Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 07:45

Ik ben in september met een enkel ticket naar Canada gevlogen :) Heb ook een Working Holiday Visa, in Nederland begonnen ze van KLM er al over dat dit geen goed idee was en ik het land niet binnen zou komen etc...
In Canada geen enkel probleem gehad, ik liet mn formulieren van Working Holiday Visa zien en mocht na twee vragen gelijk door. In Nederland dus meer gezeur gehad over mijn enkeltje dan in Canada :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 10:12

Nayomie schreef:
tweety_be schreef:
Als je een Working Holiday Visa hebt en bewijs van voldoende vermogen, kan je gewoon een enkele reis naar Canada boeken. Heb ik gedaan via Icelandair en ik ben 1 jaar en 4 maand gebleven (langer gebleven als toerist) en mijn vlucht naar huis geboekt wanneer ik wist wanneer ik terug ging... Als het even kon, was ik gewoon gebleven ^^ haha. Miss it so much |(

Is dat zo? Ik dacht dat juist het punt van zo'n visum was dat je moest beschikken over een retourticket.

Nee, het is net wanneer je géén visum en géén terugvlucht hebt, dat je verdacht bent. Want dan kan je niet bewijzen of en wanneer je terugvliegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:12

Mag ik meepraten? Ik wil graag een half jaar/jaar in Canada aan het werk op een melk/vlees (rund of schaap) veebedrijf werken, aangezien ik dan afgestudeerd ben in Dier- en Veehouderij en meer ervaring wil. Ik heb vandaag het bericht gekregen namelijk dat mijn Working holiday visum goed is gekeurd :D :):)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:32

Gefeliciteerd, Spruit!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:44

Proficiat spruit! Waar ga je werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:09

Dank jullie :)

Waar weet ik nog niet precies, mijn voorkeur ligt in eerste instantie bij Quebec zodat ik ook Frans leren kan. Maar als ik in één van de andere provincies een mooi bedrijf tegenkom zal ik het niet later daar te solliciteren :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:42

Canadees frans lijkt niet op het frans in frankrijk :-).

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 09:52

yarrah schreef:
Canadees frans lijkt niet op het frans in frankrijk :-).

Zó verschillend is het ook niet, hoor. De uitspraak is wel anders en ze hebben wel wat andere woorden, maar het is doorgaans wel gewoon goed verstaanbaar als je niet-Canadees Frans spreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:02

Het ligt ook zeker nog niet vast :) Het is een voorkeur. Ik beland daar waar een bedrijf mij het meest leren kan en ik het het bedrijf het meest bieden kan :)

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:59

Nog een maandje en dan ga ik eindelijk :D . Ik vroeg mij af hoe anderen het doen met hun verzekering, ik weet nog niet precies hoelang ik blijf, tot augustus of toch een jaar. Nou kan je de verzekering wel verlengen tussendoor, maar gaan ze dan niet moeilijk doen met tot wanneer je visum geldig is? Of is het dan toch verstandiger een verzekering voor een jaar af te sluiten?

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:03

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:09

Dit jaar gaan we eindelijk op vakantie in eigen land (Canada)! *\o/* In maart kunnen gaan reserveren voor campings.Dit jaar echt nodig want de CAD$ staat laag en de US$ hoog: veel Amerikanen zullen hier komen en veel Canadezen zullen ook in eigen land blijven.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 19:55

Waar gaan jullie heen Hippo? Canada is best groot :) De $ staat echt bizar laag. De economie in Alberta ligt echt op z'n gat, benzine is nu 57 cent per liter :roll:

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 20:34

Hier is de benzine $1.09 (BC= Bring Cash)
We gaan richting Kelowna/Penticton en ook nog even langs wat National Parks in the Rockies.
We wilden oorspronkelijk in Penticton gaan wonen, maar we zijn er nog nooit geweest. :+ Erg mooi en een stuk goedkoper dan Vancouver (alles is goedkoper dan Vancouver in Canada).

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 08:32

Lottexxx schreef:
Nog een maandje en dan ga ik eindelijk :D . Ik vroeg mij af hoe anderen het doen met hun verzekering, ik weet nog niet precies hoelang ik blijf, tot augustus of toch een jaar. Nou kan je de verzekering wel verlengen tussendoor, maar gaan ze dan niet moeilijk doen met tot wanneer je visum geldig is? Of is het dan toch verstandiger een verzekering voor een jaar af te sluiten?

Voor het geld kan je waarschijnlijk net zo goed een verzekering voor het hele jaar doen. Ik was bij Tasman geloof ik 500€ kwijt voor een heel jaar en ik denk echt dat je spijt krijgt als je maar voor 4/5 maanden gaat ;)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:06

Penticton is mooi en warm in de zomer.

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:35

Ik ga in Juli voor 4 weken naar Ontario. Ik vlieg op Toronto en wil daar in de buurt vrienden opzoeken.
Ik wil graag een auto huren en daarna dus de vrienden opzoeken en vervolgens naar Montreal en Quebec.
Prince Edward Island lijkt leuk. De afstand vind ik alleen ver. Hebben jullie nog tips voor het huren van een auto?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 01:38

Soms zijn de prijzen verschillend als je vanaf Canada of vanuit Europa boekt (proxi). Wij wilden graag een camper huren in eerste instantie, maar het is behoorlijk duur. Een vriendin vertelde me dat we waarschijnlijk goedkoper 'vanuit Europa' kunnen boeken. Vliegreizen kunnen omgekeerd weer voordeliger zijn. Worden de prijzen steeds duurder dan even je geschiedenis en cookies legen. ;)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 01:39

Tip: als je met credit card boekt (Visa) is het zeer waarschijnlijk dat een deel van de verzekering door je CC gedekt wordt. Even de voorwaarden van de CC maatschappij doorlezen. Kan een hoop schelen. Als je zelf een tomtom hebt met kaarten van N-Amerika (hadden wij) dat scheelt ook veel geld.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 10:59

Heel hard duimen dat mijn stage naar Canada nog door kan gaan, alles rond behalve het visum, veel gedoe mee gehad en was mijn aanvraag verlopen, alles uitgelegd bij de Canadese ambassade maar ik moest maar een nieuwe aanvraag doen, heel benieuwd of er überhaupt nog een kans is dat ik weer een aanvraag kan doen, fingers crossed! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:33

Ik duim mee voor je!
Als je voor het IEC gaat, er zijn nu nog 392 plaatsen beschikbaar, dus er is zeker hoop!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 12:37

Spruit schreef:
Ik duim mee voor je!
Als je voor het IEC gaat, er zijn nu nog 392 plaatsen beschikbaar, dus er is zeker hoop!

Ja IEC inderdaad, dan blijf ik hoopvol wachten, en anders last minute maar naar een ander land :')
En bedankt natuurlijk!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 20:59

Ik duim voor je LoesvL

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 10:03

HippoLogic schreef:
Ik duim voor je LoesvL

Vorige week weer een aanvraag gedaan voor een visum en vandaag bericht dat ik me (weer) kan aanmelden. Nu hopen dat het deze keer wel lukt, al met al voor nu heel blij natuurlijk!

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 14:46

Ik ben aan denken om stage te gaan lopen in Canada, weet een van jullie toevallig hoeveel een stage visum voor Canada kost?