronto - Algonquin Park met de bus https://www.parkbus.ca/ . Alleen ik kan weinig info vinden over een bus vanaf het park naar Ottawa. Dat is dus nog lastig. Alhoewel je in het hoogseizoen zit dus ik denk dat liften een optie is.
Ottawa-Montreal
Montreal-Quebec City
Dit is allemaal goed te doen met de trein heb ik uitgezocht. Dan wil ik nog heel graag naar Fredericton en dan naar Charlottetown op PE. Vervolgens wil ik met een vliegtuig terug naar Toronto.
Is het de moeite waard om naar Charlottetown te gaan? :P

Ik ga vooral voor de natuur en de bezienswaardigheden rond Ottawa-Montreal-Quebec City. Als ik er toch ben lijkt Charlottown en Gros More Park me erg gaaf :D Alleen dan moet je nog met het vliegtuig of boot denk ik.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:53

Liften is hier een beetje anders dan in Europa, waar het heel normaal is.Over liften in Ontario moet je even de regels opzoeken. Hier in BC is het bijvoorbeeld verboden. De enige vrouwen die hier (illegaal) liften zijn dus vrouwen die klanten zoeken.

De meeste mannen weten dat (behalve dan mijn naive vriend die een goede daad wilde doen en het even duurde voordat hij doorhad dat ze dus 'geen plaats van bestemming' wilde zeggen toen ze in de auto zat omdat ze eigenlijk precies was waar ze wilde zijn.... := )

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 22:01

Volgens mij is het in Ontario ook verboden maar het is alweer een aantal jaar terug dat ik Drivers education heb gehad dus durf het ook niet met zekerheid te zeggen.

Desondanks zag ik zo af en toe wel eens dezelfde persoon staan die stond te liften en had ik niet het idee dat de politie er verder heel actief mee bezig was.
Maar goed, ik zat ook op het platteland ver weg van de meeste toeristen dus dat kan misschien ook nog meegespeeld hebben...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:51

Daarnaast heb je in BC ook de Highway of Tears, een snelweg waar de afgelopen jaren zo'n 40 jonge vrouwen zijn verdwenen. Dat is ook een van de redenen waarom er zo weinig gelift (mag) worden in Canada.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 19:57

Dan is dat inderdaad geen goed plan

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:59

Misschien ridesharing een optie (o.a. kijiji, craigslist)? Evengoed een beetje iffy.

Zou zelf niet gaan liften, of anders zou ik toch zeker een goed mes bij me willen hebben. Voor het geval je net die de verkeerde tegenkomt (zeker als alleen reizende jonge vrouw).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:09

Liften heeft geen goede reputatie hier en daarom is de kans dat je wordt meegenomen ook kleiner.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 22:11

Een van die 40 was een vriendin van een oud klasgenoot van mij. Niet met liften, maar wel met kamperen gebeurd. Hebben ze ook, voor zover ik weet, nooit meer wat van gehoord.
Heel naar... ;(

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 02:26

HippoLogic schreef:
Liften is hier een beetje anders dan in Europa, waar het heel normaal is.Over liften in Ontario moet je even de regels opzoeken. Hier in BC is het bijvoorbeeld verboden. De enige vrouwen die hier (illegaal) liften zijn dus vrouwen die klanten zoeken.

De meeste mannen weten dat (behalve dan mijn naive vriend die een goede daad wilde doen en het even duurde voordat hij doorhad dat ze dus 'geen plaats van bestemming' wilde zeggen toen ze in de auto zat omdat ze eigenlijk precies was waar ze wilde zijn.... := )

Hmm, ik ken een aantal mensen die hebben gelift. Ook in BC (ja, het is illegaal). En zij hadden allemaal iemand binnen een paar minuten. Geen nare mensen, allen zeiden dat t bijna altijd mensen zijn die bezorgd zijn. Dus niet iedereen weet dat, en ook niet voor iedereen is t zo :D
Ik zou nog steeds niet zomaar gaan liften though.. de afstanden zijn zo groot en je wilt niet zomaar gedumpt worden in the middle of nowhere.. Al zou ik t misschien wel willen doen met iemand anders er bij.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 04:43

Of gedumpt worden in een native reserve, ook niet prettig. Hoewel ze in het algemeen beter zijn dan in de states, evengoed veel drank/drugs problemen etc.

Paar jaar geleden reden we door Browning, Montana. Pfff wat een zooitje. Daar wil je absoluut geen autopech krijgen als geen native zijnde. Mijn man moest hoognodig plassen toen we erdoor heen gingen, dus bij tankstation gestopt. Deur op slot gemaakt van de auto toen ik en vriend zaten te wachten. Komt nog een vrouw om een kwartje bedelen om gas te snuiven.

Zelfs hier in Canada wil mijn man niet dat ik alleen door een indian reserve rijd, in het geval dat ik maar net stil kom te staan daar.

Uiteraard is niet iedere native slecht ofzo, ook genoeg goeie, maar het is een feit dat velen problemen hebben.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:51

Eileen_ schreef:
Hmm, ik ken een aantal mensen die hebben gelift. Ook in BC (ja, het is illegaal). En zij hadden allemaal iemand binnen een paar minuten. Geen nare mensen, allen zeiden dat t bijna altijd mensen zijn die bezorgd zijn.

Dat is toch niet goed? Je neemt een lifter toch mee omdat je behulpzaam wilt zijn? Als je iemand meeneemt 'uit bezorgdheid' zegt dat toch al genoeg over hoe 'veilig' het is? Natuurlijk zijn er een boel goede mensen, ik ga ook altijd uit van de goedheid van mensen. Wie goed doet, goed ontmoet. Maar je moet natuurlijk ook je gezonde verstand gebruiken.

We zijn het er in elk geval over eens dat het goed is mensen te informeren over de regels en risico's van liften in Canada. :D

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 07:55

Hier niemand in de buurt van Fort Mac toch?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 08:02

Ik hoop het niet.Ik weet niet of je dan aan het bokken bent nu...:(

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:34

Haha nee dat snap ik maar er zijn er hier nogal een paar die ook herhaaldelijk posten :)

Nu wonen volgens mij de meeste in Ontario of BC maar ik weet het ook niet van iedereen dus meer vandaar ;) :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:45

Linda en ik zitten redelijk dichtbij. En Eileen bij Meadow Lake

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 01:17

ik ten zuiden van Edmonton

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 01:36

Ik zit gelukkig helemaal onderin Alberta. Eng hoor, maar het schijnt ook wel erg warm en droog te zijn voor deze tijd van het jaar.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:30

Regen hier nu, blij mee.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:33

Brr, inderdaad foute boel daar... Heb al een heel aantal foto's en filmpjes voorbij zien komen waar je echt niet vrolijk van wordt.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 06:59

Vreselijk idd in Ft. Mac... En ook nu net de economie sowieso al slecht is. Erg zorgwekkend deze droogte en hitte, Sneeuw of regen, kom maar op!