Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:05

Ik krijg het al benauwd als je tekst lees :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:21

Ik ook, maar ik zit elke dag op de weg in de randstad en kan zulke stukjes dagelijks schrijven. Je went er kennelijk aan :=

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 12:42

Ik heb dit weer vaak in België en Frankrijk meegemaakt.
Wij vertrekken zaterdag richting Morvan/Bourgogne bij Corancy in de buurt.
Nog tips voor leuke dingen daar?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-25 14:46

Ik heb mijn half uur straftijd liggen en een milde allergische reactie weer achter de rug. Nog wat kucherig slapjes en mijn arm begint al te piepen, maar ik kan er weer een jaar tegen hopelijk.

Maar het verkeer is de laatste paar jaar duidelijk wel erger geworden met rare stunts. Schijt aan de maximumsnelheid, vaker agressief opdruk gedrag, vrachtwagenchauffeurs voor wie de regels niet lijken te gelden. Nu ook weer de afdaling bij Nancy. 70 en80 voor zwaarder dan 3500 ton en caravans. En wat komt je vrolijk voorbij denderen al inhalend, meest een italiaanse of spaanse chauffeur met een enorme combinatie. Terwijl wij net onder de 90 reden. Die zijn echt soms zo bizar bezig :n

Kwa bourgogne de wijnroute is de moeite waard en de ietwat merkwaardige plaats Tonnerre. Met een mooie wasbron midden in de stad (te voet bereikbaar) pelgrims wandeling vanaf daar naar boven nemen en je komt bij de kerk uit, merkwaardig omdat toen wij er waren groot deel van het centrum leegstond, al sinds na oorlog of zo. Mooie oude panden met een bizar mooie conservering van hoe het ooit was.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tonnerre_(gemeente)

Morvan heeft een nationaal park waar ik toen met de camper onderweg naar Barcelona doorheen heb gereden, verlaten, wilde katten gezien, en gewoon mooie afwisselende natuur. in die hoek ook veel abdijen. Kwa camperplaatsen iets dunner gezaaid maar wel te doen.

Deze is erg mooi was twee jaar geleden bezoekbaar ook. En je mag er slapen op de parkeerplaats aan het einde toen ook. :j
https://www.bourgondie-toerisme.com/bou ... en-stilte/

En gewoon eens de info borden lokaal goed lezen. Vaak staan daar mooie stekjes op die een bezoek waard zijn.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 15:29

Gaan deze keer met de auto, huisje gehuurd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-25 15:30

Ah dat is makkelijker,

Wat ik nog vergeten was. Kentekenaanvraag van de corsa is klaar. Nog even en dan zijn de platen er ook. :D

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-25 18:37

karuna schreef:
Oeps na een wolkbreuk een watervalletje

[ Afbeelding ]

Das minder, dan loopt het de kelder in :j

:wave:

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-25 09:04

Balen van de prik, maar ja wat moet dat moet he. Wel fijn dat de platen zo goed als geregeld zijn en bijna komen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 10:56

Het is maar goed dat ik even niks hoef, mijn lijf heeft een beste tik gekregen en ik ben weer even vervallen naar een (dat is lang geleden) op de bank zitten en doorgaan met ademhalen als maximale inspanning. -O- Veel meer krijg ik er niet uitgewrongen :n even met de scootmobiel huiswerk ophalen 1,5 km verderop en ik was uitgeput. %)

en dat is dusdanig lang geleden dat dit voor gv de eerste keer is dat hij het meemaakt. Twee weken iets drukker en de nekslag is meteen ook weer daar. Eens te meer duidelijk waarom ik ook alweer was afgekeurd. Ik weet het uiteraard maar even niet zo subtiel met de neus op de feiten gedrukt worden is minder tof. Niks aan te doen en er aan toegeven. Veel meer valt er niet aan te doen. Ben het zat, wil zoveel maar fysiek is dat gewoonweg niet mogelijk nu. Gelukkig had ik nog veel opgenomen aan programmas. Dat gaat wel hard nu :+

nu woensdag heb ik pas wat te doen. Al is dat dan wel weer vermoeiend en moest ik vorige keer op een door mij georganiseerd evenement halverwege naar huis omdat ik instorte. :') Daarna zaterdag een onverwachts uitje waarbij ik alleen maar hoef te zitten. En dan moet ik wel langzaam aan richting frankrijk. Camper is dan klaar en ik was van plan er echt dagen over te doen. Desnoods iedere dag maar 100 km of zo.

Hard duimen op dus ok genoeg weer dat woensdag kan doorgaan. Anders is het de week erop. En dan wordt het zo krap dat ik dat fysiek lastig ga redden. Dan moet ik hoe dan ook mijn eigen evenement skippen en neemt gv het over.

Ik kan me niet veroorloven dat ik nog steeds zo slap ben met de cursus. Zelfs huiswerk maken gaat door vermoeidheid gewoonweg niet. Ik heb het geprobeerd en ben na 16 werkwoorden gestopt omdat mijn hoofd gewoon stuk was. 10 fouten van de 16 zegt genoeg over mijn belastbaarheid denk ik :x

Edit

O ja vergeten te vertellen. We hebben allebei dit keer flink moeite om weer te landen in nederland. Het lukt beiden van geen meter. Nu hebben we in het verkeer ook echt alleen maar rare stunts van te dure dikke haastige autos. En in de vier verplaatsingen met zijn tweeen drie keer een klapper kunnen voorkomen door eigen alertheid en rustig rijden.

