Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:51

Dank voor je uitleg, Linda. Ik zag dat er vlak bij Guelph een stal is die regelmatig cutting shows heeft. Daar ga ik vast nog wel eens koekeloeren.
Ik zal die link van je eens bekijken en even contact met ze opnemen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 16:22

Ik heb inmiddels contact gehad met de stal die jij, Linda, tipte. Ze geven ook lessen, dus ik hoop daar de tijd dat ik in Canada ben, les te nemen.
Ik rijd nu ook al op een performance stal, dus dat verandert niet veel.
Nogmaals dank voor je link!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:36

Ik heb inmiddels toestemming gehad voor het aanvragen van het visum, heb jij er al een Judith?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 19:13

Ja, ook al gedaan.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 16:33

Ik ga van de week eens naar het reisbureau voor info naar canada. Vrienden wonen in tantallon (saskatchewan). Ik zou daar kunnen inwonen en met de man mee naar mensen hij is hoefsmid..

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:09

Hallo allemaal, kan ik aansluiten bij dit topic?

In aug/sept wil ik een 'roadtrip' maken door Canada. Hierbij wil ik langs de westkust reizen in de eerste twee/drie weken en daarna naar Saskatchewan voor een week te paard en dan de laatste paar dagen nog nagenieten, nog geen plan voor en weer terug naar NL. Hebben mensen nog tips om ergens heen te gaan en zijn er toevallig mensen van bokt in die regio en periode?

Bij de westkust wil ik graag o.a. naar Vancouver Island, Tofino en ik wil heel graag naar Telegraph Cove :))
Laatst bijgewerkt door kingbilly op 24-01-16 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:13

Telegraphcove hebben wij de walvistocht gedaan! Hadden we een Nederlandse gids, erg leuk!

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:33

Miesemuisje schreef:
Telegraphcove hebben wij de walvistocht gedaan! Hadden we een Nederlandse gids, erg leuk!

Ja dat wil ook gaan doen, bij welke organisatie hebben jullie het gedaan?

* heb trouwens mijn periode aangepast, stond even niet stil bij de start van mijn deeltijdstudie in september :')

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:36

Zal morgen thuis even de foto's nakijken!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:17

@ kingbilly, is er een specifieke reden waarom Saskatchewan voor met paarden? Het is vooral prairie daar, ze zeggen wel eens: "you can see your dog running away for days" :+

Wij gaan zelf altijd naar de mountains voor pack trips. Als ik op vakantie zou gaan zou ik dan ook voor paarden trip in BC of ergens bij de mountains kiezen :) . Sasktachewan is verder ook mooi hoor, het is maar net wat je interesse is.

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:27

_Linda schreef:
@ kingbilly, is er een specifieke reden waarom Saskatchewan voor met paarden? Het is vooral prairie daar, ze zeggen wel eens: "you can see your dog running away for days" :+

Wij gaan zelf altijd naar de mountains voor pack trips. Als ik op vakantie zou gaan zou ik dan ook voor paarden trip in BC of ergens bij de mountains kiezen :) . Sasktachewan is verder ook mooi hoor, het is maar net wat je interesse is.

Bedankt voor je bericht, had een mooie vakantie te paard gezien daar (wilde eerst naar Amerika gaan, toch besloten dat het Canada word), maar ik zal nog eens verder zoeken ook voor trips in de bergen :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 03:05

Door de bergen rijden te paard is zo'n bijzondere ervaring. Imo niet te vergelijken met de mooiste ritten die ik in Nederland gemaakt heb. Echt in de natuur en soms behoorlijk spannend. Zo vlak naast een afgrond of steil omhoog of omlaag, door rivieren enz.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:31

kingbilly schreef:
Miesemuisje schreef:

* heb trouwens mijn periode aangepast, stond even niet stil bij de start van mijn deeltijdstudie in september :')

Heb de foto's even teruggekeken, wij hebben de tour hier gedaan: http://www.stubbs-island.com/
Echter waren wij met een groepsreis, dus geen idee qua prijzen enzo! en wellicht zijn er ook andere leuke, maar wij vonden het hier in ieder geval erg leuk!

kingbilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 14:41

Miesemuisje schreef:
kingbilly schreef:

Heb de foto's even teruggekeken, wij hebben de tour hier gedaan: http://www.stubbs-island.com/
Echter waren wij met een groepsreis, dus geen idee qua prijzen enzo! en wellicht zijn er ook andere leuke, maar wij vonden het hier in ieder geval erg leuk!

