Allereerst even grrrr nieuws. Nog geen deur gezien, om 8.45 gebeld en een verbaasde meneer aan de lijn. Nee hij begon morgen en niet vandaag.
Mmm wij dachten er anders over, maar ok. Wel besloten als ze het donderdag niet af kunnen hebben beginnen ze maar we weer terug zijn
nu duimen dat ze er morgen vroeg wel zijn,Maar daardoor een nuttige dag gehad. Eerst daarna uitgeslapen.
En toen hee er zijn nog frambozen
. Genoeg voor een potje jam.
Helaas best wat tomaten te ver heen en aan het verrotten, maar er zaten nog best wat rood en groen aan. Die geplukt. Ruim 2 kilo. Er waren nog wat appels en best wat peren. Daarvan helaas ook al een aantal kapot gevallen of aangeknabbeld. Maar nog goed bruikbaren ook. Die worden morgen taart
Een nieuwe batch walnoten "pasta" van droge noten mooi fijn dankzij nieuwe apparaat. Smaakt best. Maar te droog. Morgen poging met verse noten. Boerenkool fijn maken gaat er ook snel mee. Deels in de maag deels ingevroren.
Toen boodschappen gaan doen en op jacht naar een en ander. Deels geslaagd deels niet en deels ai toen zat het in het mandje.
En ik ben nu definitief kansloos.
#geen commentaar

Met de boerenkool. Maar mijn kleren kliederen steeds vol met jam maken. En ik zag dit burgerlijke schort hangen met mirabellen erop. Met ingebouwdde handdoek.
Enne

De oogst

Verder hebben we een paar erg boze tuinbewoners.
Die vandaag met zijn tweeen aan het trekken waren met al hun denk ik 8 gram of zo om het teruggevouwen afdekkapje van de pelletkachel weer los te trekken. Een koolmezen echtpaar heeft besloten dat de kachelpijp van de pelletkachel een uitstekende nestgelegenheid is. Ik hoorde al dagen gerommel. En met op de buis tikken schoot er een koolmees uit en bleek het afdekkapje half los. Nu zijn ze boos en doen ze de hele dag verwoede poging het los te krijgen. Ik mag hopen dat er geen nest en eieren inzitten. We zien er niks in
en ik weet nu eindelijk ook waarom. De fabriek wilde niet afmaken en heeft pas eind vorige week contact opgenomen over het waarom.
Ze wilden zeker weten dat maten klopte omdat ze groter zijn dan het officiele ontwerp met lelijke kozijnen voor de stenen boog. Pfff heb hem wel gezegd communicatie eerder en beter is wel zo fijn voor iedereen. Dat had een hoop stress gescheelt.
het gaat wel met de Franse slag zo.
die geaaid mocht worden, en de papa die haar mocht vasthouden zag wat bleekjes bibberig
zijn dochtertje vond het geweldig
maar zoals ze zelf zeiden, door de subsidie kunnen ze leven. De optredens zijn hun "winst". De dag ervoor zat de tent vol waar maximaal denk ik 25/30 man konden zitten opgepropt.