Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:35

Hi, ik kom weer even na weet ik hoe veel pagina's terug in dit topic haha.
Het is waarschijnlijk al meerdere keren gevraagd, maar wat zijn nou goede site's om een werkgever te vinden in Canada? Heb een boel interessants gezien op workaway.info. Helaas moet je daar betalen voor een account. Als er geen andere optie is zal ik me toch aanmelden, maar zijn er ook website's waar je gratis deze banen kunt vinden?

Heb zojuist op de twee sites gekeken die Blacky94 aangaf,maar op die eerste snap ik niet goed hoe ik kan zoeken en bij de tweede is er helaas niks dan aangeboden wordt in Canada.
Ik ben op zoek naar een ranch met sowieso paarden en eventueel vee en/of toeristen, voornamelijk Engelstalig voor ongeveer 3 maanden.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:53

Heb je Yard and groom al bekeken? Daar kun je op provincie zoeken.

Het is ook handig om even wat info over het klimaat op te zoeken per provincie zodat je weet waar je voorkeur ligt, afhankelijk van de periode waarin je wilt gaan. Het zuiden van BC is heerlijk gematigd en ik heb al lekker zonder jas gelopen, terwijl in andere delen ze de winterjas nog aan hebben en aan het sneeuwscheppen zijn.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:03

Op kijiji kan/moet je eerst een provincie kiezen, dan een gebied/"all of ..." (bijv Ontario) en dan kan ik gewoon op het kopje "jobs" drukken. Kan je weer een selectie maken in een vakgebied of "alle banen". Of zoek op iets van horse barn of trainer oid.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:38

craigslist.ca ook :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 05:51

Workaway is maar 20 euro voor 2 jaar. Dat is t zeker weten waard, vooral tijdens het reizen (stel dat t niet bevalt oid). Daarnaast heb je helpx.net, wat ik zelf zeker aanbeveel. Zelfde als workaway, maar een andere website met veeeel meer hosts in Canada.
Daarnaast hoor ik ook vaak positieve dingen ovsr yard and groom en Wwoofers.
Vaak als je ergens een goede plek hebt waar het klikt, reis je zo viavia. Zo zit ik nu bij een paardentrainer en volgende maand ga ik waarschijnlijk naar Canmore (in Banff national park) om een aantal dagen paard te rijden, zo goed als gratis ;)
Het is gewoon de kunst om een goede host te vinden, en dan ga je zo van plek naar plek!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:19

Even een 'praktische vraag'.
Mijn ouders komen na mijn stageperiode me bezoeken in Canada waarna we samen 2 weken dingen willen bezoeken/reizen oid.
Zouden jullie in NL al een planning maken, of gewoon kijken als ik daar ben wat ik allemaal wil bezoeken (heb ik dan 10 weken voor).
En we willen ook stukje van Amerika mee nemen, moeten we hier weer een extra visum vtv voor aanvragen of kan dat daar ter plekken ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:43

Met de auto? Dat kan gewoon bij de border, heb ik toen ook gedaan.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:44

Ja even kijken, auto huren lijkt me wel het makkelijkste ja, dankjewel!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:29

Wanneer ga je op stage?Deze zomer al dan zou ik nu een plan maken. Ik zou wachten als het om volgend jaar zomer gaat, want wie weet hoor je van andere mensen allemaal gave reistips. Als je gaat kamperen in natuurparken moet je rekening houden dat je die 3 maanden van te voren al kan boeken. Hier in BC loopt alles heel snel vol. :) Veel plezier.

Ik ga dit jaar eindelijk ook eens op vakantie in eigen land lekker kamperen. *\o/*

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 18:06

Ik heb de route voor de maand roadtrip door USA en CA al grof gepland. We hebben een aantal plekken waar we langs willen (familie, rodeo's, steden, natuur) en de echte invulling komt op het moment zelf pas.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 21:43

www.helpx.net is ook een handige site. Moet je volgens mij ook eenmalig wat voor betalen.

Idd super mooie lente in Alberta. Het is triest om te zeggen, maar niet fijn om die hitte en geen regen in de vooruitzichten te hebben. We zijn momenteel bezig al onze dugouts op te vullen vanuit de beek omdat we niet genoeg neerslag hebben gehad. 1 jaar droogte is te doen, nog een jaar droogte (en weinig tot geen hooi) dan wordt het ouchie.... Dus laat de neerslag maar komen!

Bij wie zit je nu Eileen?

