Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-25 21:38

Wauw super goed gedaan!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 17:09

Kapot moe. Maar weer een stukje gereden. Gisteren een vulkaan park educatie bezocht. Vanmiddag kort bezoek aan Autun. En net uitermate chique in bad gedobberd. Huis halen we niet. We kwamen langs een domein met kamers. Dadelijk de bult op naar een kasteel waar we een hapje gaan eten. Het restaurant bij het domein is vandaag dicht.

Wel tjsa komen hier moe aan ik stoethaspel wat met frans. Dat ik cursus frans heb gehad. Krijg ik de vraag waarom? Ik praat toch goed frans.zucht. hihi geef ik daar mijn schaarse geld aan uit :')

Maar afgelopen dagen veel aha en ahhh en ah ja momenten gehad. Zeker wat betreft de toekomst verleden enz. Het gekke il y a dansje helpt :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 21:43

Een kleine impressie alvast van afgelopen dagen inclusief kasteel en een stukje hotelkamer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-25 21:47

En een vleugje cursus
Stukjes tuin
Afbeelding
Uitstapjes

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:31

Wat leuk, al die zegswijzen! Je ziet dat er toch veel dezelfde ideeën in verschillende talen gebruikt worden.
Ik moet sommige woorden wel even opzoeken maar het meeste is wel te bergrijpen in de context.
Goede opfrisser voor mijn schoolfrans.
Talen blijven toch leuk :j

En de omgeving is wel heel erg mooi, ideale combinatie!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 18:52

:oo *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-25 21:43

O ja -O- heeft er nog iemand interesse in een renault trafic van 2012 met net geen 230000 km op de teller? Met oprijplaat en desgewenst zonder stickers? Geen keuze ivm een stukje regelgeving dat ik gemist heb kennelijk. En waar we vanmiddag achterkwamen. Door de rolstoelstatus komt hij zo niet door de control technique heen in Frankrijk. Geen andere keus dan mijn busje in Nederland te verkopen en een in Frankrijk te kopen. ;( Sjit maar is niet anders.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 18:44

karuna schreef:
:oo *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Feestje? Goed nieuws?
Belastingdienst?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 18:59

Leuke foto! heerlijk bad ook....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-25 20:01

cissy schreef:
karuna schreef:

Feestje? Goed nieuws?
Belastingdienst?

:D een deel van die hobbel is genomen. Ik ben er nog niet maar accoord voor uitschrijving is er nu ook. Sterker nog dat moet heel rap na terugkomst in nederland. %)

En dat geeft dus meteen een aantal oef dat moet nu meteen ook. Bus, motor, scootmobiel ikzelf met wa ben dan ook meteen onverzekerd -O- motor en scootmobiel zijn op te lossen. Bus is helaas onoplosbaar. Die moet eigenlijk hals over kop verkocht worden bij thuiskomst. Want onverzekerd mag ook niet geparkeerd worden openbaar. Overzetten op gv is heel erg peperduur kwa wegenbelasting omdat meteen de rolstoelstatus die hij heeft eraf vliegt. Normaal kan dat wel maar bij uitschrijven is dat meteen foetsie helaas kwamen we gistermiddag achter -O-

Mobiele telefoon, mail alles moet echt hals overkop geregeld worden. 8)7

Cak al mee aan de worstel geweest. En dan heeft u inkomen, ja maar de opties heb ik de keuze pensioen, of werk uit inkomen. Geen van tweeen maar de soort invullen, die optie is er niet :roll:

Daarna sinds wanneer heeft u uwv. Die vraag kwam dan wel weer. :+ Nou sinds 1999 een keer. Ga je bij de uwv zoeken, is dat van voor de digitalisering en is er niks meer van terug te vinden. Daar moet ik dus over bellen. 8)7 ik vind een portie vanaf 2013, de andere gaat vanaf 2020 :') tjsa. Daar heb ik niks aan dus. Kortom vol in de stress want heel veel in te korte tijd. Maar hier kom ik ook wel weer doorheen. :+

Goddank eea aan vertraging wat betreft deuren wat maar goed is ook. De grote deuren mogen pas officieel na accoord van departement. Oef dat wist niemand dat dit bij een simpele deurenwissel ook moest. Dat wordt monteren achter de omgekeerde deuren dan en pas de oude weghalen bij goedkeuring, dat met wat pech maanden kan duren. Ach ja _O- de voordeur is wel opgedoken inmiddels maar een van de monteurs is ziek dus dat wordt pas november. Geen probleem. Geeft mij tijd wat in nederland te regelen.

