Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:35

Ik vond de prijzen best vergelijkbaar met hier.
Misschien net iets goedkoper.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 21:52

We hadden iets Grieks hoofdgerecht. ( vraag mij niet wat) 1 cola en 1 mythos halve liter.

Maar we hebben ook al een hoofdgerecht, voorgerecht en 2 drankjes gehad voor totaal 35€

Meeste hoofdgerechten zijn tussen de 8 en 12 €

In Nederland is dat toch echt wel meer

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:00

Verschilt misschien ook per restaurant. Wij hebben avonden voor die prijzen gegeten maar ook wel bij een restaurant waar de prijzen zeker minstens vanaf 12 euro waren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-18 22:05

Kos is mogelijk toch duurder, Mandyy? Is ook wel toeristischer natuurlijk.
Maar als wij hier in Nl. hetzelfde eten en drinken als in Griekenland zijn wij toch minstens € 80,- kwijt.
Voorgerecht een tientje, hoofdgerecht twee tientjes en een fles wijn ook zeker twee tientjes.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:08

Fitzroy schreef:
Kos is mogelijk toch duurder, Mandyy? Is ook wel toeristischer natuurlijk.
Maar als wij hier in Nl. hetzelfde eten en drinken als in Griekenland zijn wij toch minstens € 80,- kwijt.
Voorgerecht een tientje, hoofdgerecht twee tientjes en een fles wijn ook zeker twee tientjes.

Denk echt dat het per plaats verschilt. Wij zaten in de buurt waar Daantjuhh zit en zijn de laatste avond echt goed uit eten geweest.
Beide een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert.. beide een glas fris, 1 wijn los en een karaf rosé
€53 Dat lukt me in Nederland echt niet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:35

Bij ons verschilde het per avond, maar vond het niet veel goedkoper dan NL.
Met lunch meestal 10 euro kwijt, dat ben ik hier ook ongeveer.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 22:43

Hmm ben afgelopen jaar naar Lesbos geweest, en dit jaar naar Zakynthos. Jammer dat dat neit zo goedkoop is als lesbos hahaha.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:09

Ik vond het eten op Zakynthos echt goedkoop. Hoofdgerechten waren rond de 10 euro. Mythos en karafje huiswijn ook goedkoop. Mijn man drinkt echter graag Desperado's, die zijn tussen de € 4 en € 7.
Ik vond Zakynthos wel heel erg toeristisch en daarom sommigen restaurants erg opdringerig.
Mijn man wil daar dan uit principe niet eten.
Ons hotel had echt een hele goede kok, dus wij aten daar ook af en toe s middags of ook weleens 's avonds, als we heel de dag weg waren geweest.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 23:12

Wij zagen met een excursie vanuit de bus een restaurantje waar we wilden eten.
Met winkelen paar dagen later sprak die vrouw van het restaurant ons aan en zeiden we dat we nog aan het winkelen waren en daarna voor een restaurantje zouden kijken. Eigenlijk wisten we het al..
Toen we terug kwamen zei ze dat ze onze reactie zo lief vond gezien ze meestal gelijk afgesnauwd werd.
Maar ze deed het op een leuke manier en niet opdringerig, dan heb ik er geen problemen mee.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 06:04

Het zal inderdaad heel erg verschillen van waar je zit in Griekenland. Hoe toeristischer hoe duurder.
Karpathos zijn wij 2 jaar terug geweest en dat was ook spot goedkoop.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 06:23

Ik heb ook echt een hekel aan opdringerige obers voor restaurants. Die slaan wij ook over. En als ze je dan ook nog in het Nl. aanspreken haak ik helemaal af. (Was in Parga, verschrikkelijk)

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:05

Denk dat de 24% BTW ook wel meespeelt vergeleken met vorig jaar?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:21

Ik denk dat het vooral met de mate van toerisme te maken heeft.
35 jaar geleden was dit nl. al op Mykonos. Op Syros gebeurt het amper.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:40

Wij mijden dergelijke restaurants ook als de pest.
Ik vraag het meestal aan locals daar te plekken. Havenmeester kan je meestal heel goed op weg helpen.

