Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 21:27

Updates en foto "bom".

Allereerst even grrrr nieuws. Nog geen deur gezien, om 8.45 gebeld en een verbaasde meneer aan de lijn. Nee hij begon morgen en niet vandaag. >;) Mmm wij dachten er anders over, maar ok. Wel besloten als ze het donderdag niet af kunnen hebben beginnen ze maar we weer terug zijn :+ nu duimen dat ze er morgen vroeg wel zijn,

Maar daardoor een nuttige dag gehad. Eerst daarna uitgeslapen. :)) En toen hee er zijn nog frambozen :oo. Genoeg voor een potje jam. :Y)

Helaas best wat tomaten te ver heen en aan het verrotten, maar er zaten nog best wat rood en groen aan. Die geplukt. Ruim 2 kilo. Er waren nog wat appels en best wat peren. Daarvan helaas ook al een aantal kapot gevallen of aangeknabbeld. Maar nog goed bruikbaren ook. Die worden morgen taart :D

Een nieuwe batch walnoten "pasta" van droge noten mooi fijn dankzij nieuwe apparaat. Smaakt best. Maar te droog. Morgen poging met verse noten. Boerenkool fijn maken gaat er ook snel mee. Deels in de maag deels ingevroren.

Toen boodschappen gaan doen en op jacht naar een en ander. Deels geslaagd deels niet en deels ai toen zat het in het mandje. :P

En ik ben nu definitief kansloos. :')
#geen commentaar _O-

Afbeelding
Met de boerenkool. Maar mijn kleren kliederen steeds vol met jam maken. En ik zag dit burgerlijke schort hangen met mirabellen erop. Met ingebouwdde handdoek. :))

Enne *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

De oogst

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we een paar erg boze tuinbewoners. :') Die vandaag met zijn tweeen aan het trekken waren met al hun denk ik 8 gram of zo om het teruggevouwen afdekkapje van de pelletkachel weer los te trekken. Een koolmezen echtpaar heeft besloten dat de kachelpijp van de pelletkachel een uitstekende nestgelegenheid is. Ik hoorde al dagen gerommel. En met op de buis tikken schoot er een koolmees uit en bleek het afdekkapje half los. Nu zijn ze boos en doen ze de hele dag verwoede poging het los te krijgen. Ik mag hopen dat er geen nest en eieren inzitten. We zien er niks in

Prairy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-25 21:40

Damn dat zijn nog flink veel peren er in!

Ik ben wel enigzins jaloers op je schort met handdoek en zak :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-25 21:53

Point vert heeft ze met diverse dessins :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 15:02

Nou toch nog een beetje oogst en die perenboom is mega dat kun je er nooit zelf uithalen, misschien een jeugdige fitte dorpsgenoot de ladder op jagen ;)

En die vogeltjes hahahahaha geweldig.

Maar de hamvraag: zijn ze begonnen aan de deur? :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 15:27

Nee -O- en ik weet nu eindelijk ook waarom. De fabriek wilde niet afmaken en heeft pas eind vorige week contact opgenomen over het waarom. 8)7 Ze wilden zeker weten dat maten klopte omdat ze groter zijn dan het officiele ontwerp met lelijke kozijnen voor de stenen boog. Pfff heb hem wel gezegd communicatie eerder en beter is wel zo fijn voor iedereen. Dat had een hoop stress gescheelt.

En de voordeur had vertraging in de productie/transport, die is nu onderweg maar ivm rij en rusttijden is hij er pas morgen ergens op de dag. -O- Morgen rond de middag wordt ik gebeld of het donderdag ochtend heel vroeg gaat lukken. Of eventueel woensdag avond plaatsen. Zodat we alsnog donderdag middag een stuk kunnen oprijden zodat het in 2,5 dag kan ipv twee dagen en meteen aansluitend start cursus, dat is domweg te vermoeiend.

