Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-18 15:35

Vis in Kroatië.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 23:51

Er zijn op dit moment weer heel veel branden in Griekenland, met name bij Athene. Vreselijk |(

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-18 06:24

Ik las het, al 24 doden meldde het Griekse nieuws.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:01

Vreselijk he. Hier op Syros konden wij de rook zien.
24 doden is heel heftig.

Gisteravond was er ook ineens heel veel harde wind(uit het westen...das nu voor deze regio echt absurt) dat zal het blussen niet makkelijker gemaakt hebben.

Syros is weer geweldig.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 24-07-18 07:13, in het totaal 1 keer bewerkt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 07:09

Ja echt heel heftig. Eerst al die modderstromen. (Die wij overigens in het vliegtuig konden zien) en nu dit. Heftig hoor.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:11

Lees er net een heel stuk over op het AD. Al 50 doden en 150 gewonden :(

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:31

Hoe is die brand ontstaan? Is het daar dan droger en warmer dan normaal?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:36

Indestal schreef:
Hoe is die brand ontstaan? Is het daar dan droger en warmer dan normaal?

De afgelopen winter was droger dan normaal. Er staat nu een hele harde wind, die het vuur aanwakkert.
Ontstaan weet ik niet. Soms door een peuk of een stuk glas. Maar soms wordt het aangestoken, soms voor persoonlijk gewin.
Ik heb het al een aantal keer van vrij dicht bij meegemaakt, het is zo beangstigend.

@NatasjaE,
Geniet van Syros <3

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:46

Ik hoop dat dat ons op Rhodos bespaard blijft. Denk dat je vakantie dan toch wat minder ontspannen is. Laat staan hoe vreselijk het is voor de mensen die daar wonen.. krijg er de kriebels van als ik er over nadenk.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:47

Wij hebben net een weekje Kreta achter de rug, vertrekken vanavond terug naar België. Vind het zeker een mooier eiland dan Cyprus, waar we vorig jaar gezeten hebben. Wel zaten we daar aan de Trukse kant, misschien dat ik het daarom wat minder vond. Ben geen fan van de 'plakkerigheid' tegenover toeristen in Turkije, ik word graag met rust gelaten op vakantie en ook vond ik alles wat vuiler en minder verzorgd. Keeta is absoluut properder en de mensen zijn heel vriendelijk maar laten je met rust.

We zitten hier in het zuiden, nabij Plakias en hebben 6 dagen een auto gehuurd. Moet je hier ook echt doen of je ziet niets van het eiland. Gisteren Loutro bezocht, een heel leuk klein havenstadje alleen bereikbaar met de ferry uit Sfakia. Daarnaast ook de archeologische site in Phaistos en Knosses bezocht, Rethymno en Spilli, en nog heel wat andere kleine stadjes en stranden. Zeker een aanrader, al heeft het hier heel de week boven de 30 graden gezeten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:27

Ik hoorde van onze vrienden vreselijke verhalen. Meer dan 1000 huizen verwoest en zeker 50 doden. De boten daar hebben veel mensen daar proberen te redden van het vuur.
Een vriend van Panayotis(eigenaar van onze boot) is zijn moeder door het vuur verloren gisteren.

Nu op weg naar Mykonos...zal mij benieuwen. Zal wel toeri zijn.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:52

Verschrikkelijk.... 26 doden in 1 taverne, de verhalen zijn vreselijk.

Wel leuk hoor Mykonos, voor 1 of 2 dagen :D, met de windmolens en pelikaan en leuke kleine straatjes, mijn man is dol op Mykonos, voor het uitgaan :D ;)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:15

Zijn er nog specifieke dingen nodig voor een vakantie in Griekenland of een Grieks eiland?

Reisstekker, waterschoenen?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:38

kimberly1995 schreef:
Zijn er nog specifieke dingen nodig voor een vakantie in Griekenland of een Grieks eiland?

Waterschoenen soms en je kan er alles kopen, zeker in de toeristische gebieden. Reisstekker is niet nodig, ik neem wel altijd een verlengsnoer mee
:D

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:41

Ik neem ook altijd verlengsnoer mee. En wasknijpers en waterschoenen.
Wat ik vergeet koop ik ook daar. Vooral zonnebrand en aftersun koop ik graag daar

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:40

Quebelle schreef:
Wij hebben net een weekje Kreta achter de rug, vertrekken vanavond terug naar België. Vind het zeker een mooier eiland dan Cyprus, waar we vorig jaar gezeten hebben. Wel zaten we daar aan de Trukse kant, misschien dat ik het daarom wat minder vond. Ben geen fan van de 'plakkerigheid' tegenover toeristen in Turkije, ik word graag met rust gelaten op vakantie en ook vond ik alles wat vuiler en minder verzorgd. Keeta is absoluut properder en de mensen zijn heel vriendelijk maar laten je met rust.

We zitten hier in het zuiden, nabij Plakias en hebben 6 dagen een auto gehuurd. Moet je hier ook echt doen of je ziet niets van het eiland. Gisteren Loutro bezocht, een heel leuk klein havenstadje alleen bereikbaar met de ferry uit Sfakia. Daarnaast ook de archeologische site in Phaistos en Knosses bezocht, Rethymno en Spilli, en nog heel wat andere kleine stadjes en stranden. Zeker een aanrader, al heeft het hier heel de week boven de 30 graden gezeten.

Waar zat je in Plakias, welk hotel. Wij willen in sepember ook naar die omgeving.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:01

Electra63 schreef:
kimberly1995 schreef:

Waterschoenen soms en je kan er alles kopen, zeker in de toeristische gebieden. Reisstekker is niet nodig, ik neem wel altijd een verlengsnoer mee
:D

Thanks!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:18

Het is echt afschuwelijk met die branden... staat een live blog op AD. Echt vreselijk

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:35

Lotus83 schreef:
Het is echt afschuwelijk met die branden... staat een live blog op AD. Echt vreselijk

Ja ik volg meerdere Griekse (news)sites, het is echt afschuwelijk.
Tot 10 jaar terug, namen wij vaak de ferry vanaf Rafina, ik ken de omgeving redelijk, zo afschuwelijk voor alle betrokkenen.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:04

Bonnelover schreef:
Quebelle schreef:

Waar zat je in Plakias, welk hotel. Wij willen in sepember ook naar die omgeving.

Kalypso Resort, een 4 sterren :j

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 20:24

Echt verschrikkelijk om al die beelden te zien. Wat moeten de mensen daar bang zijn geweest. Verschrikkelijk.. |(
Ik ben een paar maanden geleden nog voor 2 dagen in Rafina geweest.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:27

Mijn vriend en ik zijn aan het kijken om in september 2 weken naar Griekenland te gaan :)

We zijn al eens naar Rhodos, Kos, Kreta, Samos en Zakynthos geweest. Dus onze voorkeur gaat uit naar een van de andere eilanden. Alleen nog een keer Zakythos is zeker een optie.

We willen graag naar een klein complex logies en ontbijt. Verder willen we een auto huren dus behalve een zwembad hoeft het weinig opties te hebben.

Heeft er iemand aanraders? Mag ook per pb!

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:31

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 10:04

Al eens aan de Sporaden gedacht? Skiathos, Skopelos en Alonissos zijn erg mooi!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:18

Fitzroy schreef:
Al eens aan de Sporaden gedacht? Skiathos, Skopelos en Alonissos zijn erg mooi!

Oe, dat ziet er mooi uit <3

Lestria: bedankt, dat lijkt me een fijn rustig plekje.