USA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:05

Je enthousiasme spat hier van het scherm Berdien :D
Geniet ervan!!

Ik ben mijn foto's aan het uitzoeken, zal vanmiddag of morgen wat foto's plaatsen :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:10

lifaya schreef:
Ik zit met een dubio. De goedkoopste tickets zijn alsnog 1100 euro, ongeacht waar ik kijk. Ik overweeg om dan maar gewoon 3 weken new York te doen, bij het John f Kennedy vliegveld en dan van daaruit van new York Penn station naar Albany met de trein. Is maar 3 uur en scheelt toch al dik 300 euro := dan doe ik Kansas maar een andere x... Hoe spijtig het ook is. Dan ga ik kijken of ik een paar dagen in Manhattan zou kunnen bivakkeren en een beetje rondneuzen en dan dus naar Albany.

Je ging met nieuwjaar, toch? Logisch dat de tickets dan zo duur zijn. Feestdagen (Kerst en nieuwjaar) zijn altijd duurder en er zijn zoooooveel mensen die dan naar NYC willen. Sowieso is 2 maanden op voorhand behoorlijk laat om te boeken, wat betekent dat het duur is.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:10

Van JFK naar Penn oid kan je heel makkelijk met de Airtrain. Gaat best snel, kost iets van 5/10 euro geloof ik :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:19

Yasmine schreef:
lifaya schreef:
Ik zit met een dubio. De goedkoopste tickets zijn alsnog 1100 euro, ongeacht waar ik kijk. Ik overweeg om dan maar gewoon 3 weken new York te doen, bij het John f Kennedy vliegveld en dan van daaruit van new York Penn station naar Albany met de trein. Is maar 3 uur en scheelt toch al dik 300 euro := dan doe ik Kansas maar een andere x... Hoe spijtig het ook is. Dan ga ik kijken of ik een paar dagen in Manhattan zou kunnen bivakkeren en een beetje rondneuzen en dan dus naar Albany.

Je ging met nieuwjaar, toch? Logisch dat de tickets dan zo duur zijn. Feestdagen (Kerst en nieuwjaar) zijn altijd duurder en er zijn zoooooveel mensen die dan naar NYC willen. Sowieso is 2 maanden op voorhand behoorlijk laat om te boeken, wat betekent dat het duur is.

Nee, naar new York is het niet duur om te gaan. Wel als ik naar Kansas en Albany ga. Als ik gewoon het JFK AirPort pak dan kom ik prima uit qua geld

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:21

Keet schreef:
Van JFK naar Penn oid kan je heel makkelijk met de Airtrain. Gaat best snel, kost iets van 5/10 euro geloof ik :)

Is dat gewoon 1 enkele trein die je dan moet pakken? Gisteren beetje rondgekeken maar ik zag dat het allemaal met 1 overstap was en ca 48 min duurt, wat opzich geen probleem is. De treinen daar zijn sowieso goedkoper als vliegen haha. Enkeltje naar Albany is op z'n goedkoopst 41 dollar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:25

Ik boek gewoon altijd 11 maanden van te voren dan weet ik zeker dat ik de goedkope stoelen heb.,

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:26

Ik boek altijd alles last minute :') vorige x een week van te voren geboekt geloof ik hahahaha. Geld voor al mijn reizen, waar ik ook heen ga.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:43

11 maanden van tevoren is geen garantie dat je de goedkoopste stoelen hebt Purny. De prijzen fluctueren afhankelijk van vraag en aanbod dus het kan tussendoor zeker zakken.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:44

Vraagje over het ESTA formulier, moet je perse een adres opgeven of niet? Ik heb het adres nog niet en misschien dat ik ook nog bij iemand anders een tussenstop maak, waar ik ook het adres niet van heb (woont in Manhattan) dus kan je gewoon een ESTA insturen zonder adres?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:45

Wij vliegen nu voor 550 naar Florida, afgelopen maand geboekt voor eind mei volgend jaar. Ik vond het een mooie aanbieding. Ik kijk altijd naar de aanbiedingen, komt er iets voorbij wat me interesseert dan hap ik toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:46

Wij hadden geen adres op het formulier, dat was zo ingevuld voor het reisbureau

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:47

maar ik ga dus niet via een reisbureau, ik boek gewoon een ticket en ga naar mensen toe :P
Dus ik weet niet of dat dan een rede zou zijn om mij een visum te weigeren?
Vluchtinformatie kan ik sowieso niet opgeven nog, wil eerst mijn visum hebben voor ik boek :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:49

Maar moet je niet ook vluchtinfo geven op je esta? Anyway, als je binnen de geldigheidsduur van je esta nogmaals gaat, kloppen de gegevens die je eerst hebt aangeven ook niet meer. Volgens mij maakt het niet uit.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:53

Wij hebben ook niets aan gegevens veranderd in de esta.