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:05

Hoi allemaal!
Sorry ik kom zomaar binnenvallen maar gezien al de pagina`s zijn er hier vast veel Griekenland fanaten ;p Eind augustus hebben wij 2 weken vakantie en nu willen we graag naar Griekenland en zijn opzoek naar een leuk gebied/eiland. Ik kan max 2 uur op een dag relaxen op het strand dan ben ik er meestal wel weer klaar mee. Voor de rest vind ik het leuk om dingen te doen en te zien eventueel wat excursies. Mooie natuur/uitzichten vinden we leuk en niet dat er bakken toeristen overal staan. Zuip eilanden hebben we ook weinig mee ;). Hebben jullie tips voor een leuk eiland?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:58

Wij gaan toch later weg -O- maar dan kunnen we wel langer *\o/*

Ik ben een keer eerder op Rhodos geweest (1 dagje, als uitstapje van onze vakantie in Turkije) en vond de sfeer toen heel leuk. Het leukste van de vakantie naar Turkije waren de hamam en Rhodos :')

Kreta viel mij wat tegen eerlijk gezegd maar een vriendin vond het fantastisch. Mijn “advies” is om Kreta over te slaan en je te richten op meer “onbekende” eilanden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 15:42

welmoedz schreef:
Hoi allemaal!
Sorry ik kom zomaar binnenvallen maar gezien al de pagina`s zijn er hier vast veel Griekenland fanaten ;p Eind augustus hebben wij 2 weken vakantie en nu willen we graag naar Griekenland en zijn opzoek naar een leuk gebied/eiland. Ik kan max 2 uur op een dag relaxen op het strand dan ben ik er meestal wel weer klaar mee. Voor de rest vind ik het leuk om dingen te doen en te zien eventueel wat excursies. Mooie natuur/uitzichten vinden we leuk en niet dat er bakken toeristen overal staan. Zuip eilanden hebben we ook weinig mee ;). Hebben jullie tips voor een leuk eiland?

Als je bereid bent om een auto te huren dan vind ik Lesbos waar ik nu ben wel een aanrader. Geen massa toerisme. Je kunt lekker aan het strand liggen. Voor een drankje heb je gratis bedjes met parasol. Wij verblijven in Petra. Maar hebben geen huurauto en het is dat we aardig wat excursies hebben. Maar Petra heb je in 2 dagen wel gezien. Er is niet super veel hier. Maar wat er is is wel prachtig. Molyvos vind ik ook een zeer schattig plaatsje.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:10

Ik vertrek vanavond richting schiphol, vlieg morgenochtend naar Kos. Zoveel zin in :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:43

Slaap je een nachtje in een hotel bij Schiphol?
Geniet ervan!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:44

Nee, we nemen de trein naar Schipol, dan zijn we er rond 00:30 en rond 3:30 kunnen we boarden, dus dat valt qua tijd goed te doen :)

Ik ga met vriendinnen en wij hebben nog een studenten OV en kunnen gratis met de trein naar Schiphol, ideaal.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 09:34

Mijn manlief en ik gaan vanavond naar het reisbureau om de vakantie van eind september te betalen :)
Nu zag ik gisteravond dat onze retour vlucht tijden veranderd waren :o Baal stiekem een klein beetje, ipv savonds heel laat terug, vliegen wij nu al rond 10.30 terug. En tuurlijk is het onder voorbehoud. Maar vind het wel jammer :o

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:17

Snap ik wel. Heb dat ooit ook gehad. Het is zo jammer dat reizen toch best veel tijd kost en je daarmee vakantiedagen kwijt raakt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 17:56

Nou wij hebben de vakantie er ook bijna op zitten.
Vandaag de hele dag op zee geweest met een boot. Echt een top laatste dag. Morgen worden we op tijd opgehaald en vliegen we weer richting huis. |(

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:10

Mandyy schreef:
Snap ik wel. Heb dat ooit ook gehad. Het is zo jammer dat reizen toch best veel tijd kost en je daarmee vakantiedagen kwijt raakt.

Daarom vind ik twee weken op vakantie gaan ook wel lekker. Dan zijn je reisdagen meer in verhouding met de vakantie.
Twee jaar terug zelfs drie weken geweest. Dat voelde echt als een vakantie die nooit ophield :D

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 20:41

Jongens ik heb ook weer wat.

Vandaag de hele dag op de boot geweest. Totaal nergens last van.
Helemaal top gevoeld.

Maar nu!?! Alles deint. Ik lijk wel dronken.
Moet elke keer de tafel vast houden. :oo