Vanmorgen onderweg naar de supermarkt echt de krankzinnigste actie van de week van een enorme nagelnieuwe pickup. Die 30 niet nodig vond, :n en zonder richting aangeven van zijn stuk weg rechts en meteen links ging waar wij net de binnenbocht aan het maken waren. Als gv niet zo alert had gereageerd was die pickup er bovenop geklapt. En de man was woest kwaad op het agressieve af zelfs dat hij toch moest afremmen en ons niet kon overbluffen met zijn te dikke bak. :x _-:( in de supermarkt troffen we hem weer waar hij nog een keer flipte. -O- Welkom in nederland? :?

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 13:11

het is erg gesteld met gedrag in het verkeer op vele plaatsen.
Ik persoonlijk was Antwerpen gewend vroeger en voel een groot verschil met nu want waar ik nu woon is het geen stad meer en mijn rijstijl is heel anders.
Elke keer als ik naar Antwerpen rijd dan verbaas ik me over hoe egocentrisch het rijden daar is. Mensen doen echt hele rare en gevaarlijke dingen maar ook, heel veel chauffeurs hebben totaal geen verkeersinzicht. Dit in combinatie met dat egoisme krijg je dus gevaarlijke situaties...

Hopelijk voel je je snel weer beter.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-25 13:21

Het is de laatste maanden/half jaar echt zoveel erger dan daarvoor. Mensen lijken maar wat te doen alsof overig verkeer er niet is of moet wijken en wel zo snel mogelijk. Ik rijd toch aardig wat kilometers (en eerder ook al schiphol vervoer met flink wat lange dagen) maar het was nooit zo erg als afgelopen maanden.

Een rotonde hier in de buurt, afgelopen week twee keer een bijna zware aanrijding waarvan een mogelijk dodelijk was afgelopen. Omdat anderen erg alert en snel reageerden Overige verkeersdeelnemers met trillende handen en misschien wel een volgepoepte broek van angst. Eerste keer een motorrijder met een piepjonge passagiere (dochter van misschien jaar of 12) die ons met doodsangst aankeek omdat papa zonder te remmen ons inhaalde en de rotonde opdenderde terwijl er twee autos al reden. 10 cm was het verschil tussen de denken we dodelijke klapper en net niet. Gv is bij het volgende stoplicht uitgestapt om de motorrijder aan te spreken of hij besefte hoeveel geluk hij heeft gehad. Reactie een wegwuifgebaar van de rijder. Het arme kind zat schuddend achterop te trillen ;(

De tweede was onderweg naar de kapper dinsdag. Een busje dat ons op hetzelfde punt inhaalde en vlak voor een vrachtwagen en daarnaast rijdende auto erop schoot. Dik keer was het 15 cm en een vrachtwagen in volle noodstop en de auto ernaast stond na stevig remmen dwars op de binnengrasrand van de rotonde. Het busje stond bij de stoplicht voor ons 8)7 dat soort kamikaze acties zijn bijna wekelijks standaard ipv eens per maand of minder

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-25 16:42

Idd ik ook zo blij dat we van de verkeersdrukte afzijn....

:wave:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 10:09

Ik was er helaas niet bij. Wij zaten in Colmar. Volgende keer helaas ook niet. Maar de sjoelbak wordt goed gebruikt :D fanatieke koppies :))

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 11:58

Wat leuk, kennen ze dat niet in Frankrijk?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-25 12:00

Nee onbekend of ze kennen het van plaatjes :D ik herken drie van de kinderen die de vorige keer met ons hebben gesjoeld. Maar gezien de weinige stenen die overzijn spelen ze mogelijk niet helemaal goed :') maar leuk om te zien dat het gespeeld wordt :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 22-09-25 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-25 12:01

Tof!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-25 07:48

Jemig wat een verkeerspareltjes zijn er toch weer. Ik zit ook vrij vaak op de weg en zeker als ik met de trailer rij dan zie je die wegidioten overal. := Fijn dat jullie weer veilig in Nederland zijn en nu even opknappen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 15:42

Ik knap langzaam wat op. Ben er nog niet maar heb wat energie terug om dingen te doen gelukkig. En dat moest ook wel afgelopen twee dagen.

De camper was weer hier na kleine kit dingen. Aanlassen van de vuilwater leging. Het sloot soms niet lekker, nu een beter systeem. Apk beurt enz.
en ook net zo snel weer terug naar de garage. Eerst bij wegrijden enorm roeten zonder reden, weer alles nagekeken, niks kunnen vinden. Vreemd :? maar ok misschien lang gestaan. Normaal rijdt hij veel vaker nu weken niet van de plaats geweest zowat. Roeten was opeens weg dus op naar huis.