Vlucht voor 550 naar Florida is niet duur. Wij betalen nu 500 (eind mei geboekt), alleen is het wel herfstvakantie. Januari zijn wij voor 290 naar Florida gevolgen (september geboekt)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:53

mijn vorige ESTA is helaas net verlopen := dus ik moet een nieuwe aanvragen.
Ik zie dat je niet perse vluchtinfo moet geven, niet verplicht althans. Zou beetje banketstaaf zijn dat je een dure reis boekt en geen visum krijgt :')

ik neem aan dat paspoortnummer gewoon documentnummer is op je paspoort? dus met cijfers en letters?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:57

lifaya schreef:
Keet schreef:

Is dat gewoon 1 enkele trein die je dan moet pakken? Gisteren beetje rondgekeken maar ik zag dat het allemaal met 1 overstap was en ca 48 min duurt, wat opzich geen probleem is. De treinen daar zijn sowieso goedkoper als vliegen haha. Enkeltje naar Albany is op z'n goedkoopst 41 dollar.

Je gaat vanaf JFK eerst naar Jamiaca en daar pak je de volgende trein/metro naar Penn/ander station. Wij naar 50th street

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 12:58

Ah dat loopt wel los gok ik. Moet je in Amerika trouwens treintickets van te voren online boeken of kan je die ook op het station kopen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:00

Op JFK kan je zo de Airtrain in en dan kan je op Jamaica een metrocard kopen en dan reken je bij het poortje direct af voor je reis vanaf JFK (5$) en dan per keer dat je met de metro reist 2,50$
Wij hadden kaarten van 20$ gekocht en die waren precies goed voor de tijd dat wij er waren (2,5 dag)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:07

Ah dat klinkt simpel! en is het goed te doen met veel bagage? Ik neem 1 grote tas op mijn rug en wil 2 koffers meenemen.

Zo mijn ESTA is aangevraagd en betaald. Ik krijg meteen te zien dat het is goedgekeurd, wist niet dat het zo snel kon :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:20

Ja, over het algemeen krijg je direct je akkoord, of heel snel in ieder geval.
Neem wel een geprinte versie mee naar het vliegveld.

Hmmm twee koffers zou te doen moeten zijn, maar tijdens de spits zou het wel eens moeilijker kunnen zijn. Dan is het toch wel vrij druk in de metro. Mag je zoveel koffers meenemen bij je luchtvaartmaatschappij? Of ben je van plan om bij te gaan betalen? Zijn zoveel beperkingen gekomen op bagage de laatste tijd.

Bij ons werd er heel erg gecontroleerd op handbagage en moest van diverse mensen alsnog tassen ingecheckt worden.
Werd tijd dat ze dat gingen controleren maar dat is een ander verhaal

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:22

je mag 1 grote koffer meenemen en 1 handbagage koffer en 1 rugtas geloof ik :P Ik had dit iig 2 jaar geleden ook. Maar dan zou ik idd beter dus buiten de spits om kunnen reizen. Ik kan ook gewoon weer met 1 koffer komen en dan weer een tweede koffer daar kopen :') heb ik vorige keer ook gedaan. voor 40 dollar heb je bij de walmart een prima koffer die als handbagage meekan :P

Ik heb hier geen printer, dus moet even kijken hoe ik dat moet doen. Ik kan het niet mailen lijkt mij :S

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:26

Nee, uitgeprint is handiger. Misschien bij de bieb ofzo, printshop, vrienden?

Kijk als je je tickets de regels voor bagage even na, scheelt je ellende op het vliegveld.
Koffers genoeg te koop in Manhattan. Wij zijn naar de Walmart in New Jersey geweest toen we de auto op hadden gehaald op Newark

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:28

Ik zal eens kijken of ik de pagina naar mijn ouders kan zenden dat zij het kunnen uitprinten :) het is geen word bestand of PDF namelijk :=

Ja misschien dat ik dan gewoon inderdaad begin met 1 koffer en 1 tas, ik ga toch veel kleren daar kopen :') ik ga met bijna lege handen daar heen haha :P

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:03

Ik zit te wachten op goedkeuring van mijn werk, heb nu twee tickets Boston inclusief autohuur voor nog geen 1550 euro. Maar wil pas boeken als mijn verlof goedgekeurd is en dat gaat mij niet snel genoeg!

Ik heb ook altijd een printje bij van mijn ESTA, maar het hoeft niet en er is ook nog nooit naar gekeken/gevraagd. De gegevens staan gewoon in hun systeem.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 14:05

Naar New York kan ik met Icelandic Airs voor rond de 570 euro gaan. Dus die kosten vallen me heel erg mee :j Ik moet mijn verlof wel een weekje opschuiven omdat ik dus wat later terug kom dan verwacht :P zal rond 16 dec vertrekken en rond 5 januari terug komen :j

Grit, vervelend zeg dat je nog geen verlof hebt gekregen! zou er dan toch achteraan gaan...