Het is idd als je eenmaal iemand kent, gaat het heel gemakkelijk via via (als ze althans blij met je zijn :+ ). Genoeg plekken waar je terecht kunt voor kost en inwoning.

www.sundanceguestranch.com zoekt ook ieder jaar mensen.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 23:08

Eileen_ schreef:
Workaway is maar 20 euro voor 2 jaar. Dat is t zeker weten waard, vooral tijdens het reizen (stel dat t niet bevalt oid). Daarnaast heb je helpx.net, wat ik zelf zeker aanbeveel. Zelfde als workaway, maar een andere website met veeeel meer hosts in Canada.
Daarnaast hoor ik ook vaak positieve dingen ovsr yard and groom en Wwoofers.
Vaak als je ergens een goede plek hebt waar het klikt, reis je zo viavia. Zo zit ik nu bij een paardentrainer en volgende maand ga ik waarschijnlijk naar Canmore (in Banff national park) om een aantal dagen paard te rijden, zo goed als gratis ;)
Het is gewoon de kunst om een goede host te vinden, en dan ga je zo van plek naar plek!

Workaway is duurder geworden, het is ondertussen 23 euro en dat voor slechts 1 jaar. Wel jammer, heb mijn abonnement niet verlengd toen het nog maar €17 was voor 2 jaar. Had ik beter gedaan, maar heb het nu niet meteen nodig, dus ja, vond ik ook beetje gek dan. Uiteindelijk heb ik Workaway zelfs niet nodig gehad om hosts te vinden, maar was wel blij dat ik het had. Je weet maar nooit. En ik vond Workaway toen net iets overzichtelijker dan helpx.net, maar dat is ondertussen ook helemaal veranderd zie ik (en die kost €20 voor 2 jaar).

Ik heb 1 host gevonden op FB (equine help wanted of ranch help wanted of zoiets), dan heb ik ook nog verschillende (guest)ranches gemaild en ben ik zo bij Sundance terecht gekomen en dan via via ben ik ook nog bij een paardentrainer terecht gekomen. En dan via een klant daar heb ik een geweldige plek in Edmonton gevonden om te verblijven voor mijn cursus Advanced Equine Massage Therapy. En die mensen zijn me ondertussen heel erg dierbaar geworden. God, wat mis is het!

Sundance vond ik helemaal geweldig! Heb daar als wrangler gewerkt (zomerseizoen 2014) en kreeg dus ook betaald. Meeste komen er terecht als 'workawayer' en werk je voor kost- en inwoon en kan je gaan paardrijden. Dit heb ik ook 2 weken gedaan (seizoen 2015, was daar even op 'doorreis'), maar dat wat niet helemaal mijn ding ^^ haha.

Ben nu een 6-tal maand terug in België na 1 jaar en 4 maand in Canada geweest te zijn en ik heb het echt ZO moeilijk. Ik wil alleen maar terug... Hoe langer ik hier in BE ben, hoe neerslachtiger ik er van word, ugh. Kon ik maar emigreren naar Canada *zucht* Echt, als iemand tegen me zegt dat ik een visum kan krijgen maar vanavond nog alles moet achterlaten, ik doe het zonder nadenken. En ik weet al gelijk waar ik kan/wil gaan werken ^^ Ging het maar zo makkelijk.

Als ik het geregeld krijg, kan het zijn dat ik in augustus voor een maandje naar Canada terug ga op vakantie. Het budget laat het niet echt toe, maar doordat ik daar genoeg mensen ken, hoef ik me eigenlijk enkel druk te maken om het vervoer. Alleen wil ik met iedereen afspreken en dat vraagt wel wat planning. Nu hopen dat ik het rond krijg, want ik kan het echt wel gebruiken!

Niet te geloven dat ik 2 jaar geleden alles aan het plannen was voor mijn avontuur in Canada... Tijd vliegt! Ik heb er van genoten, maar soms wou ik dat ik er nog méér van had genoten. Does that make any sense?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 02:20

Linda, ik zit nu bij familie van de ranch die jij me hebt aangeraden :D Familie van Marilyn (waar ik overigens bijna een jaar zat en in Juni ook weer terug ga). Hier help ik 3x in de week bij haar, zij heeft 7 Tennessee Walking Horses en doet shows en trailriding met ze (iets totaal anders, zo gaaf!). De andere 4 dagen in de week werk ik bij een paardentrainer. Super gaaf en leer super veel. Druk druk druk, werk 7 dagen in de week met paarden. Met vaak 12 uur per dag doordeweeks. Weekend iets meer relaxed, maar ook dan rij ik nog 3-4 paarden per dag. Maar super gave ervaring!
Binnenkort komt "mijn" paard die ik bij Marilyn getraind hebt ook. :):)
Dit is in Drayton Valley. Waar woon jij eigenlijk? Ook in Alberta toch?

En ja, het is alweer veel te droog... Hoop toch ook wel een beetje op meer neerslag. Ook al haat ik regen :+ Maar na alle forestfires van afgelopen jaar... En iedereen is kort in hooi.. Een hooibaal kost nu 150 dollar hier. Crazy.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 04:28

Er is ook een facebook page: Canadian cowboy and ranch jobs. Begon als een site voor de 'working ranches', maar tegenwoordig meer gebruikt voor ook vooral guestranches, trainers, farm help, outfitters etc. (Ook enkele echte cowboy jobs, maar daar wil je waarschijnlijk niet beginnen zonder ervaring :) )

Fijn dat je zo via die familie in drayton valley bent terechtgekomen :) . 12 uur per dag werken is idd niet ongewoon. Maar het helpt natuurlijk enorm als je iets doet wat je leuk vindt.