Vandaag een enorme rit gemaakt met de corsa. Eerst naar gemeentehuis voor het opnieuw invullen van de documenten. Daarna een korte pauze thuis om de fruitbomen op te halen. Navigatie had een beetje de zomer in het hoofd. Ipv een fatsoenlijke weg was het kronkel krinkel op af modder losse bladeren en 1,5 corso breed. Die nu moddergrijs is in plaats van zwart. En 15 minuten werden er 40 :)) heel veel nederlanders met huizen in die hoek. Drie boompjes opgehaald mirabellen, stoofpeer en een kweepeer.

Daarna met een nog kronkeligere weg richting een garage waar we eerder al een mogelijke busvervanging hadden gespot. Die kunnen we volgende week ophalen als het goed is. Bizar wel het is een nederlandse bus :oo die dus hier een heel stuk goedkoper is dan in nederland gekocht. Vers half geimporteerd door de garage en komt op een tijdelijk kenteken tot de definitieve er is. Wit, saai, twee schuifdeuren en heel erg uitgebreid met meer dan ik nodig heb (cruisecontrol, trekhaak, navigatie, een soort offroad stand :') en meer, alleen voor de cd s moet ik een draagbare cd speler vinden) en euro 6 diesel met ad blue bijvoeging. De nieuwere heel licht en soepel rijdende en makkelijk koppelende opvolger van mijn grijze gebakje. :(:) Maf wel ik kocht mijn grijsje met net 6 jaar en net geen ton. Deze is net geen 6 jaar en net minimaal over de ton. Hopelijk kan ik die oprijden.

Maar wel slikken :(:) arme bus en een totaal niet geplande uitgave. Maar ja zonder bus ben ik redelijk kansloos verloren. Kortom alles loopt weer zoals niet gepland. Vol verrassingen en zo *\%/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-25 20:10

Jemig wat een epistel en gedoe weer, maar er zit tenminste schot in de zaak...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-25 20:15

Klopt. En alweer, een stap vooruit met een oneindige lijst aan dingen die dan ook weer meteen moeten :') maar ach weer een stap verder. Stug vooruit dus.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 11:13

Het grote regelen is begonnen.

Energie leverantie is klaar. Nu door met de oneindige lijst cak uwv enz. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 12:33

Zo in razend tempo een lijst afgewerkt. En wat geregeld kan worden is of in gang gezet of al geregeld. Dat ging gelukkig vlotter dan gedacht,

Verder heel heftig pittig windje hier. Kliko lag onderste boven en de combinatie van windrichting, stortregens en de windkracht hier en daar nattigheid bij de keukenmuur. Daar zal ik achterheen moeten. Maar niet vandaag.

Het is maar goed dat er geen deuren werkzaamheden zijn, dat was levensgevaarlijk geweest. Aan de westkust zijn er windsnelheden van 161 km per uur gemeten :oo hier zat het vanmorgen rond de 85/90 km per uur. Ik ga even een rondje rondlopen om te zien of er schade is.

Wel heeft de kennelijk nu inwonende kerkuil het nodig gevonden een fris gewassen matrashoes vol te kledderen :')

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-25 12:53

Hier waait het ook echt hard vandaag :oo

Die kerkuilen ook _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 13:10

De schuur is nu ook iets minder aangenaam zeg maar. De wind staat vol op de gedemonteerde deuren, waardoor het binnen bijna net zo hard waait als buiten. -O- maar ja niks aan te doen

De eerste portie die boven lag is goed droog. Nog wat nagedroogd in de voedseldroger waardoor ze nu kraken. We zagen ze in de winkel liggen gister 8,50 per 100 gram vers :oo

Afbeelding

En een paar van de hangende strengen die redden zich wel met houtwarmte

Afbeelding

Ik ga van een deeltje zo een voorgerecht maken, ik ben benieuwd. Die liggen nu in het water te zwellen weer :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-25 14:02

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 08:43

En weer een issue afgesloten. *\o/* Kost een jaar of wat maar dat is nu ook klaar. Eindelijk duidelijkheid wat echt zoveel stress scheelt. Ik voel me kilos lichter emotioneel nu. Ik weet nu voor het grootste deel waar ik aan toe ben. Eindelijk :j

Nu kan ik vooruit kijken en opbouwen. Zo ben je oneindig aan het worstelen met instanties en dan opeens poef komt alles bij elkaar :list:

Nu de laatste puntjes op de i zetten kwa regelwerk en papieren wat betreft ziektekosten met cak. Zorgen dat ik kan blijven opbouwen ivm aow. ik moet nog even uitvissen hoe. Vanmorgen naar de bank voor de verzekering van de andere bus.