Gv is een eind gaan rondtouren met de motor en net weer terug, ik heb afwisselend gerust en noten geraapt. Ook best. Morgen vroeg na de bakker dan omdraaien en doorpitten. Vanmorgen zaten we om 7 uur al aan het ontbijt voor het geval dat en gv moest ergens om 8.30 zijn ook.

De peren vallen vanzelf wel een keer :P

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 16:40

Nou das dan mooi k u t :( het gaat wel met de Franse slag zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-25 16:52

In dit geval over de grens. De kozijnen komen uit Duitsland kennelijk :P de duitse slag dan

belangrijkste is dat het er komt. En nu weet ik dat alleen de voordeur voor vertrek is. En de grote deuren na vertrek. Op zich snap ik wel dat ze vragen of het klopt. Maar doe dat dan niet drie weken na indienen. En dan belt de man zelf ook nog niet.

Ach ja komt vast wel goed, :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-25 19:46

Nou inderdaad bel even of het klopt hoe moeilijk kan het zijn... arghhh

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 10:13

Een kleine wereld vandaag. Gisteravond was het zo helder met een vleugje wit wief, nu zit het potdicht. Houtkachel niet stoken, de pelletkachel moet ook de keuken maar even mee verwarmen.

Gister avond naar een kneuterig klein circusje geweest twee dorpen verderop. We zagen de aankondiging, geen idee wat voor circus maar het zal wel leuk zijn. Leuk was het maar meer een jongleer familie voorstelling gericht op kinderen met een hele hoop humor. Ze gaan alle kleine dorpen langs in de regio kennelijk. We waren hun eerste "buitenlands" publiek. :P

Mini kleine tent. Ongeveer de maat van mijn keuken :D papa met twee net uit de puberleeftijd zoon en dochter. Met heel goed jongleren met van alles inclusief jeu de boules ballen :oo hoela hoep ook brandend. Lasso, diabolo, borden, zweep, eenwielfiets, die cilinder evenwicht ding, grote bal. En een enorme albino python dame <3 die geaaid mocht worden, en de papa die haar mocht vasthouden zag wat bleekjes bibberig }> zijn dochtertje vond het geweldig :)) . En een "olifant" gemaakt door twee moeders die de pineut waren.

Het leuke was de kinderen mochten echt alles proberen. De papa was een hieperdepiep stuiterbal, en ook letterlijk hieperdepiep. Geen idee hoe vaak hij dat gezegd heeft. :') Leerzaam omdat bij de brandende dingen de kinderen het nummer van de brandweer moesten roepen. 18 hier. Kortom heerlijk eenvoudig vermaak ruim 1,5 uur. Onmogelijk om van te leven met 16 man publiek :knuffel: maar zoals ze zelf zeiden, door de subsidie kunnen ze leven. De optredens zijn hun "winst". De dag ervoor zat de tent vol waar maximaal denk ik 25/30 man konden zitten opgepropt.

Daarna met een mooie volle maan terug gereden. Dit keer geen wilde katten gezien. Er zijn er een paar die zich gevestigd hebben aan de andere kant van het spoor.

Na de voorstelling een mooie lucht
Afbeelding

Bij mij thuis

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-25 17:12

Klinkt als een heel leuk vermaak :D

En wat een leuk pittoresk huisje zo <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 19:29

Het zag er inderdaad heel mooi uit.

Verder nog zoveel te doen. Maar ach ja. Gv was halfweg het maaien. Ik was bijna klaar met de bus tegen 16.00. maar we zijn nu pas thuis. :') Eerst achterbuurman thee drinken bij ons. Toen naar zijn ouders voor onrijpe tomaten confiture recept. Daarna uitwisseling van peren tegen pastec, appels en twee courgettes voor gv. En aperitief. En morgen vroeg op paddenstoelen jacht en verjaardag van de twee mannen daar. Dan maar s middags vertrekken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-25 21:20

Zo een pot frambozenjam. Drie potten chutney/confiture van de groene tomaten. Recept iets aangepast waardoor het meer chutney achtig is, laatste beetje naar de achterburen gebracht. Ik ben benieuwd wat zij van de smaak vinden.

