Ik ben inmiddels in Canada gearriveerd! Nog even bijkomen van de jetlag, al heb ik het geluk gehad dat afgelopen nacht de zomertijd hier is ingegaan. Dat scheelt een heel uur jetlag, jippie!
Heeft hier iemand trouwens ook een Young Professional visum aangevraagd, heb alle gegevens ingevuld en de application status is al een week in progress.. Heb nu nog 13 dagen om alles in te vullen maar kan niet verder voordat alles completed is
Laatste keer dat ik er mee bezig ben geweest is al weer een jaar of 2 terug maar zoals het er nu staat lijkt het mij net alsof je nog niet alles ingevuld/ingestuurd hebt...
LoesvL
Geplaatst: 15-03-16 17:15
Ja Klopt Blacky maar heb alles ingevuld.. Alleen heb ik een code in moeten vullen dat mijn stagebedrijf heeft betaald dus misschien moeten ze die even na checken, alleen doen ze er al een week over, niet zo handig, begin m een beetje te knijpen nu
Ja heb ik geprobeerd, maar indien je nog in de 20 dagen zit, behandelen ze geen vragen , alleen als er een technisch probleem is. Ik had technisch probleem ingediend maar na 3 weken nog niks terug Allemaal zeer ingewikkeld dus, zal eens naar een telefoonnummer zoeken, wel moeilijk dat bellen haha maar beter dan niet kunnen gaan.
Als die in Berlijn er nog zit doet ie voor zover ik weet al een jaar of 2/3 geen aanvragen meer voor whp/yp voor NLers.. dat is toen over gegaan naar Wenen..
Oops. Tja niet bij stil gestaan dat er soms dingen veranderen. Ik woon ook al 4 jaar in Canada.
LoesvL
Geplaatst: 17-03-16 09:47
Ja klopt, heb naar Zwitserland gemaild maar ik werd doorverwezen naar de ambassade in Canada aangezien hun deze aanvragen niet aannemen. Misschien nóg eens mailen en melden dat ze zeggen in Canada niks voor me te kunnen doen maar dat ik toch echt niet weet wat ik moet, beetje radeloos Maar stay positive, komt allemaal goed
Bedankt voor jullie meedenken!
P.S. ook heel handig, mijn stagebedrijf is dicht tot maandag dus hun kunnen ook niks voor me betekenen omtrent daar een belletje plegen
Waarom bel je niet gewoon zelf naar Canada, dan? Ik vind een mailtje altijd zo afwachtend, als het echt zo dringend is, dan bel je toch gewoon.
LoesvL
Geplaatst: 17-03-16 16:16
Yasmine schreef:
Waarom bel je niet gewoon zelf naar Canada, dan? Ik vind een mailtje altijd zo afwachtend, als het echt zo dringend is, dan bel je toch gewoon.
Aangezien ik niet direct een nummer kan vinden, alleen voor binnen Canada
Yasmine
Geplaatst: 17-03-16 17:42
Dan zet je er toch gewoon de landcode van Canada voor? +1 voor het nummer en de eerste 0 weglaten, en dan kan je het nummer vanuit het buitenland bellen.
LoesvL
Geplaatst: 17-03-16 17:45
Yasmine schreef:
Dan zet je er toch gewoon de landcode van Canada voor? +1 voor het nummer en de eerste 0 weglaten, en dan kan je het nummer vanuit het buitenland bellen.
Klopt! Maar zegt steeds you call can not be completed.. Wel bedankt voor het meedenken natuurlijk, ga even kijken hoe ik het ga oplossen
tweety_be
Geplaatst: 17-03-16 22:57
Ben al even niet meer in het topic geweest, maar moest nu toch even van me laten horen.
De trainer waar ik voor gewerkt heb (Jim Greendyk) zijn zus Abby en haar man Pete hebben een zeer zwaar auto-ongeval gehad. Daarbij hebben beiden erg zware verwondingen opgelopen, met interne bloedingen etc. Ze liggen nu beiden op intensieve. Abby heeft haar rug gebroken en helaas hebben ze ook hun ongeboren kindje van 20 weken verloren
Er is nu een 'Abby & Pete's Recovery Fund' opgericht https://www.gofundme.com/peteandabby. Het zou fijn zijn als jullie even een kijkje nemen en misschien kunnen delen en/of iets doneren. Ik dacht, ik deel het even. Dit zijn zo een ongelooflijke lieve en behulpzame mensen, ik ben er echt even niet goed van.
JudithO
Geplaatst: 18-03-16 02:52
O man Tweety, dat is schrikken! Zoiets gun je toch werkelijk niemand...
LoesvL
Geplaatst: 18-03-16 09:18
Verschrikkelijk nieuws inderdaad, hopelijk herstellen ze beide weer
LoesvL
Geplaatst: 25-03-16 09:20
Gister mijn visum toch nog rond gekregen, nu 8 weken wachten en duimen dat ik er een toegewezen krijg