Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:15

|o Dat is inzicht van een geblindoekt eendagsvliegje. Wat ik dan weer zielig vind voor het eendagsvliegje :(:)

Maar een korte samenvatting. 65 op de snelweg en 1,5 baan en een stukje vluchtstrook nodig hebben al bellend en dingen opschrijvend op een papiertje op je stuur. Een vrachtwagen die 90 te langzaam vond en vrolijk gaat inhalen bij een inhaalverbod want o jeee er reed een auto met caravan 89. Waardoor door de zuiging die caravan begon te slingeren. Dure dikke autos die veel te kort boven op voorgangers zitten (lees hooguit 2 tot 3 meter) in de hoop dat ze ze van de weg kunnen drukken. Krankzinnig stuntende motoren die bij een snelwegsplitsing als groep vier rijbanen gebruikten om al zigzaggend door het overige verkeer helemaal naar rechts te gaan. Links en rechts inhalen uiteraard. Fatbikes die tegen het verkeer in op een rotonde en door rood een doodswens hebben kennelijk. En meer van dat fraais. :x

Ook gv verzuchtte welkom in nederland. -O- Het valt zo op kwa verkeer. Zoveel meer opgefokt en gehaast.

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:05

Ik krijg het al benauwd als je tekst lees :=

prompter

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:21

Ik ook, maar ik zit elke dag op de weg in de randstad en kan zulke stukjes dagelijks schrijven. Je went er kennelijk aan :=

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:42

Ik heb dit weer vaak in België en Frankrijk meegemaakt.
Wij vertrekken zaterdag richting Morvan/Bourgogne bij Corancy in de buurt.
Nog tips voor leuke dingen daar?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 15:46

Ik heb mijn half uur straftijd liggen en een milde allergische reactie weer achter de rug. Nog wat kucherig slapjes en mijn arm begint al te piepen, maar ik kan er weer een jaar tegen hopelijk.

Maar het verkeer is de laatste paar jaar duidelijk wel erger geworden met rare stunts. Schijt aan de maximumsnelheid, vaker agressief opdruk gedrag, vrachtwagenchauffeurs voor wie de regels niet lijken te gelden. Nu ook weer de afdaling bij Nancy. 70 en80 voor zwaarder dan 3500 ton en caravans. En wat komt je vrolijk voorbij denderen al inhalend, meest een italiaanse of spaanse chauffeur met een enorme combinatie. Terwijl wij net onder de 90 reden. Die zijn echt soms zo bizar bezig :n

Kwa bourgogne de wijnroute is de moeite waard en de ietwat merkwaardige plaats Tonnerre. Met een mooie wasbron midden in de stad (te voet bereikbaar) pelgrims wandeling vanaf daar naar boven nemen en je komt bij de kerk uit, merkwaardig omdat toen wij er waren groot deel van het centrum leegstond, al sinds na oorlog of zo. Mooie oude panden met een bizar mooie conservering van hoe het ooit was.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tonnerre_(gemeente)

Morvan heeft een nationaal park waar ik toen met de camper onderweg naar Barcelona doorheen heb gereden, verlaten, wilde katten gezien, en gewoon mooie afwisselende natuur. in die hoek ook veel abdijen. Kwa camperplaatsen iets dunner gezaaid maar wel te doen.

Deze is erg mooi was twee jaar geleden bezoekbaar ook. En je mag er slapen op de parkeerplaats aan het einde toen ook. :j
https://www.bourgondie-toerisme.com/bou ... en-stilte/

En gewoon eens de info borden lokaal goed lezen. Vaak staan daar mooie stekjes op die een bezoek waard zijn.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:29

Gaan deze keer met de auto, huisje gehuurd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:30

Ah dat is makkelijker,

Wat ik nog vergeten was. Kentekenaanvraag van de corsa is klaar. Nog even en dan zijn de platen er ook. :D