Nu zijn er nog twee appeltaartjes in de maak van een paar appels van de achterburen. Het deeg moest echt op. Schort is al goed gebruikt nu. Gv snijdt zich rot

#kneuterig huiselijk. :))

Afbeelding

Afkoelend nu.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 11:08

Nom nom nom dat ziet er goed uit en ik wil ook appeltaart :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 12:27

Zo 40 minuten zoeken. Eerst niks meer. Leeggehaald door anderen teveel.daarna op een nieuwe plek veel gevonden. Steeds 3 laten staan een meenemen.

Nu twee methodes van drogen. Nu weet ik waarom er zoveel spijkers in de keuken zitten :D
4 slierten en 3 plateaus.

Trompet de mort. Arme lui truffel

Afbeelding

Afbeelding

Afval

Afbeelding

Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-25 14:13

afval??? mooi als champignonnenbouillon, ff in de pan met water evt. alvast wat kruiden voor de smaak, in potjes wecken, mooie basis van de winter voor soepjes

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-25 15:19

Het is op mijn composthoop achter. Wat eraf gehaald is zijn de grondstukjes. op dringend advies van de achterburen.

Meer tijd was er ook niet. We zijn al onderweg nu. Zo vuaduct bezoeken

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-25 21:18

Ik leef nog :P maar nagenoeg geen internet steeds. Of onderweg of bezig.

Eerst viaduct bekeken. Geslapen in de rimboe bij een abdij. Die bezocht gister ochtend, onderweg en gisteravond onverwacht de hele avond petange gespeeld jeu de boukes met een paar fransen die naast de camperplek aan het spelen waren. Ipv vroeg slapen rond 20.30. Werd het 2330 _O-

Vandaag en route naar de cursusplek. Waar ik de eerste avond heb overleefd. Nu oogjes dicht, ik ben moe, fotos volgen later wel

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-25 22:29

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 09:07

Heel veel succes met je cursus echt super dat je dit doet!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 09:48

Hoop en hele hoop informatie maar en fijne manier van lesgeven met veel afwisseling lekker eten stille plek en mooie omgeving

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 17:57

Waar zit je nou precies? Bij mij in de buurt toch?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 18:02

Ja iets onder Breves.

Perigord noir en ongeveer 40/50 km oost van Bergerac

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:03

En valt het je mee qua mensen en overprikkeling? Je was toch zo bang om er niet tussen te passen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-25 18:11

Meesten ok. Maar ik kan genoeg rust pakken nu ook weer even voor diner. Dan gaan de lessen wel gewoon door. Vanavond film kijken met les. Vanmiddag naar een dorpje geweest. Vandaag wel rotnieuws gehoord. Gv ook van de leg. Naar huis hoeft niet maar het hoofd zit er wat minder bij. Gelukkig goed opgevangen lieve leraar en vrouw <3

Ik ben wel compleet gesloopt s avonds. Van 8.30 tot 2200 meest van de tijd les/correcties

Ik heb inmiddels de voor mij juiste methode gevonden. Hij is wat eh afwijkend maar het werkt. Vanmiddag in het dorpje schoot de gendarme in de lach daarna duim omhoog. Toen ik de weg vroeg

Afbeelding

:))

Spiekarm :D

Een paar fouten blijf ik hardnekkig maken dit helpt en gaat het mis tikt hij op zijn arm en dan o ja :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 18:24

Haha die spiekarm! Is de bedoeling dat spieken niet opvalt toch? :D

Fijn dat het wel goed gaat met de lessen en de mensen.

Dat vervelende nieuws is niet echt leuk. Fijn dat de leraar je goed opvangt en er waarschijnlijk verder rekening mee houdt.