Kwa weer na een zeer onstuimige 36 uur met hoosregens is het vandaag wat beter. Wel blijft het nog dagen stevig waaien. Het is in ieder geval droog lijkt het met nu wat zon zelfs. Bus en corsa leegpakken. Boompjes planten noten rapen enz. Al denk ik dat vooral gv dat gaat doen. Ik kan fysiek niet echt veel bijdragen nu :(:)

Kwa pijn, ach ik doe mijn best mijn dystrofie pijn in mijn been te negeren. Gaat lastig en mijn voet vooral voelt aan alsof hij in kokend water zit. Niet echt een aangenaam gevoel maar ik had er wel rekening mee gehouden. Dat is eigenlijk een gegarandeerde reactie bij "overbelasting" zoals een cursus week. De prijs die ik altijd betaal bij activiteiten. Ik hoop dat het met een week ietsje beter gaat weer.

O ja de paddenstoelen waren lekker in een roerei gister, :9

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 15:41

Zo hè, dat gaat ineens hard met regelen! Kost wat energie maar als het nu vlotjes gaat ben je er ook maar vanaf.

Kon je je oude bus niet inruilen op je nieuwe of krijg je er dan niet genoeg voor?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 16:16

Wat fijn dat er nu zaken duidelijk zijn :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-25 17:46

Cissy nee zij zitten met hetzelfde probleem met de controle technique.

Maar maar -O- waar alles ok leek is er nu weer totale onduidelijkheid. ;( En is de stress weer vol terug en nog een beetje erger zelfs. Waar de digitale brieven erg duidelijk zijn. Belde de buurman van gv op dat er ook papieren brieven waren. Gevraagd die te openen en daarin staat precies het tegenovergestelde dan de digitale brieven. %) Nou dat weer. Pffff niemand te bereiken natuurlijk en nu een weekend nagelknagen. -O-

Dat gezegd hebbende. Er staat nu pasta op, twee kweepeertaartjes in de oven. En een enorme zak kweeperen die de achterbuurman kwam brengen. En de middag omwas zonder de dingen die afmoesten. :+ en is de keuken nog een chaos met de boodschappen. :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-25 18:20

Tuurlijk zijn die brieven anders... wij kunnen het u helaas niet makkelijker maken!

Echt hè, soms zou je ze wel kunnen ##$^%$#@

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 18:28

Ach ja dan maar weer stug volhouden tot het echt klaar is. :+

Vandaag de drie bomen gepland, de bloempjes staan in de nieuwe bak voor. Dat ziet er iets beter uit dan kaal, viooltjes die winterbestendig zouden moeten zijn wat vaste plantjes en wat kleur.

Vanmiddag een gezellige middag bij de dorpsvereniging. Zingen :') :)) haloween liedjes in het frans met tekst :list: , een halloween daarna en halloween grappen, van alles heb ik de text meegekregen om te leren. een potje triominos en halloween dingen fröbelen. Gv heeft in de tussentijd een paar partijtjes 4 op een rij gedaan met een dorpsgenoot. Net pas thuis.

En vlak voor we vertrokken kwam de achterbuurman nog met een emmertje paddenstoelen aan. Ruim een kilo :oo die gaan we morgen wassen en drogen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De oudste bewoonster van het dorp was er ook weer. Zij wordt steeds gebracht door iemand anders. <3 het hele dorp let op haar en helpt waar kan, echte saamhorigheid. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-25 18:32

Heerlijk zo’n dorp, zo’n saamhorigheid :+:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-25 19:21

Het is echt zoals ik ooit ben opgegroeid. Klein dorpje (125 mensen die van mij, dorpje waar het "café" (oude gemeentehuis van dit dorpje, later samengevoegd met waar ik woon) staat heeft er 45 of zo (samen vormen ze een gemeente) :P maar groots in activiteiten en elkaar helpen. <3

Wat ik nog vergeten was te vertellen, ik had uitdeelzakjes kruidnootjes meegenomen. Na een wat argwanende eerste voorzichtige proef gingen ze erg rap op. :)) :Y)