Wij wonen 40 min ten oosten van edmonton. Dus als je een keer deze kant op komt, kom gerust voor een kopje koffie of thee langs ;) .

Hihi, als Nederlander haat je volgens mij standaard regen. Toen ik net naar Canada kwam, snapte ik niet als mensen zeiden: hmmm love the smell of rain. Nu snap ik het wel, en kan ik die geur van regen wel waarderen :+ .

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:05

Geen idee of iemand deze vraag kan beantwoorden maar stel m toch;

Ik heb een young professional visum waarmee ik bij 1 bedrijf mag werken, dit is ook mijn bedoeling maar hierna ga ik 2 weken rond 'reizen' weet iemand of ik hiervoor nog een toeristenvisum moet aanvragen, of kan dat gewoon met dat Young Professional visum?

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:11

HippoLogic schreef:
Wanneer ga je op stage?Deze zomer al dan zou ik nu een plan maken. Ik zou wachten als het om volgend jaar zomer gaat, want wie weet hoor je van andere mensen allemaal gave reistips. Als je gaat kamperen in natuurparken moet je rekening houden dat je die 3 maanden van te voren al kan boeken. Hier in BC loopt alles heel snel vol. :) Veel plezier.

Ik ga dit jaar eindelijk ook eens op vakantie in eigen land lekker kamperen. *\o/*

Sorry lees het nu pas, ja de eerste 2 weken van Augustus, vanaf eind Mei zit ik in Canada.
Als jullie tips hebben wat we móeten bezoeken, altijd welkom natuurlijk!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:29

National Parks zijn altijd goed. Als je van natuur houdt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 21:24

Waar ben je van plan rond te gaan trekken, Loes?

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 09:46

Ik heb 2 weken, misschien eerst een kijkje nemen in Amerika, aangezien ik dicht bij de grens zit, en daarna naar boven in canada trekken? Moet natuurlijk even kijken wat mogelijk is qua tijd, vancouver en calgary lijken me ook mooi.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:16

Vancouver en Calgary zijn ook heel gaaf, maar als je maar 2 weken hebt kun je dit alleen doen als je gaan vliegen.
Wat betreft USA, daar kun je bijvoorbeeld via de Niagara Falls wel komen en met een omweg weer terug naar CA. Als je wat verder in het noorden van Ontario kijkt, heb je daar bijvoorbeeld Algonquin Park, een enorm natuurpark waar heel veel wild te vinden is (elanden, beren, etc).
Hier in zuid-Ontario zou ik in je vakantie niet al te veel tijd gaan besteden, de bezienswaardigheden hier in de buurt kun je beter in de weekenden doen als je ouders hier nog niet zijn (ik wil wel met je mee, kunnen we reiskosten delen ;) ). Zo heb je bijvoorbeeld de Webster Falls bij Hamilton, en verschillende rodeo's.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:19

Oke bedankt voor het advies!
Ik was inderdaad van plan het gebied rondom waar ik terecht kom in de weekenden te bekijken, als alles dit toelaat natuurlijk, weet niet wat stagebedrijf voor me in petto heeft.
Meeten en samen dingen bezoeken natuurlijk ook leuk :) , moeten we tegen die tijd even kijken wie wat hoe.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:49

Is goed hoor. Ik vermaak me tot die tijd prima! Elk weekend wel wat en vrijwel altijd mooi weer.
Wanneer kom je precies hier aan?

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:52

Ik hoop rond 21 Mei, even definitieve bevestiging en dan boek ik.
24 Mei mijn eerste stagedag, de maandag, 23 Mei is er een feestdag dus zit direct goed.
Kopen jullie daar spullen of nemen jullie het meeste mee in het koffer?
Moet voor mijn idee namelijk zoveel meenemen :')
Ga je er ook wel eens op stap Judith?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:57

Ik ben geen stapperd ;) Dus nee.
Ik ga vooral voor natuur en activiteiten.

Ik heb wel kleding gewoon voor de hele periode meegenomen, maar ik laat bijv. mijn winterlaarzen hier (enkellaarsjes) en koop hier schoenen voor in de zomer. Verder heb ik mijn cap wel meegenomen, maar ik heb hier nieuwe boots gekocht en sporen ben ik nog naar op zoek.
Waar verblijf je?

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 16:57

Ik heb zelf alleen mijn laarzen, cap en rijbroeken meegenomen.
En kwa kleren een beetje van alles wat, vooral het hoognodige/wat ik veel droeg op dat moment maar ik heb ook wel redelijk wat gekocht in de eerste week dat ik daar was :)

Weer terug gaan was erger want moest vervolgens van 1,5 jaar zooi in 2 grote koffers en 1 kleintje proppen :x