Oke top, bedankt! Ga gelijk kijken :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 10:16

Hallo :wave:

Ik heb deze week te horen gekregen dat mijn zomerverlof goed is gekeurd ( 02-07 t/m 22-7) en wil heeeel graag naar Canada. Echter ben en ga ik wel echt helemaal alleen. Het liefst zou ik echt een soort paardenvakantie willen hebben, alles doen vanaf de paardenrug. Iemand enig idee waar ik naartoe kan of tips qua websites waar ik dit uit kan zoeken?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:18

Dreamy, ik stuur je een pb over mijn ervaringen!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:51

Hoi! Mn moeder en ik hebben ook geboekt voor 10 dagen Calgary in mei. Mn broer en zn gezin woont daar. Ik ga ze eindelijk zien na 2.5 jaar :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:17

Hey! Ik dring even binnen. :D

Er is een kans dat ik voor een jaar naar Canada ga maar ik vroeg me af, kan je een retourticket kopen waar een jaar tussen zit? Dus ik zou dan wellicht deze zomer vertrekken en dan die zomer erop terug naar Nederland gaan. Weet iemand dit? :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 21:57

Gewoon even checken met de airline?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 22:30

lennylenny schreef:
Gewoon even checken met de airline?

Ik heb verscheidene sites bekeken en daar kun je nu boeken tot december/januari. Vragen kan altijd, anders bel ik ze even.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:05

Nayomie schreef:
Hey! Ik dring even binnen. :D

Er is een kans dat ik voor een jaar naar Canada ga maar ik vroeg me af, kan je een retourticket kopen waar een jaar tussen zit? Dus ik zou dan wellicht deze zomer vertrekken en dan die zomer erop terug naar Nederland gaan. Weet iemand dit? :)

Zelf heb ik mijn ticket via KLM geboekt omdat ik nog niet weet wanneer ik terug ga heb ik een flexibel ticket gekozen, je betaald dan wat meer en dan zou je hem voor 100 euro meer kunnen omboeken zeg maar. Of wat jij wil mogelijk is weet ik niet eigenlijk, maar als je een retour boekt voor over een jaar loop je zeg maar wel een soort risico want wat doe je als het tegenvalt of als er iets gebeurd? Ik zou dan denk ik eerder voor 2x enkel gaan of een flexibel ticket.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 23:33

Precies een jaar vooruit kan vaak niet. Heb hem toen 6 maanden vooruit oid geboekt en vervolgens voor 100 of 150 euro ofzo omgeboekt naar de datum een jaar na vertrek.
ik vloog met icelandair. Vaak kan je voor een extra bedrag wel omboeken, gewoon even checken met je airline..

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:15

Als je een Working Holiday Visa hebt en bewijs van voldoende vermogen, kan je gewoon een enkele reis naar Canada boeken. Heb ik gedaan via Icelandair en ik ben 1 jaar en 4 maand gebleven (langer gebleven als toerist) en mijn vlucht naar huis geboekt wanneer ik wist wanneer ik terug ging... Als het even kon, was ik gewoon gebleven ^^ haha. Miss it so much |(

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 21:17

tweety_be schreef:
Als je een Working Holiday Visa hebt en bewijs van voldoende vermogen, kan je gewoon een enkele reis naar Canada boeken. Heb ik gedaan via Icelandair en ik ben 1 jaar en 4 maand gebleven (langer gebleven als toerist) en mijn vlucht naar huis geboekt wanneer ik wist wanneer ik terug ging... Als het even kon, was ik gewoon gebleven ^^ haha. Miss it so much |(

Is dat zo? Ik dacht dat juist het punt van zo'n visum was dat je moest beschikken over een retourticket.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 22:41

Misschien dat dat veranderd is maar een paar jaar terug was dat niet zo. Het zou best kunnen dat het toen wel onder de voorwaarden stond maar over het algemeen werd er niet moeilijk over gedaan, je kreeg hooguit wat meer vragen/moest je wat meer verantwoorden.

Maar ik weet wel dat het het afgelopen jaar, anderhalf jaar aardig wat veranderd is en ook wat aangescherpt lijkt te zijn..