Eenmaal bijna thuis. Rood motorlampje %) daarna gehik. Ai er lijkt een cilinder uit te liggen. -O- Anwb heeft met veel gerommel aan stekkers de boel werkende gekregen en is met ons mee terug gereden naar de garage. Er lijkt een stekker van de verstuiver van cilinder 4 opeens kuren te hebben. Leeftijd, pech of steenmarter geknabbel? Hoe dan ook de camper kan dus niet mee. -O- En dat vergt razendsnel omdenken.

Dan moet de bus hals over kop rijdklaar voor een maand. Ja een maand :+ sneu voor gv zonder camper maar hij kan een maand mee **\O/**. En ik had eea gekocht wat mee moest in de camper. Maar een uitdaging wordt met alleen de bus. :')

Afgelopen dagen lopen piekeren hoe meekrijgen van van alles zonder dat we continue over tassen of bakken struikelen. Affijn vanmorgen waren er twee opties of een voorgevormd hooinet. (Ik heb al een gewone maar dat is soms niet praktisch) of kijken wat ikea heeft liggen. Daar buiten de box gedacht en er hangt nu van alles. Dat was op de terugweg even tertrissen om alles mee te krijgen in de auto van gv. Maar hoera :))

Men neme een gordijnroede die 5 kilo kan hebben. Een omgekeerd speelgoaltje half in elkaar gezet. Twee grote tassen en een badkamer kastje van plastic. Nijvere arbeid, passen meten en een bult aan kleerhangers.

Verder was mee twee tafelbladen uit de dumphoek. Een ladenkastje en een tafelpoot uit de dumphoek en een bedonder schuiver ook uit de dumphoek. En twee enorme vitrage lappen. Ik heb namelijk een redelijke bestemming voor het eerste stuk schuur. Woonkamer/knutselkamer waar ik nog een fijne werktafel voor nodig heb dan, lego, verven puzzelen aanrommelen wat kan blijven liggen ook als ik er bezig ben. En er lagen twee enorme tafelbladen met een "vlekje". Gv kwam op het idee om aan een kant ipv tafelpoten een ladenkastje of iets dergelijks te gebruiken. Daar kan dan meteen knutselspul in. :D Er stond een schattig drie laads houten kastje en een poot in dezelfde maat bij de dumphoek.

De tafelbladen liggen onder het matras. Pastte precies :)) in het hangende speelgoaltje liggen de slaapzakken en dekens. En twee enorme tassen met de kussens. Het badkamer kastje kan ehbo spul in. Toilet artikelen en ander licht grut.

Afbeelding

Afbeelding

Alles moet nog blijken dat het goed blijft tijdens het rijden. Maar plan 1 lijkt tot nu toe gelukt. Morgen verder met de laatste eetbakken en kijken wat er mee kan wat al mee moest.

Dan gaan we in rustig vakantie tempo naar frankrijk. Dan een feestdag daar op zondag. Als het goed is vanaf maandag de kozijnen geplaatst en is er genoeg tijd om als alles meewerkt richting cursus week te vertrekken. Als ze nog niet klaar zijn blijft gv achter en die trekt daarna zijn eigen plan. Week vakantie? Niks doen of wat ook. Of hij gaat mee naar de andere kant van frankrijk gooit mij af en houdt daar een week vakantie. Daarna hebben we nog twee weken vrij. En zijn we voor het stemmen weer terug in nl. tenzij er dingen weer door de war gaan door geen idee wat er mis kan gaan :\ huis nl is veilig voorzien van oppas. :j
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-09-25 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 15:45

Rustig aan, eerst even weer fit worden...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-25 16:01

Ik had nog van alles getypt. :+

Voor vandaag is de pijp ook wel leeg. Morgen vroeg de laatste dingen erin doen en rust nemen voor de rest van de dag.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 12:59

je hebt het weer in ieder geval wel mee ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 16:30

Inmiddels onderweg met een enorme hobbelige vertraging. Maar we zitten al in frankrijk. Stakingsdag niks van gemerkt eigenlijk.

Ik kan van de week kentekenplaten laten maken voor de corsa. Dat is rond.

En verder 1,5 uur -O- %) met weer een andere afdeling van de belastingdienst gebeld. Nou ja die belde mij. Maar door paal wissel verbrak de verbinding steeds. Maar pfff wat een moeizaam gesprek met weer een tegengestelde mening dan de andere afdelingen. 8)7 Maar daar hoor ik na contact met de "eindbaas" door zowel mij als die persoon hopelijk spoedig van.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:50

Pfff doodvermoeiend dat gedoe! Goede reis weer naar Frankrijk.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 16:56

Goede reis! Wij mogen binnenkort ook weer :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-25 17:01

Ik heb er ook een barstende hoofdpijn aan overgehouden. %) Waardoor we het net niet hebben gehaald en ik alweer een uur gestrekt lig. Het was :x -O- ;( :? |o en zo voort. Waarin dingen gezegd en beweerd werden die gewoon niet klopten. En lijnrecht tegenover de andere afdelingen stond. Goddank was de "eindbaas" bereikbaar waar ik na een kort gesprek die maar heen gestuurd heb. Gv had ook zoiets wat is dit nu weer :? 8)7